התאמה לתחום

talol11

New member
התאמה לתחום

היי,
אני שוקל אם לנסות להיכנס לתחום הqa דרך לימודי תעודה , אני למדתי sql אבל ללא רקע כלשהו בתכנות ,
רציתי לדעת אם יש אתר שאפשר לעשות מבחנים לדוגמא על קצה המזלג רק כדי לבדוק אם בכלל יש לי נגיעה לתחום

בברכה,
טל
 

עמית ו

New member
מבחנים לא יתנו לך את התשובה

וכדי לסבך לך את החיים יותר, גם מה זה "בודק תוכנה" משתנה בצורה די דרסטית ממקום למקום.
יש מקומות בהם בודקי תוכנה הם מתכנתים לכל דבר ועניין, יש מקומות בהם נדרש ידע באלקטרוניקה, או בביולוגיה, או בפיזיקה (תלוי איזה מוצר בודקים), יש מקומות בהם העבודה מסודרת מאוד ויש מי שיאמר לך מה לעשות ומתי לנשום, ויש מקומות בהם יש לך חופש מלא ואפס הדרכה (וכל דבר באמצע).
&nbsp
האם יש התאמה? אולי. הדרך היחידה שאני מכיר חוץ מאשר לעבוד בתחום, היא לדבר עם אנשים ולשמוע מהם על שגרת היומיום שלהם (עדיף יותר מאדם אחד, שעובדים במקומות שונים). אפשר גם לראות הרצאות שמיועדות לבודקי תוכנה ולנסות לשאוב מהן קצת תחושה ( הנה אחד: https://www.youtube.com/watch?v=ILkT_HV9DVU הנה עוד אחד: https://www.youtube.com/watch?v=ufZ4tDSgvv8 ).
&nbsp
לגבי כן\לא קורס, יש הרבה דיונים בהיסטוריה של הפורום, אני באופן אישי מאוד לא אוהב את הקורסים האלה ומעדיף להמליץ על תואר המדעי המחשב (או על כמה קורסים בפתוחה, אם תואר שלם אינו אופציה מבחינתך). יש כאלה שיאמרו שקורס הסבה כזה עזר להם להגיע לראיונות עבודה, ולפעמים אפילו לעבור אותם (אם מישהו טוען שהוא למד מהם משהו יעיל, הוא טועה, או מנסה למכור משהו) - אז אם אתה לא מצליח להגיע לראיונות עבודה, אולי שווה לך להשקיע את הזמן ואת הכסף בקורס. אני עדיין חושב שקורס בפתוחה יעזור יותר, אבל לא בדקתי את התיאוריה הזו מעולם.
 

halperin

New member
מנהל
עוד קצת חומר שאולי יאפשר לך למצוא התשובה בעצמך

לצערנו יועצי ההשמה לא ממש מכירים היטב מספיק את תחומי ההייטק - ואני עדיין לא מכיר יועץ שעושה זאת ביעילות,
אוסיף לאמירה של עמית על או"פ - שאמנם שם יש קורסי בסיס חשובים, אך שום דבר שמדבר על בדיקות - ורצוי לשלב או קורס או לימוד עצמי של התחום עצמו (איך - אפשר לקרוא בהודעה הנעוצה בפורום הדרכות של אתר ITCB).
כאן כתבנו קצת על מהות העבודה של איש הבדיקות, ושם גם תמצא עוד פוסטים כמו מהן התכונות הנדרשות, ומה הידע הנדרש:
http://itcb.org.il/index.php?option=com_k2&view=item&id=220:יום-בחיי-בודק&Itemid=611
 
למעלה