כיצד אתם שומרים על אופטימיות ולא נופלים לדכאון?

shuki2k16

New member
כיצד אתם שומרים על אופטימיות ולא נופלים לדכאון?

באתי לפה לשפוך את הלב. הסיפור שלי לא קל.

אציג את עצמי טיפה: בן 33, השכלה תיכונית, עובד בעבודה לא מקצועית. היו לי שתי מערכות יחסים קצרות(מספר חודשים): אחת בגיל 17 ואחת בגיל 25.

רוב חיי אני לבד. אפשר לומר, שאני כמעט לא מכיר משהו אחר(מערכות היחסים ההן נראות כל כך רחוקות וקצרות..). במשך שנים טמנתי את הראש בחול ואפילו לא ניסיתי להכיר בשום צורה שהיא. בחודשים האחרונים החלטתי להתעורר. השעון מתקתק, שום דבר לא קורה, ובחורה לא תיפול עלי משום מקום. החלטתי לעשות מעשה, להצטלם, ולהירשם לאתרי הכרויות.
עכשיו פרט נוסף לגבי: אני לא גבר מושך(כמה מפתיע). פרצוף סביר, מקריח, עור לבן מאד, גוף סביר(שבקושי מגיב לאימונים חחח). אני לא אחד שהקלישאה "אם לא תחפש- אז דווקא תמצא" עובדת עליו, מסיבה פשוטה שבחורות לא מראות בי עניין ביום יום, ובטח שלא נדלקות עלי..

אני לא מסוגל להתחיל עם בחורות ביום יום או בפאבים(מה גם שאני לא שותה אלכוהול, כך שהמקומות האלו לא מדברים אלי בכלל). לכן, אתרי ההכרויות הן האופציה הטבעית שלי.

חודשיים אני כבר באתרים, שולח הודעות רבות. אחוז קטן מהבחורות חוזר אלי. נפגשתי עם כמה.....וכלום. לא מעוניינות בי. הדייטים מרגישים אפלטוניים לחלוטין, השיחות זורמות יפה(למרות ההשכלה הנמוכה שלי, אנשים אומרים שאני סוג של "אינציקלופדיה מהלכת" וגם בעל חוש הומור)- אך אין שום תחושה של דייט, אין מבטים שמרמזים על משיכה או משהו שקרוב לזה. הדייט נגמר, היא אומרת "נדבר"- ובכך זה מסתיים. "מצאת חן בעיני אבל אני לא סגורה על עצמי..", "לא יודעת אם אנחנו מתאימים.." או פשוט היעדר תגובה.
אני חייב לציין, שאני מודע לכך שהמצב המקצועי שלי הוא בעייתי(נסיבות חיים קשות הובילו אותי לכך שנשארתי בלי מקצוע, עשיתי טעויות רבות), אך אני מכיר עוד בחור בסיטואציה דומה, שיש לו תואר שני בתחום די מבוקש, והוא אוכל קש לא פחות ממני.
המסקנה שלי, היא אותה מסקנה עגומה שהגעתי אליה בגיל צעיר הרבה יותר: המראה החיצוני והבטחון העצמי(שבדרך כלל נלווה אליו) הם הלחם והחמאה. אם אתה לא גבר מושך, יהיה לך קשה מאד לעניין בחורה. נשים בגילי, למרות ששעונן הביולוגי מתקתק, מעדיפות להמשיך ולנסות, מאשר להתפשר על גבר שאינן נמשכות אליו פיזית. חשבתי שלקראת גיל 30 דברים משתנים, שבחורות נוטות להתפשר יותר- אך בינתיים זה ממש לא מתממש.
עושה רושם, שכל אותם סיפורי מעשיות של "רק רוצה בחור נחמד להקים איתו משפחה"- לא תופסים מים במציאות. הן רוצות להקים משפחה, רוצות בחור נחמד- אבל קודם כל רוצות בחור שמושך אותן פיזית.
הבהרה קטנה לסיום: גם אני רוצה משיכה מינית, אני לא אמא תרזה. ההבדל הוא, ש"רף המשיכה" שלי נמוך הרבה יותר. אני לא צריך אפילו שבחורה תהיה לטעמי(אני נורא אוהב בחורות אתלטיות), כדי שאני אמשך אליה. אני צריך מראה סביר כדי לעורר בי משיכה. כנראה שהצד השני לא רואה את זה באותה עין....

אני יודע שחודשיים זה מעט מאד זמן לאתרי הכרויות, אך זה כבר גובה ממני מחיר נפשי. כל דחייה, כל דייט כושל- יש לזה השלכות על מצב הרוח והדימוי העצמי(שהיה גרוע ביותר גם לפני..)

זהו, שפכתי את ליבי, אשמח לשמוע תגובות
 

דביאן

New member
איך לשמור על מצב טוב

ממה שכתבת רואים שאתה יודע לקרוא את המפה נכון ולהבין את עצמך ואת הצד השני וגם את המצב בשוק. הבעיה היחידה שלך היא הגיל, כי כמו שהבנת אם אתה סתם אזרח רגיל בגיל 33 ולא איזה סלב או ציון ברוך, המצב בשוק לא מזהיר.
ובדיוק כמו שכתבת, לפי ההגיון הצרוף היה אפשר לצפות שבגיל 30 ומעלה הן יהיו פחות בררניות, אבל בשטח רואים בדיוק להיפך, שהבררנות בשיאה. כי ביננו מי מגיעה לגיל 30 ועדיין רווקה? רק בררנית.
בקשר לעבודה ה"לא מקצועית" אל תוריד מהערך שלך. אל תתנצל על העבודה שבה אתה עובד, כל עבודה יכולה להחשב מקצועית וגם אם לא, אתה תמיד יכול לטעון שזה מה שאתה אוהב לעשות. בכל עבודה אפשר למצוא יתרונות.

באתרי ההכרויות אתה צריך בעיקר לגדל עור של פיל, ולא לתת לאף אחד לקלקל לך את הדימוי העצמי. אתה צריך להגיע למצב שבו גם אם מישהי תגיד לך בפנים "איכס איזה מכוער אתה!" זה לא ישפיע עליך.
ותמיד תסתכל סביבך, תראה שרוב האנשים נשואים, גם אלה שדומים לקופיקו ומובטלים.
 

shuki2k16

New member
חבל באמת שלא התעוררתי מוקדם יותר

הבעיה היא, שבמשך שנים נכנעתי לפחד מהדבר, שאותו אני חווה עכשיו: דימוי עצמי נמוך---> דחייה-----> דימוי עצמי עוד יותר נמוך.

שאלו אותי בעבר "מה יש לך להפסיד? מקסימום מקבלים דחייה". ברמה הלוגית אין ספק שזה נכון, אבל לצערי הרגש גובר על הלוגיקה: כל דחייה היא כמו פגיון שננעץ בלב. הדבר הזה יוצר מין מעגל קסמים..

אין ספק, כמו שאתה אומר, שיש לגדל עור של פיל. מקרה בסגנון של "איכס איזה מכוער אתה!" זה משהו שאמנם לא קרה לי באתר הכרויות, אך קרה לי במציאות. אחת החוויות הכי טראומטיות בחיי הייתה עם בחורה "מקסימה" שכזאת. קרו לי מספר מקרים דומים, ומה אני אגיד....מי שלא חווה את הדברים הללו, מי שלא חי בתודעה של כיעור, דחייה וחוסר התאמה- לא יודע עד כמה הוא בר מזל.
 

דביאן

New member
אין טעם להצטער

גם גיל 33 זה לא מאוחר. לא איחרת את הרכבת. הבעיה היא הדימוי העצמי. אל תתן לאף אחד (ובמיוחד אף אחת) להוריד לך את הדימוי. אני נגד טיפולים, אבל אם זה יכול להעלות לך את ההערכה העצמית תפנה לטיפול.
תראה איך הצגת את עצמך: בן 33 (יעני מבוגר), השכלה תיכונית (חסר השכלה), עובד בעבודה לא מקצועית, וכישלון במערכות יחסים.
נשים מוכנות להתחתן עם שמנים, עם שעירים, עם נמוכים, עם חסרי השכלה, עם מובטלים, עם עניים, עם מכוערים פחד, עם נכים, אבל לא עם בעלי דימוי עצמי נמוך.
&nbsp
 

shuki2k16

New member
כן..יש פה אבסורד

מצד אחד אנו מצפים שהדימוי העצמי יהיה "מבוסס מציאות", אך מצד שני מצופה מהאדם "שיאהב את עצמו לא משנה מה". האנושות קשה
 

puma141

New member
"מצופה"?

אתה חי על פי מה שמצופה ממך? אתה תשאר קפוא......זומבי.
מה שציפיות שלך מעצמך, ומה אתה עושה עבור זה?
חוץ מלהתעסק ב"דימוי העצמי הרע" שלך? מטפח את המודעות הזו, מה זה עוזר לך?
מה זה עזר לך עד היום?
 

shuki2k16

New member
נכון, זה לא עוזר

באתי לפה לשפוך את הלב. בימים האחרונים, הרגשות שלי גברו על ההגיון. נקטתי בכל הכוח בגישה הראציונליסטית שלך במשך חודשיים, אבל בימים האחרונים חוויתי סוג של meltdown. אני לא טוען לשניה שזה פרודוקטיבי(או שאולי לפעמים דווקא עוזר לשפוך את הלב?
)
 

puma141

New member
אני בעד.

שפכת באומץ...עכשיו תחשוב איך אתה משנה- עם אותו אומץ?
בגדול, בכואב, במלחמה מול עצמך, עד שאתה מגיע לחשיבה גדולה יותר, מועילה יותר שתשחרר אותך מההרגלים הישנים שלך...
 

puma141

New member
דבר נוסף-

עשה.פשוט עשה עבור עצמך דברים שעדיין לא עשית.
לך לחדר כושר, חזק את עצמך אפילו כרובוט אם אתה לא רגיל לזה, ע"י המחשבות שלך. קבל החלטה! עד שזה יהפוך לטבע, או להתחלה של טבע..
תחליט שאתה בזמן שתקציב- לא חושב על בנות/קשר- אתה איתך.
באמת בהצלחה. :)
 

shuki2k16

New member
אני מתאמן שנים, אמנם לא בחדר כושר

אני עושה אימון כוח ביתי עם משקולות ומה שנלווה לזה. אני יודע שיש אנשים שלא אוהבים לשמוע את זה- אך יש בני אדם שמבחינה גנטית, מאד קשה להם לפתח שריר. כמו כן, מגיל 25 פחות או יותר, ישנה ירידה ברמות הטסטוסטרון, ואני בן 33. אני מגיע ממשפחה מאד לא אתלטית, ובעבר הייתי מתאמן חזק בחדר כושר, עם תוצאות שלא תואמות את המאמץ. עם זאת, החלטתי עכשיו שאולי באמת כדאי לחזור לשם ופשוט לנסות בכל הכוח


לגבי "לא לחשוב על בחורות": לא חשבתי על בחורות במשך שנים רבות. טמנתי את הראש בחול, כפי שציינתי. זה ממש לא עזר לצערי.
 

puma141

New member
אז מקצה

של לא לחשוב- עברת ללחשוב כל הזמן? הפכת את זה לקנה המידה
העיקרי שלך?
איזון. נסה למצוא איזון....קשה לעשות את זה רק עם המחשבות.
אבל אני מאמינה שעשיה- היא הפתרון. תאתגר אותך עם דברים שאתה לא מצפה ממך...לא רק גופנית פיזית, גם נפשית.
 

shuki2k16

New member
המממ, כמו מה?


כל הצעה לעשיה תתקבל בברכה.

וכן, שיניתי פאזה באופן די קיצוני, זה חלק מהאישיות שלי. קשה לי לראות בהכרויות תהליך של "כבדרך אגב".
 

puma141

New member
לא יודעת, אני לא מכירה אותך.

להיות עשיר.חחח שנה פאזה במקצוע שלך, אולי כסף- יגרום לך להרגיש
שווה יותר בהתחלה, יתן לך ביטחון, ואז יתאזן לך למה חשוב באמת.....:)

ללכתללמוד- משהו שרצית ולא עשית עד היום......

לטוס לטיול-לבד!
 

puma141

New member
זה שלך מכאן.

מה אתה רוצה שאני אתן לך תכנית עסקית?

תעיין במה שכתבתי כבר.....אם בא לך.
בגדול? עשה שינויים בחיים שלך...תציב לך מטרות קצובות זמן, ונסה להגיע.
אל תתעסק בשטויות, עשה דברים שיבנו אותך, שיבנו את האמון שלך בעצמך, דרך
המטרות שלך דרך ההצלחות הקטנות שלך...
מה שיוביל גם לשינויים בחשיבה שלך ובמה שאתה מקרין לעצמך-ולסביבה,
אבל על אמת.
 

shuki2k16

New member
מה את מציעה?

אילו הייתי ידיד או אח שלך, איזו עצה פראקטית היית נותנת?
 

puma141

New member
בגדול?

תזיז ת'"תחת" המחשבתי והמעשי שלך! תלחם עליך, תכנס לתוך עשיה. לא חשוב איזה, חשוב השינוי....מה שעשית עד עכשיו- היה לך רע. עכשיו אתה עושה שינוי.
שינוי שבהתחלה ייראה לך זר, אחר כך הוא יטמע בך....
אני לא מכירה את החיים שלך כדי להגיד לך בדיוק, אבל זה בגדול.
 
למעלה