מעברים-מיסודי לחטה"ב

אור 53

New member
מעברים-מיסודי לחטה"ב

מעברים- זה לא קל לקטנים ולגדולים.
הפעם כמה מילים על המעבר מכתה ו' לכתה ז' מהיסודי לחטה"ב.
נכון שהשינוי רב? ב"יס חדש, זה אומר מיקום גיאוגרפי חדש, מבנה אחר שצריך ללמוד ולהכירו, חברים חדשים, מורים חדשים, מנהלת חדשה, התארגנות חדשה, ולפעמים הילד שואל איך מסתדרים כאן? היכן השרותים בכלל?

אך השינוי הגדול מכולם הוא התארגנות הלימודים בחטיבה לעומת היסודי. לכל מקצוע יש מורה חדשה לעומת 2-3 מורות ביסודי פוגש הי...לד לפעמים 10 דמויות חדשות. כל מורה מלמדת אחרת, לכל מורה דרישות ייחודיות, כל מורה מעריכה אחרת, וכל מבנה שיעור הוא אחר, ופתאום יש לוח מבחנים, אוף זה מלחיץ, משגע,
גם אני כאדם מבוגר מרגישה במצבים אלה, הולכת לאיבוד.

טיפ להורי הילדים שכך מרגישים.
צמצום והתיידדות במנות קטנות: למה הכוונה?
שבו עם הילדים והקטינו את המערכת החדשה, צמצמו למנות קטנות: עשו עימם מיון והפרדה, וחיפוש מכנה משותף. לדוגמא: המורים לתנ"ך ולספרות-מקצועות עתירי מלל, מה דומה ומה שונה? כמה שעות לומדים כל מקצוע, ומכאן כמה זמן מתאים על מנת להשקיע.
אנגלית ולשון- מה דומה ומה שונה? זאת שפה וזאת שפה, איך להשקיע? כמה להשקיע. וכך הלאה. כמו תכנית עבודה.
הסדר והחלוקה למנות קטנות מעוררים התמצאות, וזו מעירה בחזרה את הביטחון של הילדים, שמאפשר לשחרר לחצים.
אז בהצלחה בחטה"ב לכל הילדים שהתחילו השנה כתהז'.
שבת שלום
אור 53
 

ButtercupA

New member
הזדמנות טובה לעשות בדיקת מצב למתחילי חטיבה


בנתיים עוד לא הרגשנו את הבלבול לגבי המקצועות, אלא להפך, כל מורה מביא איתו יתרונות משלו ובנתיים שמעתי רק על היתרונות.
מבחינת שעורי בית, זה בדיוק כמו ביסודי (כמובן שבהמשך הרמה תהיה יותר גבוהה), אין מקצועות חדשים באופן שיצור בלבול לגבי מה שהם, מלבד לימוד של ערבית שזה משהו שבאמת שונה, אבל מסתבר שנחמד

הנושא השונה ביותר הוא שהילד נוסע באוטובוס, והיום הראשון היה מאוד מעייף ומבלבל במיוחד, בגלל שביום הראשון כולם סיימו ללמוד באותה שעה והיה נורא צפוף. נראה לי שזה היה סוג של הכנה, כי בהמשך הוא מסתדר ממש טוב, כך שזה היה לטובה

בנתיים
 
למעלה