סקר עישון המתבגרים: אני יודע שלי מעשנת.

פרויז1

New member
../images/Emo45.gif סקר עישון המתבגרים: אני יודע שלי מעשנת.

בעבר פתחתי דיון בנושא זה כאן. האשכול התארך לכ- 120 תגובות! נמשיך בצורה אחרת : נתחיל בסקר. מי שהמתבגר/ת שלו/ה מעשן, יפתח בתגובה
ומי שהמתבגר שלו לא מעשן - יפתח תגובה
נושא כאוב שמחוסר יכולות נפשיות, חוסר ידע ונוכחות עמוקה מאוד של מעורבות, וגם מתוך זה שאנו כלואים בגישות ואמונות העבר , אנחנו מתבצרים בעמדות שהחשיבה והגישה האמיצה ושוברת המסגרות המקובלות - טרם חדרה לתוכן. אני ואשתי עברנו שלב זה והתרנו למתבגרת שלנו לעשן בחדרה - קבענו תנאים קלים ונסבלים מבחינתה . מה בדיוק עשינו? איך המתבגרת העצמאית והדעתנית שלנו הגיבה? מה קרה ? חלק מכם תופתעו לדעת כאן. אתם תרימו גבה! נתחיל בהצבעה בנושא. ובתוכן סיפור המתבגר שלכם. בבקשה!
 

ButtercupA

New member
../images/Emo31.gif

לא אוהבים עשן ולא מעשנים. אין לי מושג אם הבן ניסה, אבל בכל מקרה זה לא הפך להרגל. הבת ממש נגד.
 

פרויז1

New member
מתוקה ! את מספרת לנו מה סיפרו לך.

בדקת? איך בדקת? איך וידאת את בדיקתך באופן בלתי תלוי בחולשות שנובעות ממעורבותך - כי היא עמוקה ביותר ! אוהב אתכם!!!
 

ButtercupA

New member
עשן סיגריות מריחים

בנשימה -זה קודם כל. דבר שני, הוא הרבה בבית, ובבית הוא לא מעשן. כך שהרגל זה בטוח לא, כי אין "הרגל עישון סיגריות פעם בשבוע סיגריה אחת". לגבי הבת- היא אמרה לי שהיא אפילו לא תצא עם מי שמעשן (וגם היא הרבה בבית יחסית ואפשר לראות מה קורה). מעבר לזה אני לא יודעת. לגבי ענין הרגשות שלי- אני עישנתי 20 שנה...מלבד בהריונות. הפסקתי כדי לתת דוגמא לילדים, אבל הם יודעים שעישנתי בעבר, ולא נראה לי שתהיה להם בעיה להגיד לי את זה. חוץ מזה, אני יודעת איך הורי התייחסו לזה וזה לא שינה לי בכלל. הם לא רצו שאעשן כשאני אצלם וכיבדתי את זה, אבל הם גם מאוד שפטו אותי ואת זה לא סבלתי. את התחושה שאני חייבת להסתיר מהם. כך שאני לא אמוציונלית לגבי עישון.
 

פרויז1

New member
ביוטר יקירתי !

בתנו עישנה הרבה ולא ידענו. מדובר בילדת החיבוקים שמחבקת ומתחבקת עם אימממא כמו שלא ראיתי לאורך שנותיי המופלגות בימים
. לא הרחנו. אני כמקצוען שכבר 12 שנים הפסקתי את 3 הקופסאות ליום לא ידעתי תקופה ארוכה. המתבגרים מסתירים יפפפה!!! אני שאלתי למה יש פס צהבהב בתעלות שבין שיניה? אשתי פסלה את הרהורי לבי על הסף - ב-י-ד-י-י-ו-ק כתו שאמהות רבות פה מתחילות לענות וסוטות לעניינים שלא המתבגר במוקד ובמרכז, אלא דברים אחרים. אינני מבקר! אני מסב תשומת לב חברות וחברים! עזבתי. יום אחד בתנו התוודתה בפני אותה אימממא - רעייתי טוחברה הכי טובה שלי, והתחלנו לחשוב ולהתלבט ולהתבשל ולהתפוצץ בתוכנו עד שגיבשנו תגובה.
 

ButtercupA

New member
כמו שכתבתי- אני ממש לא אתפוצץ

כך שאין לה סיבה להסתיר. אבל, אם השיניים מצהיבות, זה סימן לשימוש יחסית תכוף, וזה פחות סביר אם נמצאים כל כך הרבה שעות בבית.
 

3תיתי

New member
זה פשוט לא נכון

שיניים מצהיבות מתה, קפה, קולה, צבעי מאכל. אפילו משטיפות פלואוריד (כן, גם השקופות). זה ממש לא סימן לעישון.
 

ButtercupA

New member
התכוונתי להצהבה שנובעת מעישון

שאם יש הצהבה בגלל עישון, זה מן הסתם לא מ-2 סיגריות בשבוע.
 

3תיתי

New member
כן, אבל מאד קשה להבדיל בין הצהבה מעישון

להצהבה מפלואוריד או תה. לכי תדעי.
 

פרויז1

New member
אופן האבחנה - פשוט לחלוטין וחד משמעי !!!!!

למיתברים שכן מצחצחים שיניים : הצהבה הומוגנית - הצהבה מפלוריט או משתייה של תה או מאכלים צובעי שיניים בצהוב או צבעים אחרים - הומוגנית על פני כל השין וכל השיניים. אבל היא איננה פוסלת עישון! "איננה פוסלת" - אבל זה עדיין לא סימן מעיד לעישון. אי אפשר לדעת אם זה כן/לא מעישון. האם המתבגר כן/לא מצחצח שיניים - חשוב. תה לא מצהיב. אחרת כל הפרסים היו צהובי שיניים
יש לחפש סימנים מעידים כמו ריחות (שהמתבגרים יודעים להעלימם בתקופה הראשונה), היחס לדמי הכיס מה עשו עם זה? ועוד. פשוט לחפש!!! לא אמרתי להאשים . אמרתי : אם מצאת - מצאת. אם לא מצאת, זה לא אומר שהמתבגר שלך לא מעשן. כי למעלה מ- 40% מעשנים! גם אותי לא תפסו מעשן ועישנתי. אין ההבדל ביני לבין ילדיי או ילדייך ??? הצהבה בחיבורים שבין השיניים בלבד! (כך גיליתי שביתנו היקרה לנו מכל מעשנת) בתנו לא צחצחה נכון את שיניה ולכן הצהוב בתעלות שבין כל 2 שיניים הבחנתי בסימן המעיד. צהוב חלש מאוד.
 

3תיתי

New member
שוב, פשוט לא נכון

גם עניין ההצהבה מהתה, וגם הסימן המוזר שהחלטת עליו. אגב, לי יש מידי פעם בדיוק צביעה כמו שתארת, בשל שימוש בכלורהקסידין. מעולם לא עישנתי ולוא סיגריה אחת. מתבגר יכול לא לצחצח שיניים, ופלאק לא נראה כמו כתמי ניקוטין.
 

פרויז1

New member
לא התייחסת ל"כתמי" ניקוטין.

התייחסתי לצבע הצהוב שמצטבר בחריץ - רק בתעלה - הקיים בחיבורי השיניים, והם מופיעים כסימן - לא מעיד - אלא כסימן שמעורר שאלה טעונה ומחוייבת בירור. שום דבר ממה שאמרתי איננו מוזר. הכל נועד להוביל לברור של שאלה : האם המתבגר/ת שלי מעשן? ואם כן, איך אני ממזער או מבטל לחלוטין אן ניתן, את הנזקים. כמה מתוך התבגרים שיש להם את ה"צביעה כמו שתארת"י משתמשים בכלורהקסידן ? פסילה גורפת של הצורך בעבודת בילוש אחר מתבגרים לגילוי עישון במטרה לחבק ולמזער נזקים, כמוה כעצימת עין מקיום התופעה בקרב כמחצית מהמתבגרים. שבת שלום ידידה !
 

3תיתי

New member
תראה, אני רואה די הרבה שיניים של מתבגרים

לא חושבת שאני מסוגלת לקבוע מי מעשן (כשהוא מעשן מעט, ורק התחיל לא מזמן) על פי השיניים. כן על פי הריח. לפחות די הרבה פציאנטים שלי, אני שולחת לשטוף עם פלואוריד ויש להם צביעות. אני מעדיפה שתהיה להם צביעה בשיניים מאשר שיניים הרוסות. במיוחד כאלה שמרכיבים מיכשור אורטודנטי. והלא יש כל כך רבים כאלה. האורטודנטים ממש ממליצים להשתמש בפלואוריד (וכן בכלורהקסידין)
 

estik9

New member
../images/Emo45.gif

העניין הוא כזה .. הבן שלנו התחיל לעשן בגיל 13 וקצת היום הוא חודשיים לפני 14 מתחלקים כמה חברה בקופסא ובכסף נודע לי כאשר מצאתי את המצית בתיק שלו - נבהלתי - שאלתי מה זה עושה אצלו כמובן שהיה תירוץ לכל דבר למחרת מצאתי פירורים של סיגריה בכיס של הג'נס - וכאן כבר היה קשה להכחיש אבל הוא הכחיש ויום אחרי היה מכתב שנשאר פתוח מהחברה שלו שאם הוא לא יפסיק לעשן היא נפרדת ממנו אז .. בהתחלה צרחתי כמו מפגרת אח"כ אספתי את המעשנים אלי הביתה וערכתי מצגת של מצב ריאות של מעשן לא מעשן ודיברנו על ההשלכות הרפואיות , על הצבא על העתיד הבריאותי הוא ספורטאי וגם כמה מחבריו השארתי בשומר מסך את התמונה המאד קשה של ריאות שחורות מול ורודות ויפות אחד החברים הפסיק השאר לא וביניהם בני ויש את עניין הנרגילה שגם היא בתמונה היו שבועיים של הפסקה לאחרונה .. בעקבות מעבר לפנימייה שהוא מאד רוצה להיות שותף בה ואז .. שוב חזר הוא אמר שהוא מעשן 4 סיגריות ליום והצעתי לו גמילה - והוא נכנס להסטריה שהוא לא מכור ואני עומדת על כך שהוא כן וממשיכה להציע - בכח זה לא יעזור וכאמא מעשנת - אשר עשתה את כל הנסיונות בהן : אברהמסון , הלן קר , כדורי זיבאנד וכעת יש עודמרשם בתיק של כדורים חדשים שיצאו אל השוק אני רק צריכה לקבל החלטה שוב בחיי והבן שלי אמר לי דבר כואב אבל נכון : את לא חושבת שכמעשנת את מעבירה כאן "מסר כפול" לאחר שבלעתי רוק והסכמתי איתו הסברתי כמה קשה להפסיק כאשר אתה מכור וכמה לא הייתי רוצה שיהיו לו את כל האלה : כל הקשור לבריאות ולאסטתיקה , כמה שזה גם לא חברתי היום וכל היוצא בזה הוא אומר שזה סתם לפוזה - ואני אומרת או קיי פוזה פוזה נגמר קדימה נמשיך הלאה אני צריכה להמשיך לדבר רק על הבריאות וזהו לא להציק יכול להיות שזה יעבור לו ויכול להיות שסופו כמו שלנו ? מעשן ! אני מפחדת להרים ידיים ואני אמשיך לדבר על הגמילה ואנסה איתו
 

חני ב

New member
../images/Emo31.gif

הוא בן 16 וחצי, לא מעשן ואוי לו אם הוא יעשן. אני חושבת שבעלי ואני ניקח את זה מאד קשה.
 

פרויז1

New member
אני מתנצל על הבוטות : לא את ובעלך במוקד הדיון

ילדכם במוקד הדיון מעשן. מה תעשו ומה לא תעשו?
 

חני ב

New member
מה אעשה אם הילדים שלי יעשנו?

אנעל אותם בחדר ואזרוק את המפתח. ארגיש שנכשלנו בחינוך שלהם.
 

ButtercupA

New member
החינוך שלנו חשוב מאוד, אבל הוא רק חלק

מהדברים שבונים את הבנאדם שהוא הילד שלנו. יש גנטיקה (שלעיתים אנחנו רק הנשאים שלה ולא מתבטאת אצלינו) יש אופי (גם סוג התגובה לאיסור או הטפה של ההורה הוא אופי) יש את החברים יש חברה מסביב יש נורמות שמקובלות כרגע (עכשיו יש המון מסרים נגד עישון) ויש טעויות שעושים ואחר כך אולי משנים
 
למעלה