שירשור שאלות לעו"ד אורטל

שרונהה

New member
שירשור שאלות לעו"ד אורטל

אירוח משרד עורכי דין אורטל יתקיים מחר, יום שלישי - 26/9 בשעה 17.00. האם מגיעה לכם אזרחות צרפתית? מה צריך לעשות כדי לקבל אותה? רבים מבני עולי צפון אפריקה אינם מודעים לזכויותיהם כצאצאים לאזרחים צרפתיים. משרד עורכי דין אורטל עוסק בתחום זה בשיתוף עם עורכי דין בעלי רישיון צרפתי ומתמחה בהשבת הזכויות לדרכון צרפתי, לזכויות סוציאליות צרפתיות ולהטבות רבות הנוגעות לעצם ההשתייכות לרפובליקה הצרפתית. זאת הזדמנות לשאול כל שאלה בנושא זה. הנכם מתבקשים לשרשר כאן שאלות לכבוד האירוח, ומחר יתארחו כאן בפורום עו"ד אייל אורטל ועו"ד שארל כהן ויענו לשאלותיכם. בהצלחה
 

Taliy

New member
יאללה אני אעשה את הסיפתח

מה הם החוקים בנוגע לאזרחות ליוצאי מרוקו (השנים שבהם נולדו? מסמכים שצריך להמציא...)
 

Taliy

New member
2

אמא שלי ילידת מרוקו בשנים הרלוונטיות (לא מגלה את הגיל
) קרי לפני 1956. ספר המשפחה שלנו אבד ושאר התיעוד של המשפחה נלקח ע"י הרשויות כשמשפחתה עלתה. בחיפוש שעשינו באמצעות השגרירות לא נמצא עותק של ספר המשפחה של אמא שלי (ולא נראה לי שמישהו התאמץ שם במיוחד...). אחיותיה של אימי היגרו ישר לצרפת ובידינו יש את התעודות שלהן. למיטב הבנתי כעת חסרה לנו תעודת הלידה של אימי. כיצד ניתן לשחזר זאת? והאם יש עוד מסמכים שעלינו להמציא?
 

Taliy

New member
3

יליד מרוקו (1955) לא מחזיק בידו את ספר המשפחה שלו, אולם יש לו את תעודת הלידה של אימו (1932) שכבר נפטרה. האם זהו תיעוד שיכול לעזור לו במשהו או שמא הוא צריך את תעודת הלידה שלו?
 
ובקשר ליליד מרוקו...

האם הוא רשום בתעודת האם? אין שום קשר שנפטרה תמיד האח הבכור הוא הקירבה הראשונה אם הוא הבכור אני לא מוצאת לנכון שתהייה בעיה שוב תמיד שווה ניסיון
 
לטלי תשובה ל 3

עו"ד אייל אורטל: אם אימו היתה צרפתיה ניתן להתחקות ולשחזר את ספר המשפחה. שארל כהן: יש חשיבות למועד שבו נרשמה פרטי האימה בארכיבים הצרפתים.
 
שאלה לי אלייךTaliy

האם יש תעודה של סבא או סבתא? אם יש אפשרות להשיג אזיי יש דרך לבקש עץ חיים למלא פרטים ואז לשלוח אני עשיתי זאת עם תעודת זהוי של אבא שלי {ילדי אלגיר אבל סבתא ז''ל צרפתיה} שווה לנסות אפשרות שנייה ששווה בירור היא: בירור במשרד הפנים עם התעודות של הדודים שלך בהצלחה וחתימה טובה
 
לטלי

ישנה אפשרות - אם לאימה אכן היתה אזרחות צרפתית, למצוא את המסמכים ה"נעדרים" בארכיבים הלאומיים הנוגעים בדבר. כמובן שמדובר בעבודה רבה למקצוענים שמטפלים באיתור כאמור.
 
ליוצאי מרוקו

לבני יוצאי מרוקו שנולדו באלגי'ריה או שחיו באלגי'ריה לפני 1962 - או שעבדו עם הצרפתים במרוקו לפני שנת 1956 - אלו יוכלו לברר האפשרות לקבל אזרחות צרפתית מכח חוק הטריטוריה. ישנם גם מקרים של יוצאי מרוקו שהם צאציהם ליהודים מתוניסיה שחיו תחת הפרוטקטורט הצרפתי עד שנת 1956 ושבחרו להיות אזרחי צרפת. גם לאלו וגם לאלו ישנה אפשרות לבדוק את אזרחותם הצרפתית. המסמכים הנחוצים לצורך הוכחת האזרחות הם: כל ראיה לכך שההורים או הורי ההורים היו צרפתים. חשוב לציין שהמידע שמובא כאן אינו הינו כללי ביותר ודינו של אחד אינו דינו של השני. לכן יש לבחון את המסמכים ולאמת את תוקפם ואת מידת ההשפעה שיש להם על השלטונות -
 

אמרוקאי

New member
שאלת הבהרה

מה זה "לבני יוצאי מרוקו שנולדו באלגי'ריה או שחיו באלגי'ריה לפני 1962"? 1. האם זה כולל את שנת 1962, או שמדובר ב- "עד 1961"? 2. האם "בן יוצאי מרוקו שנולד באלג'יריה" איננו אלג'ירי מתוקף לידתו באלג'יריה וממילא אין צורך לציין את העובדה שהוא בן יוצאי מרוקו? 3. "או שחיו באלגי'ריה לפני 1962" - כמה חודשים/שנים מינימום חיו באלג'יריה?
- וגמר חתימה טובה!
 
מי שחי באלגי'ריה

עד יולי 1962 - עד תום השלטון הצרפתי באלגי'ריה. בן מרוקו - הכוונה שאם הוא בא ממרוקו והוריו או הורי הוריו מאלג'יריה. תעשה אבחנה: מי שבא ממרוקו לארץ ואין לו אזרחות צרפתית אך הוא בן ליוצאי או ילידי אלג'יריה שגם חיו שם, עד יולי 1962 - מכח זה שהוא בנם, הוא בן של אזרחי צרפת לכן הוא זכאי לאזרחות צרפתית. מקווה שזה מובן יותר עכשו.
 

fedex1

New member
אופס עכשיו אני רואה את השירשור...

הי, אני מתכוון לעבור לצרפת ולחיות שם עם בן זוגי- אזרח צרפתי מלידה. אנו מתכוונים להינשא גם מתוך מטרה שאקבל אזרחות ודרכון צרפתי. 1. האם צרפת מכירה בנישואין חד מיניים? 2. מהם התנאים בהם אצטרך לעמוד על מנת שאוכל לקבל אזרחות שכזו? (כמה זמן אנחנו צריכים להיות בקשר וכו') תודה ושנה טובה
 
fedex1 לפני הכל ...

עליך לדעת שחובה לעבור מבחנים והם נטו בצרפתית גם למקרה כמו שלי {תגובה לקודמת } הצרפתים לא מוכנים לשמוע על בחינה בשפה זרה גם לא באנגלית.!! נישואים חד מיניים??אין לי מושג התנאים ...ברוב המיקרים הם מבחנים כמו לדוגמא:{דברים פשוטים אך מכשלים} באיזה סבון הוא\היא מתרחץ? מה האוכל האהוב? האיזה שעות הוא נכנס לישון ?..... ואפילו שאלות אינטימיות {מביכות} בהצלחה
 
לפדקס

1. צרפת אינה מכירה בנישואין חד מיניים אך היא מכירה בהסכמי שיתוף של בני זוג חד מיניים - כך שלבני הזוג על פי הסכם זה המכונה פאקס - זכויות זהןת לזכויות כל בני זוג שיש. 2. אם הסכם השיתוף שתערכו יוכר רישמית, תוכל לבקש אזרחות צרפתיתמכל חיי השיתוף עם בן זוןגך. יחד עם זאת כחלק המתנאים לכך תהייה נאלץ להתגורר בצרפת ולעמוד בתנאים שלא כולם מוכרים לנו. 3. תמאי נוסף לקבלת אזרחות צרפתית במקרה זה הינו העדר רישום פלילי כלשהו.
 

norton3

New member
זכויותי כאזרח צרפתי

שלום רב. אני מחזיק באזרחות צרפתית שאותה קיבלתי לפני מס' שנים. האם בדיעבד אני יכול לקבל החזרי שכר לימוד ממשלת צרפת??
 
לנורטון

צרפת אינה מעניקה זכויות רטרואקטיביות בדרך כלל? יחד עם זאת שארל כהן (עו"ד בצרפת) מציין כי אם היתה פניה שלך בעבר לממשלת צרפת ובה העלת דרישה לתשלום שכר לימוד ולא נענת - באמצעות הוכחת הטענה שלא נענית - תוכל לדרוש שכר לימוד על סימכה של הפניה שלא נענתה אז.
 

norton3

New member
תודה על תשובתך. שאלה נוספת-

מעולם לא ביקשתי שכר לימוד ממשלת צרפת. כיצד אני יכול לעשות זאת?
 

skier

New member
לעו"ד אורטל שלום

אני אזרח צרפת שכבר ביליתי שם חצי שנה בעבודה בקלאב מד ובקרוב חוזר. יש לי בת דודה מדרגה שניה ,שסבתה שהיא אחות של סבתי, נפטרה ליפני שהספיקה להוציא את האזרחות. לאמא של סבתי היתה את האזרחות ומשם סבתי קיבלה את שלה ובהמשך אני את שלי. מהיא הפרוצידורה כדי להוציא לבנות דודתי אזרחות למרות שסבתם לא בחיים? (יש בידינו את המסמכים והתעודות של אמא של סבתי) מהוא הנוהל לגבי אבטלה בצרפת והאם אני זכאי לכך ואם לא מה התנאים?
 
למעלה