פחות מבחנים

ButtercupA

New member
פחות מבחנים

מהפכה יסודית: בוטלו המבחנים בכיתות א'
במשרד החינוך ביטלו את המבחנים בכיתה א' וצמצמו אותם בשאר הכיתות מתוך אמונה שכך התלמידים יפגינו יחס חיובי יותר ללימודים. בחלק מהשכבות הציונים יהיו מילוליים בלבד

משרד החינוך הורה באחרונה לבתי הספר היסודיים לצמצם את כמות המבחנים בכל השכבות, לרבות ביטולם המוחלט בכיתות א'. דרישה נוספת קובעת כי בכיתות א' עד ו' לא ייערכו בחינות פתע מכל סוג שהוא.

בשנים האחרונות נשמעו טענות בדבר כמות המבחנים שעוברים התלמידים במהלך שנה אחת. בעוד שלנושא התיכונים הוקמה ועדה בראשות מנכ"לית משרד החינוך, שבוחנת את צמצום מספר הבגרויות בתיכון, עבור אלה שהתחילו את שנת הלימודים הנוכחית בבתי הספר היסודיים יש כבר בשורות משמחות.

מה דעתכם?
הרגשתם שיש יותר מדי מבחנים אצל הצעירים?
נראה לכם שזה יעשה שינוי? (ובאיזה כיוון?)
 

נומלה

New member
איך אני אוהבת את השפה שלהם

איך אומרים כלום בצורה שיחשבו שאת מאוד רצינית?
"יש לכוון את בתי הספר למבדקים פרטניים וחלופות איכותיות למבחנים". חרטטים.
 

ButtercupA

New member
שלא לדבר על

בכיתות ה-ו מבחן אחד בשבוע.
על כמה מדובר עכשיו? בסך הכל מדובר על תקופה מצומצמת יחסית של מבחנים ולכן זה נראה שיש צפיפות, אז פשוט ירווחו את זה על פני כל השנה...
 

נומלה

New member
דוקא עם הרעיון של פחות מבחנים

אני מסכימה. אין שום סיבה בעולם לעשות בגילאי היסודי יותר משני מבחנים בקריאה ושניים בחשבון. בכל התחומים האחרים שהם לדעתי הנושאים ללמוד עליהם הבנת הנקרא ושיטות ניתוח ולמידה, אפשר ורצוי לתת פרוייקטים, עבודות יצירה, וכדומה. הרבה יותר כתיבת רעיונות וטקסטים וחיבור אינפורמציה ממקורות אחדים. דברים המדגישים יותר את צורת הטמעת החומר מאשר את השאלות הגורליות "כמה פעמים הקיף יהושוע את חומת יריחו ומה אמר על המספר הזה רבן ברבריה בן קשקשיה".
 

fannyd

New member
לדעתי צריך לשים דגש על אסטרטגיות

ללמוד איך מתכוננים ואיך נגשים, איך מנהלים זמן, איך מתמודדים עם לחץ וחרדות. בצמצום מבחנים לא רואה איזה שוס גדול.
 

מטילדה11

New member
מסכימה

ובכלל, על איך לומדים נושא בדרך יותר מתאימה לתקופה זו, בה כל המידע נגיש באינטרנט.
חשוב ללמוד איך לאסוף, למיין להפיק ידע ולהסיק מסקנות מתוך אין ספור המידע הנמצא ברשת.

בשונה מתקופתנו שהיה צורך ללמוד ולזכור את כל או רוב המידע .
 
כל עוד אין פרמטר חליפי

זה עשוי לעורר קושי. (אני בעד... )
ילדי למדו בבית ספר ללא ציונים עד כיתה ב'
זה היה המוטו לאורך שנים רבות
בסוף כיתה ו' הם קבלו את הציונים בדרך לחטיבה.
לא לכל תלמיד זה התאים...


לימדתי בבית ספר שבמשך שנים מתן הערכות
לא המורים ולא התלמידים הבינו בשורה התחתונה בה הילד יודע...
 

נומלה

New member
מדובר בפחות בחינות

לא בהשמטת הערכה. הינן להעריך תלמידים (כפי שאת וודאי יודעת) בהרבה שיטות, חלקן וודאי מתאימות יותר ממבחנים בנושאים מסויימים.
 
אני בעד!!!

שמעתי את הבשורה החיובית והמשמחת.
מזכרוני כילד הייתה לי חרדת מ בחנים שדרסה לי שנים רבות של למודים ודימוי עצמי !
כאבא אני נחשף ללחץ והחרדה ומתעוות לפעמים מהנזק.
אני שמח מאוד ומעודד את ביטול המבחנים ומקווה שי מצאו דרכים אחרות לבדיקה והטמעת הילד כמו עבודות,מערקב שוטף בכיתה,שאלוני מחשב ועוד..
 

RiddlerWoman

New member
אני לא מסכימה איתך

למרות שבכיתה א אני חושבת שההחלטה נכונה.
מדוע אני לא מסכימה ?
בגלל שאני חושבת שכל עוד המערכות בהמשך ,
צבא (מבחנים בקורסים) , מכללות ואוניברסיטאות משתשמשות בשיטת המבחנים ,
חשוב לתרגל לאורך שנים ולפתח מיומנות ויכולת התמודדות עם לחצים לפני מבחן ובמבחן.
 

motior

Member
צעד חשוב בדרך לביטול המבחנים בחטיבה

ובתיכון ובאוניברסיטה.

מי אנחנו שנשפוט ילדים? ציונים רעים עלולים להזיק להערכה העצמית שלהם וציונים טובים עלולים לפתח בהם את חטא הגאווה.

יש רק שאלה קטנה - איך הם יהיו מוכנים לחייםש אחרי הלימודים. אבל זה לא כל כך חשוב. הם יכולים להמשיך לחיות על חשבון ההורים.

(במילים אחרות - אני נגד. )
 

נומלה

New member
למה אתה עוצר בכיתה א?

אני מציעה להתחיל את הבחינות בגן טרום חובה! מוכרחים להכין אותם לחיים. בוא נתחיל ביחד תנועה לבחינות בגן טרום חובה!
 
למעלה