1 מתוך 10 נשארת רווקה ?

tzachy

New member
1 מתוך 10 נשארת רווקה ?

אחוז הרווקות בגילים 45-49 (כלומר אחרי תום תקופת הפיריון הנשי) הוא בערך 10%, כך לפי מה שצויין בכתבה (לקראת סופה) הזו (שם מצויין הנתון 9.7%).
הנתון הזה גדול בערך פי 1.5 ממה שהיה ב2005 (שוב לפי הכתבה (6.4%)).

מעיון בנתונים בשנתון הסטטיסטי לישראל ברשת (2017, נתוני 2015) מצאתי נתון דומה, קרי 9.6% באוכלוסיה הכללית, אבל מעט נמוך יותר (9.2%) באוכלוסיה היהודית (שזה קצת הפתיע אותי. חשבתי שבאוכלוסיות הלא יהודיות מתחתנים יותר).

אגב, לצורך האיזון (כדי לא לעודד פוליגמיים למיניהם...) אחוז הרווקים באותה קבוצת גילים דומה (9.8% באוכלוסיה הכללית, 11.5% ביהודית).

מדוע לדעתכם/ן הן נשארות רווקות? -
הן לא רוצות להתחתן?
גברים לא רוצים להתחתן איתן?
גם וגם...?
 
בטח יש הרבה סיבות שונות ומשונות

יש יותר נשים עם חשיבה לא מסורתי - ז"א לא מחפשות להתמסד כמו אז
עושות ילדים ללא נישואין ומרוצות מחייהן
&nbsp
יש כאלו שלא מוצאות
או לא רוצים להתחתן איתן
&nbsp
 

tzachy

New member
אכן +

מקובל עלי מה שציינת ואוסיף (מה שכבר כתבתי כאן לא מאוד מזמן) על הנושא (כמו שכתבת אולי "סיבה משונה"): הצפיפות וההשפעה שיכולה להיות לה על הרצון לריבוי (בהודעה הזו) ולכן אולי על גם על אחוז הנישואין.

בכל זאת גידול של כ-50% (מ6.4% ל-9.7%, לפי הכתבה מויינט שקישרתי בהודעה קודמת לעיל) במעט יותר מעשור (מ-2005) במספר הזה, ייתכן שמעיד על תופעה... לאו דווקא טובה להשקפתי.

כל אחד/ת, יכול לראות את זה שונה. אני שמרן בדעותי (ובמעשי), מאמין בנישואין (למרות היותי "רווק כרוני") ובמונוגמיה (אישה אחת לגבר אחד וגבר אחד לאישה אחת (ולא רק לפרק זמן של עד שנים בודדות)).
 

קלייטון.ש

Well-known member
הן רווקות בתעודת זהות ולא בין הרגליים

מובטח לך שרובן נמצאות במערכת יחסים וסביר שבאופן טיפוסי עברו הרבה יותר מערכות מהנשואה הטיפוסית. הרבה גברים רצו ורוצים בהן. התופעה החברתית המתוארת במונח "רווקים" איננה של חוסר זוגיות ובדידות אלא של חוסר רצון למסד את הזוגיות דרך המדינה.
 

tzachy

New member
אני לפחות לא יכול לקבוע אם "רובן" או לא

ואני כמובן מסתייג מהביטוי "בין הרגליים"... (לא מכובד).
מבחינתי, "לא מובטח". אני כן יכול לשער שחלקן ילדו ילד מתרומת זרע (אני מכיר כמה כאלה. חלקן שלא היו להן מערכות יחסים כלל), חלקן נמצאות בזוגיות ללא נישואין, חלקן מעדיפות נשים ולא גברים ועוד.
בכל זאת, אם הזכרת "סביר", אז סביר לטעמי שאישה תעדיף להתחתן או לפחות תעדיף להתחתן יותר מגבר ממוצע. יש אפשרות שבחלק מהמקרים הגברים שנמצאים בזוגיות עם אישה מסויימת מסרבים להתחתן ואז הם מעין 'ידועים בציבור'.
יש את הנ"ל ועוד. השאלה היותר מעניינת לדעתי, מדוע זה גדל פי 1.5 משנת 2005? כלומר האם יש גורם מרכזי אחד לזה ואם כן מהו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
קיימת תופעה חברתית שאנשים נמנעים ממיסוד הזוגיות שלהם

ותופעה זו מתרחבת. לכן הגידול במספר הרווקים. הגידול הוא לא במספר הבודדים. רק במספר הזוגות שלא מעבירים את הזוגיות שלהם דרך המדינה.
 

tzachy

New member
על-פניו, לא רק זה. הנה סטטסטיקה מאנגליה

(מצאתי כרגע בחיפוש לא ממצה)
לפי כתבה מה"טלגרף" באנגליה (שאמנם לא בהכרח מייצגת אותנו, אבל...) ונתוני 2015, יש עליה של 23% במספר האנשים שחיים בגפם, בהשוואה לעשור אחורה.
מדובר על בני/ות 45-64 ומצויין שם ש-60% מהם הם גברים.
כתוב שם גם שזה יכול לנבוע מגירושים, מרווקות מאוחרת וכד'.
אני מאלה שמאמינים שמוסד המשפחה (גבר+אישה+ילדים) ה"מסורתי" הוא מוסד חשוב מבחינה חברתית ולכן מצער אותי לראות שיש 'התפוררות' מסויימת של המוסד הזה (למשל חוסר נישואין והרבה גירושין). יש לזה כל מיני סיבות... אבל אלו התוצאות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
האם הקמת משפחה תלויה בנישואין?

אי אפשר להקים משפחה - גבר, אשה, ילדים - בלי להינשא?
האם לא יכול להיות שאשה בת 45 ומעלה שחיה בגפה יש לה כבר כמה ילדים בוגרים שעזבו כבר את הבית?
יש התפוררות של התא המשפחתי אבל אין פירוש הדבר שאנשים לא יוצרים קשרים זוגיים כמו בעבר. הם פשוט לא מודיעים על הקשר למדינה. באירופה מביאים לעולם פחות ילדים, אבל לא כי נשארים בודדים אלא כי אפילו בתוך הקשר הזוגי לא מעוניינים בילדים. בישראל אין בעיה של ילודה נמוכה.
 
איפה אתה חי? כמה נשים אתה מכיר שמוכנות לוותר על חתונה?

ועדיין רוצות זוגיות פוריה עם גבר (כלומר, לא לסביות, או א-מיניות או אל-הוריות, או כל שאר המחלות האלה)?
גם אצל זוגות משתי דתות שונות, שזה כלשעצמו נדיר מאוד - האישה תבלע את הגבר חי אם הוא יגיד לה שלא עורכים חתונה
 
מדובר בתופעה מתרחבת בעולם המערבי- פשיטת רגל של מוסד הנישואים

מוסד הנישואים פשט את הרגל דה-פקטו ורק בהוליווד מפמפמים זאת חדשות לבקרים בסרטים, בעיתונות, בפרסומות ובכל מיני "גורמים מטעם" שחיים על התעשייה המושחתת והיקרה הזאת.

גברים מבינים שמערכת נישואים היא נגדם ברוב המוחלט של הדברים, והמחיר יקר מדי ולכן מחליטים שלא להכניס ראש בריא למיטה חולה, בואכה אבו-כביר.
ישראל זו מדינה שמרנית-דתית וייקח עוד זמן אך מספר המתגרשים עוד יעלה.
ארה"ב 52% גירושים והיפוך מגמה ב-5 שנים האחרונות, קליפורניה קרובה יותר לאזור ה-60%... כן יירבו.

גברים ונשים נכנסים לזוגיות אשר לא מחייבת מטעמי שמירת העצמאות והחופש ובחירה בכל רגע (והקלות) להמשיך הלאה כאשר ישנם פערים מהותיים.
בנוסף תופעות כגון "הגלולה האדומה" וכן "גברים הולכים בדרכיהם שלהם" צוברות תאוצה גבוהה מאוד.
 

tzachy

New member
יותר גירושין => יותר מה שקרוי "מונוגמיה סידרתית"

ולכן, אולי, יותר בעיה לרווקים גברים.
"מונגמיה סידרתית" הוא מצב שגבר אמנם נשוי בכל זמן נתון לאישה אחת אבל בפועל, לפי מבחן התוצאה האבולוציוני, קרי צאצאים זה לא רחוק מפוליגמיה (ריבוי נשים) ואסביר: אם גבר מתחתן עם אישה צעירה (בגיל הפיריון) מוליד איתה ילדים ואחרי X שנים מתגרש ומתחתן שוב עם רווקה צעירה, עושה איתה שוב ילדים (יש שעושים את הנ"ל גם יותר מ2 פעמים...), אז זה עלול ליצור בעיה לרווקים. רווק ממוצע סביר שיחפש רווקה ללא ילדים ולא גרושה עם ילדים. מכיוון שזוגיות היא במידה רבה "משחק סכום אפס" כי יש מספר דומה של גברים ונשים (אם כי לא זהה), כי אז אם גברים רבים נוהגים ב"מונוגמיה סידרתית" הם מקטינים, כאמור, לרווקים את מספר הרווקות.
מוסד הנישואין הוא לא רק אינטרס של הגבר ו/או האישה, אלא הוא אינטרס של הצאצאים שנולדים לגבר ולאישה. כשיש שני הורים זה עדיף בד"כ, מבחינה כלכלית, יכולת לתת תשומת לב, הגנה, הכוונה וכד' בשנים החשובות של הפיכת הצאצא/ית לאדם בוגר (תקופה שהופכת לארוכה יותר בדורות האחרונים(?)).
מכאן שנישואין והתא המשפחתי המוסרתי הופכים לאינטרס חברתי, כי זה, לפחות להשקפתי, יוצר חברה טובה ויציבה יותר.
ברור אבל שיש גם בעיות אצל זוגות נישואין. חלק מזה, אני מניח שהיה אפשר לפתור, אם היו מזווגים נכון יותר את כלל הגברים והנשים (ע"ע המושג "שידוכים יציבים" בתורת המשחקים), אבל זה נושא לפעם אחרת...
 
על פניו הטיעון הינו הגיוני ועדיין הקונספט אינו הכי יעיל שיש

ילדים יכולים להתחנך בחינוך קהילתי משותף במקרה בו בחברה המודרנית 2 הצדדים עובדים ולכן תא מסורתי אינו יכול להתמודד בהצלחה עם חינוך יעיל
לצאצאים וזורקים את המטלה על מערכת חינוך ציבורית ועל שאר גורמים, כאשר את הבסיס היה צריך להינתן על ידי ההורים.
ונעזוב את זה שצריכה להיות בקרת ילודה בעולם בו יש התפוצצות אוכלוסין.

מספר הרווקות בעולם לגבר רווק על פי חתך מאפיינים בסיסי עדיין מניב תוצאות פוטנציאליות גבוהות גם לאחר הקטנה של המספר ב-"מונוגמיה סדרתית".

המונוגמיה והתא המסורתי תפס גובה בערך מהזמן שהאימפריה הרומית אימצה לחיקה את הנצרות ואז "נוצר" התא המסורתי אשר נוח יותר למיסוי ושליטה בשיטת הפרד ומשול. התא הזה והמונוגמיה מעולם לא הייתה טבעית וביולוגית
לחברה האנושית (לבטח לא לגבר) וכל ניסיון לתרבת ולתכנת זאת יידון לכישלון.
כאשר הדתות מאבדות לאט לאט את אחיזתן גם המערכת הזאת דועכת ובצדק.

אינני ממליץ לאף גבר להתחתן - זו התאבדות מכל בחינה אפשרית.
לנשים זה טוב, לגברים לא!
התא המסורתי עוד יאבד מאחיזתו עם עליית הפמיניזם (פמינאציזם)* וצייד המכשפות האכזרי של תנועת "גם אני" - זה מתפוצץ לנשים בפנים ברחבי העולם ועוד נכונו לנו ימים מאתגרים בתחום הזה.
 
שאלות

אתה למעשה ממליץ לגברים להישאר בלי ילדים
(אף אישה שפויה לא תסכים להעמיד לגבר צאצאים בלי טבעת. אתה בעצמך אמרת נכון שלנשים חתונה משתלמת. אז למה שאישה תוותר על זה בשביל שבעלה יוכל להיות MGTOW גאה? מה עוד שבארץ עדיין לא יודעים בכלל מה זה)
אז אתה שלם עם ההמלצה הזאת?

שאלה שניה:
האם אתה רואה בעין יפה פמיניזם שאיננו פמינאציזם? או שאין כזה דבר לדעתך?
 
תשובות

גברים אשר אינם חפצים בילדים שלא יתחתנו ושלא יעשו ילדים רק בגלל לחץ חברתי או לחץ של האישה או השד יודע מי... יותר מדי גברים כאן חוששים לומר לא לתא המסורתי למרות שזה לא מתאים להם. ובכל מקרה, ניתן לחיות ביחד ולגדל ילד - הבעיה כאן היא שעל הגבר לחשוב איך במקרה של פרידה לא יפה שלא להיתבע על כל רכושו וכספו....

לגבי אף אישה שפויה... העניין הזה בעלייה מתמדת בתרבות המערבית, זה שזה לא מפורסם בעיתונות בארץ או המגזין "לאישה" לא אומר שזה לא קיים.
מי שמוגדר כ- MGTOW גם ככה לא שש אלי קרב - חתונה, ילדים.
זוגיות כן, אהבה כן, מיניות כן - לא חייב לדחוף לכל גבר בעולם את אותה קלישאה חבוטה של ילדים ומוסד נישואים. פשוט לא!!

אני שלם על ההמלצה!

פמיניזם מודרני (גל 2 וגל 3) אין בינו לבין העצמה נשית אמיתית ולא כלום.
עיוות נתונים ומציאות, התכחשות לנתונים, שנאת גברים, הדרת גברים, תלונות שווא על הטרדות מיניות על מנת לסגור חשבונות (יש לא מעט כאלו בארץ)....
נשים עדיין עברו את הגברים בכל כך הרבה תחומים ועדיין כמו הזמרים המזרחיים - אכלו לי, שתו לי, עשו לי - אני מסכנה
 
אז בסיכומו של דבר

אתה בעצם פמיניסט שרוצה לתקן את הפמיניזם ולנקות ממנו את ההגזמות של השנים האחרונות, כדי שגברים ונשים יוכלו לחיות יחד בזוגיות שוויונית ואוהבת, בלי ילדים, בלי לחץ חברתי, בלי דין וחשבון לכלום ולאף אחד(כולל עצמם)
 
אינני פמיניסט ולא בא לתקן...

אני פשוט לא ממגנט אליי נשים כאלו לחיי. יש מבחר נשים גדול בעולם שאינן נגועות יותר מדי בתרבות המערבית-פמיניסטית וזה היופי שבדבר.
&nbsp
אדם חייב לקחת אחריות על עצמו קודם כל ולא להיכנע לתכתיבים אם אלו אינם משרתים את מהותו ומטרתו בחיים. זו לקיחת אחריות אמיתית ונכונה, אמיצה.
&nbsp
אני מביע דעתי על הרבה דברים ועם זאת שכל אחד יהא אחראי על בחירותיו הוא. זו אחריות אמיתית.
&nbsp
האם כל מי שאינו מסכים איתך הוא חסר אחריות? אני מבין את המניפולציה שניסית לעשות כאן, אך לא בבית סיפרי!!!
&nbsp
 
שום מניפולציה

אתה בעד שיוויון בין המינים - זה הבוטום ליין

הכעס שלך על הפמיניזם או על ה"תרבות המערבית" הוא שהיא מאפשרת השתוללות חסרת-רסן של כוחות אלימים שונאי-גברים ותאבי-כוח במסווה של פמיניזם
נכון או לא?

אז אם הכוחות הללו ידעכו, והפמיניזם יהיה באמת נקי ונטול שקרים ומצג שווא, ויהיה באמת בעניין של שיוויון והרמוניה בין המינים, אתה תהיה בעדו.
ואז ה"תרבות המערבית" לא תכעיס אותך כל כך ואתה תרצה לקדם אותה.

העמדה שלך ילדותית בגלל הכעס אז אתה מחמיץ פנים ואומר "לא כפת לי, אני דואג רק לעצמי"
אבל אם אני מנקה ממך את הילדותיות הזו ובוחן את תפיסתך כפי שהיא, אז אתה מעוניין בשיוויון אמיתי ובהרמוניה בין המינים
הרי תגובת ה-MGTOW הילדותית הזו היא בסך הכל תנועת המטוטלת לאחר הילדותיות הנשית של METOO, מגפת ההטרדות המיניות וכיו"ב
ברגע ששני הצדדים יתבגרו, הם יפגשו באמצע, לא?
וזה האינטרס המשותף של שניהם, לא?
מה מניפולטיבי בזה, אין לי מושג
התגובה החשדנית והעוינת שלך היא בדיוק הראי של הפמיניסטיות האלימות. גם הן מגיבות ככה לשיקול דעת פשוט. אבל מתישהו החשדנות צריכה להיעלם, לא?
זה הרי לא יכול להימשך ככה לעד.
זה הרי מגוחך
 

shayCn

New member
עליה ברמת החיים במאה ה21

טכנולוגיה ואינטרנט עושים את החיים קלים יותר לשני המינים כך שכבר אין צורך להיות תלותיים מדי בזוגיות. כמו כן, כניסה מאסיבית של נשים למעגל התעסוקה, מה שלא קרה בשנים קודמות תורם לתופעה ומושפע גם מרמות השכלה גבוהות של נשים. שינוי שהוא בעיקר חברתי וקשור לפמיניזם.
פעם להתקבל לאוניברסיטה היתה משימה לגברים, כי מהם נדרש להיות המפרנס העיקרי, לכן נשים היו תלותיות וכל שאיפתן היתה 'להשיג' גבר.
הפמיניזם תרם לנשים והוציא אותן מהבית והפך אותן לעצמאיות, אבל בד בבד יצר תופעת לוואי לחברה כולה. היום כבר מבינים שככל שרמת החיים תעלה ותסיר תלותיות מבני אדם למכונות, הריחוק בין המינים יגדל ואחוזי הגירושים ימשיכו לעלות.
 

Annabella1

New member
רווקה זה רק מי שלא

התחתנה, או לא דיווחה שהיא התחתנה למשרד הפנים ולכן מבחינת המדינה היא רווקה.
זה לא אומר שהיא לא נמצאת בזוגיות. זה גם לא אומר שאין לה ילדים, בימינו.
טבעת לא אומרת הכל.
 

tomasth

New member
נכון , יש רווקות בנות 70 עם זוגיות מאושרת של חצי מאה.

ויש כמובן גם כאלה עם המון טבעות
.
 
למעלה