נכנסתם לראות את נתוני המיצ"ב?

fannyd

New member
מעניין...

איך אצלכם כיתות ב' לעומת כיתות ה'? האם יש הבדלים בין שכבה ה' לשכבה ו' בפרק האקלים?
 

פיטנגו4

New member
זה מה שעושה אותך מאושרת?

ואם ההרגשה שלך היתה על הפנים, הטבלאות הללו היו משנות את ההרגשה הזו?
בטוח שלא
ובטוח שאת מאושרת גם בלי הדוח הזה.
 

ella1302

New member
זה ורביולי בטטה
. ידעתי שהילדה מאוד אוהבת

את בית הספר ושמשקיעים בו הרבה ליצירת אווירה תומכת ולמזעור אלימות. עדיין עשה לי טוב על הלב שזוהי הרגשה של רוב התלמידים.
 

ButtercupA

New member
אני רואה של תשס"ט ושל תשע"א

זה שנה אחת אחורה ושלוש שנים אחורה.
"המיצ"ב ("מדדי יעילות וצמיחה בית-ספרית") הוא מערכת של מדדים בית ספריים המבוססת על מבחני הישגים וסקרי אקלים בית-ספרי וסביבה פדגוגית, המועברים אחת לתקופה בבתי הספר. המיצ"ב מפותח ע"י הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה). מבחני ההישגים מועברים לתלמידי כיתות ה' וכיתות ח' במקצועות האלה: שפת-אם (עברית / ערבית), מתמטיקה, אנגלית ומדע וטכנולוגיה. המבחנים בשפת-אם מועברים גם בכיתות ב'. מבחני המיצ"ב בתחום דעת מסוים מועברים אחת לארבע שנים בכל בית ספר. שאלוני האקלים והסביבה הפדגוגית מועברים למורים ולתלמידי כיתות ה'-ט' אחת לשנתיים. למידע נוסף אודות המיצ"ב, סולמות הציונים ומחזוריות המיצ"ב ראו באתר ראמ"ה בחלונית "מיצ"ב".
המיצ"ב מתייחס רק לחלק מהמקצועות, רק לחלק מהשכבות ורק לחלק מהשנים.
 

פיטנגו4

New member
ציטוט של מישהי מראמ"ה


שיש לה חלק בדוחות אלו.
(זו לא אני שכתבה את זה, אני רק מצטטטת . אין טעם להגיב אליה כאן כי היא לא קוראת בפורום , אבל רצוי לקרוא)

"
דוחות אלו פורסמו למורת רוחם של ראמ"ה ומשרד החינוך וזאת בשל החלטת בג"צ שלעניות דעתי (ורבים אחרים) היא הרת אסון למערכת החינוך.

יש לזכור כי בית ספר הוא מערכת מורכבת!! מבחני המיצ"ב וסקרי האקלים נותנים תמונת מצב מאוד נקודתית ואין ביכולתם לתאר את כלל העבודה החינוכית הנעשית בבית הספר.
כפי שאתם בוודאי שמים לב, הדוח גדוש בנתונים כי אפילו התמונה הנקודתית היא מורכבת ואינה בת תיאור במספר אחד ויחיד או במספרים בודדים.
הדוח נועד במקור למנהל ככלי עבודה לשיפור תהליכים!! זו מטרתו של הדוח והמטרה ראויה וחשובה. לפיכך, אנו בראמ"ה עושים מאמץ עילאי שהכלים יהיו מקצועיים, מהימנים ותקפים.

הדו"ח הוא דבר מורכב.....

אנא מכם, היו צרכנים נבונים של נתונים. ראו את התמונה על מורכבותה.
כהורים כולנו רוצים את הטוב ביותר לילדינו. כך גם אני. אך עלינו לזכור לא לשפוך את התינוק עם המים. אין טעם לעשות מהומות. תנו לבית הספר לעשות את מלאכתו....כי סך הכל הוא עושה מלאכה חשובה, לא פשוטה וטובה!
"
 

3תיתי

New member
אם מה שהמישהי היה נכון

לא היו מבטלים כל לימוד אחר ומתרכזים רק בהכנה למיצ"ב. הרי זה רק נועד לתת תמונה למנהל... איזו תמונה המנהל מקבל בדיוק? עם פוטושופ.
 

אביבקיץ

New member
איזו תמונה מקבלים? ומה הם עושים איתה?

איזה החלטות התקבלו על סמך תוצאות מיצ"ב משנים קודמות?

מישהו בדק מה הסיבה? האם אכן בית הספר ברמה נמוכה? מה הדרך להעלות את רמת בית הספר?


שיפסיקו לעסוק במדידות. שילמדו הכי טוב שהם יודעים.
 

נומלה

New member
אני מסכימה איתה אבל

צריך לראות אכן שהמנהל אכן משתמש בכלי ויש שינוי לאורך זמן.
ובעיקר אולי זה יתן דחיפה למשרד החינוך לבטל את המיצב, וכבר עשינו משהו. וודאי הוא ששר החינוך קיבל שיעור חשוב באזרחות.
 
למעלה