תחקור תקלות

natalie861

New member
תחקור תקלות

היי, אני מעל שנתיים בתחום הבדיקות, לאחרונה התחלתי לעבוד בחברה חדשה...
ונתקלתי במצב שלא מוכר לי, אני מקבלת מהבוס מייל עם השתלשלות אירועים קרוס מערכתיים ומחלקתיים, ובסוף המייל נמסר לי לדבר ולבדוק את הנושא עם אחד המתכנתים או ה-DB.
ואני לא יודעת מהיכן להתחיל ואיך לבדוק את זה כי התוכנה לא מוכרת לי ולא קיבלתי עליה הדרכה, ולא על שאר הדברים. אני סהכ חודשיים בחברה.
הוא לא מקל עלי יש חוסר כימיה ולא ניתן לשאול אותו דבר.
אני מרגישה שיש לי חוסר ידע בתחקור תקלות לעומק במצבים כאלה שחדשים לי, אודה לעזרתכם!
 

עמית ו

New member
ובכן, זה נשמע פשוט.

לכי לדבר עם אחד המתכנתים או הDBA. אולי איתם תהיה לך תקשורת טובה יותר.
כמובן, כדאי לעשות קצת עבודת הכנה - לנסות להבין למה השתלשלות המקרים היא בעיה, לנסות לשחזור אותה בסביבת בדיקות ולתמצת את השאלה למשהו ממוקד ככל הניתן. שאלה בסגנון "יעקב ביקש ממני להסתכל על נפילה באזור הדו"חות, חקרתי קצת והגעתי למבוי סתום, האם תוכל לעזור לי?" תתקבל בצורה טובה יותר מאשר "תגיד, אתה יכול לעזור לי עם הדוא"ל *הזה*?" (או, אם לא הבנת את הדוא"ל בכלל, תתחילי עם שאלה ממוקדת בסגנון "קיבלתי את הדוא"ל הזה, האם אתה יכול לעזור לי להבין מה רוצים ממני ולהצביע על כיווני חקירה?" - ככה, את לא מבקשת שיפתרו לך את כל הבעיות, אלא כלים כדי לפתור מכשולים שעומדים בדרכך).
&nbsp
חוץ מזה, מה זאת אומרת "לא קיבלתי הדרכה?" לא קיבלת? לכי ובקשי ממישהו הסבר. זה יכול להיות אחד המתכנתים, או בודק אחר (אם יש), או מנהל המוצר. פשוט לכי, הסבירי בנימוס שאת מרגישה שאת לא מכירה את המערכת מספיק טוב, ושאלי האם הוא יכול להקדיש לך שעה מתישהו בימים הקרובים, ואם כן מתי (ברגע בו יש זמן, קבעי זאת כישיבה ביומן של שניכם כדי שלא תשכחו ותמצאו את עצמכם עסוקים).
&nbsp
אם יש לך פערים טכנולוגיים כלשהם (כלומר - לא כאלה שנובעים מחוסר היכרות עם המוצר, אלא מחוסר היכרות עם סוגי טכנולוגיה ספציפיים), שאלי את האינטרנט, או אותנו. אולי מישהו בסביבה מכיר ויכול לעזור לך עם זה.
&nbsp
כמו כן, שחקי עם המוצר שאת בודקת. נסי לבנות לעצמך מודל של מה אפשר ואי אפשר לעשות ומי הם המשתמשים שלו (וגם, מה מכניס לחברה כסף). נסי אולי לעבור על חלק מהטיולים המוצעים כאן: http://michaeldkelly.com/blog/2005/9/20/touring-heuristic.html
 

halperin

New member
מנהל


 

natalie861

New member
תודה על המענה

היי עמית, תודה על המענה המפורט! לא קיבלתי הדרכה הכוונה שלא עברתי חפיפה מסודרת למרות שדיברתי על כך. בכל מקרה אני עושה כדברייך והתחלתי לפנות למגוון אנשים בתפקידים שונים ולנסות להתחקות אחר שורש התקלה(אשר כבר סידרו אותה). תודה על העזרה זה נתן לי כיוון וכלים להעזר בהם בעתיד :)
 
למעלה