פתאום נתקפתי געגועים לעולם שהיה עד לפני עשור פלוס

dory141

New member
פתאום נתקפתי געגועים לעולם שהיה עד לפני עשור פלוס

הערה: אני לא טכנופוב ומכיר בחשיבותה של המדיה החברתית. בחלקה אני משתמש, בעיקר בלינקדין ויוטיוב. ובכל זאת, בשבילי:
* ציוץ זה קול של הציפורים ולא פוסט בטוויטר.
*סטורי זה סיפור באנגלית ולא וידיאו באינסטגרם.
* share זה להתחלק עם מישהו במשהו כמו אוכל ולא לשלוח מייל עם קובץ/תמונה/וידיאו.
* פרופיל זה לצרכי משטרה ולא הנתונים האישיים בפייסבוק
*וואסטאפ זה מה נשמע באנגלית, לא אפליקציה שמשמשת כאזיק האלקטרוני התורן של האנושות.
* סטטוס זה מעמד כלכלי או מטרימוניאלי
* פוסט זה עמדה, לא 7.5 מילים בעברית עילגת שבוגרי אורט סוג ז' מדביקים, כאילו הם לפחות בן כספית או נדב אייל.
עוד מישהו כאן חושב כמוני?
 

tzachy

New member
זכרון סלקטיבי?

אני נוהג להמשיל את זה למוזיקה: יש מי שטוען (גם אני חוטא בזה לעיתים) ש"פעם עשו מוזיקה יותר טובה". אפשר להסביר את זה למשל ב-
א. אדם אוהב ו'נקשר' לדברים שהורגל בהם עד גיל מסויים (נניח גיל 30?)
ב. זוכרים בעיקר את הטוב ושוכחים את ה"טונות" של הפחות טוב (מדוע יש לנו כ"כ הרבה נפט (=תוצר פירוק של אורגניזמים) בכדו"הא? תזכורת למיליוני (? או יותר) שנות אבולוציה כשהרבה מינים בענפים בה לא שרדו).

בדומה יש היום דברים טובים ופחות טובים, הכיוון הכללי הוא כיוון של השתכללות, אבל לא הכל מיטבי.

הזכרת לי גם מחקר עכשווי מאונ' אריאל לכבוד ט"ו באב (כתבה עליו באתר כיפה) על-כך שלכאורה גלישה ברשת מאחרת את הנישואין (מצד שני, אני יכול לטעון שאולי אנשים שהם מערכתיים (בתימצות: בעלי יכולות לוגיות) יותר מהממוצע (ראה הספר "ההבדל המהותי") נוטים לגלוש יותר באינטרנט ואנשים כנ"ל הם, לא פעם, בעלי יכולות בין-אישיות פחותות מה שעשוי להסביר את גיל הנישואין המאוחר יותר).

בכל אופן (בכל זאת, זה פורום הכרויות) נכון להיום (סביר שבעוד X שנים (X מספיק גדול) המצב ישתפר) ולפחות מניסיוני (שאינו דל) האינטרנט וחיפוש זוגיות זה שילוב לא הכי מוצלח.
 

dory141

New member
מסכים שזה סוג של רומנטיזציה

נכון, פעם הכירו שלא דרך אתרים ואפליקציות. היום זה סוג של שוק בשר ואתה בוחר חבר/חברה, כאילו בחרת מוצר מקטלוג. אני לא מכחיש שזו המציאות. עם זאת, 3 חברים שלי הכירו את הנשים שלהם בצורה הזאת.
אני משוכנע, אגב, שהרבה הסתכלו עליי ועל בני דורי, באמצע וסוף שנות ה-90, כבני נוער שטחיים, שכל מה שמעניין אותם זה לגלוש באינטרנט (שאז ממש לא היה יעיל ומהיר, בהשוואה להיום כמובן). אגב, רק שלשום הייתה כתבה בערוץ 10, על כך שהאינטרנט בישראל הוא אחד מהנמוכים מבחינת מהירות גלישה בעולם כולו. הסיבה? מונופול של בזק, שמונע משחקנים אחרים לגדול (כמו סלקום, פרטנר ואחרים).
אני אגב מסכים אתך, שחלק מהסיפור הוא עד כמה אתה מורגל בדברים. למזלי, איש אינו מחייב אותי לשימוש בפייסבוק או וואסטאפ. מה אעשה אם אחליף עבודה בעתיד ואתקל במצב כזה? לא יודע, אבל אני מקווה שלא יאלצו אותי.
 

shayCn

New member
עשור אחורה זה לא מספיק זמן לגעגועים בשבילי

הזכרת את העולם הטכנופובי, אז לפני עשור ב2008 עדיין היה לנו פייסבוק, אז כבר התחלנו להתמכר. יוטיוב, אני לא בטוח שהיה אבל לפני עידן הפוסטים אני זוכר שהיינו מעבירים באימיילים ממים ברשימת תפוצה..
בשביל להתגעגע, אני צריך לחזור לתחילת-אמצע שנות ה90..אי שם לpc 486 עם סופר ויג'יאיי ורזולוציה של 256 צבעים..מינידיסק עם קלטות..הורדות מוסיקה עם קאזה..צ'אטים עם בנות מכל העולם עם אייסיקיו..רצח רבין..הופ, זהו. חזרתי ולא מתגעגע יותר.
 

dory141

New member
עמדתך לגיטימית

אני לא אומר, שאני כל שנייה יושב ומתגעגע. זה פורץ לי אחת לחודש ונעלם אחרי גג 10 דקות. כל אחד והיחס שלו לנוסטלגיה.
 

shayCn

New member
דורי נשמה, כמה שאני מבין אותך

גם לי יש את הנוסטלגיות האלו שפורצות אחת ל..
הייתי תקוע שנים על נוסטלגיות מ2003, משם נשלחתי לגיל 6 לאיזו תקופה של כמה שבועות, משם זינקתי כמו טוני ודאג ל1998 לפני שהשתחררתי, עברתי גם על 2005, 2010 וכמובן 2011 האלמותית. בשנים האחרונות אני עדיין ב2015 ומקווה לסיים את זה בקרוב ולחזור שוב להווה כדי לשחזר את 2014 בצורה טובה יותר.
בדרך כלל, אני לא רק נזכר בערגה, אלא גם מנסה לתקן או להבין דברים. מאמין שככה כולם. אנו בני האדם, ניחנו ביכולת לרוחניות פנימית וטבעית גם בלי לשים תפילין בבוקר או ללכת לבית כנסת.
 

dory141

New member
רק היום זה קרה לי עם חבר טוב

הנ"ל הולך לעזוב לפ"ת בעוד שבועיים פלוס. לקחתי חצי יום חופש מהעבודה והוא עובד במשמרות. סיירנו בכיכר רבין בת"א ונזכרנו, אלו חנויות היו במקום אלו שהיום. ואגב, אני מסכים איתך שאפשר להיות רוחני מבלי להיות דתי. אני קורא את כתבי רבי נחמן מברסלב שנים ומתרשם מהם לטובה. בנוסף, נזכרתי בסרט פלאות (אם לא ראית, זה חובה) שהרב כנפו אומר לארנב: "בשביל להיות צדיק לא צריך זקן וכיפה".
 
למעלה