לימודי ברברת...

גילור

New member
אז המורה שלו מחורבנת כנראה. לימודי ספרות

אם המורה טוב (כמו כל מקצוע אחר כמעט) יכולים להיות תענוג ויכולים להיות עינוי. הרבה תלוי במורה
 

מירי,

New member
אני מחפשת...

מורה שתלמד (או ילמד) ספרות לא מוגברת (כלומר ילדים שיילמדו 2 יחידות חובה בספרות) ותהפוך את המקצוע לתענוג.

** הרבה יותר קל אצל ילדים שמגבירים ספרות ואז הם מראש באים עם הרבה יותר פתיחות לנושא- בדיוק כמו הבכור שלי שכל המורות שלו למתמטיקה היא בסדר גמור.....
 
ספרות היא מקצוע מעניין. היא מלמדת דרך

התבוננות מעמיקה מעבר לכתוב אבל אני חושבת שלא מלמדים אותנו ללמוד סיפרות. משהו אכן נכשל בשיטה. אם הבת שלי שהיה לה 100 ספרות החטיבה קוראת בתיכון את בדמי ימיה או את הזקן והים ואומרת שזה משעמם משהו כאן דפוק. משהו מתפספס בהוראה. המורים נכשלים בהעברת היופי. גם יופי צריך ללמד לראות ובספרות כמו שתמונה צריך ללמד לראות את זה.

בכל מקרה לתפיסתי הילד/ילדה חייבים לגשת למורה ולשאול אותה מה בעצם היא מצפה. מה הדרישות שלה. וכן הלאה (אם הוא לא יכול ההורים יכולים) כי חבל שבגלל אי הבנה של הדברים הקטנים האלה הציונים יהיו נמוכים. אצל ביתי המורה התחלפה והציון צנח מ-100 ל-60. הדרכתי אותה לגשת למורה ולשאול אותה מה היא צריכה לעשות כדי להצליח. המורה היתה בשוק. בעבודה הבאה הציון היה 90.
 

נומלה

New member
תמסרי בשמי לבת שלך - שאפו!

הזקן והים ספר גברים טרחני שאיננו מתאים בכלל לאשה צעירה ועל בדמי ימיה לא כדאי שארחיב. הבת שלך מראה שיקול דעת למופת למרות בית הספר וזה יפה!
 
היא אוהבת ספרות. מה אומר. תודה


 

מרוניה

New member
חלק מהספרות אכן משעמם כיום. זה לא פספוס.

אני עצמי לא מסוגלת לקרוא את עגנון. לא עומדת בסגנון הזה, מצטערת (ההפסד בוודאי שלי). את הזקן והים אני לא זוכרת, אז אני לא יכולה להעיד. אבל הדורות משתנים, ועם המהירות והססגוניות של הטלוויזיה והאינטרנט - המוח שלנו משתנה! זה כמו שרכיבה על חמור תיראה לך כיום אטית להחריד, כי את רגילה למכוניות שנוסעות 130 קמ"ש. יש הרבה יצירות ספרותיות (ושאר אמנויות) מהמאות שעברו שכולנו מזמן לא צורכים, כי זה לא מתאים לנו יותר. מעטות יצירות האמנות שמצליחות לעבור מתקופה לתקופה.
 
למעלה