איזה סוג אישיות לפי MBTI אתם/ן?

tzachy

New member
איזה סוג אישיות לפי MBTI אתם/ן?

אני מקווה שקצת נרגע כאן

אגב, (לצערי) זה לא משהו ספציפי לפורום ואפילו לא לאתר הזה.
אני זוכר שפעם מזמן (שנות ה90?) היתה תחנת רדיו ששידרה שעה שלמה של הודעות מוקלטות של מאזינים. ממה שאני זוכר, כמות הגידופים והקללות שם היתה מדהימה (לא ברור לי למה שידרו את זה בכלל. כנראה חיפשו רייטינג(?), אבל השכל הישר גבר לבסוף והפסיקו עם זה, גם אם לקח זמן).

ולעניין: יש כזה מבחן אישיות שמנסה לאפיין את אישיותו של אדם שנקרא כאמור MBTI (ראו ערך בויקיפדיה (בעברית, באנגלית)). קראתי שיש ביקורת על המבחן הנ"ל, אבל קראתי גם שעדיין יש גופים שמתייחסים אליו. בכל מקרה, גם אם הוא לא לגמרי מדוייק, יש בו לדעתי כיוון מסויים.

אני לא נותן כאן קישור למבחן ספציפי (אפשר לעשות חיפוש ברשת באנגלית/עברית למבחן חופשי כנ"ל (ייתכן שיש עניין של זכויות יוצרים(?))).

בדרך כלל (עשיתי כמה מבחנים כנ"ל וכמה פעמים חזרתי על מבחן בהזדמנויות שונות) יצאתי INTJ, אבל במבחן אחד יצאתי דווקא ISTP... (שניהם טיפוסים מאוד לוגיים וגם מופנמים, I - היא המופנמות (המוחצן הוא/היא E), T - זו יותר חשיבה רציונלית (F יותר חשיבה רגשית)) והאמת למרות היותי לכאורה רציונלי/לוגי לא התעמקתי לגמרי במבחן הנ"ל. כשאני רואה תוצאה, אני בד"כ מחפש את ההגדרה שלה כדי להבין.

אם אתם/ן רוצים לשתף את 'כל האינטרנט' בתוצאות שלכם/ן, אתם/ן מוזמנים/ות (אבל לא חייבים...) לפרט.
 

puma141

New member
טוב אז כמה דברים.....

1. אתה מותק! :)
2.סוף סוף הבאת משהו-גם בעברית! באנגלית אין מצב שהייתי מתאמצת לקרוא ולהבין את הכל, אז יישר כח גם להבא.

3. זה נראה- מרתק! אני עוד מעט אתעמק קצת.........
4. על פניו עם איך שיצאת אתה במבחן, והמעט שהספקתי להכיר אותך-מדוייק! לא?
 

tzachy

New member
ולגבי עברית -

את יכולה לעשות חיפוש על "מבחן mbti" יש גם שאלון/ים בעברית.
לגבי אם מדוייק לגבי: כן... וגם קצת לא - כלומר התוצאה המייצגת יותר היא באחוזים. למשל אמנם ההגיון (T) דומיננטי אצלי (T>F), אבל זה לא אומר שאין לי רגש (F) בכלל, רק פחות...
 

puma141

New member
זה באמת בעייתי קצת בשורה התחתונה.

רק שני טיפוסים יש פה, ושניהם מאוד בכללי.......:)
השאלות מרתקות, התוצאות פחות אמינות וכלליות מידי בעיני, על פיהן.
 

tzachy

New member
לא, לא... יש 16 טיפוסים שונים

ואלו הם...:
INFJ INFP INTJ INTP ISFJ ISFP ISTJ ISTP ENFJ ENFP ENTJ ENTP ESFJ ESFP ESTJ ESTP

ותודה על המחמאות (את יותר מותק
)
ואני ממתין לסוג האישיות שלך (fnuci אם בא לך לשתף). חפשי בגוגל "free MBTI test".
 

דביאן

New member
יש לך לינוקס?

אם לא, חבל. אתה נראה לי טיפוס שיש לו סבלנות לחקור לעומק את המערכת.
 

eytanjackson

New member
חדש פה, וגם בתפוז. אבל בכ"מ - אני INFP... למרות שגם ISFP יצא

הבעיה נראה לי זה שבכל שאלה יש בחירה של רק 1 עד 5... לדעתי זה לא מספיק. וגם שכל תכונה נמדדת שם באחוזים ככה שאם אתה 60% I ו40%E זה לא אומר המון כי יכול להיות ששינוי בשאלה אחת ישנה הכל, וגם יכול להיות שאתה לא בטוח בעצמך באיזושהי שאלה - לי זה קרה די הרבה.
מה שכן, התובנות שכתובות שם על הטיפוס שלי איכשהו ממש קלע להרבה דברים שאני חשבתי ולימד אותי הרבה... אבל מה שיכול להיות לא טוב במבחנים האלה זה אם הופכים את זה לאיזה תפיסה מקובעת של "אני בנאדם כזה וזהו" ואז אתה יכול להתחיל לנסות לא להיות עצמך רק כי זה לא תואם למה שכתוב בטיפוס שלך.

אגב, אח שלי גם עשה וזה באמת די דומה לאופי שלו, אבללל: זה מאוד מאוד מושפע לדעתי מסטיגמות של אחרים עליך ושלך על עצמך... אני נגיד יצאתי אינטואיטיבי ולא רציונלי, ויש בזה משהו אבל אני חושב שזה מושפע גם מהסטיגמה שיש עליי של סטלן ובנאדם ספונטני, ולא תואם ב100% לאופי שלי. חוצמזה שהטיפוסים לדעתי ממש יכולים להשתנות לאורך החיים - פעם הייתי בוודאות הרבה יותר J מאשר P, וגם הרבה יותר I מהיום (היום אני די קרוב לE). אנשים משתנים ;) טוב חפרתי. מקווה שעזרתי במשהו.
 

tzachy

New member
כן, פרסת נקודות נכונות

קראתי ביקורת על תקפות המבחן הנ"ל, כך שזה באמת לא מדע מדוייק (בכלל נראה לי שכל מה שקרוי "מדעי החברה" כולל פסיכולוגיה (המבחן מבוסס על עבדותו של אחד מתלמידי פרויד) הוא לא מדע מדוייק).
עם זאת, יש למבחן הזה, לפחות בעיני, חן מסויים, אולי בפשטות היחסית שלו.
לגבי 5 האפשרויות לתשובה: יש כל מיני ניסוחים למבחן. אני מצאתי למשל מבחן בעברית עם תשובות של רק "כן" או "לא".
 
למעלה