התייעצות לגבי לימוד התחום

halperin

New member
מנהל
לא הייתי סומך על מבחני התאמה או הבטחות השמה של בעלי עניין...

בגדול העצות הללו נכונות, אבל בפועל לא הייתי סומך על מבחני התאמה או הבטחות השמה של בעלי עניין...
לא יודע אם יש גופים בלתי תלויים שמבצעים מבחני התאמה - אבל מרבית המכללות רק רוצות שתבוא ותלמד אצלן ולא תמיד יגידו אם באמת אינך מתאים,
לגבי הבטחות השמה - כבר שנים שאנו אומרים - אל תסתמכו על זה!
כמות האותיות הקטנות המאפשרות למכללות להתחמק מ"הבטחה" זו היא גבוהה, צריך לעמוד בדרישות מאוד גבוהות בכדי להיות זכאים לכך, ואם בסוף מתבצע זה לרוב במשכורת נמוכה - אף אחד לא יכול להבטיח שכשתסיימו את הקורס יהיה לו מה להציע.
לגבי השמה תסתמכו רק על עצמכם!
מציע לקרוא גם את:
http://bit.ly/LinkedIn-TST
&nbsp
 
התייעצות לגבי לימוד התחום

היי, אני מתלבט אם ללמוד קורס בודקי תוכנה qa, יתכן ואקבל סבסוד לימודים ממשרד העבודה. אשמח לעזרתכם לגבי כמה שאלות. אציין שאין לי רקע קודם בתוכנה או פעולות מתקדמות עם מחשב, והוא תמיד שימש אותי רק לכתיבה בוורד וגלישה באינטרנט.
1. האם זה תחום שדורש ידע קודם? 2. האם צריך ללמוד אחריו עוד משהו, או שהוא עומד בפני עצמו כמקצוע. 3. מה רמת קושי הלימודים והעבודה עבור אנשים "ממוצעים"? אף פעם לא בלטתי בתחומים הריאליים. 4. בסופו של יום אני רוצה להשתלב בעבודה, האם לימודים במכללה יפתחו לי מספיק דלתות בשוק העבודה?
כמו כן, אם יש לכם הערות או עצות על דברים אחרים שאני צריך לברר לפני אשמח מאד. תודה רבה על כל עזרה
 

shabalu

New member
לא בטוח שזה בשבילך...

בכללי: בדיקות תוכנה זה עולם רחב מאוד ומשתנה מחברה לחברה בהתאם לצרכים שלה אבל הבסיס של הבדיקות הוא אותו בסיס, שזה בדיקות ידניות, מתודולוגיות והבנת המוצר לעומק על כל רבדיו השונים.
אני קודם אענה על השאלות ואז אוסיף.
1. התחום לא מחייב ידע נוסף בבדיקות ספציפית אבל כן ידע/רקע במחשבים, תקשורת וכדומה..
2. בודק תוכנה אכן עומד בפני עצמו במקצוע, למרות שהמון חברות בודקי התוכנה משמשים (בהתאם לידע) בדברים שונים אם זה למשל תקשורת/אחזקה/BD וכו"...
3. לימודי QA כשלעצמם לרוב קלים וכל אחד עם ראש למחשבים ואנגלית יעבור בקלות (לדעתי, אני אישית עברתי קורס), העבודה עצמה לא קלה בכלל, גם לבודק תוכנה ידני, שעות ארוכות, וכמובן כל הזמן להתקדם וללמוד
4. למעט המקרים שאני מכיר שהקורס עצמו כן הספיק להתקבל לעבודה ללא שום ניסיון/ידע נוסף, מנסיוני הלימודים לא שווים אם אין ידע נוסף בשפות תכנות, מערכות שונות או כמובן ניסיון פרקטי בתחומים הקשורים (למשל להיכנס לחברת ביטוח כבודק תוכנה, רוצים ניסיון בביטוח, אתה מבין?)

אמרת פה שני דברים שלדעתי צריך להתעקב עליהם ולשאול את עצמך האם זה בשבילך:
1. האמרת שמעולם לא היה לך רקע במחשב מלבד וורד ואינטרנט שזה כלשעצמו רמה לדעתי אפילו בסיסת מידי ההיתי אומר למשתמש הממוצע, האם אתה יודע איך מחשב מורכב בכלל? מה זה צד שרת/לקוח? אלה דברים מאוד בסיסיים והכרחיים להבנה של איך הדברים עובדים בעולם המחשבים.
וגם ציינת שלא בלטת בתחום הריאלי, לדעתי בודק לא חייב וגם לא צריך לדעת מה שמפתח צריך (ולכאן נכנס התחום הריאלי באופן בולט). אבל בודק בהחלט חייב להיות בעל זיקה למחשבים, לדעת תכנות ברמה בסיסית ומומלץ גם מתקדמת. וכמובן, אין בכלל ספק שהאנגלית צריכה ברמה גבוהה (חייבת להיות מאוד מאוד טובה).

מקווה שעזרתי ולא ביאסתי יותר מידי, חשוב לי שתדע קצת איך הדברים באמת עובדים. למישהו בלי שום זיקה למחשבים, מול המראיין אם אתה מחזיק רק בקורס QA זה לא מספיק בכלל.

אם בכל זאת תחליט להיכנס לעולם הבדיקות, אולי שווה תואר (הכי מומלץ כמובן...), או לקחת קורס של מכללה/טכניון ולדעת שאתה מחויב לחלוטין ללמוד באופן עצמאי הרבה יותר ממה שהקורס מציע, לקחת קורסים באינטרנט למשל של שפת C# או JAVA, לפתח איזה משחק / תוכנה או מומלץ אפילו אתר אינטרנט (לא חייב מסחרי ופעיל, העיקר להראות שאתה מבין ויש לך זיקה לתכנות ולעולם הבדיקות.

יש המון תחרות בחוץ, אז תמיד תידע שאתה חייב להיות צעד אחד לפני כולם, קח קורס/תואר, תרחיב את הידע ושיהיה לך המון בהצלחה!
 

עמית ו

New member
,אז ככה

אם תחטט קצת בהיסטוריה של הפורום, תראה שאני לא חסיד גדול של קורסים, אז לא אתעכב על זה.
לשאלותיך:
1. יכול להיות שיידרש ידע קודם, תלוי במקום. אין ידע שאפשר לומר עליו שהוא חובה בכל משרת בדיקות תוכנה, כי התחום מכסה מגוון רחב מאוד של משרות.
2. זה מקצוע, אבל לא מפסיקים ללמוד בו - צריך ללמוד את הטכנולוגיה הספציפית שעובדים איתה (משתנה ממקום עבודה למשנהו), את השוק והסטנדרטים העסקיים (שוב, תלוי מוצר) ועוד מיליון ואחד דברים. את הרוב לומדים תוך כדי עבודה, אבל כמינימום אתה צריך להיות מסוגל לחטט באינטרנט ולמצוא תשובות לבעיות שעולות באופן יומיומי.
3. עד כמה שיצא לי לשמוע, רמת הקושי בלימודים נמוכה באופן מגוחך - זה לא שאין תלמידים שמתקשים, אבל אני לא מצליח להבין מה יש שם שיכול להיות קשה.
4. האם לימודים בקורס יפתחו לך "מספיק" דלתות? זו שאלה נהדרת. יצא לי לשמוע על כמה אנשים שהתחילו לזמן לראיונות אחרי שהם הוסיפו "קורס בדיקות" לקורות החיים שלהם, אבל סוג הדלתות שייפתח הוא ספציפי מאוד (ללא ניסיון, קורס בדיקות יוביל אותך למשרות ברף המיומנות הנמוך ובחברות שנמצאות יחסית מאחור מבחינת בגרות תהליכי הפיתוח שלהן, מה שישפיע על סוג המשרות שיהיו פתוחות בפניך בעתיד).
&nbsp
עכשיו, כמה עצות:
א. לא משנה מה אומרים לך, בדיקות תוכנה זה מקצוע טכני מאוד. אתה אולי לא בהכרח מתכנת, אבל אתה מתעסק עם מוצרים מורכבים ונדרש לרמת מיומנות גבוהה: איתרת בעיה? אתה צריך לחקור אותה ולהבין מה עשוי לגרום לה. יש משהו חדש שנכנס למערכת? אתה צריך להבין טוב מספיק כדי לאתר בצורה יעילה נקודות כשל פוטנציאליות, ולדעת להשתמש בכלים הנכונים כדי לאסוף את המידע שאתה צריך. להיות "טכני" זה עניין של גישה - ככלל, אין שום דבר שהוא קשה מדי בשבילך, ואם תצטרך, הנחת המוצא היא שאתה מסוגל ללמוד לעשות את זה.
ב. לא כתבת מה מצבך, אבל אם תואר הוא אפשרות מבחינתך, הוא פותח סוג שונה של דלתות, ונותן כל מיני כישורים שבאשכרה רלוונטיים לעבודה.
ג. אני אוהב לזרוק את הוידיאו הזה על אנשים: https://www.youtube.com/watch?v=ILkT_HV9DVU
&nbsp
 

halperin

New member
מנהל
האם יש לך היכולת לחפש מידע טכני באינטרנט ולשהתמש בו?

מכיוון שאין לך רקע קשה לדעת איך תוכל להתמודד אתו -
אחת הדרכים לבחון את עצמך היא לבדוק אם יש לך היכולת לחפש מידע טכני באינטרנט ולשהתמש בו.
לדוגמא קח נושא בלתי תלוי ברקע קודם כמו SQL - ונסה ללמוד ולתרגל אותו - אם הצלחת, יש לך סיכוי להצליח גם בהמשך.
 
למעלה