אני חדשה וחרדה...

ButtercupA

New member
חשוב בעיני זה שהילד ידע מה דעתי

כלומר שיתמודד עם זה שזה לא מוצא חן בעיני. כך שאני גם בעד לייצר דו שיח פתוח, וגם בעד לא לטייח את העמדות שלי. גם בעיני הוא נשמע בסדר ונראה שיש בסיס טוב לתקשורת, ותקשורת מבחינתי זה גם משא ומתן. אתם ההורים ויש לכם אחריות כלפיו. אז מצד אחד הוא רוצה להתנסות ואתם מצדכם ומניסיון החיים שלכם רוצים לוודא שאין התדרדרות מעבר למידה שסבירה בעיניכם.
 

imashelo1

New member
ומה המידה הסבירה???????(-:

את צודקת... אבל אבדתי את הדרך... מה המידה הסבירה? איך יודעים?????????
 

ButtercupA

New member
אם את אומרת שממילא נראה שהוא מדבר יותר מעושה

אז קודם כל הכי חשוב בעיני שיבין שאלכוהול זה לא שטויות. ו"אלכוהול+שטויות נוער" זה כבר מסוכן (יש כל כך הרבה סיפורים שזה לא בעיה להבהיר לו באופן מוחשי כמה זה יכול להיות מסוכן, ואלכוהול משפיע בכמות אחרת על כל אחד כך שזה לא ענין של שתיה כבדה בלבד). אז ש"יצא" מהראש שהכל חפיף, וקליל ולא קרה כלום, זו הנחת המוצא ומשם אפשר להמשיך ולדבר. אם ההנחה היא שלא משנה "קו גבול דימיוני", מה שחשוב אלה ההסכמים בניכם.הייתי הולכת לפי תחושת הבטן שלי לגבי מה נראה לי סביר ומה לא, תוך כדי השיחה איתו. הנה קישור בנושא לגבי מה שהחליטו במודיעין http://www.mnews.co.il/article_focus.asp?article_id=10098 כמו שאפשר לראות, כל מיני חוקים לא תמיד עוזרים, אז הכי חשוב זה שהוא יבין ויפנים ויגיד אם הוא מסוגל לעמוד בלחץ החברתי.
 

ButtercupA

New member
ועוד לגבי המידה הסבירה

אני רוצה לתת דוגמא מתחום אחר. נניח שהילד רוצה לעשות פירסינג. נניח שאם היה עולה הרעיון הזה כאופציה אפשרית לפני כמה שנים כשהילד היה עדיין צעיר- ההורים היו אומרים שבשום אופן לא וכל הטיעונים נגד, ומה פתאום ובשום אופן לא. עכשיו עברו כמה שנים, מגיע המתבגר ואומר שהוא רוצה פירסינג. האם תאסרו עליו מכל וכל, או שתשבו יחד ותמצאו את "המקום" שיספק את הרצון שלו ואת דרישות הבטיחות/אסתטיקה שלכם? אני מכירה מקרה שדווקא ההליכה לקראת, ומציאת דרך הביניים הניבה תוצאות מעולות בתחום התקשורת והאנטי לשנים קדימה.
 

1שייכת

New member
לא מתמצאת בזה - אבל האם אין איסור בחוק

על מכירת אלכוהול למי שטרם מלאו לו 18?
 

קרוסלה

New member
יש איסור, אז מה??

בכל פעם שאני עוברת ליד הפיצוציות בשכונתנו בימי שישי אני מזועזעת... ילדים קטנים פשוט קונים אלכוהול באין מפריע! אני כל פעם מזועזעת מממדי התופעה של אלכוהול ובני נוער, ועם כל זה שזה נראה רחוק, זה נמצא פשוט בכל מקום. לו מישהו היה מספר לי שאני אצטרך לדבר על הסכנות של האלכוהול עם ילדיי.... הייתי שולחת אותו לבדיקות... כאילו, חנונים ואלכוהול??? אבל חברים, הבעיה רצינית! ולדעתי (האישית כמובן) אנחנו ההורים לא צריכים לתת לזה יד. הם צריכים להבין שאנחנו נגד, לא צריכים לחכות שיקרה משהו.
 

1שייכת

New member
אם כך, זה מאוד פשוט (או שלא, אבל מאוד ברור):

אם הבן של פותחת השרשור היה גונב - היא היתה מתלבטת? לא, כי זה משהו לא חוקי. היא היתה מטפלת בזה בחומרה. אז כך צריך לנהוג גם במקרה הזה: זה קודם כל לא חוקי, כך שאם שיחה והסבר לא מועילים, צריך להוריד את הכפפות ולנהוג בזה בשיא התקיפות והחומרה. לא יודעת איך. אבל העיקר שצריך להבין שיש כאן מקרה חירום ושצריך לעצור את זה מיד.
 

קרוסלה

New member
הענין הוא אחר:

אין חוק האוסר על שתיה, יש חוק האוסר על מכירה. כך שאם אחד ההורים קונה או בגיר מעל 18 - אין בעיה עם זה.
 

ButtercupA

New member
נכון, זו הבעיה, שיש מי שקונה עבורם

בקישור שצרפתי ממודיעין הם מספרים בדיוק איך http://www.mnews.co.il/article_focus.asp?article_id=10098 כידוע – החוק הקיים במדינת ישראל כולה אוסר על מכירת מיליליטר אחד של אלכוהול לקטינים. לבני הנוער במודיעין – מסתבר – זה לא מפריע להשיג כמה אלכוהול שהם רוצים. "ביבס ללא ממש יכול לעשות משהו בנידון כמו ששום ראש עיר לא יכול למנוע רכישת אלכוהול", אומר לנו אחד מהם. "לכן הוא יוצא עם חוקים דרקוניים בכדי להראות שהוא עושה משהו. החוק הזה יותר בשבילו מבשבילנו. לנו בכל אופן, הוא לא מזיז". בשיחה מעמיקה יותר חשף הנער כמה משיטות הפעולה שלו ושל חבריו, להשיג את המשקה האסור: • הדרך הפופולארית ביותר היא להמתין מחוץ למרכולים ו"פיצוציות" ולבקש ממבוגרים לרכוש עבורם משקאות אלכוהוליים. • כעיקרון – במרכולים קל יותר לרכוש אלכוהול, כי רוב הקופאיות בכלל לא מסתכלות מי קונה מה. בוודאי אם מדובר בקניה לצד מוצרים אחרים ולא בכמויות גדולות. יין אפשר לקנות בכל המרכולים בלי שום בעיה. • במודיעין מקפידים על החוק יותר מבערים שכנות. מי שמרחיק לרמלה וללוד עושה זאת בדרך כלל כדי להצטייד בכמויות גדולות – לצורך מסיבות. • תאמינו או לא, אבל לפעמים אפשר לקבל עזרה מההורים. לא מעט אומרים "עדיף שאני אפקח על זה" ומאפשרים לבני נוער מבוגרים לשתות ולשתף את חבריהם.
 

חיוכית4

New member
מתוך ניסיון...

הבן שלי בן 16, מסתובב עם חברים כשרובם שותים, משוטטים בלילות ויושבים בפארקים עד שעות מאוחרות של הלילה. תראי, למנוע את זה לא תוכלי, הוא ימשיך ללכת איתם אם תרצי ואם לא ויעשה זאת מאחוריי גבכם. לא ללחוץ עליו בכל פעם כשהוא חוזר הבייתה, אבל שיחת נפש אחת, לומר לו שאת סומכת עליו שלא יעשה שטויות, ולא יגרר אחריי חבר"ה שלא הולכים בדרך הישרה, להסביר לו שאם יקרה משהו אף חבר לא יבוא לקראתו, וההתמודדות בכך תהיה שלו לבד ושלכם, עם החברים אתה לא מתחתן, מחר מחרתיים כל אחד לדרכו, אבל אנחנו ההורים תמיד פה איתך, ותמיד נעזור ונתמוך בך. אתה בוחר את דרך החיים שלך, ועליך לחשוב קדימה. הוא בודאי לא רוצה שתעקבו אחר כל צעד שלו, כאילו הוא תינוק, אז אם ברצונך שלא נעקוב אחריך תוכיח את עצמך שאפשר לסמוך עליך. גם אנחנו חשבנו שמדובר בבירה אחת מידי פעם, ואז זה עבר לוודקה, ואז ביום בהיר אחד הופיעו אצלינו אורחים בבית שהפכו לבן את החדר בחיפוש אחר סמים, כי היה חשד שהוא משתמש וכל זה בגלל שהוא היה במקום בו השתמשו. היום כשהבן עובר את שעת 1.00 בלילה הוא שולח לי הודעה איפה הוא נמצא, זו זכותך המלאה לשאול אותו לאן הוא הולך ומתי הוא חוזר, וכשהוא יוצא מידי פעם לזרוק לו משפט שמור על עצמך, בלי שטויות.
 
למעלה