המילון המשפחתי האישי

AYELET1

New member
הבן החייל נקרא "הקולונל האטי"

המקור זה הסרט ספר הג'ונגל שכולנו מחבבים.ף
 

noa_f

New member
אז ככה

שְפַרְפַר (שרפרף ספציפי אחד) חַצְמַצְמץ (חמצמץ) והגדרות למיני פסטה שונים: עָבֶטִי - לספגטי העבים של ברילה דקיקֶטי - כנ"ל לדקים -- פעם הילד הלך לחבר ומשום מה אמר לאמא שלו "אנחנו אכלנו עבטי לארוחת צהריים וזה נורא טעים" והאמא ההיא חיפשה פסטה בשם הזה בסופר אח"כ... וכמובן המשפט האלמותי: "אני אפרמט אותך", שזו הדרך של יורמים לומר: "אל תעצבן אותי, תכף תחטוף פיצוץ בין העיניים, יא פרעוש נודניק. תעשה מיד מה שאבא אומר!"
 

noa_f

New member
וגם

הגדול נקרא "המסונן", אחרי שבכתה ב' הגיע הביתה ואמר שבשבוע הבא יהיה מבחן למסוננים.
 

ngנוצה1

New member
יש לי , יש לי....................

עיוותי לשון שבאו מכל מיני מקומות במשפחה והפכו לשגורים בפינו: ג'ינס + ג'ימס - מחמותי מפחד/ת = מחפד/ת - מהבת שלי בת שנתיים וחצי את/ה עייפת?? - במקום עייפ/ה - ממישהו שהעבודה של בעלי אל תנבח עלי = אל תצעק עלי - לא יודעת מאיפה אבל משתמשים יש עוד הרבה אבל עכישו לא זוכרת ובהיזמנות שאלון: מי יודע מה פירוש המילה כשבעלי אומר לי אני הולך "להתגרל"? תשובה מחר בשעה זו (שאלון לא נושא פרסים- חחחח....)
 

ngנוצה1

New member
מה אתה בוחק??????

= מה אתה צוחק/בוכה? מכירים את זה שילד לא סגור על עצמו ובאותו זמן הוא צוחק ובוכה , זה קורה להם הרבה בד"כ בשעות היותר מאוחרות של הערב. ואז כשהם אומרים להם את זה הם יותר "בוחקים"
 

bimbo.

New member
היו אצלנו הרבה מאוד, אבל כרגע זוכרת רק

אחד: כשבתי היתה קטנה, במקום סנטימטר אמרה סמטיטטר. עד היום אני משתמשת במלה הזו. ואגב, על צוחקים/בוכים: בני נתן לי שני עציצים עם אותו צמח, אחד נקלט והשני לא. כששאל אותי מה שלום השתילים, אמרתי לו שאחד בוכה. איני יודעת את שם הצמחים, אבל אנחנו קוראים להם "הצוחקים והבוכים".
 

לאה_מ

New member
גם אצלנו: את צוכה או בוחקת?

וגם: חיפור צירבנה לו יפר לתוך השה.
 

r i n i

New member
אני חושבת שזה של שייקה אופיר

זה היה קיים גם אצלנו בבית הורי - צוחה או בוכקת היו לו: שבורית זכוכה ועוד כמה "חידושים" כאלו. כשמישהו עירני וקופצני במיוחד אומרים שהוא כמו "ירבוע צעיר" כשרוצים ללכת "עושים קפלן" אצלנו בבית בשיבושים יש: "מוואלאח" שזה מלאווח "מפרסת" שזה מרפסת "כיסלוים" (כמו חודש כיסלו) שאלו הם נרקיסים, התחיל עם מס' 2 שזכר ש"בכיסלו נרקיס הופיע" כמו שכתבה נעמי שמר וקרא להם כך, ונגמר בזה שבעלי חיפש במרפסת את הכיסלוים שפרחו ובא להודיע לי שיש המון נרקיסים פורחים אבל לא ראה אפילו כיסלו אחד... "דירדור" שזה הקיר המדורג בין החדרים או הקיר בגובה חצי (גובה מטר) בין המטבח לפינת אוכל
 

יעלעל

New member
גם לי יש

כמובן שכשהם היו קטנים אמרתי שאני אזכור ואני לא זוכרת הרבה אבל יש כאלה שנהפכו למטבעות לשון אז זוכרים אותם. קונקירט הוא קורקינט אקבדו הוא אבוקדו. התינוקת (בת 10.5) לפעמים נבוכה כשאנחנו מדברים במילים שלה אבל שתתרגל, זה ממש חמוד. יש עוד כמה שיבושי לשון של הבכור שלא ידע לומר ג' (החליף בד') וק'(החליף בת') ולכן היו לו חדורה (חגורה) ועוד. אבל הכי טוב לדעתי זה ביילה טוב. כשהתינוקת הייתה נפרדת ממישהו בערב היא שילבה את ביי ולילה טוב ויצא לה ביילה טוב. זה כמובן נכנס ללקסיקון, כשאנחנו נפרדים בערב זה תמיד ביילה טוב. יש כמה מטבעות לשון ממערכונים של הגשש שכולם אוהבים. וגם 'תלבטות באינטונציה המתאימה ואני לא זוכרת את המקור אבל אחת מתכניות הסטירה. נדמה לי ארץ נהדרת. כנשאלת שאלה חשובה שלא ברורה התשובה - 'תלבטות. אחלה שרשור.
 
למעלה