ומה אם סוד ההצלחה הוא כישלון

ButtercupA

New member
לדעתי, מה שתפו הביאה לנו, שונה מהותית

ממה שכתבת, לפחות באופן שזה הובא.
כי הבן אדם הגדיר את הכשלון כמטרה, וברגע שאת מגדירה משהו ככשלון- זה כבר שיפוטי לגמרי ויוצר את הסיטואציה שכולנו (לדעתי) רוצים להמנע ממנה.
 

ButtercupA

New member
על פי השיטה של זה שהבאת את הרעיון שלו

"רנדולף [המנהל של בית הספר היקר והיוקרתי במיוחד הזה] עדיין אינו משוכנע שהחינוך שהם מקבלים כרגע בריברדייל, או התמיכה שהם מקבלים מהבית, יעניקו להם את המיומנויות לעמוד במסלול אל ההצלחה האמיתית שעומדת בבסיסה של אישיות טובה: חיים שמחים, משמעותיים ויצרניים. רנדולף רוצה שתלמידיו יצליחו, כמובן – רק שהוא מאמין שלשם כך, הם צריכים קודם ללמוד להיכשל."

כלומר, מכיון שאין להם אפשרות להכשל, צריך לייצר להם הזדמנויות כאלה שהמטרה שלהן היא כשלון, כדי שילמדו להצליח.
כמו שכתבתי קודם, הבעיה היא שהבן אדם לא נמצא על קרקע המציאות כפי שאנחנו מכירים אותה, ולכן הרעיון שלו לא סביר בבסיסו.
אדם רגיל שחי רגיל וגדל רגיל נחשף לכל המגוון של ההתמודדויות ולא צריך לייצר לו כשלונות בכוונה.
 
אני קראתי את זה כאופציה שלא קיימת

שכן כמעט כל אדם חווה אי הצלחה ולכן קשה לי נמנעת מלקבל את המטרה לכישלון כמטרה מרכזית בגישה.
 

ButtercupA

New member
ואני רוצה להוסיף

בטיפול שאני מכירה ומזכיר את NLP, "מוח אחד", מדברים על שינוי הגישה ובעיקר יש חשיבות לבחירת מילים נכונה וחיובית.
כשלון, להכשל- אלה מילים הרסניות, ולכן לא יכולות להתאים לגישה או לתהליך טיפולי (לדעתי ולהבנתי).
 

אביבקיץ

New member
אני לא לגמרי מתחברת. הכל תלוי בתגובה

יש אנשים שיאמרו שכשהילד נופל זה כשלון קטן. אם ננקה את המילה "כשלון" מכל הרגשות והשיפוטיות - זה נכון.
ורובנו לא לוקחים את הכשלונצ'יק הזה ללב, מבינים שעכשו לא מצליח כלכך טוב, אבל נתאמץ - ונצליח יותר.

אני לא מבינה למה כאשר הכשלון נובע מציונים - זה בהכרח מביא ירידה בעקומת הלמידה ועלייה בפחד.

אם אתה אומר "עכשו אני רואה מה אתה לא הבנת בשיעור, בוא נלמד את זה שוב" - יש עלייה בלמידה, לא.

ובכלל - יש אנשים שלא רואים בציון נמוך "כשלון". זה "כשלון" אם הילד ישב ולמד וחרש והתאמץ - ובכל זאת נכשל במבחן.
 

ButtercupA

New member
אי אפשר "לנקות" את המילה כשלון

היא מילה מאוד ברורה של שלילה, נפילה.
ולכן לא מתאימה לאף טיפול של "שינוי חשיבתי".
 

אביבקיץ

New member
בערך. השאלה מה ההשפעה של הכשלון

זה מילה שאומרת "ניסיתי ולא הצלחתי". אז ברור שזה לא הכי כיף בעולם.
אבל הכותבת שהגבתי לה כתבה שזה מביא לדכאון וירידה בעקומת הלמידה.
ולזה אני לא מסכימה.

מה את אומרת כשאת מנסה לעמוד על הראש ונופלת?
נכשלתי במשימה לעמוד על הראש. נכשלתי. ברור. האם זה נורא? האם אני בדכאון? האם יותר לא אנסה לעמוד על הראש?
ואז את מנסה שוב. ושוב.
 

ButtercupA

New member
אני מקסימום מקסימום אגיד- "לא הצלחתי"

בטח שלא "נכשלתי".
חוסר הצלחה אינו שווה ערך לכישלון. (בעיני)
כישלון זה משהו קולוסלי, גדול ומֵשַקע.
 
אכן כשלונות מאפשרים ללמוד מה ואיך צריך

לשפר. מצד שני בחינוך ילדים לדעתי צריך להיות איזון בין תשבחות על מעשים לבין ביקורת או הבלטת הכישלון:לא הייתי רוצה שיטת חינוך שרק משבחת ילדים (או מבוגרים) או רק מראה להם איפה הם נכשלו. גם בתור מבוגרים, נעים לנו להיות עם אלה שיותר מחמיאים מאשר מבקרים.כמו שכולנו יודעים: תמיד יהיו לנו כשלונות גדולים או קטנים בחיים.
 
למעלה