הקפצה

noa_f

New member
ועוד משהו, אנחנו באים בדרישות למורים

אבל כמה מאיתנו - עם יד על הלב - מוכנים לנסוע באופן קבוע להשתלמות מקצועית על חשבון הזמן הפנוי שלנו? פעם ב... - סבבה. אם זה זה כולל נופש באילת - יללה. אבל קורס דו שבועי או חודשי בערבים או אחה"צ, לאורך זמן רב, זה לא נשמע כ"כ כייפי, נכון? עכשיו גם תשלמו עליו מהנטו.
 

3תיתי

New member
לא הגיוני שהחייל יוכל להמשיך פשוט בקופה שלו?

שם יש תיק רפואי מסודר, רופאים שמכירים אותו. למה להגביל? איזה הגיון עקום! ומדוע בכלל בצבא צריכים להיות גינקולוגים, אורולוגים, נוירולוגים? למה הצבא מחזיק אנשים כאלה במילואים או בקבע? לשם כך יש קופ"ח.
 

ButtercupA

New member
זה בהחלט הכי הגיוני

אבל, זה בטח עובד בשיטת המכרז ומי שהציע למערכת הצבאית מחיר יותר זול.
 

noa_f

New member
הגיוני. אבל מה עם רפואת שיניים?

 

3תיתי

New member
כמו עכשיו. כל חייל פונה לרופא שלו.

בצבא צריך רק עזרה ראשונה למקרי כאב או טראומה. לא יותר.
 

3תיתי

New member
משלם החייל לפי תעריף הרופא.

בצבא צריכה להיות רפואת חרום ורפואת מלחמה. לא יותר ולא פחות. הרפואה הצבאית כל כך שערורייתית ונוראית, שצריך לצמצם אותה למה שחייבים. אי אפשר לקחת קופת חולים לקרב. לכן צריך רופאים, חובשים ופראמדיקים. אין שום סיבה שילד (של חברה במקרה זה) יצטרך להגרר 4 פעמים לחר"פ בבאר שבע, כדי לבדוק את הנשימה במכשיר מקולקל תדיר, כי יש לו אסטמה. מה זו השטות הזו?? או שבני יאלץ להגיע 3 פעמים לנוירולוג, כדי לקבל אישור לריטלין, כשיש מכתב מנוירולוג שאיבחן צורך כזה כבר לפני זמן רב. שפואת שיניים בצבא, שלא בחרום, זה רק לאנשי קבע. ומה שראיתי ושמעתי על מה שעשו לחיילים בתור עזרה ראשונה, גרם לי לתת לפציאנטים מתגייסים, הוראה מפורטת מה להסכים שיעשו ומה לא, כדי למזער נזקים. נזקים נעשו גם ע"י מומחים בעלי שם, שפשוט זלזלו בחיילים, משום שאלה מילואים.
 

noa_f

New member
כמה עולה בדיקת רופא שיניים פרטי? 250 ש"ח?

כמה חייל מקבל משכורת לחודש? אז שלא יאכל באותו החודש? ואללה. זה בטח יעזור לו לשמור על השיניים... או שאולי אמא'לה ואבא'לה של החייל יממנו? לו רופאי השיניים היו חלק מביטוח הבריאות הממלכתי - יכולת לומר את זה. אבל הם מתנגדים לזה, כבר משנות העשרים של המאה הקודמת, כשזו היתה הסתדרות הרופאים ולא משהו ממלכתי. ואגב, חברות שלי ששרתו במרכז והגיעו לרופאי שיניים בצבא, קיבלו טיפול מעולה ממילואימניקים. טיפול שרופאים אחרים, כמה שנים אחרי כן, עוד התפעלו ממנו. אז אולי כדאי לעשות משהו נגד המניאקים שמחרבים שיניים של חיילים בכוונה ולא לשלוח את החיילים אליהם למרפאה, כדי לתת להם תשלום מלא? אני הייתי מציעה שחיל יוכל לתבוע פיצויים על טיפול רפואי כושל שקיבל.
 

3תיתי

New member
אני לפעמים מתפוצצת.

פרופ' נחשב, שאוי ואבוי אם איזה צ'ופצ'יק אצל סטודנט, לא נראה לו מושלם, השאיר המון עששת מתחת לסתימה בפה של חייל. חברתי, שהיתה עתודאית, סיפרה לי בתדהמה. אני חושבת שמותר לחייל לתבוע על טיפול כושל. אגב, את מספרת על משכורת של חייל? מי לדעתך מממן לחייל גרביים? (יקר נורא) תחתונים? חמצואר? כפפות? קרמים לטיפול בפגיעות קור? שפתונים נגד כויות? סמנן קרינת שמש? תרופות? (כי עד שמגיעים לרופא, או מתים או מבריאים), חולצות צבאיות (טריקו), בגדים טרמיים? עדיין לא דיברנו על נסיעות לבסיס לבקר את החייל כדי לתמוך בו שיתפקד טוב... מי משלם דלק כשהמפקדים עושים ביקורי בית אצל חייליהם? ומי מממן טלפונים למשפחה? (הרי החייל נמצא רחוק עפ"י חוק. מדוע מובן מאליו שאני צריכה לממן נייד? הרי אין גישה לטלפון קווי). ועוד? מי מממן שיחות צבאיות ותאומים צבאיים? (רמז: הם נעשים מהטלפון האישי ועולים אלפי שקלים). רפואת השיניים, שאין לך מושג מה עושים בילדים המסכנים שמקבלים את החינם היקר הזה, זה מה שכואב לך? אמא'לה ואבא'לה מממנים את החיילים, כולל ביטוח בריאות פרטי למקרה הצורך. והילד גם לא יכול לעבוד, אז מי מממן לו דלק, בילוי או משהו? לא נזכיר את הביטוח היקר, כי מדובר בדרך כלל בנהגים צעירים. ומי נותן שרותי כביסה? זה בחינם החשמל, המים, המכונה?
 

3תיתי

New member
אני מבינה שפרנסתם של רופאי שיניים מנוגדת לדתך

לא מבינה למה, אבל נו שוין. בגללינו מועסקות שינניות וסייעות ולא בשכר מינימום. (כלומר יותר מקופ"ח). אנחנו מפרנסים גם טכנאי שיניים. עסק קטן של מרפאת שיניים מהווה מקור מחייה לכמה וכמה משפחות. רובנו עוסקים גם במתן בסתר. אבל כואב שמתפרנסים. צודקת. כולנו צריכים להיות עבדים בשכר מינימום, או כמו הרבה מחברי, רופאי ההילדים, לנטוש את המקצוע. צודקת.
 

noa_f

New member
לא, אבל אני מבינה שאת חושבת שהדרך היחידה

היא קפיטליזם מוחלט: אם אתה שייך לאיזשהו אגוד - בטוח תעשק. אך ורק אם תעבוד באופן פרטי - תהיה מאושר ושבע. ואת כל השינניות שמועסקות בשכר מינימום במרפאות פרטיות ואמורות גם להיות פקידות קבלה, לקנות מתנות לאשת הרופא (העסוק), להרגיע את הילדים בחדר ההמתנה, לנהל חשבונות, לחכות לספקים, לשטוף רצפה, וכו' וכו' - את שוכחת בעצמך.
 

noa_f

New member
באמת? אז מאיפה מגיע התור לעבודה בקופות

החולים, אם הכל כל כך ורוד ויפה במגזר הפרטי?
 

3תיתי

New member
כי יש יותר מדי שינניות

ואין די עבודה עבורן. המצב כזה, שרופאים מעדיפים לעשות את עבודת השיננית בעצמם, כי אחרת אין די כסף להחזיק את המרפאה. סייעות הושלו לעבור קורס שינניות. זה עולה הון. שנה עולה 13 אלף שקל (לפני שלוש שנים, אולי יותר). חשבו שתהיה עבודה עצמאית, בעבורשנת לימודים. וגילו שוקת שבורה. השינניות עובדות כסייעות, כי אין עבודה. ואנשים הולכים לעבוד בקופ"ח כי זה או משכורת מינימום בתנאי גועל, או הסבה מקצועית. זה המצב.
 

ruthi26

New member
את כל כך צודקת תיתי

גם אני לא מבינה את ההיגיון, להעסיק רופאים במילואים.. כשהרופאים בקופ"ח מכירים אותם הכי טוב.. ולמה קופ"ח מאוחדת ולאומית, לתת לכל חייל וחייל, שיילך לרופא שמכיר אותו ואת ההיסטוריה שלו.. את ההיגיון הצבאי עדיין לא למדתי להכיר, ואחד הבנים שלי כבר בקבע... כל פעם לומדת משהו חדש עם הפתעה חדשה..
 

נומלה

New member
מכונית לכל פועל גם?

סליחה על הסקפטיות אבל במשחקי הנדמה לי של "הגדולים" יש תג מחיר. הקטנת הכיתות מ40 תלמידים ל30 (המספרים עגולים למען שיהיה יותר קל לעשות חשבון) צריך להגדיל ב25% את תקציב משרד החינוך השוטף להעסקת עוד מורים שלא לדבר על להוסיף עוד 25% כיתות. או במילים אחרות: הצחקתני! אני אסתפק במסגרת המשאבים הקיימים בפחות שיעורים נושאיים (פחות תנ"ך, פחות מורשת, פחות סל תרבות, פחות קשקשת ברשת) ויותר התמקדות במדעים ומתימטיקה הבנת הנקרא והנכתב. את זה אפשר לעשות ממש בלי תוספת אדירה של משאבים.
 
למעלה