בית זינגר הבית לילד בכפר יחזקאל

Kiatar

New member
בית זינגר הבית לילד בכפר יחזקאל

על הפנימיה: "הבית לילד" מה זה "הבית לילד"? פנמייה לילדים בגילאי 6-18 ילדים אלו מוגדרים כבעלי פוטנציאל תקין ואינם סובלים מפיגרות התפתחותי. הילדים נאלצו לצאת מבית משפחתם עקב נסיבות חיים קשות הנובעות מרמת חיים סוציאקונומית נמוכה. הילדים מגיעים מבתים בהם לעתים קרובות ההורים גרושים, מסוכסכים בינם לבין עצמם או עם שלטונות החוק, סובלים ממצבי חולי או מצוקה חומרית ונפשית קשה. אלו ילדים הכמהים ליחס חם ואוהב, לתשומת לב אישית, לאווירה תומכת ומעודדת. תפקיד הש"ש הוא: מאתר ובעל חשיבות מדרגה ראשונה - הוא שותף מלא בצוות ההדרכה, ועליו מוטל לשמשמ מעיין הורה, מטפל ומדריך עבור הילדים. הש"ש מהווה אוזן קשבת לילדים בשעות עצב ומתח, מלמד את הילדים מיומנויות בסיסיות כמו הרגלי אכילה, עוזר בהכנת שעורי בית ומארגן פעילויות חברתיות מגווניות- מסיבות, משחקים הפעלות וכו'. הש"ש לעולם אינו "לבד במערכה", הוא מוקף בצוות רב מקצועי המונה עובדים סוציאלים ורכזי הדרכה מכל התחומים המגיעים לעבודה. ** אז למה כדאי להיות חלק מאיתנו? ** נכון "קורעים את התחת", מזיעים... אבל יש המון סיפוק! נחשפים לאוכלוסייה מורכבת ומיוחדת במינה, מכירים אותה מקרוב ולומדים גם אותה לאוהב!!! לפרטים: עטר - 0532442329
 

Kiatar

New member
אורחיות בפר יחזקאל

כפר יחזקאל לא עושים כנסים.. אנחנו יוצרים קשר עם המלששים (מועמדים לשנת שירות) וקובעים איתם מתי נוח להם ולנו והם באים לאורחיות. באורחיות המלששים מכירים את הפנימייה מטפלים בילדים משכיבים אותם לישון ומשכימים אותם לבית ספר משחקים איתם ועוברים איתם פעילויות. הלינה היא בוילה של השינשינים - שווה לבוא לראות!!
 
כמה שאלות

כמה ש"שים יש? אתה יכול אולי לספר קצת יותר על הפנימייה (האם זו פנימייה שיקומית? טיפולית?) ועל הילדים בה? וקצת יותר על הסדר יום של הש"ש ועל התפקידים שלו... וגם- האם הפנימיה בנויה במשפחתונים/קבוצות? איזה גילאים? כמה ילדים בכל קבוצה? כמה אנשי צוות?.. תודה :)
 

Kiatar

New member
עוד פרטים על כפר יחזקאל

כמובן.. אז היום אנחנו 13 ש"שים שחיים בבית גדול בכפר חשוב לציין שאנחנו חיים מחוץ לפנימייה שזה יוצר הפרדה בין החיים בעבודה לבין החיים בקומונה שזה יתרון ענק שיש בכפר יחזקאל. שנה הבאה אנחנו נקבל רק 12 ש"שים. אז ככה הפנימייה היא שיקומית שהיא מורכבת מ3 ביתנים, ביתן צעיר שבנוי מ2 קבוצות קבוצה אחת מכיתות ב' עד ד' וקבוצה שניה ד' ה'. בביתן האמצעי גם 2 קבוצות קבוצה אחת כיתות ה' ו' קבוצה שניה ו' ז'. בביתן הבוגרים כיתות מ ז' עד י"ב. הצוות מורכב בצורה כזאת שלכל ביתן יש רכז ובכל קבוצה יש 2 ש"שים ו2 מדריכים בשכר. חוץ מהבוגרים שלהם יש 2 ש"שים, 2 מדריכים בשכר, אם בית ורכז. בכל קבוצה יש 14/16 ילדים. הסדר יום הוא דבר משתנה בכל יום פעילות אחרת, ככה שזה די מורכב.. אם תרצי לדעת שעות עבודה אין לי בעיות לפרט אבל אני חושב שזה פרט לא יעיל.. מקווה שעניתי על כל השאלות שלך..
 
../images/Emo188.gif

תודה רבה רק עוד משהו קטן... מה תכלס התפקיד של הש"ש? מעבר ל"להיות אח/ות בוגר/ת" או משהו כזה, מה התפקיד שלו/ה בפועל? תודה :)
 
למעלה