היי חברים, זקוקה לעצה...

lisssmore

New member
היי חברים, זקוקה לעצה...

היי כולם, קוראת פה הרבה אבל אף פעם לא כתבתי... תמיד יש פעם ראשונה :)
הכרתי בחור מקסים, גם חתיך ברמה שלא הכרתי, גם חכם, גם רגיש... הייתי בטוחה שזכיתי בלוטו, אבל כמו שאומרים אין מתנות חינם

והבחור חרדתי ברמות, חסר בטחון ברמות שלא ברור לי על מה ולמה. דיברנו בהתחלה על זה שלשנינו יש בעיות אמון, אבל אני מרגישה שאצלו זה כבר לא בריא.
הוא אומר לי שהוא אוהב אותי, אבל לפעמים אני מרגישה שזו יותר אובססיה...

הייתי שקופה איתו מההתחלה על הכל - יש לי הרבה ידידים, יש לי חשבונות פייסבוק, אינסטגרם וסנאפצ'אט פעילים שאני נהנית מהם וקשורים לעבודה שלי, הכל הוא ידע, כי מבחינתי אין מה להסתיר.
ולמרות כל זה, אחרי פחות מחודש הוא התחיל להעיר לי על תמונות שאני מעלה, ביקש ממני לצנזר את עצמי. הרגשתי שזה מוזר, אבל זה היה רק זה והוא היה כזה מושלם אז זרמתי. אח"כ הוא ביקש ממני לא לבלות עם ידידים שלי לבד. אמרתי אוקיי, מוזר... אבל סבבה, ממילא אין לי כ"כ זמן אליהם כי אני מבלה הרבה איתו.

מפה לשם זה הגיע למצב שהוא שואל אותי 160 פעמים ביום איפה אני, אם אני לא עונה לו (עם כל חיבתי לאפליקציות אני לא בנאדם שמטבעי מחובר נון-סטופ לטלפון, ואמרתי לו את זה) אז הוא משתגע ושולח הודעות נלחצות. שואל אותי עם מי אני מדברת בווצאפ כשהוא שם לב שאני לא מתכתבת רק איתו. מבקש ממני להתלבש בצורה שונה.
ישבנו במסעדה והסתכלתי על נעליים מוזרות של בחור, הוא החליט שאני מתחילה איתו. כבר פעמיים בריב איתי (טלפוני) הוא היה צריך להוציא עצבים וחבט בדברים ונפצע קצת.

בקיצור, נדלקה לי מה זה נורה אדומה... עם צ'קלקות לידה.
אני מגזימה? אני מחפשת?
אני אדם שקצת קשה לו יותר להיקשר, באופן טבעי אוהבת את החופש שלי... אבל מרגישה שהקרבתי המון בשבילו בזמן קצר והוא רק מחפש עוד ועוד.

תוכלו לעזור לי לנתח את המצב?
 

Som30ne

New member
אכן יש כמה נורות אדומות

אבל -
יכול להיות שאם תעשו שיחה על העניין,
כששניכם מגיעים במצב ניטראלי, כך שאף אחד לא יחפש "אשמים"
ואף אחד לא ינסה לחנך את השני/ה, תוכלו למצוא את הדרך שתתאים לשניכם.

שתאפשר לו להיות בטוח שאין לו סיבות לחשוב/ש שאת עם אחרים,
ולך לקבל מנון מופחת של דרמות והתקרצצות טלפונית.
 

NSW2

New member
לא נשמע שאת מגזימה

נשמע שהבחור מאוד תלותי וחסר בטחון.
אפשר לדבר איתו על זה ולהסביר לו את האמת.
החוסר בטחון שלו כנראה גורם לו לפרש את זה שיש לך חיים גם מחוץ לקשר כדחייה, בגידה וכד.
קחי בחשבון שאלו דפוסים אוטומטיים רק שיחה לא תשנה אותם.
זה יכול לעלות את זה למודעות, אבל בשביל לשנות צריך לעבוד על זה כל הזמן.
ולעבוד על זה קשה.
וגם זה צריך לבוא מרצונו, אי אפשר להכריח מישהו להשתנות.
לדעתי או שתקבלי את זה או שתמצאי מישהו שיותר מתאים מבחינת גישה, התנהגות וכד.
 
אין פה מה לנתח רק לקחת את הרגליים ולברוח

ואם בכל זאת את רוצה הסברים - אז ברגע שבן זוג מתחיל לנסות לשנות אותך - שם צריכה להדלק נורה. אבל הצ'קלקה היתה צריכה להגיע ברגע שהוא ניסה לנתק אותך מהחברים. ומה שעצוב זה שזרמת עם זה כי איכשהו זה התאים לך.
וזאת טעות שהרבה אנשים עושים. בגלל שמשהו שלילי אצל בן הזוג בא לידי ביטוי במשהו שמתאים לנו אנחנו לא שמים לב לסכנה שבזה.
בכל מקרה, אדם שמנסה לנתק אותך מקשרים חברתיים הוא אדם מסוכן. ממש ככה. ולא התפלאתי לקרוא על השתלשלות האירועים אחר כך. לא צריך להזניח קשרים חברתיים לטובת זוגיות. ברור שבן הזוג מקבל נפח גדול יותר באופן טבעי, אבל לא צריך לנתק קשרים, כי זאת רשת הבטחון החברתית שלך. כי כשיהיה לך רע תשארי בלי אף אחד לדבר איתו.

בקיצור, אני מאוד מקוה שאת לא מחפשת שיגידו לך שאת טועה ושאת מגזימה. כי את לא. אם מה שכתבת נכון - זה מקרה קלאסי של טיפוס שתלטן, רכושני ואובססיבי שרק ימרר לך יותר ויותר את החיים. והכי גרוע שזה מתחיל לגלוש לאלימות (וגם זה לא מפתיע). אל תקלי ראש בזה שההתפרצויות הפיזיות לא מופנות כלפייך אלא כלפי חפצים. מתישהו הוא ישבור משהו לידך. ומתישהו זה יגיע גם אלייך.
 
אדם ניכר...

יש לך הרבה ידידים, פסדר, מבין אותו*
חשבונות ברשתות חברתיות, פסדר, מבין אותו*
מפגשים יחידניים עם ידידים, פסדר, מבין אותו*

(*ראש של גבר, נו...ועוד מקנא)

אבל אדם ניכר:
בכוסו
כיסו
וכעסו


אם בכעסו - הוא כך (לא שולט בעצמו), אני הייתי תופס מרחק. לו'ידע, אני חושש...

...

חוסר ביטחון את אומרת? לו'ידע.
והוא - הוא יש לו ידידות? אם כן, הוא התנתק מהן?
מבינה אותי?
 

נוסעת27

New member
נורה אדומה?

יותר כמו מגדלור אדום..
מה זה מושלם? כי הוא חתיך? למה את נשארת איתו? אני באמת שואלת. אם האופי שלו הוא כזה והוא רק חתיך, אני לא מבינה על מה את מתלבטת. הרי היופי דועך, מה שנשארים איתו בסוף זה הבן אדם. אם הוא מדהים, מתחשב, איש שיחה, מכבד אותך וכו' ויחד עם זאת יש גם אובססיה כזאת.. הייתי מנסה לשוחח על הדברים ולא לעשות כל מה שהוא מצווה עלי. אם הייתי מנסה לשים גבולות והוא עדיין היה מתנהל ככה, הייתי חותכת ושלום על ישראל. כי נשמע ממה שאת מתארת שדיי עשית מה שהוא רוצה עד עכשיו. מעניינן מה קורה כשאת מציבה את הגבולות.
גבר שמבקש ממך להתלבש אחרת, דוחף את האף עם מי את מתכתבת, רב איתך כי הסתכלת על נעליים של מישהו ופוצע את עצמו מרוב להט הריב... תשמעי משהו שם דיי מסובב. זאת לא אהבה. זאת אובססיה כמו שאמרת. הוא נשמע לוחץ בטירוף, קנאי על גבול האגרסיבי. גם לך יש חלק בדבר. כי הוא מבקש ממך בקשות לא הגיוניות בעליל ואת מסכימה להן במשיכת כתף. זה ממש לא לגיטימי לא להיפגש עם ידידים שלך לבד כשתרצי, כל עוד זה לא בא על חשבונו. ואת מסכימה עם האולטימטום בתירוצים שונים. מה שנותן לו לגיטימציה להרחיב את הוטואים שהוא מטיל.
קנאה היא תכונה מכוערת, שצומחת מתוך חוסר ביטחון, צרות עין ושאר תכונות לא מרהיבות. וגם זו תכונה שמאוד קשה לשנות. ניתן אולי אחרי עבודה קשה בטיפול ורצון ענק. אבל את לא זאת שתשני אותו.
&nbsp
קבלי את זה שזה הבן אדם ותחליטי אם את מסוגלת לחיות עם דבר כזה. אני לא הייתי יכולה.
 

rain31

New member
נשמע שהוא מאוד חסר בטחון

אבל במקום לטפל בעצמו מנסה לגרום לך להתלבש אחרת, להראות אחרת, להצטלם פחות... מצאת חן בעיניו איך שאת ועכשיו זה כבר לא מתאים כי הוא לא יכול להתגבר על חוסר הבטחון שלו..... כך זה נשמע
לדעתי, דברי איתו הכי פתוח שיש. אם הוא לא מסוגל להיות איתך איך שאת בגלל חוסר הבטחון שלו והקנאה שלו אין לכם מה להיות ביחד.
ומניסיון שלי אנשים כאלו יתקשו מאוד להיות בזוגיות כי כל דבר קטן יטריף אותם. וזה בכלל לא קשור אלייך, אלא רק אליו. שיקח עזרה...
 
נשמע לא טוב...

מציע לנסות לדבר איתו ולהגיד לו האת כל מה שאת מרגישה ואיך זה גורם לך להרגיש.
לא הייתי מתרחקת מידידים אבל כן הייתי מציעהלו להצטרף אם הוא רוצה.
&nbsp
אם ההתנהגות שלו לא הייתה משתנה הייתי חותכת....
אישית, התנהגות עזאת הייתה דיי מרחיקה ....
 

lisssmore

New member
תודה לכולכם על התגובות! ושאלה נוספת

אני אגיב ככה במרוכז לכל מה שאמרתם מפאת באמת חוסר זמן אבל קראתי הכל ומודה לכולכם

&nbsp
הוא באמת מאד מאד חסר בטחון, הקשרים הקודמים שלו הסתיימו בגלל שהוא ממש קנאי. הוא אומר שכמו שהוא מקבל את המגרעות שלי, אני צריכה לקבל את שלו... ושבעבר הוא היה אפילו יותר קנאי ובגלל שאני מציבה לו איזשהו גבול - הוא משחרר קצת יותר.
בניגוד למה שאמרתם, באמת שאני לא יס-מנית שלו ולכן אנחנו רבים המון.
לו יש שתי חברות טובות, עוד מהתיכון, עם שתיהן הוא שכב, אגב...
&nbsp
הוא אכן איש שיחה נהדר, בחור מתחשב בד"כ ומאד אוהב, הבעיה שהוא באמת קצת ילדותי, מתוסכל מאד מהר מדברים, קשה לו מאד לשחרר וכשדברים לא מסתדרים בהתאם לציפיות שלו...
&nbsp
אז החלטתי בעצתכם לעשות איתו (עוד) שיחה על הנושא.
הוא מבין שזו הבעיה שלו ולא שלי, אבל מבקש את ההתחשבות שלי.
החלטתי לתת עוד הזדמנות אחת לקשר, אבל פה אני צריכה התייעצות

&nbsp
עד כמה זה נכון להתחשב במצב הזה? ז"א, האם יותר בכיוון של להגיד "אני מבינה את הקושי שלך אבל אני עושה XYZ"? האם לשנות משהו בעצמי?
בכלליות הקטע עם הידידים הוא באמת כי אני לומדת, עובדת... כמה זמן יש לי כבר לשבת איתם. אבל אני יודעת שבעוד חודש-חודשיים גג זה ישתנה... ואז הוא עלול להתחרפן.
כמה הייתם "משתנים" בגלל צרכים של בן זוג?
&nbsp
שוב, תודה רבה. בהחלט הארתם את עיניי קצת יותר ואני אבחן טוב טוב את הקשר הזה בזמן הקרוב...
 

NSW2

New member
הוא צודק את לא צריכה לקוות שהוא ישתנה

זה גם בלתי אפשרי בלי שהוא ירצה לעשות את העבודה.
וזאת עבודה קשה לעבוד על הרגלים ותפיסות כאלה.
צריך ללכת ממש לעומק.
וקבלה צריכה להיות הדדית.
נשמע שאת במיינדסט אחר לגמרי, ומה שהוא מבקש זה הרבה מעבר להתחשבות.
זה שאת תקבלי את זה שהוא לא מצליח לקבל אותך.
עכשיו כדאי שתשאלי את עצמך אם זה באמת מתאים לך..
אם היית שואלת אותי התשובה כאן ברורה.
 

danakama10

New member
עם כל הקושי

אני הייתי חותכת ממנו.
את מרגישה שהוא אובססיבי כלפייך, ועם כל כמה שקשה בגלל שהוא חתיך ברמות על וחכם ורגיש... זה לא שווה את זה.
תראי, יש לפעמים מצבים שבני זוג פשוט לא משדרים על אותו גל. הבחורה מלאת ידידים ומפלרטטת בשביל הכייף, ולבן הזוג זה מפריע. גם אז לדעתי זה לא יכול לעבוד, כי זה טמפרמנט שונה מאוד. אין טעם שהבחורה תשנה לחלוטין את האופי שלה, היא לא תצליח, ואין טעם שהבחור יסבול מקינאה. כשיש טמפרמנטים שונים קשה להיות יחד.
במקרה שלך זה אפילו יותר מזה. חלק מהדוגמאות שלך נשמעו לי הגיוניות - לשאול עם מי את מצ'וטטת יחד איתו, לבקש שתיפגשי עם ידידים יחד איתו ולא לבד (למרות שזו בקשה שלגיטימית בעיני כשהקשר הוא כבר הרבה הרבה יותר רציני, וברור לא כשהוא ממשיך להיפגש עם ידידות שלו איתן שכב). אבל הדוגמה שלך לגבי הנעליים, השאלות האינסופיות איפה את, הבקשה לצינזור התמונות שאת מעלה, והעובדה שכאשר הוא כועס עלייך בטלפון הוא חובט בדברים עד שהוא נפצע (שזה דבר חמור מאוד! ורק על זה הייתי פוסלת מערכת יחסים איתו ), מראה שמדובר בהרבה יותר מהבדלים לגיטימים בין אנשים. בנוסף, את כותבת שהוא מתוסכל מהר מדברים וקשה לו לשחרר כשדברים לא מסתדרים כרצונו (אגב, את נשמעת בחורה מאוד בוגרת, כי את יודעת לעלות על הנקודות המפריעות בצורה מאוד בהירה). שימי לב שאת כבר חשה מוגבלת, ואת דואגת מה יהיה כאשר יהיה לך זמן ותרצי להיפגש עם חברים, איך הוא יגיב. עוד משהו, הוא מודה ששתי מערכות יחסים קודמות נגמרו בגלל הקנאה שלו. לא יהיה מפליא אם היה שם קצת יותר מקנאה.

אני אגיד לך עוד משהו, דווקא העובדה שהוא כזה חתיך ומושלם גם עשויה להעיד על בעיה. לאנשים שתלטנים מאוד חשוב מה שהם משדרים ותדמית האדם המושלם מאוד חשובה להם. כמו שכתבת בעצמך, אין מתנות חינם.

כל אלו הם סימנים קלאסים לבן זוג שתלטן ואלים. אין סיבה להראות "התחשבות". אני הייתי נפרדת ממנו, ומכינה את עצמי מנטלית שהוא לא יוותר כל כך מהר (האגו, אוי האגו) ולא יהסס לנקוט באמצעי שיכנוע מגוונים, כגון, ינסה לגרום לך לרחם עליו או ינסה להאיץ עוד יותר את מערכת היחסים (יציע לך לעבור לגור יחד כי הוא כל כך אוהב אותך?).
 

DAHUJI

New member
אמממ... הנה ניתוח המצב שלי:

רק ממה שסיפרת ומאיך שכתבת את זה:
ת-ב-ר-ח-י כל עוד את לא אוהבת וכל עוד לא התאהבת ונתפסת.
ואם כן התאהבת ונתפסת ת-ב-ר-ח-י עכשיו עם 30% כאב מאשר תתפשרי או תחזיקי מעמד ובעוד שנתיים זה כבר יהיה 90% כאב.

אלוהים ישמור, רכושנות וקנאה זה שיא הרשע.
 
למעלה