מה הסיבות שיש רווקים/ות?

tzachy

New member
מה הסיבות שיש רווקים/ות?

שאלה רלוונטית לפורום?.. אולי הדיון יכול לקדם אותנו (אלו שרוצים/ות למצוא זוגיות) במציאת זוגיות?
מוזמנים/ות להעלות נקודות ורעיונות.

אציין שתי קטגוריות של סיבות שחשבתי עליהן: פנימיות וחיצוניות:
1. דברים שנובעים מהאדם עצמו ("פנימיים") מול דברים שנובעים מהחברה מסביבו ("חיצוניים").
2. מאפיינים אישיותיים ("פנימיים") מול מאפיינים של מראה (חיצוניים).


יש, כמובן, גם אינטראקציה בין הנ"ל, כלומר, למשל, ייתכן שמראה חיצוני משפיע על אישיות(למשל על הביטחון העצמי) וגם להיפך, אדם עם ביטחון עצמי, אולי יטפח עצמו ו/או יקפיד יותר על הופעה חיצונית.

הנה מאמר (באנגלית) שמצאתי על סיבות פסיכולוגיות (לכאורה) מדוע פלוני/ת רווק/ה. מול המאמר הנ"ל, אני אישית נוטה לחשוב גם במושגים של "ברירה זוויגית", היצע וביקוש וכו' וכו'.
 

Dorianne13

New member
מה ז'תומרת? נולדנו רווקות ורווקים, זה המצב הטבעי שלנו.

לא כולן (וגם כולם) מוצאות בני-זוג מתאימים וגם אם כן, לא כולן רוצות להתחתן. אפשר להיות בקשר זוגי, אפילו יציב וממושך, גם בלי הטקס הזה.

ההישארות בסטטוס הזה של רווקות היא שילוב של גורמים שונים, הן פנימיים והן חיצוניים, או ליתר דיוק, כנראה איזושהי אי-הלימה בין האישיות הספציפית לבין רוב החברה שבה היא חיה. לא נראה לי שלמראה החיצוני יש קשר לעניין, כיוון שאפשר בקלות למצוא גם אנשים נשואים שלא נחשבים יפים.

הסיפור הזה של סירים ומכסים, מציאותי כמו פיית השיניים או סנטה קלאוס. לא כדאי לבנות על זה.
 

tzachy

New member
אני מנסה להתייחס למי שכן רוצה

יש, למשל, כאלה שמכונים "א-מיניים" וזה אגב לא אומר שהם בהכרח לא רוצים זוגיות (זוגיות היא יותר מרק סקס).
מי שנמצא בקשר זוגי משמעות (מספיק זמן), למרות שזה חוטא להגדרה הפורמלית של "רווק/ה", רק לצורך הדיון הספציפי הזה, נכנה בכינוי אחר מ-"רווק/ה".

למראה החיצוני יש השפעה. כמו שכתבת (ואני מסכים עם זה) זה שילוב של גורמים שונים. יש גם אפקט של מקריות או מזל (איפה נולדת, באילו מסגרות היית ועוד ועוד). זה שיש דוגמאות נגדיות לא בהכרח מעיד על המגמה.
כאן נטען שהנשים הכי יפות נמשכות לגברים מכוערים... (אז יש לי עוד סיכוי מסויים למצוא אישה יפה
), אבל ברצינות: ברור שמראה משפיע, אבל גם שיש בו מרכיב סובייקטיבי.

סירים ומכסים זה לא סיפור, זו מציאות, אבל זו מציאות מורכבת והיא נכונה ברמה הסטטיסטית, לא תמיד ברמת הפרט הבודד (תרתי משמע...).
 

cosmo15

New member
אני דווקא חושבת שהדוגמא הזו טובה :) (סירים)

קודם כל היא עממית,
ואנחנו מה לעשות לא נזר הבריאה אחד אחד ,
דבר שני היא לא דורשת אחד יחודי ומיוחד-
לכל סיר יש מכסה, אפילו כמה
(אם את לא מאמינה נסי להשתמש בצלחת
לכסות את הפתח)

והכי חביב זה שכשיש מכסה, ויש סיר אפשר להכין נזיד או סתם ציר :)

(או בקצרה היא מאוד פרקטית וסותרת את התפיסה הרומנטית של soulmate אבל לא מספיק כדי שיקראו לך ניהליסט)
 

דביאן

New member
שתי סיבות נפוצות

1. פחד - אלה שפוחדים להתחייב. נפוץ בגיל צעיר ופוחת ככל שמזדקנים.
2. בררנות - לזה אין פתרון.
לכל סיר יש מכסה, במיוחד לסיר לחץ.
 

tzachy

New member
כנראה שהלחץ עוזר לסיר לחץ והוא לא צריך להיות לחוץ


לפחות לא בנושא מציאת מכסה...

1. לגבי פחד ממחויבות - לפעמים זה עניין של בשלות (לא בשלנות... אפרופו סירים). אני למשל חושב שלא הייתי בשל, נניח בגיל 20, היום (34 שנים אחרי) אולי...

פחד ממחוייבות קשור לדעתי גם למידת ההתאמה. כשאת/ה לא משוכנע שזה/ו המתאים/ה, אז גם הגיוני שיהיו ספקות לגבי מחוייבות (זה באמת תלוי גיל. ראה "בעיית המזכירה" (/"בעית העצירה") בסירטון הזה בזמן 7:30 (כבר כיוונתי לשם)).
2. אם בררנות נובעת מהיות האדם שונה מהנורמה, אז היא מובנת והגיונית. למשל לבחורה גבוהה שמעדיפה (כמו רובן המכריע של הנשים) גבר גבוה ממנה, מראש יש פחות אפשרויות. זו לא בררנות מרצון, אלא מ'כורח'...
 

cosmo15

New member
שני דברים

דבר ראשון שאלה אישית אליך, אם לא תמצא אותה ישירה מדי.
אם אתה מתנהל ומאמין בתיאוריות מתחום מדעי החיים , כיצד העובדה שתיארת שהיו לך הזדמנויות לקשרים בגילך, ואתה עודך רווק מסתדרת עם מושג הכשירות הביולוגי?

שאלה שניה, בהקשר של המאמר על מראה, קראתי אותו ואומנם זה ידוע שאישה מחפשת ונמשכת לאדם שמערכת החיסון שלו שונה משלה ׁׁ(HMC) אבל ,
לא הבנתי איך הם קישרו מראה שונה לבין מערכת שונה , להפך הם רשמו:
"And the variety of MHC molecules has nothing to do with a man's or woman's appearance.
"
או שהם לא והם דיברו על שני דברים שונים כמו ההעדפה של דג פוגו נדמה לי למראה של כתמים שחורים למרות שרוב הנקבות יעדיפו כתומים וטקטיקה של רבייה שהיא שונה משל הכלל.

אני יודעת, יש מצב שריפרפתי על המאמר מהר מדי :)
 

tzachy

New member
לא למדתי ביולוגיה...

אני לא מכיר את המושג "כשירות ביולוגית" (אם כי אני יכול לשער למה כוונתך). נראה לי שאת מתייחסת ל"ברירה הזוויגית" (ע"ע) שהזכרתי ואולי מבלבלת בינה ובין הברירה היותר ידועה "הברירה הטבעית" (מה שמכונה "הישרדותם של המתאימים ביותר" (ולא בהכרח החזקים ביותר, כמו שיש מי שמשבשים)).
שתי הברירות הנ"ל יכולות "להתנגש" (לא בדיוק כי הזוויגית יכולה להיכלל בטבעית), למשל במקרה זכר הטווס. מבחינה הישרדותית זנב הטווס רק מפריע לו לשרוד, לברוח מטורפים וכו' (מפריעה לברירה הטבעית), מצד שני אותו זנב מושך את נקבות הטווס (תורם לברירה הזוויגית). באופן כללי זהו חלק מ"עיקרון ההכבדה" (ע"ע).
לגבי אישית, אני מניח שאת מכירה את "עקומת הפעמון" או בלשון תחום הסטטיסטיקה "התפלגות נורמלית". ההתפלגות הזאת מאפיינת הרבה תכונות אנושיות (ותופעות אחרות בטבע), כך למשל, גובה, IQ, משקל, לחץ דם, כולסטרול ועוד ועוד... מתפלגים התפלגות (קרובה ל-) נורמלית. אני טוען שככל שאדם ממוצע יותר לגבי מאפיינים שרלוונטים למציאת זוגיות (ואלו רבים), כך יהיה לו/ה קל יותר למצוא זוגיות. כנראה שאני מספיק שונה בכמה מאפיינים (מבלי לשים את האצבע בדיוק) מהממוצע (ממוצע נמדד ביחס לסביבה שהאדם נמצא בה כמובן). אין לזה קשר לכשירות או אי-כשירות, לטוב או ללא-טוב, אלא להתאמה - כאמור סירים ומכסים. לסיר פחות נפוץ יהיו פחות מכסים. מ.ש.ל.

לגבי עניין ה HMC, להבנתי הדבר הוצג כהסבר אפשרי לכך שנשים בחרו גבר עם מראה שפחות מקובל כמושך, אולי כ"גיוון גנטי" (כמו במקרה מערכת החיסון). אפשרות נוספת היא שהHMC (כמצויין שם) לא קשור למראה, אז ייתכן שזה (הריח) ולא המראה הוא שמשך אותן(?) כנראה באופן פחות מודע.
 

cosmo15

New member
לגבי עיקרון ההכבדה של גולדי

יש שמערערים-זה יכול לשמש גם כאות שאם טווס מצליח 1.לשרוד בחיים ולהמנע מטורפים (שכן הזנב מכביד על מנוסתו לדוגמא). 2. לתחזק זנב כזה מצריך מערכת חיסון חזקה ומשאבים פיזיים לצורך גידול זנב מפואר כאלה.

ברור לנו במקרה כזה איך ברירה זוויגית נכנסת לבחירת הנקבה בו וכמובן בהקשר הזה הברירה הטבעית לא סותרת את הזוויגית (הוא המתאים ביותר).

שים לב לאנדרליין , המתאים ביותר ממגוון הקיים (כמובן על עוד מוטציה חדשה לא נוצרה) שורד= מעביר הלאה את הגנים שלו ובכך למעשה מרחיב ומקבע את תכונותיו במין. כשירות= מספר הצאצאים של חיה שהגיעו לבגרות מינית. ככל שהכשירות גבוה יותר יש לזה משמעות מבחינת ברירה זוויגית, טבעית .

בהקשר שלך-אני חושבת שזה מסובך מזה. ראיתי פרטים שיכולים להחשב לא ממוצעים בכל קנה מידה (במה אתה שונה?) ובכל זאת הם הביאו ילדים ומצאו זוגיות. אני מתקשה לכמת או להסביר דברים כמו זוגיות והתנהגות אנושית תחת מטריה ביולוגית. אתה עצמך תיארת התנהגויות שכביכול סותרות אינסטינקט בסיסי של אנשים,נניח לסרב ליחסי מין.

חוץ מזה הבנתי מה שאמרת על הרמיזה של ה- HMC אבל הם אמרו שהוא לא קשור למראה והם לא ציינו שפרטים בעלי חזות יוצאת מגדר הרגיל ריחם שונה (הם לא יכלו לציין כי זה היה מעיד שיש קשר בין שונות במראה לבין הבדלים במערכת החיסון). אתה מבין למה זה מבלבל אותי?
 

tzachy

New member
עיקרון ההכבדה הוא של זהבי

ע"ע.
לגבי עניין הברירות, אני חושב שכבר הסברתי את עצמי בתגובתי הקודמת...
לגבי עניין ה-MHC (לא HMC כפי שכתבת), אכן זה לא מוסבר היטב.
 

ערדושקה

New member
לדעתי זה נובע מכך....

שהחברה הישראלית עברה שינוי ....ממדינה שהגיעו אליה ממדינות שהמסורת והדת היו מאוד חשובים, הדור השני של העולים נהג לרוב כמו ההורים ז.א להתחתן מגיל צעיר יחסית [שם זה היה מחשש להתבוללות] ...לא התחתנו כשיש כבר בית, גרו בשכירות, רק כאלה מעטים שההורים יכלו לעזור ברכישת דירה זכו לכך....מה שאני בעצם רוצה לומר שאז התחתנו לרוב מטעמים כלכליים, המצב הביטחוני אז היה כזה שהצעירים רובם היו בצבא או במילואים היו מגיעים לעיתים יותר רחקות והגעגועים בת הזוג תרמו רבות להחיש נישואים, ישנ גם תיזה שאומרת שהטבע האנושי באותם תקופות הביא מהר ילדים לעולם על מנת כביכול למלא את הפער עקב חיילים רבים שנהרגו בשדה הקרב....
מאז צעירים רבים התקדמו...ולמדו שלא צריך להתחתן על מנת להביא ילדים או לשפר לחץ כלכלי..ההורים דואגים לרוב ..רבים אפילו שבים לגור בבית ההורים....
ההורים גם מפצים על המצב כשהם היו צעירים בפינוק יתר, אי חינוך ללקיחת אחריות בעיקר כלכלית...ולכן לא ממהרים להתחתן אם אפשר לקבל סקס חופשי, לגור אצל ההורים,ולהתפתח...
 

tzachy

New member
לגבי 2 נקודות אני מסכים איתך

עניין המתירנות והעניין הכלכלי (וייתכן שהנ"ל נובעים מסיבה נוספת).

עניין המתירנות - רואים למשל שבאירופה, בה יש הרבה מתירנות (ע"ע כדוגמא שיזוף בעירום בחוף כדבר מקובל), מתחתנים פחות והריבוי קטן. יש הטוענים שזה קשור גם למצב כלכלי. יש הצופים שקיעה לאירופה בשל כך (ראי למשל הספר "ימיה האחרונים של אירופה" (באנגלית)).
העניין הכלכלי - אכן פעם נשים יותר נסמכו על הגבר כמפרנס. עם כניסתן של יותר נשים לשוק העבודה, קטן הצורך הזה ו-(כפי שקראתי) גדל שיעור הגירושין. אולי בדומה קטן הצורך (הכלכלי) להינשא אצל חלק מהנשים.

מה שאולי עומד מאחורי 2 הנ"ל ועוד הוא איזה מנגנון ריסון (טבעי) לריבוי (למניעת "פיצוץ אוכלוסין"). פעם, למשל בארץ, האוכלוסיה (והצפיפות) לא היתה גדולה. היום (ע"ע מחסור בדיור, מים (למרות שנפתרה הבעיה זמנית ע"י התפלה), פקקים בכבישים וכד') יש יותר צפיפות ולכן אולי אחוז הריבוי (ולכן הטייה להינשא) קטן באופן ספונטני.
 

ערדושקה

New member
אי אפשר להשוות את המתירנות שבאירופה...

לזו שבארץ.....כפי שציינתי החברה ישראלית מורכבת מעדות על עדה והמסורת שלה..שרובה ככולה הייתה מאוד שמרנית...."המתירנות" של היום עדיין לא מגיעה לרמות כפי שהיא ברצות אירופה ...מן הסתם יקח דור או אפילו שניים שהחברה הישראלית תהיה שווה מבחינה זו למדינות אירופה..בינתיים לרוב חיקוי אנחנו מאוד אוהבים להיות חקיינים...




.
 

tzachy

New member
וטוב שאי אפשר להשוות...

המתירנות כאן היא רק בחלק מהחברה.
הדוגמא האירופית, במה שקשור למתירנות לפחות, היא לא מודל לחיקוי בעיני (אולי בתחום הנימוסים והסוציאליזם (ועוד מס' תחומים) יש לנו בהחלט מה ללמוד מהם).

אכן, רצוי שנהיה "אור לגויים" (כל העולם מתבונן עלינו, ללא קשר. ראי מהודורות חדשות בעולם) ולא, כבמאמרו של אחד העם "חיקוי והתבוללות", שנעסוק ב"חיקוי מול התבטלות".
 

cosmo15

New member
אני ממש שונאת את השמרנות פה

אני לא מבינה מה מביך ללכת בעירום במרפסת או למשל יש את הסאונה
שעושים אחרי טבילה במי קרח.

אז ברור שזה לא ככה, אבל גם לנו היה סוג של מרחץ או חמם .
לא מבינה מה העניין עם הפחד מנטיות שונות , מעירום או מדיבור יותר פתוח.

ולגבי נימוסים והליכות- תלוי מה, זה בטח יותר טוב מההצע (שהוא מזרח תיכוני ואני דווקא אוהבת את הצד שלו שבא מהתרבות הערבית אבל שם הוא לא מעצבן כמו אצל היהודים) .
והקפיטליזם הוא שרירות לב כמו ברירת גורל ,
קשה במצב כזה לשאוף לשם .

הלוואי שהסוציאליזם היה המטרה שלנו.

שיש.
נשמעתי שמאלנית אהא?
 

tzachy

New member
ואיך לשיטתך מאפיינים "רצונות שאינם תואמים המציאות"?

 
למעלה