ספרי נעורים קלאסיים עשויים לעניין גם בתקופתנו

ohadstar

New member
שר הטבעות נכתב ב1937 :)

ספרי נרניה נכתבו ב1950 - 1956 , לפני שישים שנה כבר, (איך שהזמן עובר!) בידי סופר שנולד בסוף המאה ה19.... לספרי מד"ב אכן לא התייחסתי ובהם עוד אפשר למצא קלאסיקות. לזה אני מסכים.
 

3תיתי

New member
דוקא הארי פוטר? לדעתי ספרי זבל.

אבל "בורות" , "האסופית", ספרי דבורה עומר. מה רע בהם? ספרי פנטזיה, שבני נוער רבים אוהבים. אני אינני מצוייה בהם, כי אינם לטעמי (פער הדורות) משוכנעת שחלקם משובחים. ומה עם ספרי מד"ב? זוכרת שאהבתי מאד את ספריו של אסימוב וקראתי בהם שוב ושוב. ומה עם ספריו המשובחים של ג'יימס הריוט? ("כל היצורים גדולים כקטנים" למשל)
 

ohadstar

New member
האסופית יצא לאור ב1908:)

ג'יימס הריוט נולד ב1916 ועיקר ספריו יצאו לפני 40 - 60 , אני גם חושב שהארי פוטר הוא זבל , אבל רבים בימינו מתייחסים אליו כקלאסיקה חיה.... בקשר לספרי פנטזיה ומד"ב , ספרי הפנטזיה שיוצאים היום הם פנטזיה נוסחתית מסחרית , למד"ב אכן לא התייחסתי, מד"ב יש עדיין ואפשר לקרא ולהנות. תודה לאל.
 

katam

New member
אמר לי פעם משהוא לא זוכרת מי

שהכי חשוב שהם יקראו לא חשובה וגם מדור הספורט בעיתון זה קריאה לכן אני לא מתיחסת לזבל או לא זבל.
 

פלגיה

New member
נכון

בגלל זה אני שמחה כשקוראים גלילה רון פדר עמית, וארטמיס פאול, ואנימורפס, וכל דבר כתוב שהוא. גם לאיכות יש מקום, אבל לא חייבים להתחייב רק עליה. בטח שלא לפסול באופן גורף ולומר שלא נכתב שום דבר טוב בשלושים השנה האחרונות, כי זה לא נכון.
 

katam

New member
חסרים לי ספרים של בנות

בת השבע עשרה שלי אוהבת את אורי, אלפים ועוד ספרים של המחברת אסתר .... האסופית וההמשכים שלו היא אהבה את דבורה עומר בטח עוד כמה קלסיקות
 

pf26

New member
ואצלי הגדולה דווקא בלעה את כל ספרי אריך קסטנר

הקטנה לא הסכימה להסתכל עליהם, אבל זה עתה סיימה את "שומרת אחותי" ואת "מישהו לרוץ איתו", שהתבקשה לקרא ללימודי ספרות 5 יחידות (כיתה י'). והבן? למד לבגרות את אנטיגונה וכמה משירי רחל. ביום חמישי התבשרנו שהורידו אותם במיקוד.
 

r i n i

New member
"ספרים שכדאי להמנע לקרוא בהם" ????

אני מוצאת קצת התנשאות בשורה כזו. קריאת ספרים היא עניין סובייקטיבי לחלוטין. מה שמוצא חן בעיני (או מה שנחשפתי אליו) לא בהכרח תואם את מה שמתאים לך. מצאתי ספרים רבים שמופיעים ברשימה שקראתי, ורבים שקראתי ואהבתי עד מאד שלא מופיעים ברשימה ואין לי שום בעיה עם זה. כמו שהעירו לך מעלי אין כמעט "ספרי בנות" ברשימה שלך לבני הנוער (מר אל כאן אנה, אבא ארך רגליים ועוד ועוד) ואני מניחה שמטבע הדברים נחשפת אליהם פחות (או שאולי לא עניינו אותך?).
 

מחשבות

New member
ברשימה שלי אין המלצה כלל לבני נוער.

רשימת הספרים שכדאי להמנע מהם נעשתה עבור אלה המכירים אותי זמן ארוך בפורום ספרים וספרות וטעמם קרוב עלי או שונה לגמרי משלי. אין בהמלצות שלי שום התנשאות. זה אמנם עניין אישי, אבל זה אני וזו הרשימה שלי לטוב ולרע ואפשר בהחלט להמנע ממנה למי שלא מעריך רשימות נצח אישיות.
 

מחשבות

New member
בכל מקרה, אני יוצא מנקודת אהבה גדולה מאוד

לאות הכתובה, אני כותב ביקורות כשהשבוע הוכנסה הביקורת מס' 175.
 

מרק ה1

New member
איפה מארק טווין וקרל מאי?

תום סויאר הקלברי פין וינטו ויד הנפץ וגם כמובן כל ספריו של ז'ול ורן
 

ohadstar

New member
את מארק טויין אכן שכחתי, בושה!, ואת קרל מאי..

הורדתי כי לא הייתי בטוח לגבי הרלוונטיות שלו. נוער בן ימינו עדיין יכול להתרגש מוינטו ויד הנפץ?. בטוח שכן. אתה צודק, קרל מאי לרשימה ומייד!.
 

bimbo.

New member
אוהבת ספרים רק עם התרגום המקורי.

ספרי הילדים הישנים מזכירים לי את ילדותי, ולא מוכנה להמיר אותם בתרגומים חדשים.
 
למעלה