מה דעתכם על ההתנהגות של "אנה" מהסרט 50 גוונים של שחרור?

דניאל782

New member
מה דעתכם על ההתנהגות של "אנה" מהסרט 50 גוונים של שחרור?

ברור לי שרובכם לא ראיתם את הסרט, אז אתאר את ההתנהגות שלה:

(אני רק רוצה לציין שדמותה נבנתה ע"י כותבת הספרים לייצג את מודל האישה המודרנית האידיאלית: יפה, חכמה, שאפתנית, בעלת ביטחון עצמי, מודעות עצמית, מציבה גבולות, תקשורתית, הרפתקנית וכו').

כל הסרט (ובכלל בכל סדרת הסרטים של 50 גוונים) היא מטיפה לכריסטיאן (בן זוגה המיוסר) על החשיבות של תקשורת, כנות והבנה.

לאחר החתונה, כשעולה שיחה ביניהם לגבי ילודה, כריסטיאן מבהיר לה שהוא לא מעוניין כרגע בילדים. הוא לא פוסל בעתיד, אך כרגע בהחלט לא מעוניין. ההסכם ביניהם הוא שהיא לוקחת זריקות למניעת הריון.

מה עשתה הבחורה? לא הקפידה על מועדי הזריקה, וכתוצאה מכך נכנסה להריון, וזה רק מספר שבועות לאחר השיחה בה הבהיר כריסטיאן שלא בשל להיות כרגע אבא. כריסטיאן כמובן כעס מאוד ולא הבין מדוע לא הקפידה על מועדי הזריקות בלי ליידע אותו, הוא סמך עליה.

עכשיו, תקשיבו לתגובתה כלפיו (שוב, אמורה לייצג את מודל האישה המודרנית המושלמת), וזו תגובה של אישה שהתחתנה עם בחיר ליבה, הגבר אולי הכי מבוקש בעולם המערבי, חתיך-על, עשיר-על, זיין-על: "אתה לא בוגר, אתה צריך לדעת לקחת אחריות בחיים, אני הולכת להמשיך עם ההריון הזה, איתך או בלעדיך!".

סליחה??? האם זה מגיע מאותה בחורה "נאורה" שלא הפסיקה להטיף לתקשורת, כנות והבנה בקשר זוגי? את ההחלטה אולי הכי חשובה בחייו של זוג, את מקבלת בצורה חד צדדית ואלימה? מאיפה החוצפה שלך לזלזל באמצעי המניעה, להיכנס להריון, ולא להציע בכלל את האפשרות של הפלה? ככה את אוהבת את בן הזוג שלך? זה היחס שלך לבחיר ליבך? שברגע שנכנסת להריון (בניגוד לרצונו) בגלל חוסר אחריות שלך, דקה אחרי שהתחתנתם, מבחינתך שיעוף לך מהעיניים אם לא מוכן כרגע להיות אבא? האם זו באמת ההתנהגות של מודל האישה המושלמת?

כמובן שבתסריט הפמינסטי של 50 גוונים, כריסטיאן כמובן מתרצה, ואנה הופכת לאישה וולדנית שמביאה ילד בכל שנה.

פשוט כיעור שיש נשים שחושבות שזו התנהגות ראוייה. הקהל היה מפוצץ נשים צעירות, שקיבלו שיעור רע מאוד לגבי התנהגות מוסרית, לגבי אהבה ולגבי זוגיות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אז שתהרוג את התינוק שלה בגלל "תקשורת כנות והבנה"?

אני לא מכיר את הסדרה ולא רוצה להכיר, אבל הקטע שהבאת הוא קטע בוגר שמעיד על הספר לטובה. המסר שעולה ממנו הוא מסר חשוב שצריך להפנים. כל גבר צריך לדעת שהריון אפשרי גם אם נוקטים בכל אמצעי הזהירות, ומול הריון סביר שכל הטיעונים יתפוגגו. הגבר צריך גם לדעת ששליטה מסויימת יש לו כל עוד אין הריון. הוא יכול לבחור להשתמש באמצעי מניעה שבשליטתו או לא לקיים יחסים. ברגע שהאשה בהריון השליטה בגורל ההריון עוברת לחלוטין לידיה.
 

דניאל782

New member
תאמין לי שאת זה כל גבר מבין

מה שלא כל גבר מבין, זה שנאמנות של אישה לגבר שלה זה משהו הרבה פחות מובן מאליו, לא משנה כמה הוא אטרקטיבי וכמה הוא חושב שהיא אוהבת אותו.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אטרקטיביות במיוחד לא מבטיחה נאמנות

ראשית היותו של אדם אטרקטיבי מושכת אליו בני זוג שמעוניינים בו באופן רגעי ושטחי. כדי שיווצר קשר משמעותי צריך משהו מעבר לאטרקטיביות.
שנית אדם מושך ימשוך בני זוג רבים והוא חשוף לפיתוי באופן שוטף, כך שהוא עצמו יתקשה וסביר שגם ייכשל במבחן הנאמנות.
ולבסוף הוא עצמו נמשך לבני זוג מושכים, והם נתונים לאותה מתקפה של פיתוי, ולכן הם עצמם יצטרכו לעבוד קשה כדי להיות נאמנים לאיזה אדם, כולל מי שהם מכנים באותו רגע "בן זוג".
אז מי שמעוניין בנאמנות דווקא כדאי לו לא להיות מושך, לבחור בת זוג לא מושכת, ולעבוד על חיזוק הקשר במובנים עמוקים ולא שטחיים כמו משיכה חיצונית.
 

דניאל782

New member
לא דיברתי רק על אטרקטיביות חיצונית, ולא דיברתי על נאמנות

ביחס לגברים אחרים.

הנאמנות שדיברתי עליה היא בתכנון המשפחה. אם סיכמה עם הגבר (שאוהבת אותו בכל ליבה) שלא מתאים עכשיו להביא ילד, וסיכמה שהיא לוקחת אמצעי מניעה, והתרשלה בליקחתם, והגבר מבקש שלא ימשך ההריון, הייתי מצפה מאישה נאמנה באהבתה לגבר שלה, שתסכים להפסיק את ההריון. כמובן ומדובר באישה חילונית. להמשיך את ההריון על אפו ועל חמתו של הגבר (למרות הסיכומים וההתרשלות), זו יריקה בפרצוף, וזו לא אהבה מבחינתי. זו אישה שנאמנה רק לעצמה ורגישה רק לעצמה. בסרט האהבה ההוליוודי של העשור, ציפיתי ליותר מסיפור על אבהות בכפייה.

הבנתי שאתה מהשמרנים שמדמיינים שהפלה שווה רצח, ולכן המשך הדיון עימך מיותר כי דיעותיך ברורות.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אין קשר לחילוניות ואין קשר לדעות שלי

גם חילונים יכולים להיות נגד הפלות - במיוחד אשה שרוצים שתפיל את התינוק האישי שלה. ואין פה דיון. אתה לא הבנת איך הדמות בסיפור יכולה להגיב כפי שהגיבה והסברתי לך. זכותך להתעקש לא להבין.
 

דניאל782

New member
אני לא צריך שיסבירו לי התנהגות בלתי מתחשבת

אני צריך שיסבירו לי מדוע להציג התנהגות כ"כ בלתי מתחשבת של אישה כלפי בעלה הטרי, בסרט שמנסה להציג את סיפור האהבה של העשור.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אולי כי זו המציאות, בחיים נשים לא מוותרות בקלות על ילד שלהן

אולי כי "סיפור האהבה של העשור" הוא לא באמת סיפור אהבה כמו שנדמה.
לא קראתי את הספרים ולא יודע מה הלך שם בסיפור האהבה. אולי מי שקורא יכול למצוא עוד סימנים לכך שלא מדובר באמת בסיפור אהבה מוחלט בין אשה וגבר.
 

דניאל782

New member
יותר המשפט הראשון שכתבת

הסרט הזה דווקא מתאר אישה עם אהבה עצומה לגבר שלה, שגם מוכנה להתגמש עבורו בנושאים מסוימים, אבל עד הרצון להרות (בתזמון שלה!). הסרט בא להזכיר שכאשר מדובר בחלק מהנשים, הרצון להרות ולגדל ילד, חזק יותר מכל רצון אחר, ונמצא הרבה מעל כל רצון לאהבה או זוגיות רומנטית. גבר צריך לזכור שהאישה שאיתו, ייתכן שנאמנה להריון הרבה יותר מאשר לו, ולא תהסס להעיף אותו מחייה במידה ויתנגש לה עם הרצון להריון. מהבחינה הזו, אישה היא כמו בעל חיים פרימיטיבי (נחש, תנין), אתה יכול לתת לו הכל, אהבה, כל מה שחשוב לו בחייו, אבל במידה והאינסטינקט החייתי שלו יתעורר (והוא עלול להתעורר ללא שום התראה מוקדמת), הוא לא ישתין לכיוונך ויאכל אותך חי (ככה, בלי תקשורת מקדימה). זו הנאמנות של בעל חיים פרימיטיבי, וזו הנאמנות של חלק מהנשים, גם אלו שנראה לך שהכי אוהבות אותך בעולם. רק חכה שיתעורר להן יצר ההריון ותתפלל שלא להיטרף.
 

giovanni 1

New member
MGTOW מובהק

הפחד של גברים חלשים וחסרי אונים, מפני נשים חזקות (מהם).

בחיי, אני מוריד את הכובע בפני הפמיניסטים/ות, שנואי-נפשי
כשמישהו צודק, אז הוא צודק, אין מה לעשות - גם אם הוא אויב שלך
 

giovanni 1

New member
במחשבה שניה

אם באמת ציפית מהוליווד להימנע מסרט שבו לאישה יש הזדמנות לדפוק גבר והיא מפספסת אותה - עליך עוד יותר מיותר לבזבז זמן
 

tzachy

New member
דעתי

ראשית, כמו בהרבה ויכוחים, כדי לקבל תמונה נכונה רצוי לשמוע ולהבין את שני הצדדים.
ברמה העקרונית היה רצוי שבני הזוג יבררו את רצונם/אי-רצונם לילדים לפני שהם מתחתנים.
באופן מכליל (כלומר זה לא 100%) אנשים, לפחות בטווח גילאים מסויים, מתחתנים כדי להקים משפחה ולהביא ילדים לעולם (שוב לא תמיד, אבל אני מעריך שזה ברוב המקרים), לכן הגיוני שבת-הזוג תרגיש לא טוב עם זה שבעלה 'פתאום' לא רוצה ילדים.
זה כמובן לא מצדיק עשיית ילדים בניגוד לרצונו, אבל חשוב גם להבין את הרקע כאמור.

שנית, כתבת האישה המודרנית "האידאלית" (או לפחות כזו לדעת המחברת הנ"ל). כל אחד ואחת האידיאל שלו/ה. אצלי למשל שאפתנות לא נתפסת כתכונה אידאלית אצל בחורה. אני מעדיף מישהי ששמה דגש לפני הכל על המשפחה וזה לא מתחבר לי (במושגים שלי, לפחות) עם שאפתנות.
 

giovanni 1

New member
לא הבנתי מה אתה רוצה

אתה שואל "מה דעתכם" ואז מביע את דעתך הנחרצת
ברור שאתה כבר מודע לזה שהיא בת של זונה
(לא נראה שיש מישהו בקו השפיות ועם שכל ברמה של ילד בכיתה א' שלא יסכים איתך שהיא בת של זונה)

גילוי נאות: לא ראיתי את הסרט. אני לא רואה סרטים. אני מסתמך רק על המידע שנתת.

אני אישית במקום הפראייר המסכן מהסיפור הפמיניסטי המחליא הזה, הייתי הורג לה את התינוק במכות (לא דרוש יותר משתי בעיטות טובות לבטן גג, בשביל לפתור את הבעיה ועל הדרך גם לתת לה את היחס שמגיע לשרמוטה הזאת)
אבל מצד שני, אני אישית בחיים לא הייתי נופל בפח כזה
כי גבר נורמלי שאיננו סמרטוט כמו הכריסטיאן הזה, מריח מבעוד מועד שמדובר בשרמוטה (תמיד יש סימנים מקדימים), ואז או שהוא משכנע אותה לקבל בתחת וזורק אותה מיד אחרי הזיון, או שהוא סתם מפסיק לענות לה לטלפון ומדלג הלאה.

אבל גברים אמיתיים גם לא הולכים לראות סרטי-זבל כאלה או קוראים ספרי-זבל, for that matter
העולם היום שייך לזבל אנושי פמיניסטי נחות
כל מה שנכתב - משרת מטרות של שטיפת מוח/אינדוקטרינציה
אף אחד לא יכתוב לך ספר עם דמויות גבריות חזקות, כדי שחס וחלילה לא תרים את האף יותר מדי
כמו שבמהדורות החדשות בטלביזיה ובאינטרנט ובעיתונים, ובאקדמיה (ובכל מקום בעצם) - תמיד תקבל חרא פמיניסטי מפומפם לתוך המוח
 

Purple Mushroom

New member


 
למעלה