משהו שאני לא מצליח להבין

Cade Foster

New member
משהו שאני לא מצליח להבין

היי

מקרה שקרה לי לפני חודש וחצי בערך ונזכרתי בו היום.

הכרתי מישהי באירוע כלשהו, היה קליק, היה עניין הדדי ובסוף הערב היא הציעה לי להישאר בקשר (הייתי עושה את זה בעצמי אבל היא פשוט הקדימה אותי). יום למחרת שלחתי לה הודעה שממש שמחתי להכיר ואני מצפה לפעם הבאה שנתראה.

וזהו. היא ראתה את ההודעה, וכלום. לא הגיבה, לא יצרה קשר מאז, שום דבר. אני לא מתעכב ספציפית על הבחורה הזאת, פשוט היום הפייסבוק הזכיר לי שיש לה יום הולדת והייתי צריך להיכנס לפרופיל כדי לזכור במי בכלל מדובר. העניין הוא שזה קורה כל כך הרבה פעמים. המקרה שלה היה מיוחד כי זאת הייתה *יוזמה שלה* להישאר בקשר, כלומר לא יכול לקרות מצב שהיא עשתה לי טובה כדי שארגיש טוב עם עצמי (שזה מגעיל כשלעצמו אבל נושא אחר).

מה כבר יכל להשתנות בלילה ההוא שהעניין שלה ירד מ100 ל0? ולמה השיט הזה כל כך נפוץ?
 

cosmo15

New member
אותו עניין רק מכיוון אחר

אם אתה מציע ואם היא מציעה שניהם במקרה של חוסר עניין או היסוס נובעים מ-

א. חוסר נוחות או רצון להתמודד עם להסביר לאדם אחר שזה לא זה
(והמשך השיר : זה לא זה , זה לא זה , יש עוד דג גדול מזה... )

ב. להשאיר אופציות פתוחות. אם היא אמרה שהיא רוצה והי, מה אתה יודע
אולי היא מצאה סיבה שבגללה כדאי להמשיך- תמיד היא תוכל למצוא מעקף ללב שלך ולתרץ את ההעדרות הממושכת או לכל הפחות אם היא התלבטה היא לא חרצה דין ותוכל להמשיך . מין צ'ק ללא כיסוי אבל כמו כל צ'ק הוא מושך את העין.

הרי אם היא תרים אליך פתאום טלפון ותספר על משהו במשפחה שמנע ממנה אבל היא באמת רצתה ובגלל זה המילים היו :"אני רוצה לשמור על קשר"
וכו'

יום נעים
 

Cade Foster

New member
״משהו במשפחה״ לא נמשך חודש וחצי

ובטח לא גוזל 24 שעות מהיממה עד כדי כך שאי אפשר למצוא חצי דקה כדי לענות/להסביר את המצב
&nbsp
לא נולדתי אתמול.
 

tzachy

New member
לפחות 3 אפשרויות -

1. יש בחורות שמשחקות (ייתכן שזה אפילו לא עניין מודע) "קשה להשגה". חשוב להבין שלא כולן (ואז צריך להיזהר מלהפוך ל"נודניק"). אני לא מדבר על מקרה שבחורה אומרת "לא", אלא על מקרה שהיא "נעלמת". קרו לי כמה וכמה מיקרים כאלה, גם בלייב (הכרות בעולם האמיתי) וגם בהכרות דרך האינטרנט. איך אני יודע שזה היה "קשה להשגה"? למשל בלייב, אחרי תקופה התקשרתי והבחורה פתאום היתה זמינה ויצאנו עוד כמה דייטים (ואני יודע שהיא היתה מעוניינת). זה קרה לי גם בהכרות וירטואלית יותר מפעם, שבחורה שלא פגשה אותי ואפילו לא ראתה אותי בתמונה, "נעלמה" לה לתקופה ואח"כ פתאום היא השיבה לפניה שלי והיתה מעוניינת להמשיך (לא תמיד אני הייתי מוכן... תלוי).
2. לפי הכרטיס שלך ב"תפוז", אתה גר בחו"ל. אם זה המצב, אז יש לפעמים תרבויות של נימוס-יתר, כלומר אומרים "נשמור על קשר" כצורת דיבור, כשלא באמת מתכוונים לזה, אלא מנסים להיות נחמדים. אם אתה בארץ, אז כנראה שזה שונה.
3. אם הבחורה מצאה חן בעיניך (למרות שאני טוען (ועדיין חושב שזה נכון) ש-"לכל סיר מכסה משלו") יש סיכוי לא קטן שהיא תמצא חן בעיני גברים אחרים. תמיד ייתכן שהיא הכירה מישהו אחר. זה נפוץ במיוחד בחברות מתרניות שלא מציבות מספיק גבולות.
 

Cade Foster

New member
הממ

1. אם היא הייתה משחקת את הקשה להשגה אני לא חושב שהיא הייתה יוזמת החלפת פרטים אלא מחכה שאני אעשה את זה
2. אני אכן גר בחו"ל (גרמניה) ואני יכול לומר לך אחרי ותק של שנה וחצי שזה מיתוס. יש הבדל רק בכמות, לא באיכות.
3. עברו משהו כמו 12 שעות מהרגע שהחלפנו פרטים לרגע ששלחתי לה הודעה. אין סיכוי שהיא הספיקה בזמן הזה להכיר מישהו ולהתאהב בו עד כדי כך שאפילו הודעה מסכנה היא לא מרגישה צורך לשלוח.

אני לא מחפש להבין ספציפית את הראש שלה אלא להבין את הרציונל. אם זה היה קורה רק איתה הייתי מסיק שמשהו דפוק אצלה וממשיך הלאה. אבל זה קורה אצל רוב הבנות שאני מכיר. אין מצב שמדובר בקומץ קטן ודווקא עליהן אני תמיד נופל, אף אחד לא עד כדי כך נאחס.
 

tzachy

New member
"קשה להשגה" היא אסטרטגיה זמנית לברירת מחזרים. אמצעי, לא מטרה

היא יכולה ליזום ואח"כ לחכות ש"תרדוף אחריה", כמובן לא באופן אובססיבי! אלא שתשקיע איזשהו מאמץ (בחורה עשוייה לקרא לזה "לחזר") ופניה אחרי נניח 4 ימים, אחרי ה12 שעות, היא לא באמת "השקעה" וגם לא נראית לי הטרדה (כל עוד היא לא סרבה וזה רק מספר מועט של פעמים).

לגבי הרציונל של "קשה להשגה", לא כדאי לחפש כאן "הגיון גברי", אלא הגיון אבולוציוני מכיוון נשי. ראה הסירטון הזה.
 

Cade Foster

New member
אני לא מחפש שום היגיון

מי שבא לה לשחק קשה להשגה שתשחק, לי אין עניין בזה ואין לי כוונה לשתף פעולה. פשוט זה לא נראה לי המקרה.
 

tzachy

New member
"קשה להשגה" והקשר למתירנות

אני גם לא אוהב ולא אהבתי שבחורה "נעלמת" לה, אבל אחרי שזה קרה לי מספר פעמים והבנתי באיזשהו שלב ("נפל לי האסימון") שזו כנראה אסטרטגיה והתנהגתי בהתאם, אז היה (בדרך-כלל) המשך לקשר.
נשים בוחנות גברים בכל מיני צורות (בתחום אמנות הפיתוי (לא ממליץ על זה) קוראים לחלק מהמבחנים הללו "shit tests").
מה ששמתי לב גם הוא שזה תלוי תרבות. יצא לי להכיר בחורות שבאו מרקע מסורתי או אף דתי (למרות היותי חילוני) - שם באמת לא היו (או היו פחות) משחקים שכאלה, כי בחברות שמרניות, אין משחקים של גברים. אין "סטוץ", אין קשר לא רציני וכד'. יש לצאת (בלי סקס), יש אירוסין ויש חתונה. אז לבחורה יש לכאורה יותר ביטחון בכוונות הגבר.

בחברה מתירנית, לבחורה יש (לכאורה) יותר מה להפסיד (למשל אפשרות להיכנס להריון לא רצוי). זה כמובן לא מדוייק כי יש אמצעי מניעה וכד', אבל ברמה של התנהגות ריגשית תורשתית (וחלק מזה כנראה קיים) אנחנו מתוכנתים לפי העבר (אלפי (+?) שנים לאחור) ולא לפי המצב הקיים.

אם לדעתך זה לא זה (וכמובן ייתכן שזה כך), אז מה כן?
 

ערדושקה

New member
לעיתים פשוט לא נעים....

להודות שלא היה קליק...בפרט אם היה מפגש נחמד והשיחה קלחה, לא נעים לומר את המשפט "ל נראה לי" או "לא מתאים לי" ופוטרים את המפגש טוב..נשאר בקשר....
&nbsp
אני יכולה לספר לך על עשרות מפגשים שהיה מאוד נחמד שהצד השני גילה רצון להמשך ופשוט התאדה .....לא נעים, ילדותי....אבל זו המציאות לצערי...
 

מיכל203

New member
אפשרויות:
1. אם להמשיך את הקו שהועלה כאן, זה שהיא אמרה ביוזמתה "נשאר בקשר" לא בהכרח אומר שהיא לא משחקת את הקשה להשגה. אולי היא זרקה לך עצם כדי ליצור אצלך יותר מוטיבציה להשיג אותה?

2. יכול להיות שהיא ממקבלת ורוצה/רצתה לשמור אותך על אש קטנה.

3. לפעמים, אחרי לילה של עיכול ועיבוד, דברים נראים אחרת מאשר בזמן ההתרחשות (לכן נולד הביטוי "לישון על זה"). היא חשבה שמתאים (אולי האוירה, מעורבות של אלכוהול, אולי הקסם שלך עובד יותר טוב בלילה), אבל הבוקר הביא איתו תובנות אחרות.

4. ידוע שבחורות הן עם הפכפך ודעתן קלה. לא כדאי לתת משקל יתר לדברים שהן אומרות או לא אומרות, ובטח שאין מה לראות בזה הצהרת כוונות אמיתיות כלשהי..

דברים כאלה רק מוכיחים שוב עד כמה פעולות מדברות הרבה יותר חזק ממילים. יש הרבה חארטות, משני הצדדים, וצריך לקחת את המילים בערבון מאוד מוגבל. הדבר היחיד שקובע זה המעשים.
 

מיכל203

New member
אתה בארון?! אז מה אתה מתפלא?
כנראה שאתה נפגש עם בחורות שהגיידאר שלהן מאוד עוצמתי והן קולטות שאתה משחק בקבוצה הלא נכונה.
 

NSW2

New member
מה שהשתנה בין לילה

זה הרגש שלה.
הייתם פנים מול פנים היא הייתה ברגש מסויים ועשתה דבר מסויים.
חזרה הביתה, ישנה על זה וקמה ברגש אחר שהעלה מיליון מחשבות ופעולות אחרות.
תחילת קשר/היכרות ראשונית לא מעידה על המשך הקשר פשוט מאוד.
עד שלא נוצר חיבור רגשי יותר חזק קשה לדעת לאן זה יילך אם בכלל.
מעבר לזה תבדוק איזה סוג נשים אתה מושך
כי יש יציבות יותר ויש יציבות פחות.
 

shay4442

New member
חישובים שכלתניים שנעשים אחרי הכרות ראשונית

זה קורה באופן טבעי אצל כולם, יתרנות מול חסרונות למה לא? ולמה כן? רחוק מהעין רחוק מהלב(מהרגש).
 
עולם הדממה...

סמס...
מודעה...
&nbsp
אתה יודע כמה אנשים עוברים על יד לוח מודעות ומתעלמים ממודעה? אתה מודעה?
&nbsp
הרם טלפון ושאל אותה, והתר את כל ספקותיך.
 
לכל אחת כנראה יש את הסיבה האינדיבידואלית שלה

אבל אם תרצה אחלוק איתך את הסיבה שלי.
אני אישית מאוד רוצה להכיר מישהו לקשר אמיתי, אבל בו בזמן מאוד בררנית. היו לי כמה פעמים שבהן אמרתי לבחור שמצא חן בעיניי או שהיה לי כייף איתו (אבל בו זמנית גם ידעתי בתוך תוכי שאנחנו בוודאות לא באמת מתאימים להיות זוג), שאני הייתי שמחה להכיר אותו יותר לעומק. זה הגיע ממקום אמיתי, מהמקום הזה של ''לא להישאר לבד....צריכה שכולם יאהבו אותי ולא אף אחת אחרת....לא רוצה להרגיש דחויה...לא רוצה להרגיש בודדה ובלתי נאהבת....''.
אז יש כאן דיסוננס, ללא ספק. אבל זה מה שאמרתי, ובסוף אף אחד מאיתנו לא ממש יזם שום דבר, כי בשורה התחתונה, שנינו הרגשנו שזה לא באמת זה.

היה למשל בחור אחד שהיה לנו כייף לרקוד ולבלות ביחד פה ושם.. . . . וגם כבנאדם הוא היה ממש בחור טוב, חרוץ ולמרות שהיה לו צד קצת מופרע, הוא עדיין היה בתוך תוכו ילד טוב. יחד עם כל היתרונות האלה, היו לו גם חסרונות כמו למשל הרגלי העישון השונים שלו שנתמשכו לאורך כל היום והלילה, וגם המראה החיצוני שלו שמאוד מנוגד למראה שלי (אני בחורה מאוד מלאה/שמנה, והוא צנום ונמוך..בוא נאמר שזה די רחוק מהזיווג המושלם).
אז בגלל שכן ראיתי את הדברים הטובים שבו, אז גם בתקופה שהכרתי אותו הצעתי כמה וכמה פעמים שנכיר ובאמת נפתח את הקשר הזה, למרות שידעתי בתוך תוכי שאין לזה באמת סיכוי.
אגב, כיום, אני עדיין רווקה, והוא כבר עבר לצפון והכיר מישהי. קטנה, רזה ובלונדינית. כפי שצפיתי מראש.
 

shlang

New member
גם הקב"ה לא מבין מח של אשה, אז שאנחנו נבין

אגב, גם האישה לא מבינה את המח שלה
 

cosmo15

New member
לא הבנתי למה אתה אומר קב"ה

אם הוא לא מבין את מה שברא הוא לא משהו משהו של אלוהים
ואז אתה יכול לעבוד גם עגל זהב
או פנתיאון שלם שלהם
 

shlang

New member
בוודאי שהוא לא משהו משהו של אלוהים

תסתכל סביב ותיווכח
לאן הוא נעלם, גם החרדים מזמן הפסיקו להאמין בקיומו
 
למעלה