הגיע הזמן לקצת בדיקות יצירתיות

עמית ו

New member
הגיע הזמן לקצת בדיקות יצירתיות

או.. שלא.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/780/869.html 
אם טרם נתקלתם בקישור, קראו.

תכל'ס - יש פה בדיקה אידיאלית - מפעילים את התוכנה במצב אמיתי ואפשר לבדוק איך היא מתנהגת. אפילו מוצאים באג (התוכנה לא מתייחסת לפקקים).
מצד שני, ככל שאני חושב על זה יותר, יש כאן עבודת בדיקות רשלנית מאוד, שלא לומר לא מקצועית בעליל - והראיה הבסיסית היא הנזק שנגרם למוצר (או למוניטין שלו)

עכשיו לשאלה - תחת ההנחה שרוצים לבדוק את הפיצ'ר הזה בשטח, מה צריך לעשות באופן שונה? האם זה בסדר לנסות לתפוס טרמפים דרך וייז למטרות בדיקה, או שצריך לנווט את כל הבקשות האלה לנהגים מתנדבים בלבד שיודעים שהם חלק מצוות הבדיקות?
 

Issi Hazan

New member
כשקראתי חשבתי על כמה אופציות יותר מוצלחות ממה שעשו

1) לשלוח עובד שיתנהג כמו טרמפיסט בצורה מושלמת - יסע עד ליעד וכו' - אף אחד לא ידע וגם אין ממש על מה להתלונן - החיסרון - עלות גבוהה בזמן
2) לתת פיצוי הולם (לדוגמא תשלום פי 4, חולצת "השתתפתי בבדיקות של וייז וכמובן שדרוג של האווטר בוייז ל"מלך העולם" או משהו) - כנראה יותר זול מאשר לשלם לטסטרים של גוגל.
ההצעה של שימוש במתנדבים יכולה להשלים את האסטרטגיה - העלות שלה הכי נמוכה מבחינת תיאום ציפיות ןזמן עבודה, בנוסף היא מאפשרת בקלות לבקש משוב מהמתנדבים כי הכל גלוי. החסרון: הטיה של פרופיל הנהגים וסביבת הבדיקה. אגב גם לשימוש ב"טרמפיסט" מושתל כמו שהם עשו יש אותם חסרונות - אם כל הטרמפיסטים מגיעים ממשרדי וייז ובעלי פרופיל התנהגותי דומה..
 

halperin

New member
מנהל
מסכים עם הכותב - מאוד לא אתי ... ובדיוק מהסיבה שציין

מסכים עם הכותב - מאוד לא אתי ... ובדיוק מהסיבה שציין:
כאשר בודקים שירות חברתי - שיקול זה צריך להילקח בחשבון - כלומר מי שלוקח טרמפיסט עושה זאת לא רק לצרכי רווח אלא לא מעט בכדי לעזור לקהילה, ולכן אם אנו גורמים לו לקבל מענה חלקי לצרכיו, הרי שאנו צריכים לקבל את הסכמתו,
זה מאוד שונה ממצב בו משתתפי הבטא הסכימו שפרטיהם ינותחו - אבל טבעי כי כוונתם היא שזה יתבצע ללא השפעה על פעילותם השוטפת.
אם היו טורחים לשאול את הלקוחות מי מוכן להשתתף גם בנסיעות דמי, בתמורה לתשלום מיוחד - ורק להם מצוותים נסיעות כאלו - עדיין זה היה חלק מהמארג הטבעי של השימוש בתוכנה אבל מבלי לכשול בפן האתי.
הייתי גם מצ'פר נהגים אלו בביטול מינימום דמי השתתפות לקבלת התשלום - הרי זה זניח - ועצם אי עמידתם בהמתנה לתשלום על יותר מנסיעה בודדת, מהווה משוב חשוב מאוד לכשלעצמו (של אי אמון ביעילות התוכנה ולכן הפסקת הפעילות בה).
 
למעלה