גובה: הנשים בארץ במקום ה13 בעולם. הגברים רק 22, בעיה?

tzachy

New member
גובה: הנשים בארץ במקום ה13 בעולם. הגברים רק 22, בעיה?

נתקלתי בנתון בעקבות הכתבה הזו ב"כלכליסט" שמקשרת לאתר בנושא (אגב, יש בכתבה, כרגע, שתי טעויות בקישור, חסרה e אחרי ה-g והסיומת היא "co" ולא "com". הנה הקישור הנכון).

הגובה הממוצע לגבר בארצנו הקטנטונת הוא (לפי זה) 1.77 מ',
הגובה הממוצע לאישה כאן הוא (לפי זה) 1.66 מ'.

אכן בתור גבר שגובהו 1.70 מ' הבנתי כבר בגיל 18, שהיצע הבחורות שעשויות להתאים לי מראש נמוך (מי אמר נמוך?
, אבל אני רחב כפיצוי!) בפרט אם נלך לפי "כלל ה"1.09 (כמצויין כאן גובה הגבר 'אמור' (בממוצע) להיות גדול ב9% מגובה האישה). יחס הממוצעים לפי הנתונים הנ"ל בארץ הוא רק 6%.

בסין, עירק, קובה, בוליביה, מקסיקו, אינדונזיה, אקוודור ובפיליפינים (ואפילו בדרום אפריקה, אני בממוצע..), אני נחשב ל"גבוה"...
 

דביאן

New member
אז אני בדיוק בגובה הממוצע

אבל רוב הפעמים אני מרגיש רם ונישא גדול ונורא, כי נדמה שהגובה הממוצע של בנות ישראל בקושי מטר ושייבה. כבר התרגלתי לכך שהן מעגלות את הגובה ל-1.60 כי מטר חמישים ומשהו נשמע נמוך
 

tzachy

New member
זה מעולה עבורך. הסבר-

ע"ע התפלגות נורמלית או עקומת הפעמון.
אם נניח (מה שכנראה נכון ברמה הסטטיסטית) שזוגות נוצרים גם לפי הגובה (כל מי שיבלה מספיק זמן ברחוב/מקום ציבורי יבחין בזה) עם יחס באזור ה10% (אולי פחות), אז מי שנמצא (גבר או אישה) במרכז ההתפלגות, יש לו/ה, על-פניו (בהתעלם מתחרות) יותר אפשרויות לבחור.
ממה שאני זוכר התפלגות הגובה הגברי דומה, אבל לא זהה, להתפלגות הגובה הנשי. אצל גברים יש פיזור גדול יותר וכמובן הממוצע גדול מהממוצע הנשי.

אם לרגע, "ארד על עצמי" (כלא גבוה) אז נראה שבגדול ככל הגובה הממוצע גדל, כך, לכאורה (עם יוצאים מהכלל, ע"ע סין), הרמה הכלכלית(/תמ"ג?) של המדינה גדלה(?). יש המקשרים תמ"ג ל-IQ מדינתי וידוע, שעם הגובה (שוב, סטטיסטית ולא בצורה דרמטית) גדל הIQ. אני מנחש שזה קשור לגודל (לאדם גבוה, שוב סטטיסטית, יש סיכוי לראש גדול יותר, כנראה שגם ביחס לממדי גופו) וגם כאן, לכאורה, קיים איזה מיתאם. שוב... אלו רק מיתאמים, חלקם חלשים. אין להסיק מהכלל אל הפרט...

לגבי זה שאתה לא מוצא בסביבתך בחורות יותר גבוהות, אולי אתה לא נמצא (כמוני?) בסביבה המתאימה לך?
 
אני רק 1.75, אבל אין לי בעיה עם זה

כי אני נחשב גברי בכל מקום שאני מסתובב
אז אני בכלל לא כפוף לנתונים האלו והחוקים האלו
 

cosmo15

New member
כוח הכבידה זה פיקציה

בעיקר לאנשים שכפופים יותר לכיוון האדמה מאשר לשמים
 

eytanjackson

New member
אני אמנם 180, אבל נראה לי ממש עושים סיפור מהקטע של גובה..

נראה לי שהדרישות היום ממש מוגזמות בקטע של גבהים... ברור שגבר בגובה של האישה או יותר, או בנאדם ממש ממש גבוה או מישהי ממש נמוכה זה דרישה הגיונית, אבל "אפילו" אני לא אידיאלי לבנות מבחינת הגובה אלא רק טוב+.. וגם להיפך אצל בנים מפריע את הבת מעל 168-170 נגיד, וזה ממש סתם. מה שצריך זה פחות לעשות מזה סיפור. אגב, אני 180 אבל רזה. גבר שרירי/רחב עם 12 ס"מ פחות ממני בהחלט מפצה על הגובה
 
לפי זה אני בקצת יותר נמוכה מהממוצע לאישה...

אני חושבת שנושא הגובה לא כזה קריטי כאשר נפגשים פנים מול פנים - אלא יותר מדד כאשר מדברים אונליין אז גיל/גובה/צבע עיניים/שיער זה משהו שאומרים...
&nbsp
לא היה לי אף בן זוג שהיה גבוה יותר מ1.70 ... מכל הקרטריונים הבאמת חשובים גובה זה עניין די שולי...
 

T a l 26

New member
1.77 זה לא רע לגבר.

הגברים שיצאתי איתם היו גבוהים מזה אבל לא מפריע לי הגובה הזה :)
לא הייתי יוצאת עם גבר שנמוך ממני.
 
המדינות שצינת בסוף אינן מדינות

"אידאל היופי" המערבי. על השערים עדין יש בלונדות ושאר בהירות מלאות בעיקר באוויר וקוקאין בזמן הצעידה על המסלול....נמוכים בד"כ לא מסתכלים על המדינות האלו.
לא בתור נחמה ולא בתור אופציה.
&nbsp
אני אמשיך להגיד מה שתמיד אמרתי לגבי הגובה...מי שנמוך יפסיק להלחם בנושא מעמדת נחיתות...וימצא את עצמו מושך גם עבור נשים גבוהות ממנו. מי שלא יכול להפסיק לגשת לנושא מזוית הגובה הנמוך שלו...כבר יכל להתחתן פעמיים אם היה מכוון לנשים בגובה שלו ונמוכות ממנו.
 

tzachy

New member
אני מאמין ב"סירים ומכסים"

אני אתן את עצמי כדוגמא: גובהי כאמור 1.70 מ' (תלוי אגב מתי מודדים. בבוקר יותר גבוהים מהערב (בגלל הסחוסים והתכווצותם במשך היום). כך גם הגיל 'מקצר' אותנו (אני זוכר שבערך בגיל 20 גובהי היה 1.72 מ')).

כמעט תמיד זה היה הדדי: אני בד"כ לא נמשכתי למישהי גבוהה ממני (למרות שלפעמים דווקא בחורות גבוהות (באחוב) עשו לי עיניים (הנה דוגמא מפורסמת למצב כזה...) אפשר להסביר את זה כ"גורם מייצב" - קרי שהילדים יהיו בגובה ממוצע, ממוצע נחשב ליותר "יפה" וכד') ובד"כ הבחורות שנמשכו אלי היו נמוכות ממני. אין לי בעיה עם זה, רק בעיה עם ההיצע שהוא נמוך (תרתי משמע) יותר...
 
כן.

אני אומנם רק 1.60 (וכן, בהחלט מפצה על כך ברוחב), אבל מכירה גם לא מעט בנות שגבוהות ממני בהרבה (וגם רחבות בהרבה ;)

הלוואי שכולנו היינו באמת יכולים להתעלם מכל סממן ''שטחי'' כמו המראה החיצוני, אבל אנחנו חיים במציאות ובעולם שבו כן שמים על כך דגש גדול, ורובנו (ולמעשה כולנו) חונכנו על הערכים הללו.

אני ממש לא הבחורה הכי יפה בשכונה, (וכן, גם שמנה) והגובה שלי הוא 1.60, אבל אני אומרת לך בוודאות מוחלטת שאם הגבר שאני פוגשת לא מתחיל את הגובה שלו מ1.80 אין לו שום סיכוי איתי. וכן, אני מעדיפה לחיות את חיי ללא זוגיות, מאשר להרגיש שאני ''גדולה'' יותר מהגבר שאיתי.
 
למעלה