נתונים על סכנה בבני נוער מעשנים, האם יעזרו

ButtercupA

New member
נתונים על סכנה בבני נוער מעשנים, האם יעזרו

למנוע או להקטין את התופעה?

חוקרים אמריקנים מצאו כי מי שהתחילו לעשן בביה"ס היו בסיכון גבוה ב-30% למות מהתקף לב וסיכון כפול למות מסרטן בבגרותם, בהשוואה לאחרים. החוקרים: "על קובעי המדיניות להעריך נכונה את הנזק העצום כתוצאה ממחלותיהם של הצעירים המעשנים"
ממצאי המחקר שנערך על ידי הקולג' האוניברסיטאי בלונדון, פורסמו בגליון האחרון של כתב העת של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה JACC. החוקרים אספו נתונים על בני נוער בין השנים 1916 עד 1950 והמשיכו לעקוב אחריהם עד הגיעם לגיל מבוגר, או עד שהלכו לעולמם. התלמידים שדיווחו כי החלו לעשן לפני גיל 18 היו בסיכון גבוה ב- 30% לתמותה מכל סיבה שהיא, בהשוואה לעמיתיהם. באשר לתמותה מסרטן בשל נזקי הסיגריות, סיכון התמותה היה כמעט כפול.
עישון סיגריות בגיל ההתבגרות שכיח מאוד וממשיך להתפשט", אמרו החוקרים, "על קובעי המדיניות להעריך נכונה את הנזק העצום על מערכת הבריאות כתוצאה ממחלותיהם של הצעירים המעשנים מגיל צעיר. לעישון בגיל ההתבגרות המוקדמות השפעה קשה על התמותה, במיוחד בשל מחלות לב וכל דם וסרטנים, במהלך 50 השנים שאחר כך". החוקרים קראו לאנשי החינוך לכוון את תוכניות הלימוד למניעת עישון ולגמילה מעישון לאלה שכבר החלו בהרגל המגונה.

ומה המצב בישראל? מטריד לא פחות, בעיקר בשל טרנד עישון הנרגילה הנתפס כלא מזיק בשל ריח הפירות. רק מעטים יודעים שנרגילה מסוכנת פי 100 בנזקי הסיגריות. ממחקר שערך ארגון הבריאות העולמי עולה כי 10% מילדי כיתה ו' כבר מעשנים נרגילה. עד כיתה י' המספר הזה עולה ומגיע לכבר 37%.
אין אמת באמונה הרווחת שלפיה עישון נרגילה אינו מזיק כמו עישון סיגריות. בשאיפה אחת מהנרגילה נחשף המעשן לכמות עשן גדולה יותר מאשר בסיגריה שלמה אחת, והעשן המופק בעישון נרגילה מכיל רעלנים הידועים כגורמים למחלות סרטן, לב וריאות"
 
למעלה