סקר עישון המתבגרים: אני יודע שלי מעשנת.

אימם

New member
../images/Emo31.gif ואתם - האם אתם מעשנים?!

לפי דעתי זה מאוד משפיע אם הורים מעשנים או לא... בכל מקרה חינוך נגד עישון צריך להתחיל בגיל צעיר: לדגבר על זה, להראות כתבות ומחקרים על הנזק שזה עושה וכו'... אימי ז"ל עישנה עד יומה האחרון, אבל לא ויתרה על נסיונותיה להשפיע עליי להפסיק לעשן, דבר שעשיתי בסופו של דבר אבל אחרי 8 שנות עישון אינטנסיבי.
 

nogaash

New member
ברור שזה משפיע.

ויותר מכך, אני לא חושבת שאני יכולה לאסור על הילדה שלי דברים שאני עושה בעצמי, ובגלל זה אני כמבוגר משתדלת תמיד להתנהג בהתאם לאיך שאני רוצה לחנך את הילדה שלי, אם אני לא רוצה שהיא תנבל את פיה, גם אני לא אעשה זאת, אם אני לא רוצה שהיא תתיחס בזלזו לאחרים, גם אני לא אעשה זאת ואם אני לא רוצה שהיא תוותר לעצמה, גם אני לא אעשה זאת לעצמי.. אני חושבת שהכי חשוב בחינוך ילדים הוא הדוגמא האישית ואם אני רוצה שהילדה שלי תתנהג למופת, גם אני צריכה להתנהג בהתאם.
 

פרויז1

New member
אני עישנת 3 קופסאות קנט ארוך

ומאז 12 שנה הפסקתי טוטלית. מנהלת הפורום נתנה רשימה טובה של סיבות. הנה הן כלשונן : החינוך שלנו הוא חלק מהדברים שבונים את הבנאדם שהוא הילד שלנו. יש גנטיקה (שלעיתים אנחנו רק הנשאים שלה ולא מתבטאת אצלינו) יש אופי (גם סוג התגובה לאיסור או הטפה של ההורה הוא אופי) יש את החברים יש חברה מסביב יש נורמות שמקובלות כרגע (עכשיו יש המון מסרים נגד עישון) ויש טעויות שעושים ואחר כך אולי משנים
 

נומלה

New member
../images/Emo31.gif

כולם לוקחים את הצד של אבא שלהם שעישון זה מגעיל. אני עישנתי במשך יותר מ20 שנה (ON AND OFF) ככה שאם היו באים אלי ואומרים לי אנחנו מעשנים לא היה לי כל כך מה להגיד. בכל מקרה לא הייתי מאפשרת לעשן בבית כמו שאני יצאתי בזמנו החוצה לעשן. אין סיבה להסריח לכולם.
 

noa_f

New member
אני לא קונה את זה שאם ההורה מעשן, הוא לא יכול

לומר לילד כלום. עישון הוא התמכרות גופנית ונפשית. לא כ"כ פשוט להפסיק התמכרות, אנחנו רואים את זה עם מכורים לסמים, לאוכל ולמה לא. הרבה יותר פשוט לא להתחיל או להפסיק אחרי התנסות מאוד קצרה ולפני ההתמכרות הגופנית. אין שום בעיה לומר את זה לילד כהסבר מדוע למרות שאני מעשן - אתה לא תעשן. כי הרי מה? הורים שמנים חייבים לתת לילד שלהם להגיע גם כן לעודף משקל? לאכול אך ורק שוקולד כל היום? לא.
 

noati

New member
נכון מאוד, אמנם לא קל ופשוט לעשות את זה אבל

ואפשרי . אצלינו עם אבא מעשן סיגריה בסיגריה בסופו של דבר אפחד מחמישתינו לא מעשן כיום.
 

נומלה

New member
כל הורה יכול להגיד הרבה

על הבעיתיות, על ההתמכרות, על הסיכונים. אני חושבת שלא נכון לאסור על ילד לעשות דברים שאת עושה באופן קבוע. אני חושבת שחינוך שלא דרך דוגמא אישית לא ממש עובד. ואני חושבת שיש קורלציה בין מעשי ההורים למעשי הילדים ולא כל כך בין דברי ההורים למעשי הילדים כאשר המעשים של ההורים נוגדים את דבריהם.
 

noa_f

New member
תראי, הורה שמדגים כמה הוא נהנה מהעישון באמת

משדר משהו אחר מאשר הורה שמנסה להגמל ללא הצלחה. אבל פאטאליזם בנוסח "אני מעשן אז גם הם יעשנו ואין אופציה אחרת" הוא קצת קיצוני ודי זורק אחריות. אני זוכרת שהדודה שלי אמרה, כשהבן שלה התחיל לעשן בגיל עשרה מאוד מוקדם (12): "אין מה לעשות. זה מה שהוא רואה בבית" וישבה לעשן איתו בכיף. אז כשמישהו אומר משהו כזה, באמת אין מה לעשות, כי ההורה לא עושה. ואם הורה לא סיים בית ספר - גם על כל צאצאיו נגזר להיות בורים? לא. זה תלוי בהורה.
 

נומלה

New member
על ההבדל בין קורלציה לפונקיה חד ערכית

קורלציה לא אומר שכל ילד להורה מעשן יהיה מעשן בעצמו. זה לא מסיר ממך כהורה את האחריות לדעת שהילדים מחקים אותנו המבוגרים ומעשינו הם דוגמה להם. ועישון שלנו משפיע עליהם לא רק בדרך של עישון פסיבי אלא גם דרך הדוגמה האישית. אני לא אומר שחשבתי על זה בגיל 15 כאשר התחלתי לעשן וגם לא בגיל 40 ומשהו כשהפסקתי. ילדים בגיל העשרה רואים דברים בצורה אחרת מאשר מבוגרים. מחקרים טוענים שיש להם נטיה לקחת הרבה יותר סיכונים מאשר למבוגרים כך שגם אם לדעתך מה שהם רואים הוא נסיונות גמילה כושלים יתכן שמה שמשפיע עליהם הוא דוקא "הנה אמא מעשנת ולא קרה לה כלום".
 

lavendula

New member
זה דווקא מאוד נפוץ

שהורים עם עודף משקל גם מגדלים ילדים עם עודף משקל, ואת הילד זה לא מעניין שאומרים לו "בגילך הייתי מקל". הוא מסתכל על כאן ועכשיו, וזו הדוגמה שהוא מקבל. אין כמו דוגמה אישית, וזה נכון גם לגבי עישון, גם לגבי תזונה, גם לגבי סגנון דיבור וכו'. כמובן שיש עוד גורמים, אבל כמו שאומרים תמיד: חינוך מתחיל מהבית.
 

noa_f

New member
אני יודעת שזה נפוץ, אבל זה בגלל הרגלי חיים

(וגם גנטיקה...) ולא כתרוץ ל"ככה זה צריך להיות, הילד רואה אותי זולל - מה אני אגיד לו עכשיו לאכול תפוח!".
 

RiddlerWoman

New member
אצלי שניהם לא מעשנים

האנטי נגד העישון כל כך מובנה אצלם גם , הם רואים כמה אבא שלהם לא יכול בלי סיגריה שזה ממש גורם לזה לא להיות מושך בעינהם. אצל הגדול זה ממש אנטי , הוא גם אסטמתי למרות שזו לא אומר כלום, גיסתי אסמטית ומעשנת. אני מאוד מקווה שהם ימשיכו עם החשיבה הזאת. אני למרות שניסיתי לעשן בצבא , לא נתפסתי בזה , לא מושך אותי בכלל .
 

RiddlerWoman

New member
תיקון טעות ,התכוונתי

שהצעיר אסמטי ולא הגדול חמסה חמסה , מספיק שהצעיר.
 

noati

New member
בני כמה הם? גם אצלי האנטי היה מובנה

אצלה עד בערך גיל 17 ואצלו עד לפני כחודש 15.5 הם שניהם לא סבלו ריח ועשן של סיגריות אבל כמו שכתבתי היא התנסתה והפסיקה די מהר והוא רק התחיל להתנסות ואני מקווה שגם יפסיק מהר. וכל מה שנאמר כאן בשרשור כדי למנוע וכדי לגרום להפסיק אני עושה. (לא אכלא אותו בחדרו, לא אאסור עליו להיפגש עם חברים) בנתיים זה עוד לא עוזר.
 

lavendula

New member
../images/Emo31.gif לא מעשנת

אולי כי היא "רק" בת 13 ועוד לא מעשנים אצלה בחבר'ה? בכל אופן, הרושם שלי שזה מגעיל אותה. מקווה שכך גם יהיה בהמשך
. שנינו לא מעשנים ואף אחד במשפחה הקרובה לא מעשן.
 

etisag22

New member
המתבגרת מעשנת

שלום לך אבא יקר! מחקרים מראים ש-60% מהמתבגרים מעשנים. אין לתופעה הזו קשר לבית. זו התנהגות המושפעת מהסביבה והחברים. אז מה ניתן בכל זאת לעשות? לנסות לדבר על ליבה, על הסכנה הבריאותית בעישון, להראות לה באינטרנט איך נראות ריאות של מעשן, ועוד. לא עוזר? פנה ליעוץ אצל רופא המשפחה. אלא אם כן, תחליט לוותר מראש. ההשפעה הסביבתית גדולה יותר מהשפעת הבית בדברים הללו. בהצלחה! אתי-ענבל סגרון, יועצת חינוכית
 
למעלה