שיעורים שיעורים

תיור

New member
שיעורים שיעורים

רק שבועיים מתחילת הלימודים, כבר 2 הערות שהילד לא הכין שיעורים.
טיפים?
איך אני גורמת לו לרצות להשקיע יותר?
להתפדח מהמורה מאי הכנת שיעורים?

לפני שנה היו יותר מ20 הערות בכל שנת הלימודים והציונים בתעודה ירדו קצת והילד לקח קשה.
אך שכח....
 

ButtercupA

New member
אולי אפשר להזכיר לו

מה קרה בשנה שעברה?
תשאלי אותו מה לדעתו אפשר לעשות כדי לא להגיע למצב של שנה שעברה.
 

תיור

New member
אני מזכירה לו הרבה

עובד רק במשך דקה (סתם, 10 דקות)
ואח"כ כבר שוכח.
 

לימיצ

New member
יש חוגים?

(אני מקוה בשבילך שהתשובה שלך תהיה כן)
כי אז- אין חוגים.

הבן שלי נכנס לכתה א השנה והוא יודע מראש שזה הסידור:
קודם שיעורי בית
אח"כ חוגים.

יש זמן התאקלמות והכרות עם המערכת והכל בסדר וברוגע ובנואם, אבל הגבולות ברורים.

ואם אין חוגים בטוח יש משהו אחר שעושים בזמן הזה, נכון?
אז תשכפלי את ה"אין חוגים" לפריבלגיה התורנית.
 

נומלה

New member
את תגלי תוך כמה שנים

שלא כל מה שעובד על ילדים בכיתה א, עובד על מתבגרים.
 

אימם

New member
ועוד איך תגלה...


 

לימיצ

New member
אולי. אבל לא חחייבים לקחת את דברי "כפשוטו"

ממרומי גיל ההתבגרות של ילדיך
אני בטחה שיש דברים שהבן שלך נהנה מהם
וכמו שאותי גידלו לדעת שאין לקבל בלי לתת
ככה אני מעבירה הלאה לילדים.

אני בטוחה שהפורמט שונה כשמתקדמים בגיל
אבל משהו בבסיס לא שונה
ילדים בכל גיל נהנים מהטבות כלשהן
אני מאמינה שאם מגיל צעיר הם מודעים לכך שההטבות לא "ימשיכו לזרום בכל מקרה"
ההתייחסות למה שאני אומרת/מבקשת/מעמידה כגבול תהיה בהתאם.
 

iris mom of two

New member
מה שאני עושה

זה לשאול כשהם באים הביתה, ולעקוב. כיתה ט', ואני עדיין בודקת שעורים. הוא מנסה, אבל שוכח. זו אפילו לא מלחמה, אני פשוט מזכירה.
 

חני ב

New member
יש תכנית שבועית?

לא כתבת באיזו כתה הוא.
אם את רוצה להיות רס"ר, תבקשי שיוציא את הכל מהתיק ותבדקי מקצוע מקצוע.
אם את רוצה להעביר אליו את האחריות, תפסיקי לשאול למעט תזכורת פעם אחת. שהוא יקבל עונש מהמורה כשמגיע ללא הכנת שעורים. את גם יכולה לאמר לה שהיא יכולה להשאיר אותו בהפסקות כדי שישלים את השעורים.
 

תיור

New member
כיתה ו, שנה הבאה חטיבה

אני כן מוכנה להיות הרס"ר, זה מה שעשיתי בשנים הקודמות,
כי יש לו בעיות באירגון וסדר.
הבעיה היא שהוא בד"כ אינו רושם ביומן שיש שיעורים, ומסתמך על הזכרון והרבה פעמים הוא מרים טלפון לחבר לשאול מה השיעורים ואז מתחיל.
 

אימם

New member
אין להם פורום כיתתי?

בשנה האחרונה כל השיעורים נכתבו יום יום בפורום וזה עזר המון גם לי לדעת ולהיות בבקרה בנוגע למה היו השיעורים
 

אימם

New member
מוסיפה על מה שכבר כתבו לך...

מנסיון ילד שלא אוהב להכין שיעורים....אבל כשהוא מקבל עידוד חיובי מהמורה כשהוא כן מכין ש.ב זה עושה את העבודה (לשבוע-שבועיים הבאים)
עונשים לא עוזר ולא כדאי
להזכיר זו עצה טובה במיוחד אם את נמצאת בבית (אני לא נמצאת)
שיחה טובה עם הילד. מה שאחרים קוראים שיחת מוטיבציה...לשאול אותו מה הוא רוצה לשפר לעומת שנה שעברה...(מאחלת לך שיגיד הכנת שיעורי בית)
אצלנו זה בכלל לא מושלם אבל הבן החליט שהשנה הוא יעמוד במשימה ולפעמים אני קצת "מזכירה" לו להתמיד...
אבל למרות כל העצות לעיל, יש מצב שעלולה להיות בעיית ריכוז או להיפך שהוא מבין את כל החומר וקשה לו לחזור עליו....
בהצלחה! אם תמצאי שיטה טובה ספרי עליה...
 

תיור

New member
כן, יש בעיית ריכוז

אך זו לא הסיבה, יש לו אפשרות לקחת ריטלין ולעשות שיעורים,
אם הוא היה רוצה להכין שיעורים בצורה מסודרת.
האחריות היא שלו.

הבעיה היא המוטיבציה, איך אני עובדת איתו על זה???
אני בודקת מחברות, מבררת אם יש שיעורים (זה מה שעשיתי בשנים הראשונות) אך הפסקתי, הוא גדול דיה כדי להרים טלפון לבד, לא נראה לי נכון לפדח אותו ולהתקשר בעצמי לחבריו לשאול.
 

ButtercupA

New member
ממה שאני יודעת ומבינה הדחיינות היא חלק מהענין

כך שזה לא בדיוק "יש לו בחירה אבל אין מוטיבציה", המוטיבציה תגיע עם הריטלין, שיתן את הריכוז ואת האפשרות לעשות מה שצריך בלי להאבק בעצמו כל הזמן.
 

iris mom of two

New member
חשדתי שיש בעיה כזו

זה לא עניין של רצון. זה עניין של אי יכולת אירגון.

אצלנו לבית הספר יש אתר שבו הם כותבים מה השעורים, אז עד שנה שעברה בדקתי שם באופן קבוע. השנה בתיכון היועץ מקפיד שכל הילדים עם ADHD יכתבו ביומן, אז בינתיים הוא כותב ביומן.

היות ואין לך יכולת כזו מצאי סדור, עם חבר שלו, או עם המורות, שבו את יודעת מה השעורים. תשאלי אותו מקצוע מקצוע מה היו השעורים. אח"כ תשאלי אותו מקצוע מקצוע אם הוא עשה.

בשל הADHD ממש אין לו את היכולת בכיתה ו' לעשות את מה שאת מבקשת.
 

Ronit FL

New member
הזכירי לו ואולי

גם שיראה לך שהכין.
את לא יכולה לגרום לו לרצות להכין שיעורים, את כן יכולה לעודד אותו להכין.
את יכולה ליצור מצב ששניכם יחד באותו חדר, הוא מכין שיעורים ואת עסוקה במשהו אחר ו/או עוזרת לו בשיעורים.
תזכירי לו שבשנה שעברה הוא לא קיבל יפה את הערות וכדאי לקחת את עצמו בידיים.

אם הוא לא יכין שיעורים, הוא לא ירגיש לא נעים מול המורה, אבל לא בהכרח יתפדח. לדעתי, ההקשר של השרש 'פ.ד.ח' אצל ילדים, עלול לגרום לחוסר בטחון.
ז"א, שאם תגידי לו שהוא יתפדח מול המורה ו/או החברים, זו גישה מוטעית. נסי להסביר לו שהוא אמור להכין שיעורים לטובתו ולטובת העתיד שלו ושהוא לא מכין שיעורים עבור המורה, הוא מכין שיעורים עבור עצמו גם אם זה לא ממש נראה כך.
רוצה לאמר, תגבירי את המודעות שלו לגבי חשיבות הלימודים בהקשר החיובי והתוצאות הטובות שהוא יפיק אם ישקיע ויכין שיעורים ולא בהקשר שלילי, יען כי יתפדח מהמורה.
 

תיור

New member
איך אני מגיברה את המודעות שלו לגבי חשיבות

הלימודים?
הוא גם לומד בנוער שוחר מדע, הוא מודע לחשיבות הלימודים לדעתי.
אך יש לו מוטיבציה אפסית...

אחת המגיבות כתבה על חיזוקים חיוביים מצד המורים, אהבתי את הרעיון. אולי זה מה שיתמרן אותו.
 

נומלה

New member
למה באמת הוא צריך שיעורי בית?

אני מניחה שהוא משועמם עד מוות. יודע את החומר בלי בעיה ונושא השיעורים הוא בשביל שהמורה לא תוריד בציון. לילד כזה הייתי מחפשת מסגרת אקסטרנית שבה המורים בטוחים בעצמם.
 

אימם

New member
יש מקצועות שחייבים לתרגל

כגון מתמטיקה שבגלך שהבן שלי שנא להכין שיעורי בית אז שכח ולקחתי לו מורה בקיץ שעזר לו לרענן את החומר...הוא קולט מהר ומשתעמם מהר...
עד היום אצלי זה מלחמה על שיעורי בית ובמבחנים תמיד הצליח.
 
למעלה