סקר עישון המתבגרים: אני יודע שלי מעשנת.

פרויז1

New member
לא. תתאימו תגובה שמולבשת

על המתבגר כמו כפפה ליד בהזמנה. תלוי באישיותה.
 

nogaash

New member
../images/Emo31.gif גם שלי לא סובלת עשן...

ובעצם מאוד סובלת מהעשן כשאני וההורים שלי מעשנים, אז היא בדר"כ עוברת חדר או עושה לנו רוח בסלון
גם אני לא סבלתי סיגריות כשהייתי בגילה, אז ככה שאני לא יודעת אם היא תעשן או לא בשלב מסויים של החיים שלה ואני גם לא חושבת שתהיה לי הזכות לאסור עליה משהו שאני עושה ועוד עושה בכיף
האמת שסיגריות זה לא משהו שיפריע לי, כי יש דברים שיותר חשובים, כמו למשל, שהיא תהיה בנאדם. למעשה אני יכולה להגיד שלכל אורך הדרך, הורדתי מהפרק את הדברים השוליים שעליהם באמת שאין סיבה לבזבז אנרגיות מיותרות, והשתדלתי לשים דגש על הדברים החשובים באמת, שזה האישיות שלה והנפש שלה, חשוב לי יותר שהיא תהיה בנאדם טוב מאשר שלא תעשן וחשוב לי יותר שהיא תלמד להשקיע מאשר שתביא ציונים של 100, וחשוב לי יותר שהיא תהיה שמחה ושתכיר את עצמה ושתאהב את הדמות שמשתקפת לה מהמראה...
 

חני ב

New member
סיגריות לא מפריעות לך

כי את גם מעשנת. כל מה שכתבת בסוף דברייך לא סותר את הסלידה מסיגריות.
 

nogaash

New member
לא מסכימה איתך..

אני יכולה לסלוד מהרבה דברים אחרים שהבת שלי נהנית מהם, אבל אני לא אאסור עליה להינות מהם. ונגיד למשל שהייתי סולדת מכלבים (אני לא, אבל רק לצורך העניין) והיא מאוד אוהבת כלבים והיתה רוצה לגדל כלב, לא הייתי אוסרת עליה להכניס כלב הביתה רק בגלל שאני סולדת ממנו, בדיוק כמו שאני לא מפסיקה לעשן רק בגלל שהיא סולדת מסיגריות.. אז כשאני מעשנת, היא הולכת לחדר אחר, אנחנו מסתדרים. מה שניסיתי להגיד שבמחינתי סיגריות זה דבר שולי שלא שווה לבזבז עליו אנרגיות מיותרות בלאסור על הילד לעשן, אני הייתי מעדיפה להשקיע את האנרגיות שלי בללמד אותה ולהתעקש איתה על דברים הרבה יותר חשובים... אם היא מדברת על מישהו בזיזול ובחוסר כבוד זה הרבה יותר מפריע לי לדוגמא..
 

פרויז1

New member
דילמה : ואם היתה אומרת לך : אמא! אני נהינית

מצריכת מריחואנה/חשיש? ואמא! ידוע שמריחואנה/חשיש מזיקים פחות מסיגריות וכווווולל החברות והחברים שלי מעשנים סיגריות. היית מרשה?
 

nogaash

New member
איזה חמודים כל אלה שבאים להתחכם...

ההבדל בין מריחואנה / חשיש לבין סיגריות הוא לא במה מזיק יותר, כי ידוע שכולם מזיקים באותה המידה, ההבדל הוא שמריחואנה / חשיש הם לא חוקיים וסיגריות עדיין לא הוצאו מחוק לחוק. אז בואו לא נתחכם בבקשה ונעלה דוגמאות קיצוניות... פשוט אמרתי שיש לי סדר עדיפויות קצת שונה כנראה משלכם ושלי יש דברים יותר חשובים להתעקש עליהם מלאסור על הילדה שלי לעשן סיגריות.
 

nogaash

New member
ודרך אגב...

הבת שלי מעולם לא באה אליי בתירוץ של "כולם עושים את זה".. היא בדרך כלל נגד הזרם
 

חני ב

New member
איך אפשר להשוות לקיחת כלב לעישון?

מה גם שאם אני לא הייתי מוכנה לגדל חיה, לא הייתי מאפשרת לילד שלי להביא חיה. הבית הוא שלי. כשהילד יעזוב את הבית ויגור בבית משלו, שיעשה בו מה שהוא רוצה. ומבחינתי-עישון הוא לא דבר שולי וזה ההבדל בין הגישות שלנו.
 

nogaash

New member
סבבה, כמו שאמרתי, אני הצגתי את נקודת המבט שלי

ושלי בלבד, הרי זו מטרת הדיון.. לא?
 

nogaash

New member
עוד משהו מוזר לי...

כהורים רוצים שהילדים יעזרו במטלות של הבית אז הם אומרים להם שהבית הוא של כולם אבל כשהם רוצים לאסור עליהם דבר מה אז הם אומרים שהבית הוא שלהם... קצת מוזרה לי הסתירה הזאת.
 

נומלה

New member
גם כשהבית של כולם

צריך להתחשב באחרים כאשר עושים דברים שמשפיעים עליהם. לאור זה בתקופה לשעישנתי לא עשיתי זאת בבית כדי שלא יפריע לאחרים עישון פסיבי. למה נראה לך שבעייתי לדרוש מכל אחד מדרי הבית (כולל המתבגרים) להתחשב באחרים?
 

חני ב

New member
אני לא אומרת את המשפט שכתבת

גם לא זוכרת שההורים שלי אמרו לי.
 

KallaGLP

New member
בעיני סיגריות זה לא דבר שולי.

זה דבר מזיק ומסוכן לבריאות של הילד ושל הסובבים אותו. לא מעניין אותי אם זה חוקי או לא. אני אעשה הכל כדי למנוע מהילדים שלי דברים העלולים לפגוע בהם, גם אם הפגיעה אינה מיידית (ברור שכעקרון אין ערובה לכך שאצליח, אבל בהחלט אעשה כל מה שניתן בשביל זה).
 

nogaash

New member
אם את רוצה למנוע מהילדים שלך דברים העלולים

לפגוע בהם, אז כדאי שלא תתני להם לצאת מהבית בכלל... זיהום האויר בחוץ, מזיק בדיוק אותו הדבר (אם לא יותר) מסיגריה, השמש יותר מסוכנת מאשר מועילה ועלולה לגרום לסרטן העור, ועל הכבישים, בכלל אין מה לדבר.. בנוסף את צריכה לקחת מהם את הסלולרי, כיוון שהקרינה שלו למוח עלולה לגרום לגידולים שלא נדע.. בנוסף את צריכה לשמור עליהם מרעש אשר בדציבלים מסויימים עלול להרוס להם את עור התוף, ככה שהם לא יכולים ללכת גם למסיבות ודיסקוטקים ו.. אוכל מעובד.. מלא בחומרים מסרטנים ושתייה מוגזת הממותקת באספרטיים אשר הוכח כחומר מסרטן... נראה לי שהסיגריה זה בכל זאת דבר שולי
בהצלחה
 

KallaGLP

New member
יש דברים שאפשר למנוע

ויש דברים שלא, ורק בגלל שמראש יש דברים שאין טעם לנסות למנוע כי זה לא מעשי או בלתי אפשרי, לא אומר שאין טעם למנוע דברים שיש סיכוי טוב למנוע. לא ניתן לחיות כל החיים מסוגרים בבית. כן ניתן למנוע חשיפה מיותרת ומסוכנת של הילדים (ושלנו) לשמש, וזאת אני עושה בדרכים שונות, כמו קרם הגנה, ביגוד מתאים והמנעות מלהסתובב הרבה זמן בשמש בשעות המסוכנות. סלולרי אכן לא נותנת לילדים עד גיל מסוים וגם אז מנסה לצמצם את השימוש בו למינימום ההכרחי (למעשה, כעת רק לתלמיד התיכון יש סלולרי). ולגבי סיגריות - הרי שהן מזיקות לא פחות (אם לא יותר) ואינן חיוניות כמו יתר הדברים האחרים, ולכן אין בעיני שום מקום להשוואה.
 

3תיתי

New member
../images/Emo31.gif

מה יש לספר? אם היו מעשנים, הייתי רואה בזה כשלון חינוכי מאד גדול שלי. ועניין הריאות השחורות הוא שטויות. גם אצל מי שלא עישן מימיו, אבל בילה ליד כביש, יש ריאות שחורות. וגם אצל מי שגדל ליד מדורה, בלי כביש. אבל חניכיים מודלקות (ומסריחות),מחלות לב, סרטן בשפתיים ובלוע, סרטן בריאות, COPD והזדקנות של העור יש גם יש. בדיוק כמו שהייתי עושה הכל, אם בני היה מנסה להתאבד, כך אני רואה את העישון. נסיון התאבדות ארוך, ועוד בחוצפה, כי מזיק גם לסביבה. כמו להתאבד בקפיצה על אנשים או עריכת פיגוע התאבדות. זוועה.
 

noati

New member
יש לי שאלה לך ולחני -רצינית לחלוטין -

אתן אומרות ש: תקחו את זה קשה - חני אראה בזה כישלון חינוכי שלי - אם אחד מילדכם יחליט להתנסות ולעשן ואולי יחליט שזה טעים וטוב לו או שמתוך הרצון להשתייך חברתית לקבוצה מסוימת הוא יעשן מידי פעם. מה תהיה התגובה שלכן? האם אתן חושבות שיש מצב שהוא לא יעשן אם החליט שכן? (זה מתכוון גם לשון נקבה ) הבן לא עבד עכשיו כמה שבועות, הבהרתי לו שאם בדמי כיס שאנחנו נותנים לו הוא יקנה סיגריות, הוא לא יקבל אותם. לשמחתי,הוא עמד בזה. מתוך סקר קצרצר שערכתי אצל חבריהם של ילדי (אני מדברת על קבוצה גדולה של נוער) חלק נכבד מאוד מהמתבגרים מתנסה בעישון ונרגילה, חלק לא קטן ממשיך עם זה - הם עדיין בצבא אז, עוד אין לי את התובנות של אחרי - וחלק פשוט מפסיק. מהנסיון שלי - שום הסבר בריאותי לא עובד .
 
למעלה