רווקים לנצח?

MMissMatch

New member
רווקים לנצח?

מעניין אותי לדעת: אם היו אומרים לכם שלא תוכלו למצוא את אשת/איש חלומותיכם לעולם, אבל אם תתפשר תצליחו למצוא זוגיות נחמדה, תעדיפו ללכת על זה או להישאר רווקים לנצח?
 

tzachy

New member
שאלה טובה וחשובה

תחילה התפלספות קלה - הישארת בשאלה שלך כל מיני סימני שאלה - למשל: מי אמר ("שלא תוכלו") ומה הידע/יכולת החיזוי שלו/ה.
למעט אם מישהו ניחן בכוחות על-טבעיים (יכולת נבואה כמו בתנ"ך), לחילופין (ואולי זה קצת דומה...) יש ברשותו מכונת זמן ויכולת פשוטה להניע עצמו קדימה (בהנחה שבכלל ניתן, קרי שזה לא סותר איזה עיקרון פיזיקלי) ואחורה בזמן, ובכן למעט המקרים הללו, אין מישהו/י שיכול לומר, במקרה הכללי, בוודאות אם פלוני/ת ימצא או לא...
ואם להתפשר, אז בכמה להתפשר? אם נדבר על אחוזים, אז יש הבדל בין לרדת מ100% ל-95% ובין לרדת מ100% ל10% (אחוזי התאמה).

באופן פרקטי, כמעט כל אחד/ת יכול לעשות יותר ממה שהוא/היא עושה, למשל להגדיל עוד ועוד את מעגל ההכרויות, סביבה קרובה, עיר, מדינה, יבשת ו...גלקסיה
עד שאדם לא מיצה את כל/רוב אפשרויות החיפוש, תמיד יש תקווה (וצריך להאמין ולקוות).

שוב באופן יותר פרקטי וכתשובה לשאלה: לא חייבת להיות התאמה של 100%. גם נניח התאמה של מעל 80% (ואני יודע שאלו סתם מספרים, אבל זה טיבו של הדיון התיאורטי הזה) יכולה ליצור זוגיות, למרות שתהא בה איזו פשרה. תמיד רצוי לשאוף שהפשרה תהיה מינימלית.

זה מתקשר, כמובן, לבררנות. - בררנות היא לא תכונה רעה בעיני. לדעתי, היא דווקא מראה על רצינות כוונות ועל מונוגמיות. בכיוון ההפוך, אדם שכוונותיו פחות רציניות או שהוא פחות מונוגמי באופיו, לכאורה, יהיה גם פחות בררן ויותר מוכן לפשרות (מנגד, זה שמישהו יותר פשרן, לא בהכרח אומר שכוונותיו לא רציניות (כי ייתכן למשל שהוא (/היא) בעל דימוי עצמי נמוך וכד')).
 

MMissMatch

New member
השאלה כמה בררן.

הלכתי לקרוא את הפוסט שלך על מה שאתה מחפש... אז למשל, האם מבחינתך בררנות היא מידה טובה ומראה על רצינות, כשמישהו מצהיר "אני מחפש מישהי עם רווח גדול בין העיניים לגבות" ו"עד גיל 33" (כשהוא מבוגר ב-20 שנה), או שאולי מדובר במישהו שמנסה לחבל באופציית קשר (אולי מפחד להיות בקשר?) אפשרי עם ציפיות מאוד לא ריאליות.
ואולי, וכאן אני מדברת על עצמי, כשמישהו רואה שהוא מגיע לגיל מבוגר יחסית ושום דבר לא זז עם המערכת הזוגית שלו - זה הזמן להתפשר קצת יותר - למשל לצאת עם מישהו שנמוך ממך, מבוגר/צעיר יותר ממה שאתה רוצה, וכדומה.
 

tzachy

New member
"דברים שרואים מכאן" וכו' - או נקודת מבט סובייקטיבית

הניסיון של אדם מהצד, לקבוע, מה "ריאלי" או לא, עבור פלוני/ת (בוודאי לפני שהכיר את העובדות לאשורן ויש לו/ה קצת (או רצוי יותר מקצת) הבנה באיך גברים רואים נשים ולהיפך ועוד נושאים רלוונטים), ובכן הניסיון הזה, יש בו, לכל הפחות, משהו שיטחי, שלא לומר...או אפילו במידה מסויימת, מתנשא (גם אם זו לא הכוונה... שנאמר "רצונו של אדם כבודו").

הזכרתי גברים ונשים והשוני ביניהם. גברים ונשים רואים את זה זו, קצת אחרת. הזכרת גיל. לא מזמן קראתי (למשל כאן) מחקר (כ12 אלף איש בפינלנד) שמראה שנשים (רובן) אמנם מעדיפות מישהו בגילן או מעט מבוגר מהן, אבל גברים -בכל גיל- (הכוונה כנראה לגברים בוגרים) מעדיפים אישה בשנות העשרים שלה... (ברור שלא תמיד הם יודו בזה או שיוכלו להשיג מישהי כזאת). הסיבה לדעתי היא הפריון (או "השעון הביולוגי"). אלה עובדות טבע ידעות (לכל מי שלא רוצה להתעלם מהמציאות), כמעט כמו "אקסיומות" (ע"ע ברירה זוויגית, באופן כללי).

לגבי אישית, אני טוען שמה שאני מציין באינטרנט, זה קודם כל באינטרנט... כשאני מכיר בחורה במציאות (הלא וירטואלית) אני לא הולך עם "רשימת מכולת". אני מתרשם מהמכלול (החיצוני, האישיותי וכד') ומחליט אם זה מתאים או שלא. באינטרנט אני צריך לסנן הרבה בחורות לא מתאימות. אם יש כאן "פחד", אז הוא הרצון לא לבזבז את הזמן (גם של אחרות).

אני גם מאמין ב"סירים ומכסים" וככל שהמכסה פחות נפוץ, כך גם הסיר התואם. לגבר ממוצע יהיה קל למצוא מישהי ממוצעת כמוהו ולהיפך - קרי ככל שיש יותר שונות, יש פחות מועמדים/ות מתאימים. במקרה הראשון, הגבר לא יחשב כמאוד בררן, כי פשוט יש יותר ממה שהוא מחפש. במקרה השני, יש מי שעלולים (ולא מבינים, כנראה, כמה אמיתות פשוטות) לקרוא לזה "עודף בררנות" או "ציפיות לא ריאליות".

מה שלא "ריאלי", לעניות דעתי, הוא דווקא חוסר ההבנה של הנ"ל (וכנראה עוד)...
 

MMissMatch

New member
גברים ונשים

העובדה שרוב הגברים רוצים נשים בגילאי 20 ושרוב הנשים רוצות בחור שרירי או גבוה מהן (למשל), לא משנה. יש רצון ויש מציאות. אני רוצה בחור בגובה 1.90 כי אני גבוהה, אבל אני יודעת שהסיכוי שאני אמצא אחד כזה שווה לסיכוי של מוישה אופניק לצאת מפח הזבל. אני לא קובעת עבור אף אחד מה ריאלי או לא, אבל תסכים איתי שאם אני אשים ברשימת הדרישות שלי "מחפשת מישהו עם נטיית אף בזווית של 87 מעלות", ואנשים יחשבו שאני שטחית או בררנית - זכותי להגיד להם להתחפף כי הם "לא מכירים אותי ומה שחשוב לי", אבל זכותם להמשיך ולהגיד שאני בררנית.
זה לגמרי לא העסק שלי מה שאתה מעדיף (כמו שאני לא עונה על מה שאתה מחפש, זה גם בכיוון השני), אני פשוט מנסה להבין כי אני באמת מסוקרנת. לא מתוך רצון לבקר, אלא מתוך רצון להבין איך זה שרשימת הדרישות נשארה אותו דבר במשך עשור בו לא התקדם שום דבר עם הזוגיות.
ושוב, זכותך לרצות מה שאתה רוצה גם אם זה נראה מופרך למיליון אנשים. זו לא הנקודה פה, ואני לא באה להפחית בזכות הזאת, אלא רק להתעניין מסקרנות נטו.
אני מבינה ומסכימה שבאינטרנט הגיוני שיהיו יותר הגדרות על מנת לסנן אנשים לא מתאימים. אבל מצד שני, באינטרנט גם קשה להכיר באמת, ויתכן ומישהו שלא ענה להגדרות על הנייר היה בדיוק האדם המתאים לו היית פוגש אותו במציאות. מה הפתרון? לא בטוחה שיש כזה.
מאוד קל, לעניות דעתי, להגיד "האיש הזה בעל אופי ואישיות נדירים ולכן קשה לו למצוא". אבל כשסלקטיביות מופנית כמעט רק כלפי מראה חיצוני, זו בהחלט נקודה מעניינת. אני מאמינה שאני מיוחדת ו"פחות נפוצה". לפני חמש שנים, לא יצאתי עם מישהו נמוך ממני. היום, בגלל שאני כל כך רוצה למצוא זוגיות, אני אשנה את זה וכן אצא עם אחד כזה. מבחינתי, להישאר עם אותה רשימה במשך עשור מראה על -כן- חוסר רצון אמיתי לזוגיות, הפוך מטענתך ל"בררנות בגלל שרוצים למצוא את הדבר האמיתי". הרי כל כך הרבה זמן הרשימה הזאת לא עבדה (ואני מדברת על עצמי. רשימת הדרישות שלי לא עבדה). ככל שאני מתבגרת - מן הסתם פחות בחורים ירצו אותי. מה הטעם להשאיר את אותה רשימה שלא עבדה כשהיו לי יותר סיכויים?
ושוב, מקווה שזה לא נתפס כביקורת, אלא כשאלות מסתקרנות לגיטימיות.
 
את ואתה מתפלמסים על רשימות וטבלאות השוואה בזמן שאהבה אמיתית

בכלל לא קשורה לשום דבר הגיוני או מחושב. אם יש כל מיני חישובי עלות-תועלת, אז מדובר במחשבה קרה שאין בינה ובין אהבה דבר וחצי דבר. אהבת אמת יכולה גם לצמוח בהמשך ובעקבות זוגיות מחושבת (גם זוגות חרדים בשידוך מפתחים לפעמים אהבה אחרי הנישואין) אבל האהבות הגדולות באמת נוצרות בהרבה מקרים כנגד כל היגיון שהוא - הוא מאוסטרליה, היא מסיביר / היא דתיה קיצונית, הוא חופשי לגמרי / הוא מוסלמי אדוק, היא נוצריה קתולית ועוד ועוד, בלי חוקים ובלי כללים. אם שניכם מדברים בטכניות כזו אז אולי לא חוויתם אהבה אמיתית מהי.
 

דביאן

New member
צודק וטועה

אתה צודק בחלק הראשון, שאהבה לא קשורה לשיקולי עלות-תועלת וחישובים וטבלאות.
בחלק השני אתה טועה. האהבה שאתה מתאר זה תאווה. ההוכחה לכך - שאותם "אוהבים" מתגרשים כשנמאס להם ואז מחפשים תאווה חדשה.
מי שאוהב באמת, ממשיך לאהוב בלי תנאים ובכל מקרה.
 

tzachy

New member
לדעתי פחות חשוב מה אנשים יחשבו. חשוב, בשבילך, מה את רוצה

ואת צריכה להחליט כמה דבר/ים מסויים/ים חשוב/ים בשבילך (אם בכלל).
זה העתיד שלך, לא שלהם...

הזכרת שאת מעדיפה גבר בגובה 1.90 מ'. זו דרישה לגיטימית כי יש גברים בגובה הזה.
אם היית מבקשת, למשל, גבר בגובה 4 מ'... אז הייתי עונה לך בביטחון שהדרישה שלך לא ריאלית, כי אין בנמצא, למיטב ידיעתי, אדם בגובה 4 מ' (לפחות לא ע"פ כדוה"א).

אני מנחש שהגובה שלך הוא באזור ה-1.78-1.74 מ'. אם כך, זו דרישה שלטעמי לפחות היא הגיונית.
אמנם ממוצע גובה הגברים בארץ הוא כנראה 1.77מ', אבל, למשל, יש לי שני חברים שגובהם 1.90 מ', אז כאמור זה קיים... (אגב, אחד התחתן מיד אחרי הצבא והשני התחתן רק בגיל 47).

מי שחוששת שהשעון הביולוגי מתקתק ורוצה להתפשר, זה כמובן לגיטימי מבחינתה (קראתי שאפשר גם להקפיא ביציות, אבל אני לא יודע במה זה כרוך). כפי שכתבתי: אלטרנטיבה לפשרה, היא לעשות יותר (וגם זה לא מבטיח 100% הצלחה (בינינו, מספיק 99%
)), אבל ברור שהזמן בהקשר הזה הוא לא אינסופי.
אפרופו גובה, לפעמים דווקא בחורות -מאוד- גבוהות מעדיפות גבר שנמוך מהן... (ראי הסירטון המעניין הזה).
גברים, לדעתי (וכמובן לא רק...) מייחסים מעט יותר חשיבות למראה מאשר נשים (ובהתאמה ברוב התרבויות האנושיות, המין שמתגנדר/מתאפר יותר וכד' הן נשים).

ברור גם לכל אדם שישר עם עצמו/ה, שמראה חיצוני הוא קצת כמו דלת כניסה לבית... הוא לא הבית עצמו. זה רק שלב ראשוני בבחירה, אבל לומר שלמראה אין השפעה, זו קצת היתממות. מראה חיצוני, סטטיסטית, משפיע (ע"ע למשל הספר הזה) וחשוב לציין שהוא לא אבסולוטי, אלא גם סובייקטיבי (אני למשל לא נמשך לבחורות רזות).

לפי דברייך, אנחנו לא מתאימים. אם כך, השאלה האם את מעוניינת להבין גברים או באופן כללי תופעות שקשורות לנושא. אם זו האפשרות הראשונה, אז אני לא בטוח שנכון, עבורך, להבין אותי (או שכמותי) , אלא להבין גבר שלכאורה יותר מתאים לך (ייתכן שהלך מחשבתו תהא שונה משלי), אם זה להבין תופעות, אז אני חושב שנתתי כאן כיווני חשיבה.

בהצלחה במציאת זוגיות
 
בקשר לגישה של "בררנות"

https://www.ted.com/talks/amy_webb_how_i_hacked_online_dating#t-789376


זה צד אחד, זה עבד לה אבל היא אדם אחד.

אישית אני לא מבינה ויכול להיות כי אולי אני "זולה" מדוע קשה למצוא בן זוג,
אני מניחה שבגילאים 30 + זה נהיה קריטי כשמדובר באדם שתרצה לבלות את חייך איתו ולהביא ילדים.

אבל כאשר אתה לא בא מרקע דתי (ואני מכירה באופן אישי את הקשיים האלה בגלל שהאקס שלי חוזר בתשובה) , מספר דייטים אין פירושם שהזוגיות אם נוצרת משמעה המיידי ילדים ונכון שלכולנו יש ציפייה- רק שהיא לא מחייבת ויש זמן לבחון , להבחן ולהכיר אדם ויותר מזה טעמים משתנים עם הזמן , לא תמיד מה שאנחנו חושבים שהוא האידאלי בשבילנו הוא הכי הכי אידאלי.

למשל פעם חשבתי שאני בחיים לא אסתדר עם אדם שמדבר הרבה, כי אני כזו וזה מוציא אותי מדעתי שגם אחר- היום אני חושבת אחרת שגם וגם.
 

MMissMatch

New member
ובכן,

אני אכן 1.76. ולדעתי, הדרישה שלי ל1.90 לא לגיטימית, כי מספר הגברים בארץ שעונה לגובה הזה די נמוך. אם נוסיף את הגילאים הרלוונטים מבחינתי + השכלה +מצב משפחתי + מראה ועוד דברים, אני אגיע למעט מאוד גברים כאלה (אם בכלל), שיש סיכוי שלעולם לא אכיר (או שהם לא יהיו מעוניינים בי).
לכן אני מתפשרת: אני אצא עם מישהו בגובה 1.75, כדי להגדיל את הסיכויים שלי. יכול להיות שהוא יהיה אדם מדהים ואני אמשך אליו ובכלל לא אשים לב להפרש הגילאים. (אגב, מעולם לא אמרתי שלמראה אין השפעה. לי הכי ברור שיש לו השפעה, ויותר מדי פעמים פסלתי על בסיס זה. וכן, גם שם אני מנסה להתפשר. כי כרגע יותר חשוב לי לנסות להגדיל את מספר האופציות הרלוונטיות מאשר לצאת עם בלונדיני שרירי בגובה 1.90, וגם כי אני מאמינה שיש מצבים שבהם על הנייר/תמונה מישהו יכול להיראות ממוצע ובפועל הוא יהיה כריזמטי ומושך, ואני אמצא בו עניין).
נכון, אנחנו לא מתאימים. אבל נתקלתי בפוסט שלך ומאוד עניין אותי להבין אותך, כי אתה נשמע מישהו עם ראש על הכתפיים ואדם הגיוני, ולכן לא הצלחתי להבין את מהות "הרשימה".
 

tzachy

New member
יצא בול בטווח


1.76 מ' (זה באמצע של ה-1.74-1.78 מ'). זה לא קסם... זה היה הגיון. עשיתי חישוב לפי ה1.90 ויחס גבהים של גברים-נשים בעולם ובארץ (ועדיין יכולתי לטעות בהערכה...אז יש כאן גם מזל).

את וודאי לא זקוקה לאישור שלי... (זה מובן מאליו) אבל זה בסדר גמור (גם מבחינתי...
) אם תצאי עם מישהו בגובה 1.75 מ', כל עוד זה קביל מבחינתך.

כמו שציינתי, ממה שקראתי/נוכחתי גברים מייחסים חשיבות מעט שונה למראה (יותר).
אני יכול לומר לך שגם אני מעדיף מישהי מעט נמוכה ממני, אבל קרה שיצאתי (לכמה דייטים) עם מישהי בגובה שלי והתחלתי עם מישהי גם בגובה שלי, כי למעט עניין הגובה, היא היתה חיצונית "בול" מה שאני מחפש (מה ששוב מדגים שמה שאני מחפש אכן קיים והוא לא פנטזיה). עכשיו אני נזכר שהתחלתי פעם עם מישהי שהיתה אפילו קצת גבוהה ממני (אבל היה לה חבר (או שזה היה תירוץ?... אגב, לדעתי הגובה דווקא חשוב יותר לנשים מאשר לגברים)).

אכן, להגדיל את נפח ההכרויות, זה הכיוון. כמובן צריך לעשות זאת בחוכמה וחשוב גם, כמו שאני מציין כאן לא פעם, לא להגיע למצב של "עודף מאמץ" שעלול להוביל לשחיקה ו"הורדת הילוך" בהמשך.

תודה על המחמאות
("אתה נשמע מישהו עם ראש על הכתפיים ואדם הגיוני"). חבל שאין יותר בחורות כמו שאני מחפש שחושבות כמוך... (או שהן כבר תפוסות?..
). הבלוג שלי בישראבלוג (יש גם גירסה כאן בתפוז (עם פחות עידכונים)) פועל כבר יותר מ-9 שנים (ואני יותר מ20 שנה ברשת) וחוץ מהרבה זמן ואכזבות... עוד לא יצאה לי ממנו זוגיות.
עדיין (נכון לרגע זה) כנראה שאין תחליף לעבודה בreal world, אז אני משתדל להשקיע גם שם (וכך עשיתי גם בעבר, ושוב כמו שכתבתי, תמיד אפשר לעשות עוד... זה עניין של החלטה וסדרי עדיפויות).
 

MMissMatch

New member
וזה מה שכתבתי

אני לא חושבת שלא קיימות נשים בול כמו שאתה מחפש.
אני כן חושבת שמספרן מאוד נמוך, ושלא בטוח שהן יהיו בעניין (בכנות, לא מכירה הרבה בנות שצעירות מ-33 שיהיו מעוניינות לצאת עם גבר מעל 50).
אבל מעניין לשמוע שאתה יוצא גם עם בנות שהן לא בדיוק הטעם שלך, כי לפי "הרשימה" אתה מאוד החלטי בנוגע למה שאתה מחפש. אבל אולי אם משהו לא עובד ברשת כל כך הרבה שנים, שווה לשפץ את הרשימה גם שם?
אני תמיד יוצאת מתוך נקודת המחשבה החיובית שגם אם אמצא מישהו שאני מעוניינת בו, הוא כנראה לא ירצה אותי. זה מלבב ומוסיף אור לחיים. ממליצה.
 

tzachy

New member
לא צריך לבלבל בין סיבות...

החיפוש שלי דרך הבלוג (או פורום לצורך העניין (אני כותב גם כאן "הודעות הכרות")) ולא רק שלי, לא בהכרח קשור לסוג של דרישות (כאמור לגיטימיות) אלא גם לתופעות סוציולוגיות-פסיכולגיות אחרות. למשל: רובן המכריע של הבחורות לא תיזומנה קשר עם בחור, גם אם לכאורה (על-פניו) הוא מתאים להן. כנראה שיש איזה תמהיל של נדירות סוג הבחורה שאני מחפש וחוסר מספיק (תואם) של יוזמה/עשייה/אומץ(בפניה לבחורות) מצידי. לא צריך לבלבל בין הסיבות השונות.

ראיתי פעם סקר-שאלה שבדק באינטרנט האם בחורה (רווקה) תיזום קשר עם גבר שמוצא-חן בעיניה והתשובה ברוב המכריע של המקרים היתה "לא" מצלצל...
לגבי גיל: רוב האנשים שלא יודעים בן כמה אני ושואלים אותי, מופתעים לגלות שאני בן 54 (לא מזמן מישהי "הגדילה" לעשות ואמרה לי (כניחוש) שאני מקסימום 35... היום זה קרה לי עוד פעם עם גבר ואישה שלא ידעו בן כמה אני וכאמור זה קורה לי הרבה), אבל בטוח שאני לא נראה בן 20... במציאות (למשל ברחוב), אגב, קרה שבחורות צעירות "עשו לי עיניים"(כולל מבט "סריקה" מלמעלה למטה וחזרה (תופעה ידועה בשפת גוף)) או פנו ברמיזות (למרות מה שציינתי על הפסיביות לעיל, הן היצאות מהכלל).

כמו שאני לא מתערב בהעדפות שלך (או אחרים/ות באופן כללי, כל עוד מדובר בדבר לגיטמי, מוסרי, חוקי וכיו"ב), כי זה ענייך הפרטי (ואת נושאת באחריות לעתידך ואושרך), וכפי שטענתי "רצונו של אדם כבודו", כך אני מצפה שינהגו כלפי. אין טעם לשכנע אדם ללכת נגד טיבעו.
להימצא עם בחורה שלא אמשך אליה, זה מנוגד לעקרונות הכי בסיסיים שלי (ולא רק שלי). להערכתי, למשיכה שלנו יש רקע ביולוגי/גנטי ושום רציונליזציה או ניסיון שיכנוע לא ישנה את זה וברוב המקרים טוב שכך...

במקרים שתיארתי (שלא היו "בול") לעיל היתה התאמה, נניח של מעל 80%, לכן הייתי מוכן ללכת על זה, או לפחות לבדוק את הצדדים האישיותיים ולראות איך זה מתקדם.

ההעדפה לגיל היא קריטית. לדעתי דווקא גברים מבוגרים יותר מעדיפים בחורה צעירה יותר אם הם רוצים ילדים (אם זה פרק ב' או חוסר רצון לילדים זה דבר אחר. אני רווק ואני עדיין רוצה ילדים משלי. אם לצביקה פיק מותר... אז לי לא פחות מותר...
(ואני ממש לא משווה אותי אליו, אנחנו מאוד שונים)) כי יש כאן לדעתי (ושוב, לא רק) "מכפלה של פגמים" (אולי סכום?). אם זה מעניין אותך, הסברתי את דעתי על הנושא למשל כאן.

תודה על "ההמלצה", אבל אני טוען ש-"אני לא צריך מיליון בחורות, אני צריך את האחת מתוך המיליון" (ואני מאמין שזה פחות ממיליון...) - אם כבר זו "חשיבה חיובית" ולא מה שתיארת.
שוב, בהצלחה.
 

דביאן

New member
לנצח נצחים

יש היום כבר לא מעט אנשים שנמצאים במסלול בטוח להיות רווקים לתמיד.
יש להם דרישות יותר מדי גבוהות, או שהם שמים דגש על הדברים הלא נכונים. הם אולי מבינים שאף אחד לא מושלם אבל לא מוכנים להתפשר על כלום.
ככל שבנאדם יותר מרוכז בעצמו ככה רווקותו תמשיך לנצח. וגם אם יתחתן זה לא ישרוד. זוגיות זה תמיד פשרה כי אף אחד לא מושלם.
אי אפשר לדעת את טיבו המלא של בן הזוג לפני שגרים איתו עם משכנתא, מינוס בבנק וכמה ילדים צורחים.
 
אהבה אמיתית היא לא תאווה, היא פשוט אמיתית וחוצת גבולות

נדירה ביותר לדעתי, אולי לא תמיד מתממשת או מחזיקה מעמד - אבל לעולם לא צומחת מתוך כל מיני רשימות וחישובים תועלתניים וקפואים. הגישה הרציונלית הזו חוסמת אנשים מבאמת לזהות רגע אמיתי כשהוא מתרחש. הם ימשיכו לנהל רשימות ולהפסיד הזדמנויות של ממש (אם הן מתרחשות - ושוב, זה נדיר)
 

MMissMatch

New member
אני חושבת שאתה טועה.

דווקא כשמתאהבים בלי קשר לנתונים שכליים - מאוד מהר העניינים הטכניים מתחילים לגבור על הרגש ומתחילות הרבה מריבות שמדגישות את חוסר ההתאמה.
 

NSW2

New member
אם נצא מנקודת הנחה

שאין אנשים מושלמים.
ו"אשת החלומות" זאת לא מישהי מושלמת שנוצרה בהזמנה ולפי רשימת מכולת, אלא יש איתה חיבור רגשי/רוחני והתאמה טובה.
אז לא הייתי מתפשר על סתם מישהי שבקושי יש איתה חיבור, וסתם נמצאים ביחד מחוסר ברירה.
אני גם לא חושב שלהיות לבד זאת מחלה כלשהי שצריך להיפטר ממנה.
עדיף להיות לבד מאשר להיות בזוג מחוסר ברירה ועדיין להרגיש בודד.
 
צודק בכל מילה! כבר ראיתי לא מעט זוגות אומללים ביחד,

לא בהכרח יותר שמחים מאנשים שחיים בבדידות. להיפך: יש משהו עוד יותר עצוב מבן או בת זוג שמרגישים בודדים בתוך הזוגיות שלהם. באמת עדיף לבד במקום זה.
 

NSW2

New member
אני מאמין שזה יותר נפוץ ממה שחושבים

וזה קורה בגלל שאנשים נופלים לזוגיות כי נראה להם שזה ימלא להם איזשהו חוסר פנימי שצריך למלא בכוחות עצמנו.
או שנראה להם שרשימת מכולת לוגית זה מתכון ליצירת חיבור.
בשורה התחתונה אם אין חיבור רגשי זה סתם 2 אנשים שנמצאים פיזית ביחד אבל לא באמת נוכחים.
ושוב זוגיות לא אמורה למלא חוסר שלמות פנימית. על זה עובדים מול עצמנו.
 
שתי האגורות שלי...

זה נכון שהחוסר בזוגיות יוצר חור ענק וזה מכביד על הנפש, אבל אני חושב שזוגיות רעה, שבה הצדדים אומללים, גרועה הברה יותר.
אני לא מאמין בדברים מושלמים וחושב שזוגיות צריכה להתקיים כיש כימיה וקבלה הדדית. זה לא מושלם, אבל שום דבר איננו מושלם. אני גם מתקשה קצת לקבל את השאלה כי היא יוצאת מנקודת הנחה שיש שילובים מוכתבים מראש שאו שיקרו או שלא. אין לי אשת חלומות, אבל יש המון נשים נפלאות שיהיו מתאימות בהחלט לתפקיד - מה שיקבע זה האם אני מתאים להן (וזה כמובן עובד ב-2 הכיוונים).
&nbsp
דעתי האישית היא שבכלל לא צריך להתעסק עם זה. כשרוצים להיות בזוגיות עם מישהו\י, יודעים את זה עם הזמן ועושים את זה מרצון. אני חושב שהפרספקטיבה של להתפשר היא בעייתית משהו כי היא מכתיבה שיש בעייתיות מובנת בזוגיות.
 
למעלה