ט"ו באב היום, סיבה לחגיגת אהבה?

אימם

New member
תודה


הילדים שלי רגילים שאני מפתיעה אותם...בכל יומולדת מצפים להם בלונים וקישוטים ומבוך מתנות....
 
כן
כי היתה לי יומולדת...


לא חוגגת ט"ו באב.
לא חגגתי מעולם.

אבל השבוע חגגו לי פסטיבל יומולדת מתמשך
וזה דיי נחמד שזה נופל תמיד על ט"ו באב...

בקר טוב.
 
אבל זה לא נכון שהעניין התחיל כך.

כבר באותה פרשה כתוב "הִנֵּה חַג ה' בְּשִׁלוֹ מִיָּמִים יָמִימָה". המועד נחוג לפני הפרשה.
 

Jen74

New member
איך שהוא יצא, בלי לתכנן בכלל, ארוחה זוגית

תסלחו לי שאני לא מתייחסת לסיפור אודות מקור החג/יום הזה שמציינים בתאריך העברי ט"ו באב ולו רק מהעובדה שאני לא מכירה את הסיפורים עד כדי כך אבל עשיתן לי חשק להתעמק מעט במקורות החג/יום הזה.


בכל אופן, בן זוגי ואני ביחד מהיום הראשון בו הכרנו בצ'ט של אתר היכרויות וזה היה ב-8 בינואר 2008.
מאז ועד היום כמעט ולא יצא לנו לבלות, בעיקר בשנתיים האחרונות, לאחר שאמא שלו נפטרה.

ביום חמישי כשסיימתי את העבודה נסעתי אליו ובינתיים הוא גם התקשר אליי לשאול מה התוכניות שלי. אמרתי לו שאני בדרך אליו.
כשהגעתי הוא שאל אותי מה בא לי לעשות ואמרתי שאני רעבה ואז החלטנו במקום לקחת לאפה הבייתה פשוט להתיישב, לקבל תפריטים ולאכול כמו זוג נורמלי ביציאה זוגית לכל דבר.

זה אירוע נדיר ולא משנה כמה נתכנן, אף פעם לא יצא לנו לשבת ככה בצורה רגועה שכזאת ולהנות אחד מהשנייה ומארוחה טובה.
 

saribon

New member
דיוק 2

האיש שלה שכנראה "אהב" אותה???
התנ"ך מספר לנו על איש שלקח לו פילגש ובשלב כלשהוא "ותזנה עליו פילגשו ותלך מאיתו אל בית אביה" כנראה שטוב לא היה לה שם אם העזה לברוח ממנו לבית אביה.. האיש הלך לאבא שלה אחרי ארבעה חודשים "ויראהו אבי הנערה ושמח לקראתו".. הוא ישב שם כמה ימים והאבא שיכנע אותו להשאר עוד וביניהם הם כנראה גרו איזו עסקה כי כשהוא עוזב - הפילגש איתו..בדרך הביתה האיש מסרב ללון אצל גויים ומתעקש להגיע לעיר יהודית כנראה לגבעה.. אבל שם איש לא מוכן לאסוף אותם לביתו מלבד אישזקן שמרחם עליהם. אחר כך מגיעים לשם אנשי העיר "בני בליעל" שדורשים את האיש עצמו - הם רוצים לדעת אותו -ככל הנראה היה להם מנהג הכנסת אורחים מעוות קמעה. במקום שהאיש יתנגד, ילחם בהם או כל דבר אחר - מה הם עושים ? הזקן מציע להם תחילה את בתו הבתולה או את הפילגש של האיש "אוציאנה נא אום וענו אותם ועשו להם הטוב בעיניכם ולאיש הזה לא תעשו דבר הנבלה הזאת " כי לנשים אפשר לעשות הכל..הן בסך הכל רכוש..לא? חייהן לא שווים כמו חיי הגבר.. ואז כשהם לא מסכימים -מה עושה האיש האוהב? " ויחזק האיש בפילגשו ויוצא אליהם החוץ וידעו אותה ויתעללו בה כל הלילה עד הבוקר וישלחוהה בעלות השחר ותבוא האישה לפנות הבוקר ותפל פתח בית האיש אשר אדוניה שם עד האור, ויקם אדוניה בבוקר ויפתח דלתות הבית ויצא ללכת לדרכו והנה האישהפילגשו נופלת פתח הבית וידיה על הסף ויאמר אליה קומי ונלכה ואין עונה"
לא רק שהוא הוציא אותה (מן הסתם בכח החוצה כמו שאפשר להבין מהמלה ויחזק) החוצה אל האנשים שחיכו לה שם כשהוא יודע מה עומד לקרות לה. הרי שהוא אפילו לא עמד על המשמר כדי לעזור לה במידה שיוכל או שהוא אפילו לא ציפה בכלל שתוחזר אליו.. כשכבר שחררו את האישה האומללה והיא הגיעה אל הבית בכוחותיה האחרונים, לא היה שפ מישהו שיפתח לה את הדלת או מישהו שחיכה לה. לא -האיש פתח את הדלת כשהוא בדרכו לצאת - ללכת לדרכו. כלומר הוא קם, אכל מן הסתם, עשה מה שעושים בבוקר ויצא לדרכו - ושם - הפתעה -הנה היא על הדלת..והוא עוד אומר לה בואי ונלך.. כאילו דא??? אוהב? לא הייתי אומרת. אולי התעצבן שפגעו ברכושו. שאחרי כל המאמץ להחזיר אותה למשק ביתו אז פגעו לו ברכוש, ועוד פגעו גם בכבודו...

אני בהחלט מסכימה לגבי המנהג הנפוץ של חטיפת נשים מנהג שהיה נפוץ בכל העולם הקדום כמעט.
 
למעלה