לבקשת הקהל

אמרוקאי

New member
לבקשת הקהל


ולרגל החג הבא עלינו לטובה ולברכה, מצורפים בזאת המילים המלאות של חד-גדיא בערבית מרוקאית. גירסת התמונה המצורפת לא באמת מתאימה להדפסה קריאה, וניתנת לשם התרשמות מהדפים המצהיבים של ההגדה המקורית שברשותי (עוד ממרוקו). ניתן גם להתרשם מהכתמים וכו' ... מיד אצרף גם קובץ PDF שאותו ניתן להדפיס ולקבל דף שאיתו תוכלו להסב לשולחן הסדר (ולהיזכר בי
).
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo124.gif אלמרה, שים ../images/Emo23.gif

הק' תמיד נכתבת כק' - גם כשהיא מבוטאת כא' (בחיים לא תתפוס את אבי מבטא ק', למרות שהוא קורא בדיוק מאותו נוסח
).
 

אלמרה

New member
שמתי ליבי מיד אחי../images/Emo70.gif

אין לי ספק כי ההגדה הנדירה הזו שאתה מחזיק היא נכס רב ערך שלא יסולא מפז. אותה מידה של בטחון יש לי בהשערה שההגדה הזו נכתבה בשפה "הנכונה" כפי שצריך ונהוג היה לכתוב ולדבר במרוקו ומקורה לדעתי בעיר פאס. סבתי וכל המשפחה אחריה תמיד הרבו ל"הקטין" דברים "לקטה" היתה תמיד "לקטיטה" כמו "לכלב" שהיה "לכלייב" וכיו"ב... חברים: הבו גודל לאמרוקאי!
 

שילה1

New member
אלמרה-ה"הקטנה"הזו מקובלת בספרדית

ולדינו,עד היום.למשל:צ'יקיטיטה,ועוד. כשם,בספרדית,גם "מגדילים"(ולא מה שאתה חושב..),וכך:לינדיסימה...ועוד. ואולי זה המקור. וכל האמור לעיל הוא בסלנג,שכבר מזמן התקבל.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo6.gif מרוקו זה ליד ספרד...

ואיך אלמרה ואת נותנים לי תירוץ להכניס את הפלמנקו
עוד פעם לתמונה: שמתם לב שהרבה אמני פלמנקו דגולים מקבלים שם של מאכל כלשהו, בדרך כלל "מוקטן"? למשל: tomate (עגבניה)
Tomatito patata (תפו"א)
El Potito las habicas (פולים קטנים)
Sabicas הייתי מביא עוד דוגמאות, אבל נגמרו לי הקישורים...
 

שילה1

New member
הב לי איזה FLANSITO ואני מה זה

אהייה מרוצה.. משוגעת אחרי פלאן..
 
בימים עברו, כל הגדי עלה שני זוזים..

היום. שקית קטנה של שומן עולה ארבעים שקלים... תודה, תודה. מילות השיר מעלות באפי ריחות מבית הוריי ז"ל. וניגונים שהתנגנו במכשיר הפטיפון הזכור לטוב ומילאו את חלל הבית בפיוטי החג הקרב. כמה חבל שאי אפשר להעביר את ריח הדף העתיק שאתה מחזיק. אני אוהב! את הריחות של הספרים העתיקים האלה. מעניין, באיזה שנה נדפסה ההגדה ובאיזה בית דפוס? וודאי לא נעלם מעיניך החקרניות, שלמרבית הדמויות התייחס הכותב ב"זעיר אנפין". כמו: אלקטיטה, אלכליבא, ואלמוימא. נא הרחב דעתנו בעניין.
 

אלמרה

New member
כל הכבוד


אמרוקאי שאין כמוך - הגדלת עשות והשנה כשנאכל מרור וגם מצות יהיה הכל טעים יותר וגם שונה שכן השנה הכא ניחוח ההגדה יהיה טבול בלחן חד גדיא בשפה המקובלת על רבים מאיתנו ועוד איך ניזכר בך ונזכיר את מעשיך הבלתי נלאים להנאת כולנו. וכולנו בני חורין!
 

עלמה 3

New member
אמר' כל הכבוד עשית לי את היום ../images/Emo20.gif

אבי ז"ל, נהג לשיר את זה בסיום ליל סדר... ממש באלו המילים. לא היה לנו אף פעם עותק או הגדה שבא כתובים המילים,הוא זכר את זה בעל פה. וכל ליל סדר אנחנו שואלים אחד את השני, מי זוכר איך אבא היה שר ??? עכשיו יש לנו את המילים הדפסתי, ובליל הסדר הזה אצלי, נשיר. תודה, תודה ותבורך, אתה אחלה בן אדם.
 

wan

New member
וואו אמרוקאי איזו הפתעה ../images/Emo140.gif

נפלא ממש נפלא. גם אצלנו אבא שלי שיחיה,איטוואל עמרו...בסיומו של הסדר שר לנו את חד גדייא במרוקאית. וגם לנו לא היו מילים כתובות..ורק הקשבנו לאבא תוך כדי צחוק אדיר... כי אבא לא רק קרה לחתלתולה קטיטה,או קטיוטה...יש עוד שם במרוקאית..מסיסה..וכשאבא מבטא "למסיסה זה פשוט קטע שחייבים לראות על יד השולחן..כולם פורצים בצחוק אדיר... ולעסיווא...המקל..ולכליבה..בקיצור חוויה נפלאה... והשנה אני לא שם...
איזה כייף שיש אותך אמרוקאי...
תודה שהבאת לנו את הגירסה המופלאה הזו של חד גדייא. אצטרך לשיר אותה לבד השנה...היחידה שמבינה את השפה...
ולצחוק לבד.
אלהה יטואל עמארק אחיי
 

שרונהה

New member
אמרוקאי../images/Emo24.gif

אתה לא מפסיק להפתיע..... ההגדה הזו היא נכס לתרבות מרוקו!!! אלמרההההההההההה תכניס לאתר
ואני כמובן, את ההגדה מדפיסה ב-30 עותקים, כמספר המסובים שיהיו השנה בליל הסדר שמתנהל אצלינו כהלכתו, לכפי כל כללי הטקס. אנחנו קוראים את כל ההגדה ובסוף, כולם, יחד עם הילדים במשפחה, שרים את כל שירי ההגדה.. שרים בקולי קולות את "אחד אלוהינו" ממשיכים "כי לו נאה כי לו יאה" ו"חד גדיא" שהפעם יושר גם במרוקאית לשמחתי ולשמחת כל בני משפחתי. אגב, עם סיום קריאת ההגדה, אנחנו ממשיכים לשבת מסובים סביב השולחן ולשיר שירים ישראליים כמו "ישמחו השמים ותגל הארץ", "קרב יום, אשר הוא לא יום ולא לילה" ועוד ועוד.... כל הכבוד ותודה רבה רבה לך אמרוקאי, אין עליך!!!!
 

בדאוויה

New member
אחד אלוהינו - בל-ערביי דיאלנא../images/Emo13.gif

חבריי היקרים, אני מקדישה את השיר "אחד אלוהינו" בל-ארבייא דיאלנא לכווווווווווווווולכם
, בעזרתו האדיבה של מישל
בתקוה שאת הלחן - אתם יודעים
אם לא, אחשוב מה ניתן לעשות.
קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-אווחד אווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-ז'וז' ז'וז' משה ואהרון וואחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-טלטא טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחאד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-ארבעה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון וואחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-חמש'א חמש'א חמס אל-תורה ארבעא דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון וואחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-ש'תא ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-ששבעה שבעייאם דל-חופה ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-תמנייא תמנייאם דל-מילה שבעייאם דל-חופה ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-תש'עא ת'שעא-סהור דל-חבלא תמנייאם דל-מילה שבעייאם דל-חופה ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-עשרא עשרא די-מניין ת'שעא-סהור דל-חבלא תמנייאם דל-מילה שבעייאם דל-חופה ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-חדאש' חדאש' דל-כוכבים עשרא די-מניין ת'שעא-סהור דל-חבלא תמנייאם דל-מילה שבעייאם דל-חופה ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-תנאש' תנאש' דל-שבטים חדאש' דל-כוכבים עשרא די-מניין ת'שעא-סהור דל-חבלא תמנייאם דל-מילה שבעייאם דל-חופה ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן! קא-נדרי נדריהום נדריהום בל-טלטאש' טלטאש' דל-תפילין תנאש' דל-שבטים חדאש' דל-כוכבים עשרא די-מניין ת'שעא-סהור דל-חבלא תמנייאם דל-מילה שבעייאם דל-חופה ש'תא סדרי משנה חמשה חמס אל-תורה ארבעה דל-אמהות שרה רבקה לאה רחל טלאטא הומא אבות ברהם יצחק ויעקב ז'וז' משה ואהרון ווחד הואא אללה ברוך הוא ברוך שמו - אמן!
 

אלמרה

New member
בדאוויה!!!!
אנא בקשי מאישך

היקר החביב ונעים זמירות ישראל להקליט לנו את השיר בקולו הערב... אני עורך כעת את החלק הזה עבור האתר שלנו ביחד עם חד גדיא של אמרוקאי ויהיה לי עונג רב וחשיבות גדולה לנו להנחיל לדורות הבאים את כל הדברים היקרים מפז הללו. מישל: עאפאק א-סידי עמל מעייא פאבור, ר'ני לנא דיק לר'ניא ותעיש! אני כבר מכיר את קולו הערב של מישל החבר היקר והמקסים שלי, ומקווה שייעתר לבקשתי להנאת כולנו... תפעילו לחץ!! כולם!!! מישל!!! מישל!!!
 

בדאוויה

New member
אלמרה../images/Emo140.gif אעביר את המסר למישל

בשעות הערב, לכשישוב מהעבודה. מקוה שהשיר מוכר בקרב החברים. אישית, מאד אוהבת אותו ולמדתי אותו אצל משפחת בעלי, הרבאטיין.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo45.gif בדאוויה ../images/Emo47.gif - כל הכבוד../images/Emo70.gif

אני, מה כבר עשיתי? סרקתי דף וזהו. אבל את - את הקלדת מילה מילה, אות אות של כל השיר הארוך הזה. ועל החריצות הזאת מגיע לך ה-
! אגב, תודה מיוחדת גם לעלמה 3 אשר נטעה במוחי את הרעיון. ובעצם
לכולכם על כל ההשראה והרעיונות שאתם נותנים לי. אגב, אם למישהו/מישהי יש זמן להקליד את "וואחד אזדיווא", זה יאפשר גם לאלו שאינם מסוגלים לקרוא קבצי PDF להדפיס עותק משלהם.
 

שרונהה

New member
לקחתי ת'אתגר - חד גדיא במרוקאית

הנה כאן, וגם מצורף כקובץ word: חד גדיא בשפה המרוקאית: אסרח די חד גדיא ואחד אזדיוא ואחד אזדיוא די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא וזאת לקטיטא. וכלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא וזאת אלכליבא. ועדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא וזאת אלעציוא. ודרבת אלכליבא. די עדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא וזאת אלעויפיא. וחרקת אלעציוא. די דרבת אלכליבא. די עדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא וזאת אלמוימא. וטפת אלעויפיא. די חרקת אלעציוא. די דרבת אלכליבא. די עדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא. וזא אלטור. וסרב אלמוימא. די טפת אלעויפיא. די חרקת אלעציוא. די דרבת אלכליבא. די עדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא. וזא אדבבאח. ודבח אלטור. די סרב אלמוימא. די טפת אלעויפיא. די חרקת אלעציוא. די דרבת אלכליבא. די עדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא. וזא מלאך המוות. ודבח אדבבאח. די דבח אסטור. די סרב אלמוימא. די טפת אלעויפיא. די חרקת אלעציוא. די דרבת אלכליבא. די עדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא. וזא הקדוש ברוך הוא. ודבח מלאך המוות. די דבח אדבבאח. די דבח אסטור. די סרב אלמוימא. די טפת אלעויפיא. די חרקת אלעציוא. די דרבת אלכליבא. די עדת אלקטיטא. די כלת אזדיוא. די סראלי בבא בזוז פלוס ואחד אזדיוא. ואחד אזדיוא.
 

אמרוקאי

New member
WOW איזה זריזות! ../images/Emo51.gif

על לחי אחת ועוד
על הלחי השניה כמו שהמרוקאים נוהגים לעשות...
 

אלמרה

New member
שרונהההההה איזה כיף - חסכת לי....

אני מכין חומר עבור האתר וחשבתי להקליד... כמה טוב שאת לצידי! תודה רבה בשם כולם, השנה נחגוג את הסדר באמת "כהלכתו" בזכות החברים שמתאמצים ומשתפים אותנו בחגיגה מחומרים פרטיים של בית אבא. (נו טוב, גם של בית אמא לעת מצוא)...
 

אלמרה

New member
והמתחילים במצווה - אומרים להם....

נו? מה אומרים להם? קדימה חבר'ה אתגר: תרגום כמה שיותר חלקים של ההגדה... זריז, בלי הרבה דקדוקי עניות... אני מתנדב לתרגם את 4 הקושיות. מי מתנדב לתרגם עוד חלקים?
 
למעלה