איך למנוע מהפכה בילקוט בית הספר ?

איך למנוע מהפכה בילקוט בית הספר ?

אני מאמינה שהמגירות של צאצאיכם מלאות ציוד יקר, שמופיעים עליו סמלי מותגים, ואין ספק שהשקעתם כסף רב בהצטיידות לבית הספר?
uבכן, שמעו לעצת מורה לאסטרטגיות למידה ‘כדאי לעשות שינוי בחשיבה על הציוד, בעיקר של בעלי קשיי התארגנות וקשיים מוטוריים, שכחנים למיניהם, ותלמידים לא מסודרים בעליל.
במידת האפשר, אלא אם המורה ממש מתעקשת, כדאי להחליף את הקלסר המהודר במחברת פשוטה. אם בשיעור מקבלים הרבה דפים מודפסים, כדאי להדביק בשער הפנימי של המחברת מעטפה חומה בגודל חצי דף פוליו לטובת הדפים הללו.
ובכן, מה הבעיה עם הקלסר?
הוא מחייב ביצוע הרבה פעולות קטנות, ומניסיוני, לתלמידים רבים לא תהיה סבלנות להתעסק עם "כל הקשקושים האלה".
כתיבה בקלסר מחייבת דפדפת.
וחוץ מזה, צריך להוציא את הדפדפת מהקלסר, להפריד את הדפים, וכשהם כתובים להחזיר אותם אחד אחד לפי הסדר אל הקלסר.
בנוסף, הדפים האלה נקרעים פעמים רבות בנקבים, ואז צריך לחזק אותם במדבקות מיוחדות.
תלמיד מהקטגוריות שהוזכרו קודם, פשוט יזרוק את הדפים הכתובים (במקרה הטוב שהוא אכן כתב) עם הדפים המופרדים והסיכומים שקיבל בשיעור.
בהזדמנות הראשונה כל הדפים הללו ימצאו את מקומם מעוכים ומובסים בתחתית הילקוט, יחד עם חבריהם מהשיעורים האחרים. אז היו כנים עם עצמכם: האם הצאצא שלכם יישב אח"כ להפריד את הדפים ולתייק אותם לפי הסדר בקלסרים השונים? נראה לי שגם לכם ברור שהתשובה היא: לא.
השלב הבא יגיע לפני המבחן, בדרך כלל ממש בדקה ה-90, כשאתם תשאלו: "יש לך החומר למבחן?", והנסיך יענה: "בטח שכן", ואז, כשייודע לכם שהחומר אולי קיים איפשהו, אבל הוא לא נגיש, תפרוץ מלחמת עולם, שאת תוצאותיה אתם ודאי יודעים.
ובכן: חזרה למחברת! היא יכולה להיות עמוסה בסמלי מותג זה או אחר.
היא יכולה גם להיות קטנה.
אולי מספיקה כזאת של 40 דף, ואז לא כואב הלב גם אם עד סוף השנה כתבו בה רק שלושה עמודים, והנסיך עומד על כך שצריך מחברת חדשה.

בסופו של דבר, העולם מתקדם. גם אם הצאצא שלכם לא משתמש בכלל במחברות, הוא יכול לצלם בקלילות (באמצעות הטלפון החכם שלו או בכל דרך אחרת) מחברות של אחרים, וכך לפחות החומר יהיה בידיו.
מה הוא יעשה בו, זו כבר שאלה אחרת.
בהצלחה רבה
 

נומלה

New member
הערה בעניני הנחות

התחלת בלהניח הנחה או אמונה "אני מאמינה שהמגירות של צאצאיכם מלאות ציוד יקר, שמופיעים עליו סמלי מותגים, ואין ספק שהשקעתם כסף רב בהצטיידות לבית הספר". ובמקום לבדוק את האמונה הזו בנית עליה תילי תילים של סיפורים. אני מציעה לבדוק את האמונה. אני ממש לא יודעת מה יש במגירות של ילדים אחרים. במגירות של הצעיר שלי אין ציוד יקר וסמלי מותגים.

לענין השימוש במחברות אני מסכימה לחלוטין. מחברת חוסכת בלגן גדול.
 
מצטערת, אבל אותי איבדת במשפט הראשון

בו הבעת אמונה כי במגירות של בניי יש ציוד בי"ס יקר וממותג.
מעולם לא קנינו ציוד ממותג לילדינו, העברנו להם את המסר על אי חשיבות עניין המיתוג, ולאורך כל השנים הם השתמשו בציוד הבסיסי, הטוב והפשוט ביותר (מחברות חומות וכדומה).
 

אביבקיץ

New member
מה הפואנטה? שמחברת עדיפה על קלסר?

לא הבנתי את הקשר בין העצה הזאת לבין המשפט הפותח. גם קלסר וגם מחברת אפשר לקנות יקרים או זולים.
 
הקלסר המחברת ומה שבינהם

גם מחברת יכולה להיות ריקה מתוכן ,סליחה, עם סיכום השיעור הראשון.

גם דפים שקיבלו יכולים לעופף או להידחס לתחתית התרמיל ומי ידע את מקום קבורתם.


לילד שלי יש קושי בהתארגנות עצמית

שיטת הלימודים בבית הספר קלסרים ודפי עבודה(אגב, אני לא קונה לו ציוד לימודי אלא מקבל בבית הספר, ו...גם כקניתי מעולם לא היו מותגים, בכלל מה זה מותגים במחברות ? )
ולכן עם השיטה הזו מלמדת אותו להסתדר.

אי אפשר כל החיים לרפד להם את הקשיים (ויש לו קשיי התארגנות) אלא ללמד אותו לנהל את עצמו עם הקשיים.

אצלנו- פעם בשבוע ,התארגנות ,חלוקה לחוצצים,הדבקת החורים האבודים וכו....

אבל אפשר גם אחרת כמובן.

העיקרון שלי- לעזור לו "עם" הקושי לו ולא ל"עקוף" את הקושי .
 

ButtercupA

New member
לפעמים לעזור ולעקוף אלה דברים דומים

בתקופה שהבן היה שוכח מחברות על ימין ועל שמאל, הנהגנו את שיטת הקלסר שעוקפת את הבעיה.
במקום לעבוד במחברות קלסר אחד עם חוצצים לכל המקצועות.
בכל מקצוע חומר משניי השעורים האחרונים.
בבית יש קלסר "אב" של כל מקצוע, אליו מוכנסים הדפים החדשים שנצברו.
כך לא שוכחים מחברות, וכך אפשר לצרף דפים בקלות אם צריך. ואם חסר שיעור- מצלמים מכניסים למקום הנכון.
 

ButtercupA

New member
דווקא הקלסר יכול מאוד לעזור בארגון

שיטת הקלסר שעעבדה אצלנו-
במקום לעבוד במחברות- קלסר אחד לקחת לכיתה עם חוצצים לכל המקצועות.
בכל מקצוע בקלסר הכיתה, חומר משניי השעורים האחרונים.
בבית יש קלסר "אב" של כל מקצוע, אליו מוכנסים הדפים החדשים שנצברו.
כך לא שוכחים מחברות, וכך אפשר לצרף דפים בקלות אם צריך. ואם חסר שיעור- מצלמים מכניסים למקום הנכון.
 
אצלנו למשל דורשים קלסר לאנגלית. הקלסרים האלה

מתפרקים בתיק. הם התפרקו כשאני השתמשתי בהם. הם התפרקו אצל ביתי והם מתפרקים אצל בני. מעבר לזה אצל בני הדפים תמיד נתלשים. זה משהו שקשור למוטוריקה. הבן שלי לא יכול לכתוב במחברות ספירלה. הבת שלי אוהבת מחברות ספירלה. כל אחד והעדפותיו. למורה לאנגלית אנחנו אומרים שלא חשוב על מה הילד רושם העיקר שיש לו את כל החומר ומסבירים למה לא טוב לנו קלסר. מה זאת הדרישה הזאת בכלל שכל מורה יש לה את הדרישות שלה ? מה איכפת לה אם יש לו חמש מחברות לכל נושא או חמישה חוצצים איזו חוצפה
 

XמXלה

New member
אצלנו אין שום ציוד יקר ואני מעדיפה קלסרים

בעיקר מהחטיבה ומעלה. אף פעם לא שוכחים מחברת בבית וכל השיכפולים בניילונים. הבנות מעדיפות את זה יותר מהבנים.
 

r i n i

New member
אצלנו קלסר עשה את העניינים מסודרים יותר

ילדי הבוגרים, דיסגרפים עם בעיות התארגנות קשות העדיפו קלסרים בשנים מסויימות (אלו עם הדפים המפוזרים).
במקום לכתוב בחמש מחברות שונות היה קלסר עם חוצצים והיו שמרדפים שבהם היו מאחסנים את הדפים שקיבלו.


בגיל הצעיר של בי"ס יסודי קלסר באמת נראה לי מסורבל יותר אבל גם ההתנהלות עם מליוני הדפים נראה לי כי הגיע זמנה לחלוף מהעולם.
אני רואה את הגוזל (כיתה א') נאלץ להדביק דפים על דפים במחברת. כתוצאה מההדבקה נדבקים הדפים של המחברת, הדפים המודבקים יוצאים עקומים. בקיצור - אם רוצים "שעת יצירה" שיעשו שעה מיוחדת לגזירות והדבקות. כל ההתעסקות הזאת עם המחברת והדפים והדבק נראים לי מוגזמים.
 
חשוב לי להבהיר את הדברים

ראשית - אם ילדיכם אינם משתייכים לקבוצת הילדים שרודפת אחרי המותגים עשיתם לי את הערב ותודה לכם על כך. אני לא בניתי אמונה אני מניחה על סמך ההכרות שלי עם ילדים.

אני באה ממקום של להציע הצעה בדבר קלסר/מחברת ממקום של הקניית אסטרטגיה, הקניית אסטרטגיה יכולה להתאים לילד מסויים ולא להתאים לילד אחר.
אתם תחליטו מה מתאים לילד הפרטי שלכן/שלכם.

הדברים שלי הם ממקום של לעזור בצורה הישרה ביותר. אם הצלחתי לעזור ולו לילד/הורה אחד - זה שכרי!
 

נומלה

New member
את בת מזל!!!!

לא משתמשים אצלך בחוברות האיומות ההורסות כל חלקה טובה בחינוך היסודי אלא הגוזל שלך משתמש במחברת.
 

r i n i

New member
לא להתלהב, גם חוברות וגם דפים

אוי ואבוי או איום ונורא וגם נבלה וטרפה אפילו עמי ותמי אם תרצי.
הכול זבל!

אבל בלי מותגים
 

חוה 1

New member
אצלנו הקלסר פתר המון בעיות.

כשהיה עם מחברות כל יום היה שוכח מחברת אחרת. כשעברנו לקלסר כל המקצועות היו באותו קלסר והוא מגיע עם קלסר אחד שרק אותו הוא צריך להכניס לתיק. זה גורם לכך שיגיע כל יום עם הציוד לבית הספר. וזה לוקח לו שתי דקות לסדר את התיק.

חוץ מזה המשפט הראשון שלך באמת מרגיז.
 

michal@gal

Active member
מנהל
אני מעדיפה קלסר

כשמשתמשים במחברות, תמיד בסוף השנה אני זורקת מחברות חצי ריקות.

גם באוניברסיטה, העדפתי קלסרים, ואז מספיק להסתובב עם קלסר אחד וחבילת דפים בשביל לסכם, במקום לסחוב 5-6 מחברות.

אם מצלמים מחברות של אחרים, כמו שהצעת, אז בטח שעדיף קלסר, ואז אפשר לתייק בצורה מסודרת את הדפים המצולמים.
 

אימם

New member
כולם כאן מדביקים את החורים?


לא שמעתם על שמרדפים? סוף לחורים...גם לבן שלי יש קשיי ארגון ואני ממש לא עוזרת לו לארגן אחרת איך ילמד? ואכן עם הזמן זה משתפר
בנוגע לצילום מחברות של אחרים, זה שיש סמארטפון לא נותנת את הזכות לצלם את עבודתם של אחרים שכן השקיעו. זה נקרא ניצול.
לכתוב במחברת זה אפילו יותר בריא למוטוריקה העדינה.
 

נומלה

New member
ניצול??

המחנכת באה לבן שלי והציעה שאם יש צורך הוא יוכל לצלם מחברות של אחרים במכונת הצילום של בית הספר. למה זה ניצול? אחד מעתיק יותר טוב מהלוח והשני עוזר במשהו אחר. ראיה של זה כניצול היא ראיה מאוד צרה לטעמי.
 

XמXלה

New member
גם אצלנו מצלמים חומר אחד מהשני בכיתה

אם מישהו היה חסר/לא הספיק להעתיק אז משלימים ממישהו אחר
 

אימם

New member
אם זה על בסיס קבוע אז בהחלט כן

אם זה חד פעמי לא אבל אם אותה אמא מנחה את הילד שלה שהיות והעולם התקדם שבמקום להתאמץ, פשוט יצלם את המחברת של מי שכן התאמץ זה בהחלט ניצול שלא לדבר על סוג של פרזיטיות. ואני לא מדברת על מי שיש לו בעיה להעתיק מהלוח כי במחברת גם עושים שיעורי ביית!
 
למעלה