נסיונכם עם עם מעבר לתיכון בחינוך לא לקדם לראש

נסיונכם עם עם מעבר לתיכון בחינוך לא לקדם לראש

מיוחד אם יש פה מנוסים.
הקטנה עלתה לכיתה י' בבית ספר לחינוך מיוחד. בית ספר חדש באיזור, אבל חלק מרשת שיש לה בתי ספר
בעוד מקומות. כיתה קטנה 6 ילדים, מורים צעירים מאד עם הרבה רצון ומאותגרים.
אבל הילדה הפכה לנפיצה מאד. לוקחת ריטלין רוב השבוע [החלטה שלה שאנחנו מנסים ללא הצלחה לשנות]
מתמרדת מאד בבית ספר, רבה המון עם המורים, מתחצפת למורים. יש ילד בכיתה שמציק לה, והיא מפוצצת שיעורים בגללו.
לדעתי אם לא הילד המציק, היתה מוצאת מציק אחר. לא נכנסת לכיתה אם אין לה חשק, מאחרת לחזור מהפסקות לשיעור.
מבחינת למידה לדברי המורים יש לה יכולת מעולה, אבל בעיות ההתנהגות מפריעות.
בעבר גם היו בעיות כאלו מדי פעם, אבל לא ברמה כזו.
טוב לה בבית ספר בעיקרון [לדבריה]
יש לכם רעיון איך לעזור לה?

מעלה את השאלה גם בפורום הורים לילדים ביסודי
 

ButtercupA

New member
נשמע ממש קשה


רק רציתי לוודא- הכוונה שלך ש"היא *לא* לוקחת ריטלין", או שאני טועה ולא היתה השמטה של הלא?
לגבי עזרה, אני הייתי חושבת על שיחות עם בעל מקצוע, אולי הוא יוכל לעשות איזה שינוי בחשיבה שלה.
 

נופשת

New member
קוקי, רק בגלל דרך הלקיחה

הילדה יכולה להיות מג'וננת.
אנחנו שמנו לב פה, שאם מזיזים את שעות הלקיחה הקבועות ומשחקים עם הימים יש השפעה לא טובה על קטינא.
והשפעה ברמות החרדה על האמצע+עוד כל מיני השפעות גופניות לא נעימות .
 

BrightEye

New member
קיבלתי טיפ טוב

אצלנו זה לא משפיע שאני נותנת רק בימי לימודים, כך ששבתות תמיד מדולגות, ובחופשים תלוי בנסיבות.
בכל מקרה קיבלתי טיפ טוב, לשלב אומגה 3 ממקור צמחי (כמוסות שמן צ'יה ממרווה היספאנית) ואני מתרשמת שזה מקל מאוד על תופעות שקודם היו (למעשה מעלים אותן).
גם בימים שהוא לא לוקח, אני ממשיכה עם האומגה כדי לשמור על רמה בגוף.
 
קשה. יכול להיות שזו תגובה למעבר עצמו,כי

קשה לה עם מעברים/שינויים? ולמה אני חושבת כך: כי זה אחד המאפיינים של הפרעת קשב. עוד אפשרות: האם צריך לשנות את מינון הריטלין? מצטרפת להמלצה להתייעץ עם איש מקצוע.
 
אולי זה השינוי שקשה לה

המינון נראה תקין. כשהיא עם, לרוב היא בסדר, והיא קולטת יופי בבית ספר. אבל יכול להיות שצריך שינוי.
 

נומלה

New member
נשמע כמו משהו רגשי

הייתי מתיעצת עם פסיכולוג שילווה אולי את התהליך של שינוי בית הספר אצלה.
 

XמXלה

New member
כיתה קטנה בבית ספר רגיל או בית ספר מיוחד?

הקטן שלי (כיתה ז') עם בעיות התנהגות לא קלות. אחרי כמה שנים קשות מאוד בבית ספר רגיל, בסוף כיתה ה' היתה ועדת השמה.
אני רציתי כיתה קטנה ואילו בוועדה המליצו על בית ספר לילדים עם בעיות התנהגות ואינטליגנציה תקינה.
אני לא אומרת שהכל היה דבש ושושנים מהתחלה אבל לאחר עבודה מעולה של הצוות (כי בית הספר כולו מוכוון על קשיי התנהגות) הילד פשוט פורח! יש ימים טובים ויש ימים פחות אבל לחלוטין זה שינה לילד את התפיסה שלו לגבי "בית ספר".
אגב, ריטלין הוא יכול לבחור לקחת בבית או בבית הספר אבל זו בכלל לא בחירה שלו אם לקחת או לא. הכדור משפיע באופן אבסולוטי על היכולת שלו לתפקד ולהכיל את עצמו.
 
בית ספר מיוחד

אני מקווה שהצוות בבית ספר אכן יהיה כזה מכיל וטוב.
צוות חדש, אני עוד לא מכירה את היכולות שלהם.
 

מטילדה11

New member
האם מינון הריטלין נבדק?

אולי הוא לא מתאים.

אם טוב לה למה היא מתנהגת כך? מה היא אומרת?
וסיפור קטן -
לפני כמה שנים טובות אחיין שלי התחיל התנהגות כזו. בדיקות מקיפות גילו שהילד לא רואה את הלוח וצריך משקפיים (הוא היה כבר החטיבה). כך שכדאי לבדוק אם אין גורמים מפריעים.
 
יכול להיות המינון

אבל נראה לי שזה לא רק, ויש לה גם בעיות רגשיות.
קיוויתי שבית ספר מיוחד יוכל להכיל את הכל. אולי בהמשך זה אכן יתברר ככזה. בינתיים זו רק ההתחלה.
משקפיים יש לה.
 
קראתי הכל כמי שיש לה את כל החבילה+

(ADHD+ בעיות ריגשיות +אספרגר)
מציעה לשקול לפנות לפסיכיאטר לחיזוק בתרופות,כמובן אחרי יעוץ עם צוות התמיכה של בית הספר
 
לא להתייאש,רק לא לפחד מהתרופות ולא לשכוח

שהיא בכל זאת גם מתבגרת
וחוץ מזה שרק השבוע התחילה בעצם שנת הלימודים וגם זה דורש זמן
 
למעלה