הקפצה

ButtercupA

New member
זו תכנית לטווח של 10 שנים

ולדעתי אם יתפשרו כל הזמן על מחר, זה בדיוק מקור הבעיה של טלאי על טלאי.
 

ענתר

New member
או קי בעוד 10 שנים

יהיו הרבה כיתות ומי יהיו המורים שם? כתבתי רשימה בבלוג שלי שיכתבו מורה אחד שזוכרים אותו לטובה תחשבי על זה כל אחד מאתנו למד 12 שנים ובהם עבר הרבה מורים כמה מהם זוכרים בגלל האישיות שלהם, כי הישפיעו על חיי התלמידים אז תמיד משהו קם ואומר: אני מורה מסוג אחר או אמא שלי או אחותי אז כן יש פה ושם כמה כאלו, אבל הרוב? כשמדברים עם ההורים שלנו, הם זוכרים את המורים שלהם, כי פעם הלכו להוראה אנשים אחרים
 

noa_f

New member
גם הרעיון שלך לטווח ארוך. אז מחר יעלו את

רף הפסיכומטרי לקבלה לסמינרים. זה אומר שרק עוד 4-5 שנים יצאו משם המורים הראשונים שעברו אותו. ורק אז הם באמת יתחילו להיות מורים, כלומר: יקח להם עוד כמה שנים להשתפשף, להבין שזה המקצוע שהם רוצים להשאר בו ולתפקד ביכולת מלאה... ומה עם המורים שיש היום במערכת שלא מתאימים לרף הזה? האם תפטרי אותם? לא. כלומר, תוכנית לטווח ארוך. גם היא טובה, כמובן. והתנעה של שתיהן יחד - התוכנית שלך ושל באטרקאפ - בוודאי תתן תוצאות חיוביות גם בטווח הקצר, אפילו ברמת "תקווה לעתיד".
 

ענתר

New member
ברור שגם שלי לא תרופה מהיום למחר

אבל נראה לי שיותר מהר נקבל התחלת השפעה עם נתחיל הרף המורים ולגבי פיטורים, מדוע אי אפשר לפטר מורים שמזיקים? ואת יודעת שיש כאלו והמערכת סובלת אותם, כי אירגוני המורים לא מרשים לפטר מורים גרועים.
 

noa_f

New member
אני דיברתי על מורים מזיקים?

אני דיברתי על מורים שלא היו מתקבלים ללימודים או לעבודה, על פי הרף שלך. מאוד יתכן שהם דוקא מורים טובים...
 

ענתר

New member
את לא דיברת

אני מוסיפה לדיון כיום כמעט ואי אפשר לפתר מורים בוודאי של יפותרו מורים טובים מהמערכת גם אם לא עומדים ברף היום, הם חלק מהמערכת אבל יש מורים מזיקים, שנמצאים במערכת, ואי אפשר לפתר אותם בגלל קביעות נותנים להם תפקידים כמו אחראיים על קישוט. הם לוקחים משכורת קיימת, נספרים במערכת, ואי אפשר לשכור אחרים בגללם
 

ענתר

New member
מצאתי ברשימה שכתבתי

"ישראל פינלנד..." בהקשר לכיתות קטנות. על פי מחקר שערך פרופ` רמי בנבנישתי מהאוניברסיטה העברית, נמצא מתאם חלש מאוד בין מספר התלמידים בכיתה לבין ההישגים במבחני המיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית) של משרד החינוך. המחקר העולמי של חברת מקינזי מצא שכיתות יותר קטנות דווקא פוגעות בחינוך כיוון שהן פוגעות בצורה עקיפה ברמה של המורים. אם יש כיתות קטנות זה אומר שצריך יותר מורים, ואז רמתם הממוצעת תיפגע. נקודה למחשבה
 
למעלה