אז נראה אם הבנתי...
1. אתם רוצים להגדיר מה ייבדק באופן אוטומטי, ומה באופן אינטראקטיבי.
2. לשם כך, אתם רוצים לסקור את תסריטי הבדיקה שכתובים אצלכם ולהחליט "מה עובר לאוטומציה ומה לא".
3. בלי קשר לכל זה, אתם מנסים לשפר את מאמץ הבדיקות הכולל שלכם.
 
האם הבנתי נכון?
 
אם כן, אני לא בטוח ש"כיסוי" הוא המדד הכי אפקטיבי לסעיפים 1+2. נראה לי קל (ויעיל) יותר לעבור על הרשימה שיש לכם ולשאול על כל תסריט שתי שאלות: "כמה קשה לכתוב תסריט אוטומטי שייתן ערך דומה?" "כמה חשוב לי להריץ את הבדיקה הזו שוב ושוב ושוב?", בעזרת שני המספרים האלה אפשר להגיע לתשובה מהירה יחסית של "למה הולכים לכתוב אוטומציה קודם" (בגדול, ככל שחשוב לנו יותר להריץ את הבדיקה שוב ושוב ישתלם יותר לכתוב תסריט אוטומטי, ככל שקל יותר לכתוב תסריט אוטומטי, כך יש פחות מה להתלבט אם לכתוב אחד כזה או לא).
הערה קטנה לסדר - אני בכוונה לא אומר "נמיר לאוטומטי" כי מבדק אוטומטי שמשחזר פעולות משתמש אנושי זה בדרך כלל לא הרעיון הכי טוב שיש - חלק גדול מהדאגות אפשר לפתור ברמת בדיקות היחידה, וגם מבדקי מערכת עדיין עדיף לכתוב קצת אחרת כי מכונות ואנשים פועלים בצורה שונה. בגדול, אם החלטנו שמשהו מצדיק כתיבה מחדש באופן אוטומטי, הצעד הראשון יהיה לחלץ "מה בעצם אנחנו בודקים כאן" (או מה חשוב לנו לבדוק כאן) ואז למצוא דרך נורמלית לעשות את זה בעזרת קוד.
 
לגבי הנקודה השלישית - למה אכפת לכם מאיכות הבדיקות? האם יש בעיה עם המוצר שלדעתכם נגרמת כתוצאה מבדיקות לא טובות מספיק? אם כן, יש לכם כנראה רמז לא רע בכלל למה בבדיקות צריך לשפר (כי אחרת, איך אתם יודעים שהבעיה במוצר נגרמת כתוצאה מבעיה בתהליך הבדיקות?). אם לא: עדיף להשקיע את המאמץ במדידת דברים שמשנים למוצר: כמה זמן עובר בין הגדרת פיצ'ר עד שהוא מגיע ללקוח? כמה זמן מושקע בתמיכה בבאגים מלקוחות? כמה קל לנו לשחרר תוכן חדש? האם התוכן שאנחנו משחררים מפיק ערך עסקי לחברה? איך אפשר לשפר חלק מהפרמטרים האלה? שיפור של הפרמטרים האלה יכול להיות שיפור גם בחלק של הבדיקות, אבל כך זה משהו שכל הצוות עושה ולא רע בעיה של הבודקים (למשל - כדי לשחרר תוכן מהר יותר, אנחנו יכולים לרצות בדיקה אוטומטית שרצה מהר ונותנת לנו מידת ביטחון מסויימת במהירות, כדי להימנע מהפתעות ביצועים של המוצר, אנחנו רוצים אולי להתחיל להכניס בדיקות ביצועים לתהליך שלנו, וכו'). כשהמטרה היא מטרה עסקית של המוצר, קל יותר לרתום אליה את כל הצוות, וקל יותר לקבל תקציב מההנהלה כדי לטפל במה שצריך.