סקר עישון המתבגרים: אני יודע שלי מעשנת.

ButtercupA

New member
השאלה שלא נשאלה כאן היא גם - כמה?

אפשר להסתיר עישון של סיגריה בודדת פה ושם, עם חברים. אבל כמות של "מעשן", לדעתי אי אפשר ממש להסתיר בגלל- ריח עלות כלכלית התמכרות שדורשת את הסיגריה ו"תורמת" להרגלי עישון/הסתרה מסויימים. בנוסף, תלוי בבית ובהרגלי החיים. אם ההורים לא נמצאים שעות ארוכות, אז קשה להם לראות מה נעשה ולילד קל יותר להסתיר. בבתים שההורים נמצאים הרבה שעות בבית, קל להם לראות ולהריח בצורה אחרת. יש גם את התגובה של הילד לעישון לידו. אפשר לראות אם זו בעיה או לא.
 

AYELET1

New member
אני סבורה שמי שרואה כשלון חינוכי בעישון ילדיו

פשוט אין לו ילדים מעשנים/עושי בי"ס וכד'. הבת שלי מעשנת. היא בוגרת (בערך באמצע שנות העשרים לחייה ) ומעשנת. כל חייה טפטפתי, אמרתי , הסברתי. היא ראתה את הסבא שלה נפטר כתוצאה מבעיות קשות באריאות שנבעו כפי הנראה מ-50 שנות זפת בריאות (מעישון). וכלום לא עזר. גם לא הייתי רואה כשלון חינוכי בשום דבר אחר (נטיות פוליטיות, חזרה בתשובה וכיו"ב), כי הילדים הם לא אני. לא הכל ניתן להשפיע כהורים בחינוך, בטפטוף וכד' למרות שברור לחלוטין שלהורים יש גם מקום!!! אבל יחד עם זה ישנו האופי, החברה וכד' (כפי שציינה גם NOATI). וזה כמובן מוביל לדיון מלפני כמה שבועות, בו טענה מישהי בלהט שנערה המניחים להתעלל בה והוהורים לא יודעים על כך, זה כשלון של ההורים. עד שלא נתקלים בזה כנראה לא מודעים לכך שלא הכל בשליטתנו ותלוי אך ורק בחינוך ובמודעות שלנו כהורים (בזה לא התנסיתי, לפחות לא עד היום, לפחות לא מה שאני יודעת, למרבה המזל).
 

3תיתי

New member
אני חושבת שיש משהו בדברייך

אבל מדובר בבחורה עצמאית, בגירה. לא ילדים בגיל ההתבגרות שגרים בבית, תלויים כלכלית בהורים. זה לא אותו דבר.
 

iris mom of two

New member
אני חושבת כמוך

שזה מסוג הדברים שבהם אנחנו מקווים שהחנוך עבד, שהטפטוף הצליח. אבל רק כשהילדים מגיעים לבגרות אנחנו יודעים בוודאות אם זה עבד לנו. אנחנו עושים הכל כנגד, אבל אם לרגע נחשוב שאצלנו זה לא יכול לקרות כי אנחנו הורים כל כך מוצלחים, אז אנחנו גם הורים שאננים ולכן בסכון. כי עשון יכול לקרות לכל אחד, אם אני נסתי סגריות ואפילו עשנתי תקופת מה כל אחד יכול. לא משנה כמה הם נגעלים מסגריות היום.
 

חני ב

New member
את צודקת

אני באמת לא יודעת איך אגיב אם חו"ח אחד מהם יעשן או יעשה משהו אחר שבניגוד מוחלט לדרך החשיבה שלי ולחינוך שלי. גם עד עכשיו קורים דברים שלא חשבתי שיקרו (מן הסתם). הילדים שלנו אינם בובות (את רואה דרך אגב את "בית הבובות" ב "יס" ערוץ 13?)
 

AYELET1

New member
בבית הבובות לא. אינני אוהבת מדע בדיוני

אבל העונה הראשונה של דקסטר כבר מחכה
זה כנראה יקרה בסופ"ש
 

חני ב

New member
גם אני לא אוהבת מדע בידיוני

אבל איכשהו די נתפסתי לסדרה הזו. אני שמחה שנדלקת על דקסטר
.
 

ozz10

New member
עישון זה מגעיל

היום יש כבר אופציות אחרות, עישון סגריות מסריח ומזיק לבריאות . לא יודע איך לסמן אך שני הבנים הגדולים אינם מעשנים הבת בת 14 גם אינה מעשנת כך אני לפחות יודע ןמקווה שזה נכון. מכל מקום אם לא נמצאים בגיל ההתבגרות בחברת מעשנים או נחשפים פחות לעישון אזי בוחרים בדרך ללא עישון, הכל מתחיל מהסביבה לא ? חדרי כושר , וספורט עם אווירת בריאות הם התחליף לסיגריה הגברית או להפגנת העצמאות של הנערה המתבגרת והמרידה נגד הכל.....
 
למעלה