הקפצה

סדנאות הורות

כל מי שמסתכל סביב על העולם ככלל ועל המדינה שלנו כפרט- רואה הדרדרות אמיתית בחברה שלנו כחברה מוסרית, אנושית, בעלת ערכים של כבוד ועשייה פרודוקטיבית ונתינה. והתוצאות? במדורי החדשות חדשות לבקרים... כל מי שמכיר אפילו מעט את הגישות הפסיכולוגיות השונות יודע- איזו חשיבות עצומה יש לתקופה הכי ראשונית בחייו של האדם, השנה שנתיים הראשונות הן קריטיות עבורו, מהוות את הבסיסי לכל מה שיבוא אחר כך ומאוד קשה לשנות חוויות שנחוו בתקופה זו. ולבסוף- כל מי שחווה הורות יודע כמה מקום יש לנו כהורים להוביל את הילד שלנו למקום טוב ומטפח ומעצים, החל מהיום הראשון שנולד. אז עם כל היומרנות שבעניין, ואולי יש שיאמרו נאיביות, אני מאמינה בכל ליבי שהכוונה נכונה לכל ההורים שהינם אזרחי ישראל, באופן מסודר, מבוקר ומסובסד שאף יאפשר את מענק הלידה או סכום כסף כלשהו אחר כתמריץ להשתמש בסדנאות הללו, ממש כחוק מדינה- דבר כזה יוכל לשנות לגמרי את פני המדינה בעוד כמה שנים כשאותם ילדים יגדלו, אין לי שמץ של ספק בכך! מה המשמעות של המילים - אתה ילד רע או אתה ילד טוב- על הילד? מה הם תמריצים נכונים? איך מעניקים מספיק חופש לילד לגדול ולהיות מה שהוא? איך מתמודדים עם בדיקת גבולות של הילד? שילוב קריירה וגידול הילדים, איך עושים את זה? תחשבו רגע שכל ההורים יקבלו סדרה של מס' הרצאות בעניינים קריטיים כאלה- איזה ילדים יצמחו לנו כאן במדינה? לאיזה עתיד הם יובילו אותנו? הכל יכול להיות טוב יותר, ומתוך היכרות שלי עם הורים רבים, אני אמינה כי ההיענות ההורית תהיה גבוהה מאוד. החלום שלי שזה יקרה, והלוואי והייתי יכולה לקחת חלק במהלך הזה... ותחשבו על זה...
 

ButtercupA

New member
לגבי החיילים וביקור רופא

הנושא הזה מתחיל לזוז בכיוון הנכון. חיילי הקריה ותל השומר, עברו למאוחדת ולאומית (בהתאמה). עכשיו מי שמשרת במקומות האלה יכול ללכת לרופא בקופות האלה. אני מקווה שזה רק הסיפתח למעבר כללי.
 

ruthi26

New member
הלוואי../images/Emo249.gif

אבל את יודעת כל הבירוקרטיה. מקווה שגם שאר החיילים ייהנו מרופא נורמלי.. בתכל'ס אם חושבים,הרי רופא קופ"ח מכיר הכי טוב את החייל.. כך שבשביל מה צריך ביקור רופא.. סתם ביזבוז כספים מיותרים...
 

noa_f

New member
מה את אומרת! לשתי הקופות הכי מושחתות

בארץ... איזה ראש.
 

ButtercupA

New member
כי השאר הן פיסות זכות של טלית...

מה כל כך מיוחד בכללית או במכבי?
 

ButtercupA

New member
לא ברור לי למה את אומרת את זה

לי אין שום מידע כזה. מה שנקשר עם שחיתות ומאוחדת זה שראש הקופה בזמנו עשה כל מיני מהלכים כדי לקדם את בתו חולת הסרטן, וגם זה לא הצליח בסוף. ואני לא שופטת אותו לגבי זה ואין לי ספק שכל אחד היה עושה את זה ובכל קופה.
 

3תיתי

New member
לכי תקראי. מאוחדת פשוט מושחתים במידה

לא תתואר. ואני כותבת כאן: עוד לא עלו על מה שעשו במרפאות השיניים, (כן, גם הטבות לחרדים) וההעסקה הפוגענית שם כשיטה. כתבתי? כתבתי.
 

ButtercupA

New member
באסה לנו

בעיר שלי למאוחדת יש שרותים מאוד נוחים. למכבי הרבה פחות, ולכללית אני לא אעבור.
 

ButtercupA

New member
זו שאלה של איזה שרותים יש לקופה

באזור המגורים ואיפה שאני גרה מאוד נוח עם מאוחדת. אני בטוחה שגם מכבי נוח, אבל תלוי איפה.
 

mykal

New member
יש דברים שנאמרים,

אבל אפשר היה לשנותם בדרכים שונות, לא חובת שכתה יותר קטנה היא חזות הכל, תשומת לב היא לא פונקציה של כמות תלמידים בהכרח. למבנה הפיזי של ביה"ס יש תפקיד הרבה יותר משמעותי, כתה מרווחת, שטחי תפעול מרווחים לתלמידים, חצרות מטופחים, חדרים אישיים למורים, לשיחה אישית עם תלמידים, הורים, וגם בין מורים, העובדה שהכל מדובר בפרהסיה, זה גם מטפח אלימות. צפיפות מטפחת אלימות. חדרי שירותים,נקיים ומטופחים. מקומות שנראים ומתוחזקים היטב, מורידים את מפלס האלימות והונדליזם. דוקא השתלמויות הפו להיות מאוסות, מורים הם ה'עם' המשתלם ביותר, הן בהתמקצעות, מורה להסטוריה לומד עוד ועוד הסטוריה, אין לאן לתעל את הידע הזה. גם אין צוך בכ"כ הרבה שיטות פדגוגיות, אין להמציא גלגל, ללמוד זה ללמוד זה ללמוד. אבל כן יש צורך להעשיר דוקא מתחומי דעת אחרים, צריך לאפשר ולמנף את המורים לקחת חלק בפעילויות חברתיות ובמעורבות קהילתית.
 

ruthi26

New member
../images/Emo45.gif ועוד מספר דברים

התכוונתי להשתלמות תוך כדי עבודה, אחת לשבוע, וברור לא רק בתחום הלימודים שבהם הם עוסקים, שירחיבו את הידע, שלא יישארו מאחור. הלוואי שיהיו מעורבות קהילתית וחברתית, יתרמו הרבה לילדים שלנו.. אולי יצר החיקוי.. לכי תדעי.. ולאו דווקא כיתות צפופות גורמות לאלימות, התקשורת, משחקי המחשב האלימים, הבן הקטן שלי חיפש משחקים לילדים באינטרנט, אין משחק, בלי יריות, בלי להרוג אדם.. נורא ואיום.. אבל מן הסתם, אנחנו כל הזמן מתקדמים, ורוצים להיות דומים למערב, כך שיש העדפה ברורה, של פן מאוד לא טוב עבור הילדים שלנו.. את הבן שלי בחט"ב מלמדים על זהירות בדרכים, הם נבחנים וכו'... צריכים להתחיל עם זה מגיל מאוד צעיר, לא בגיל 14.. בגיל צעיר יותר, סתם מלמדים פה ושם. לדעתי, צריכים להכניס את המקצוע לבגרות, כמקצוע חובה.. אולי הנהיגה תשתנה, מי יודע? ותוך כדי להכניס גם מסרים נגד אלימות... לאט לאט, אולי עם טפטופים משהו יחדור. וברוח אופטימית זו נקווה לטוב, ושימשיך הגשם הכייפי, ולא יהיו גזירות על מים... ועוד...
 

noa_f

New member
ממה שאני יודעת - יש לא מעט השתלמויות

בתוך בית הספר, אחרי שעות הלימודים.
 

נומלה

New member
לענין השתלמויות

עד לפני זמן לא רב השתלמו המורים בכל מכל כל. החל מציור סיני וכלה בבישול אינדיאני. לא ראינו את ה"העשרה" הזו משפיעה לטובה. רק לרעה. יתר על כן בלחץ אירגוני המורים התחילו לעשות תואר שני בחינוך באוניברסיטת זימבבואה תחתית דבר שהעניק "גמולים" אבל לא שום ערך מוסף לתלמידים. ובאשר למינוף המורים. המורים כמו כל עמך ישראל הם אנשים פרטיים שיכולים ומוזמנים לתרום מזמנם הפרטי למטרות שהם מוצאים לנכון. יש מורים שמוצאים לנכון ויש שלא. ממש לא מבינה איפה זה "לא מתאפשר"?
 

mykal

New member
אתיחס לשני הנושאים שהעלית.

יש שני דברים שונים--השתלמות מורים עליהם דברה רותי, במהלך שנות העבודה והחופשות שם ההשתלמויות הן 'מקצועיות' ו/או פדגוגיות לגמרי. ואת מתיחסת לשנות השבתוןשם יש אפשרות ללמוד מספר שעות מעבר למקצועיות גם שעות העשרה שדברת עליהם, אולי ציור סיני ובשול הודי. בכל מקרה יש אנשים בכל חברה שמרשים לעצמם ויודעים להקל בעשיה. והרבה לא! לגבי העובדה שמורים הם אנשים פרטיים ויש ויש. נכון, אבל אחרי שבודקים ברצף, 80 בחינות בשבוע ולעיתים יותר, ממש אין כח ורצון לצאת לעשיה נוספת, אין לך מושג כמה זה מתיש את הגוף והנשמה. אם זה יעשה במסגרת הבית ספרית, מניחה שהמורה יהיה יותר פנוי לתחומי פעילות אחרים. וזה חשוב כדי להוות דוגמא לתלמידים.
 
למעלה