ButtercupA
New member
בינה- ישיבה חילונית ויום כיפור
בשיטוטי באתרים נתקלתי בכתבה על "יום כיפור חילוני - יש דבר כזה"
כותבת אחת מהבנות -
"במהלך התיכון, למדתי במגמת יהדות והתחלתי להיחשף לעולם העשיר שלה, ולהבין שהחגים, ביניהם יום כיפור, אינם אוסף מקרי של מנהגים וטקסים, אלא תרבות עמוקה שדורשת את תשומת לבי.
לאט-לאט למדתי לאהוב את התרבות הזו, וגם לאחר שנגמרו לימודי יהדות בתיכון - נשארתי עם הסקרנות. נרשמתי לבתחילה לסמינר של המכינה הקדם-צבאית של הישיבה החילונית "בינה". רציתי לבחון מה ביני ובינה, והתוצאה הייתה התאהבות. הלימוד היה כמו מתוך אותיות מנצנצות, ואני, שבויית הקסם, מיהרתי להירשם למכינה. שם, למדנו להסתכל על התרבות היהודית מזווית אישית, חילונית. למדנו שהיהדות קשורה לחיינו הפרטיים, לצדק חברתי, ובעצם - לכל דבר."
ונכנסתי לחפש על מה מדובר-
"בינה – "בית היוצר לנשמת האומה" (חיים נחמן ביאליק)
בינה הינה ארגון חינוכי- חברתי המקדם את העיסוק בהתחדשות יהודית מתוך השקפת עולם פלורליסטית.
בינה הוקמה בראשית שנת 1996 כמה חודשים אחרי רצח רבין. כיוזמה של אנשי רוח וחינוך בתנועה הקיבוצית ומחוצה לה מתוך כוונה לעשות מעשה של חיבור ותיקון. חיבור החברה הישראלית החילונית למקורות התרבות היהודית, בדגש על עבודה עם צעירים. ותיקון האדם, תיקון החברה ותיקון העולם בדרך של צמצום פערים, עשייה חברתית וחתירה לצדק חברתי - ברוח היהדות והמעשה הציוני בראשיתו.
בינה פועלת במסגרת "מרחבים" חברה לתועלת הציבור מיסודה של התנועה הקיבוצית, ובתמיכת קרן פוזן.
הגישה החינוכית חותרת לבניית ציבור וקהילה יהודית חופשית וריבונית במדינת ישראל אשר רואה ביהדות תרבות פתוחה ומתחדשת, ובמסורת מקור השראה ולא מקור סמכות. התפיסה החברתית יונקת מן השאיפה ליצור במדינת ישראל חברה צודקת. ברוח ההשקפה שליוותה את המעשה הציוני בראשיתו והיתה מבוססת על מקורות ישראל תוך שיח עם הרעיונות החברתיים הליברליים והדמוקרטים של המאה העשרים.
בין קבוצות הזהות השונות המתמודדות על עיצוב פניה של החברה הישראלית מציעה בינה את קולה שלה:
יהודיות שיש בה מודעות היסטורית, זיקה לטקסט ולסיפור, ללוח השנה העברי והיא מטפחת גישה יוצרת לתרבותה.
ציונות הדואגת את דאגת הקיום היהודי. היוצרת עברית ומבקשת להקים בית כמידת אדם.
חילוניות המכירה בערך עצמה, בעלת אופי ערכי ומשמעות משלה. ההומניזם,ההשכלה, הרציונאליות והחירות הם חלק בלתי נפרד מתכניה היהודיים, כמו גם הפתיחות והשאיפה לדיאלוג עם הציבור הדתי לגווניו ולזרמיו.
לימוד המפגיש את הלומדים עם מקורותיהם הרוחניים, על מנת ללוש בחומרי היסוד מתוך חופש לאמץ או לדחות, לפרש ולדרוש, להקשות וליצור מדרש ישראלי הנענה לשאלות הזהות היהודית, התרבות העברית וההוויה הישראלית הנרקמת בזמן הזה.
חינוך שבמרכזו השאיפה לחברה ראויה וצודקת הנענית לצורכי הכלל והמקיימת שיח של זהות מתוך קשב לריבוי הקולות שבתוכה.
קהילה המנסה לפתוח לקהל הלומדים בה אפיקים לעשייה משותפת, ואשר במרכזה קבוצות צעירות המעצבות את דרכן מתוך לימוד, מעורבות ומעשה."
מה דעתכם?
מתחברים לנושא?
מכירים?
הייתם רוצים שהמתבגרים שלכם ילכו ללמוד שם?
בשיטוטי באתרים נתקלתי בכתבה על "יום כיפור חילוני - יש דבר כזה"
כותבת אחת מהבנות -
"במהלך התיכון, למדתי במגמת יהדות והתחלתי להיחשף לעולם העשיר שלה, ולהבין שהחגים, ביניהם יום כיפור, אינם אוסף מקרי של מנהגים וטקסים, אלא תרבות עמוקה שדורשת את תשומת לבי.
לאט-לאט למדתי לאהוב את התרבות הזו, וגם לאחר שנגמרו לימודי יהדות בתיכון - נשארתי עם הסקרנות. נרשמתי לבתחילה לסמינר של המכינה הקדם-צבאית של הישיבה החילונית "בינה". רציתי לבחון מה ביני ובינה, והתוצאה הייתה התאהבות. הלימוד היה כמו מתוך אותיות מנצנצות, ואני, שבויית הקסם, מיהרתי להירשם למכינה. שם, למדנו להסתכל על התרבות היהודית מזווית אישית, חילונית. למדנו שהיהדות קשורה לחיינו הפרטיים, לצדק חברתי, ובעצם - לכל דבר."
ונכנסתי לחפש על מה מדובר-
"בינה – "בית היוצר לנשמת האומה" (חיים נחמן ביאליק)
בינה הינה ארגון חינוכי- חברתי המקדם את העיסוק בהתחדשות יהודית מתוך השקפת עולם פלורליסטית.
בינה הוקמה בראשית שנת 1996 כמה חודשים אחרי רצח רבין. כיוזמה של אנשי רוח וחינוך בתנועה הקיבוצית ומחוצה לה מתוך כוונה לעשות מעשה של חיבור ותיקון. חיבור החברה הישראלית החילונית למקורות התרבות היהודית, בדגש על עבודה עם צעירים. ותיקון האדם, תיקון החברה ותיקון העולם בדרך של צמצום פערים, עשייה חברתית וחתירה לצדק חברתי - ברוח היהדות והמעשה הציוני בראשיתו.
בינה פועלת במסגרת "מרחבים" חברה לתועלת הציבור מיסודה של התנועה הקיבוצית, ובתמיכת קרן פוזן.
הגישה החינוכית חותרת לבניית ציבור וקהילה יהודית חופשית וריבונית במדינת ישראל אשר רואה ביהדות תרבות פתוחה ומתחדשת, ובמסורת מקור השראה ולא מקור סמכות. התפיסה החברתית יונקת מן השאיפה ליצור במדינת ישראל חברה צודקת. ברוח ההשקפה שליוותה את המעשה הציוני בראשיתו והיתה מבוססת על מקורות ישראל תוך שיח עם הרעיונות החברתיים הליברליים והדמוקרטים של המאה העשרים.
בין קבוצות הזהות השונות המתמודדות על עיצוב פניה של החברה הישראלית מציעה בינה את קולה שלה:
יהודיות שיש בה מודעות היסטורית, זיקה לטקסט ולסיפור, ללוח השנה העברי והיא מטפחת גישה יוצרת לתרבותה.
ציונות הדואגת את דאגת הקיום היהודי. היוצרת עברית ומבקשת להקים בית כמידת אדם.
חילוניות המכירה בערך עצמה, בעלת אופי ערכי ומשמעות משלה. ההומניזם,ההשכלה, הרציונאליות והחירות הם חלק בלתי נפרד מתכניה היהודיים, כמו גם הפתיחות והשאיפה לדיאלוג עם הציבור הדתי לגווניו ולזרמיו.
לימוד המפגיש את הלומדים עם מקורותיהם הרוחניים, על מנת ללוש בחומרי היסוד מתוך חופש לאמץ או לדחות, לפרש ולדרוש, להקשות וליצור מדרש ישראלי הנענה לשאלות הזהות היהודית, התרבות העברית וההוויה הישראלית הנרקמת בזמן הזה.
חינוך שבמרכזו השאיפה לחברה ראויה וצודקת הנענית לצורכי הכלל והמקיימת שיח של זהות מתוך קשב לריבוי הקולות שבתוכה.
קהילה המנסה לפתוח לקהל הלומדים בה אפיקים לעשייה משותפת, ואשר במרכזה קבוצות צעירות המעצבות את דרכן מתוך לימוד, מעורבות ומעשה."
מה דעתכם?
מתחברים לנושא?
מכירים?
הייתם רוצים שהמתבגרים שלכם ילכו ללמוד שם?