התייעצות לגבי QA

ממ222

New member
התייעצות לגבי QA

אני רוצה להיכנס לתחום הייטק/מחשבים כי הוא מעניין אותי. מחפשת כרגע להיכנס דרך קורס ולא תואר. חשבתי על QA, אשמח לשמוע עוד רעיונות מפה אם יש..
תודה!
 

עמית ו

New member
אני מציע לעצור ולחשוב למה

ככלל, כניסה דרך קורס היא קשה יותר ומציבה תקרת זכוכית כבדה למדי מעל הראש שלך - לפעמים יש לזה הצדקה (כי תואר הוא השקעה כבדה, ולא בכל שלב בחיים זה בר ביצוע). לפעמים שווה לספוג את הקושי הנוסף במציאת עבודה ואת המשכורת הנמוכה יותר (המשכורת הראשונה שלי, אחרי תואר ובלי שום ניסיון אחר, הייתה בערך כפולה מהמשכורת הראשונית הממוצעת עליה אני שומע במקרה של בוגרי קורס)
&nbsp
שנית - כדאי לחשוב, מה בדיוק מעניין אותך ב"הייטק\מחשבים". אחד הדברים המעניינים בתחום הזה הוא שרואים בדיוק כמה אכפת לך מהמקצוע בו את נמצאת ואם את לא נהנית ממנו, לא תהיי טובה מספיק. בתוך התחום הזה יש מגוון רחב מאוד של תפקידים - בדיקות, תכנות, ניהול פרוייקטים, ניהול מוצר, תמיכה טכנית (במגוון רמות ומגוון טכנולוגיות), ניהול רשתות, ניהול מסדי נתונים (DBA בלע"ז), פרוייקטי הטמעה, ובטח עוד איזה עשרים דברים שפספסתי. כל אחד מהם שונה למדי ודורש הכשרה שונה ואופי שונה.
גם כאן - קורסים אולי יתנו לך את הכישורים הטכניים כדי לתפקד ברמה מינימלית במקצוע (קורס בדיקות לא יעשה את זה, אגב), אבל יהיה קצת יותר קשה לקבל מהם תחושה של איך נראה תחום הבעיות איתן מתעסקים. כשאני התחלתי ללמוד באוניברסיטה ידעתי רק שהיה לי נחמד לתכנת קצת בתיכון ושאני מסתדר עם מחשבים בסדר. תוך כדי הלימודים נחשפתי למגוון נושאים די רחב (שפות תכנות שונות, חומרה, מסדי נתונים, אלגוריתמים, רשתות תקשורת, מערכות ספרתיות (זה לא בדיוק חומרה, אבל זה נותן אוצר מילים בהקשר הזה), בדיקות, אבטחת תוכנה, מערכות הפעלה, גרפיקה ועוד) וזה אפשר לי לבחור בצורה רבע-מושכלת את הנישה אליה אני רוצה לכוון (בינתיים, שש שנים אחר כך, טרם התחרטתי ואני נהנה מכל יום) - לפני כן לא באמת היו לי כלים כדי לדעת מה מעניין אותי יותר ומה פחות. נכון, תואר לא יעזור לך לדעת יותר על תמיכה טכנית, או על ניהול רשתות, אבל חצי נגיעה בשישים אחוז מהתחומים זה עדיין עדיף על כלום.
&nbsp
לסיכום:
1. שאלי את עצמך "למה לא תואר?". יש סיבות טובות, אבל בתחומים בהם תואר הוא מקובל זה מכשול שתסחבי איתך לפחות בארבע השנים הראשונות (ויכול להיות שגם יותר), או בשתי העבודות הראשונות (המאוחר מבין השניים).
2. נסי להבין באופן מדוייק יותר מה ב"הייטק" קורץ לך.
3. קורס בדיקות הוא בזבוז של הזמן והכסף שלך. אם המטרה היא למצוא עבודה, אני מאמין שכדאי לך יותר להשקיע ביצירת מעגלים חברתיים ופשוט להתחיל להגיש קורות חיים (עדיף דרך חברים) וללמוד תוך כדי מהאינטרנט. בחצי השנה שהקורס נמשך את יכולה גם למצוא עבודה בתנאים דומים לאלו של בוגרי הקורס וגם ללמוד מספיק בעצמך כדי לעבור את הראיונות ולתפקד באופן סביר בצוות. את הקורס השאירי לאחר כך - יש קורס בן ארבעה או חמישה ימים והוא הרבה יותר אפקטיבי אחרי שיש לך שנה של ניסיון ואת מסוגלת לראות איפה יש בחומר תועלת ואיפה מדברים שם שטויות (ויש שם לא מעט שטויות). כמובן, זה לא פשוט למצוא כך עבודה, אבל קורס בדיקות לא באמת יגדיל את הסיכויים שלך באופן שמצדיק 20 אלף ש"ח וחצי שנה מהחיים שלך.
 

ממ222

New member
אז ככה..

קודם כל, תודה על התשובה. אני אוהבת את עצם העבודה, אני קצת לומדת את זה עכשיו ומאד אוהבת את הכתיבת קודים, אני מאד אוהבת מתמטיקה, לא מפריעה לי ההתעסקות בפרטים הקטנים.
לגבי קורס/תואר- מאד ייתכן שאח"כ אמשיך לתואר. אני כן מעדיפה להתחיל בקורס ולהכיר את העולם הזה מקרוב ולראות שזה אכן מה שאני רוצה, לפני שאני הולכת לתואר
 

עמית ו

New member
אם ככה,

אז חשוב לומר דבר אחד לא קורס ולא תואר ייתנו לך תחושה של "איך זה לעבוד" - המקסימום שתקבלי הוא סט של כישורים שיהיו בערך רלוונטיים למקצוע שתבחרי (המינימום - סט של הרגלים רעים שיהיה צורך לשבור).
אם המטרה שלך היא לטבול את הרגל במים כדי לראות אם מתאים לך, ההצעה שלי היא לעשות שני דברים:
1. להירשם לקורס או שניים באוניברסיטה הפתוחה. זה ייתן לך מושג לגבי מה צפוי בלימודים, והצצה כלשהי לתוך עולם המחשבים.
2. לתפוס אנשים שעובדים במקצוע לשיחה פנים אל פנים ולבקש מהם לספר לך על מה שהם עושים באופן ספציפי ומה מעניין אותם. המקום הכי קל למצוא בו אנשים הוא בקבוצות מיטאפ שונות שמרכזות אנשים מתחומי עניין ספציפיים במקום אחד. זה גם נותן לך הזדמנות לשמוע על חלק ממרחב הבעיות איתו מתמודדים במקצוע וגם הזדמנות לדבר עם אנשים ממקומות שונים.
למשל, ולגמרי במקרה, יש מחר מיטאפ של בדיקות ברעננה - https://www.meetup.com/TestIL/events/244090967/ ואחרי המפגש חלק מאיתנו נשארים לשיחה על כוס קפה\בירה. אם מסתדר לך - בואי.
 

halperin

New member
מנהל
המיטאפ הנוכחי כבר מלא מלפני שבוע
וגם...

לדבר עם כל מיני אנשים שעובדים במקצוע - עשוי גם כן להישמע סינית ולא להקלט (מאוד תלוי את מי תופסים לשיחה, בניגוד לפוסט שניתן לערוך ולשפר),
כן תאורטית היה נחמד אם היה אפשר להתנסות איפה שהוא ללא תשלום למספר חצאי ימים עם חונכים מסודרים
לא נראה לי שלבוא ללא שום רקע למיטאפ עוד לפני שמבינים אפילו בכללי מה אומר המקצוע זו הדרך הנכונה להתרשם באופן חיובי ובכלל.
 

halperin

New member
מנהל
מציע לקרוא יותר על המקצוע בכדי להבין אם מתאים לך

מציע לקרוא יותר על המקצוע בכדי להבין אם מתאים לך ואם את מתאימה לו,
בסופו של יום תצטרכי במשך לא מעט שנים להגיע כל בוקר לעבודה - ורצוי עם חיוך...
קראי עוד כאן - מהפוסטים הישנים יותר לחדשים - וגם בפורום.
http://itcb.org.il/index.php?option...&task=category&id=20&Itemid=611&limitstart=42
 

danashil90

New member
זה הזמן לחקור

היי,
לכי להתעניין במכללות לשמוע קצת, אולי תגלי שזה תפור לך או אולי לא..
עדיף פשוט לשמוע ולהתרשם וככה להבין אם באמת מתאים לך.
בהצלחה!!
 

halperin

New member
מנהל
המכללות יגידו כל מה שיביא להם כסף ולאוו דווקא ינסו/יכולים

להתאים לאופי וכישורים של תלמיד זה או אחר.
&nbsp
 
למעלה