ריקוד עם מרוקאי

אמרוקאי

New member
../images/Emo127.gif עיט בוגמז

הדמות המרכזית לובשת תלבושת שונה משאר ההרכב. יש לו מצנפת מחודדת, מכוסה בפס של בד סדינים לבן, ומנגן בחליל כפול. הוא המקצוען היחיד בלהקה, והוא מייצר זמזום מאנפף באמצעות הכלי שלו, ויש לו אפקט מרשים בעוד הגברים והנשים של הכפר מסתובבים במעגל. הריקוד הוא קליל בקטעים מסויימים, מורכב מהחלקות וצעדים קטנים, ובקטעים אחרים הוא דינאמי יותר, כאשר המבצעים דורכים בעוצמה על הקרקע. זהו ריקוד מופשט במושגי עממיות ההרים, אבל יש לו גם את הגבריות של ריקודי לוחמים. שירי הריקוד (פואטיקה) מדוקלמים.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo127.gif אולמס וכניפרה

"האחידוס" של האטלס התיכון הוא מקסם חזיוני המבוצע בטוהר המסורתי שלו על ידי נשים וגברים מהאזורים של אולמס וכניפרה. רוב הנערות הן מאוד צעירות ומאוד נאות. התלבושת, מושפעת מאוד מלבוש עירוני, היא בצבעים חיוורים. הנשים והגברים יוצרים מעגל גדול, ומתנועעים לקצב תופי "הבנדיר". הם מבצעים צעדים פשוטים, מתקדמים ואז נסוגים. המחוות הן עצורות, מלאות בצניעות וכבוד-עצמי. שירי הריקוד (פואטיקה) מדוקלמים.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo127.gif עיט חדידו

שבט החדידו חי במישור העליון של האסיף מלול בהרי האטלס הגבוהים, בגובה של 2,600 מטרים, ונראה שלא היה נתון להשפעות שיפרו את ההרמוניה של קיומם הפטריארכלי. הנשים לובשות "הנדירת", גלימות כחולות עם פסים לבנים. נשים נשואות ואלמנות עשויות לעטות "עקידוד" (סוג של חינה) בשערן. מחרוזות כבדות של חרוזי ענבר צהובים ותכשיטי כסף כבדים מעבירים את הרושם של יופי ברברי. הגברים לובשים ז'לביות ארוכות ועוטפים את ראשיהם בטורבנים מרשימים. "האחידוס" שהם מבצעים הוא מרתק, למרות שהוא סטאטי. אנו רואים כאן מחוות שמצד אחד עמדו במבחן הזמן וגברו עליו, אך מצד שני איבדו את חשיבותן לנצח.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo127.gif חורה

רקדנים אלו באים מאינזגאן שליד אגדיר. הלהקה מורכבת מקבוצה של גברים ואישה אחת. הגברים מתחילים לרקוד לקצב עירני ונמרץ. וירטואוז אחד או שניים עוזבים את המעגל כדי לבצע ריקוד סולו. כשהקצב מגיע לשיאו, האישה נחפזת למרכז. מה שקורה לאחר מכן הוא ריקוד מסחרר בעל עוצמה כבירה. כוח פיזי בלתי רגיל דרוש כדי להתמיד בקצב ולבצע צעדים מורכבים כל כך. הריקוד הוא ללא ספק ממרהיבי העין ביותר בפולקלור המרוקאי, ומעורר את התלהבותו של הקהל.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo127.gif אחידוס

באטלס המרכזי, יוצרים הרקדנים והזמרים של הריקוד הזה מעגל גדול, כשהגברים והנשים עומדים לסירוגין כתף אל כתף. השפעות קדושות וגם חילוניות מקושרות עמוקות לטקס זה. לקצב תופי הטמבורין, הגברים והנשים נעים בצורה גלית ושרים המנון עליז.
 

שרונהה

New member
תודה לך אמרוקאי../images/Emo24.gif

המידע שאתה מביא על כל ריקוד וריקוד מרתק ומעניין מאוד. אגב, היום אני עושה מעשה. היום אני מתחילה ללמוד בחוג לריקודי בטן.... תמיד אהבתי את הריקוד הזה, את העינטוזים, הנעת הגוף ושליטה בכל שריר בגוף ובבטן. אני חושבת שזה יופי של ריקוד. יש בו יופי, אפשר להפגין בו את הנשיות בדרך הנפלאה ביותר. אז אני הולכת ללמוד לענטז כמו שצריך
 

אמרוקאי

New member
אין בעד מה ../images/Emo13.gif

זה מלהיב לדעת שההחלטת ללמוד ריקוד שיפתח בפנייך אפשרויות ביטוי נוספות. אישית, ריקודי בטן לא אומרים לי הרבה, למרות שלפי דעתי יש המון מן המשותף בין ריקוד הבטן לריקוד הפלמנקו. לפחות בכל מה שקשור לריקוד הנשי (בפלמנקו יש גם ריקוד גברי, מה שלא ראיתי בריקודי בטן) - הָעָצָמָה וביטוי.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo127.gif גיאיטאס

לוחמים נושאי רובים רוקדים למנגינת החליליות והתופים. לא ברור אם הם רוקדים כדי להגביר את אומץ ליבם מול פני האוייב, או שמא הם חוגגים ניצחון. הם לא שרים, אלא זועקים קריאות מתגלגלות בקצב. הרובים שלהם, כמו צעצועים, מאוזנים על הראש, מסוחררים במרחק זרוע, והם מעמידים פנים כיורים באוייבים בלתי נראים. יוצרים מעגל ומסתובבים לקצב תזמורת רועשת, הם מכוונים את נשקיהם על הקרקע, ולפי אות ממנהיגם הם יורים יריות סרק.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo127.gif חחה

(נשמע מצחיק, נכון?) המוסיקה מצטמצמת לכדי נגינת סולו בחליל בסיסי בעל 7 חורים עשוי מקנה סוף. המקצב מסופק על ידי מחיאות כפיים ורקיעה ברגליים על האדמה, כדי לתת אפקט בעל עוצמה ומכשף. רוקדים בנמרצות, הגברים יוצרים הרכב בעל אופי גברי וממושמע.
 
למעלה