היד שלי נרדמת - שאלה

oritcm

New member
היד שלי נרדמת - שאלה

בערך בחודש האחרון , כמעט כל לילה - אני מתעוררת מפני שהיד שלי נרדמת. זה הפחיד אותי מפני שבפעם הראשונה שזה קרה - הרגשתי שכף היד שלי נורא התנפחה (אבל לא פתחתי את האור בכדי לראות) כמעט כל לילה זה קורה - היד שלי נרדמת ואני קמה כדי לעסות אותה ולהחזיר את זרימת הדם ליד. בדרך כלל היד ה"בעייתית" היא יד ימין , למרות שגם ביד שמאל זה קורה. אתמול בלילה קרה דבר שמאוד הפחיד אותי. היד נרדמה לי מקצת מעל למרפק עד לכף היד - אבל נרדמה בצורה שלא הרגשתי את היד בכלל למשך כמה שניות . לאט לאט זרימת הדם ליד חזרה ועכשיו
אני מרגישה את היד אם כי היא קצת כואבת לי (אני מרגישה כאילו קצת קשה לי לתפקד איתה - אבל לא משהו היסטרי) חשוב לציין שלא שיניתי שום דבר בשינה שלי (אותה מיטה, אותו חבר
) חשוב לי לדעת אם אני היסטרית סתם או שמא עלי לפנות לרופא לבדוק אם זוהי בעיה רצינית יותר (בעיה במחזור הדם או משהו כזה???) תודה לכל מי שהתאמץ לקרוא עד פה
אורית נ.ב - אני תלסמית
 

oritcm

New member
את זה אני מבינה אבל האם יתכן שבחודש

האחרון פתאום אני ישנה על היד שלי כל הזמן?? וגם אם כן - אני מסתובבת בלילה עשרות פעמים ולא מודעת למה שאני עושה - אז איך אני אדע אם אני ישנה על היד או לא???
 

medichi

New member
...........

ולי בחודש האחרון בכלל לא נרדמה היד תוך כדי שינה
זה תלוי בתנוחת השינה כתבת גם שאת סובלת מתלסימיה,אולי יש לזה קשה-אני לא יודע סהך הכל אני לא רופא
 

אלי ו.

New member
לא

תסמונת קרפל זה משהו אחר לגמרי. מדובר בהתנפחות של הרקמות הרכות סביב העצבים בשורש כף היד, הסימפטום הוא כאבים ולא נימול של היד, בודאי שלא מהמרפק.
 

אלי ו.

New member
אני יכול לנחש

שמדובר פשוט בהפרעה בזרימת הדם לאיזור, כנראה מתנוחת השינה. אני מהמר על הניחוש של medici שהיא מניחה את הראש על הזרוע, או אולי המרפק נמצא בזוית חדה וללא תזוזה לאורך זמן. אם הייתי רוצה להפחיד אותה הייתי נותן לה קישור ל Medline משם היא היתה יוצאת עם התקף חרדה ורצה מיד למיון. מה שיש לנו זה נימול, ללא כאבים ורק בעקבות שינה. לפיכך בעיות עצביות (פריצת דיסק, סתם בעיות נוירולגיות ו CTS) פחות סבירות. היא לא כתבה על מחלות שיש לה, ולכן אין סיבה לנחש אחרת. רק בשבילך הנה בכ"ז הקישור ל Medline (אורית, אם תכנסי, לא להלחץ)
 

אלי ו.

New member
ותיקון אחד

ב CTS יכול להיות נימול, אבל ה"אבחון" שלי בעינו עומד.
 
אורית

אני במקומך הייתי פשוט מרימה טלפון לרופא שלי ושואלת אם זה משהו שדורש בדיקה. יש סיכוי סביר שהוא יגיד שלא.
 
סביר להניח שזו בעיה של תנוחה.

שני דברים יכולים לגרום לבעיית ההרדמות: לחץ על עצב, או לחץ על כלי דם. 1. בעיה של החוליות בגב - לחץ על עצב 2. בעיה של כתף (עליה את ככל הנראה ישינה) - לחץ על עצב או כלי דם או שניהם. 3. שינה על היד - יכולה לעצור זרימת דם לכף היד. למה זה התחיל פתאום? כנראה היתה החמרה במצב קודם שלא הראה סימפטומים, או אולי קורה משהו בחייך וזו דרכו של התת מודע לאותת לך שלא הכל טוב.
 
תודה, נאוה!

השכלנו. אולי באמת כדאי שאחסום את הטרול "אור ושמחה" שמתחזה אלייך. לילה טוב, עפרה
 

esperansa

New member
גם לי קרה אותו הדבר...

אך כעת חודש אחרי, הכל חלף, והכל בסדר מודה לשם. מאמינה שזה יחלוף לך, במידה ולא כדאי לשאול את הרופא. כל טוב
 

oritcm

New member
תודה לכולכם

אלי - ברשותך - לא נכנסתי לאתר שקישרת - אני לא רוצה להלחץ
מחר אני הולכת לרופא בשביל משהו אחר אז "על הדרך" אני אשאל אותו - אני בהחלט מקווה שזה שום דבר תודה לכולכם אורית
 
היה לי דבר כזה במשך שנה

בעבות מתחים אדירים ולחץ לפני כמה שנים, במך שנה התעוררתי עם יד או ידיים רדומות.עשיתי את כל הבדיקות האפשריות שדרשו אישורים של הרופא המחוזי.הכל שלילי, לא מצאו כלום ואחרי שהחלה תקופה רגועה יותר זה החל להיעלם. לאישתי הייתה תופעה דומה אך זה נבע מתוך אירוע חד-פעמי של לחץ על עצב או משהו כזה וזה חלף מעצמו מהר יותר.
 

oritcm

New member
עדכון../images/Emo124.gif

שוב - תודה לכולכם היית יהיום אצל הרופא והוא שלח אותי לבדיקת EMG גפיים עליונות (באבחנה משוערצ הוא רשם פרסטסיה או משהו כזה) לדבריו הבדיקה הזו לא נעימה (העברת זרמים לידיים בכדי לבדוק את המוליכות העצבים ביד) נקווה לטוב
 
אורית, תודה על העדכון

אשמח אם תספרי ללנו על התוצאות לאחר הבדיקה. לילה טוב (אל תישעני על היד
) עפרה
 
מנסיוני המצומצם

כחובש מרפאה שמפנה לרופא מומחה חיילים שמחפשים על מה אפשר להוציא גימלים... הבעיה הזאת די נפוצה, הרופאים מעדיפים לערוך בדיקות כדי לבצע כסת"ח אבל עוד לא שמעתי שמצאו משהו אצל מישהו מאלה שהפניתי. סיבות שיכולות לגרום לשינוי בתדירות ועוצמת הופעת התופעה יכולות להיות למשל השמנה - שכבת שומן עבה יותר מגבירה לחץ הקפי על העצבים שבתוך הגפה, שינוי במזג אויר - כשמתקרר או מתחמם אנשים נוטים לשנות תנוחת שינה ומפעילים לחץ על חלקים אחרים בגוף (זה נכון לא רק לשינוי במזג האויר אלא גם שינוי במצב התפקוד של התנור...), שינוי בהרגלי השינה של בן הזוג - מותיר לנו מקום שונה לישון ומאלץ אותנו לנקוט בתנוחות שינה שונות, ספורט - גדילה של רקמת השריר משנה את האזורים עליהם היא לוחצת בתנוחות שינה מסויימות.
 
יש דברים

שבתור ה"מומחית" של הפורום, לא נעים לי לכתוב אותם. כרגע כתבת אחד כזה, טללי
 
למעלה