ראס אל חנות..התערובת הארומטית

  • פותח הנושא wan
  • פורסם בתאריך

wan

New member
ראס אל חנות..התערובת הארומטית

המרוקאית......משכרת בניחוחות..מרכיביה... הנה גירסה קלה... מכיוון שאמרוקאי שאל מה זה?הנה הסבר ומתכון... בצילום נתן לראות חלק מהמרכיבים. אם תרצה שמות באנגלית רק תבקש.. ראס אל חנות- הכתר או הנזר ...הארומאטי של המטבח המרוקאי.. תערובת ארומאטית משכרת בניחוחותיה.. התערובת היא סוד כמוס שתבלינאים בשוק במרוקו שומרים לעצמם מכל משמר. במקור התעורובת מורכבת מ כ 27 סוגים שונים של תבלינים. באנגלית – RAS EL HANUT הראש של החנות-כלאמר הכתר של החנות. וזה מדבר בעד עצמו , עד כמה תערובת זו היא מיוחסת. אמא שלי מכינה תערובת זו בעצמה.לא כמות גדולה. כדי שיהיה טרי כל הזמן. המון תבלינים חסרים , והוחסרו עם השנים בגלל חוסר זמינותם. אך רק למען הידיעה, התערובת בסודי סודות ..הכילה גם מיני חזזיות..שגדלו והיו טפילי עצים מסויימים במרוקו..והן חלק מהמרכיב הסודי בתערובת... כל בעל חנות תבלינים נשבע בתערובת שלו..שהיא היא הדבר האמיתי.. אך למעשה..זהו ענין של טעם והעדפה ..מה אוהים יותר.. יש שיוסיפו יותר זנגויל.ויש שפחות משייה.. אתם שחקו עם התערובת.. ואל תשכחו להחזיק מחברת ועט על יד.. לתעד כמויות..כי אם ימצא חן בעינכם... תוכלו לחזור על התערובת בדיוק . התערובת הבסיסית. 1 כפית קינמון-טחון טרי 1 כפית זנגויל טחון(ג'ינג'ר) 1 כף כורכום-טחון טרי 1 כף פלפל אנגלי-טחון טרי 1 אגוז מוסקט שלם בגודל בינוני מגורר דק מאד. כף וחצי משיה- טחונה מראש 1 כף פלפל שחור-טחון טרי לערבב את כל האבקות יחד לשמור בצנצנת . על מנת לשמור על הטריות אפשר לשמור בפריזר. על כל 1 ק"ג בשר טחון אפשר להוסיף כפית וחצי מתערובת תבלינים זו. בפעם הראשונה מומלץ להוסיף פחות עד שמתרגלים לטעם . ואז להוסיף בהתאם. הערות: תערובת זו מתאימה לתיבול קציצות לבישול. מקור:WAN
 

wan

New member
קופסת התבלינים היומיומית שלי...

ואיך לא? ראס אל חנות... באמצע..כיאה לתבלין מיוחס.. למי שגר בארץ..אין בעייה להגיע לשוק לחנות תבלינים ולקנות את התערובת..רק לבדוק שהיא טרייה. אמא שלי למשל נהגה להכין כמות ענקית ולחלק לנו. היום אני אפילו סוחבת עבורה חלק מהתבלינים מפה... כמו למשל אגוז מוסקט נפלא שיש כאן..ועוד.. פעם נהגו להכין הכל עם ה"מהראג'".. היום אמא לוקחת את התבלינים בשלמותם..לפי יחס שהיא מודדדת. לתבלינאי מרוקאי שלה...והוא טוחן לה במקום... מוכר לכם? אני בכלל אוהבת את הקטע הזה של..התבלינאי הקבוע.. מוכר הבשר הקבוע... שמכיר אותך.. זה די מוכר בארץ.. גם פה יש לי כאלה עם הזמן..
 

wan

New member
ומה אתכם?היכן אתם קונים את

שלכם? או האם מכינים לבד... איך אתם שומרים את התבלינים.. ספרו קצת... יש פה הרבה ריחות משכרים..בשרשור הזה.... מעורבים לא רק זרעונים קטנים.. אלא גם תכונות מופלאות.. שמנים אתריים שהתבלינים מכילים.. והשפעותיהם עלינו בדרכים עקיפות..ולא עקיפות.. צבעים מרקמים. נו ספרו מה הכי הכי תבלין בעינכם.. ובלעדיו המטבח אינו מושלם..
 

עלמה 3

New member
על נושא התבלינים אמא שלי ואחותי

עדיין אחראיות....הן קונות לי, תוחנות לי ואני מקפיאה בפריזר. אמא עד היום קונה הכל שלם ותוחנת בעצמה ומחלקת לכולם. התבלין שאת מדברת עליו, אני לא מכירה, משתמשת בחלק מהמרכיבים שלו. מה שמצחיק זה בגלל שהורי מאלג'יר אמא מושפעת מהמטבח הצרפתי. אז יש לה קטעים מהסוג של לא שמים כרכום עם פלפל אדום ביחד. ומה שכן יש הרבה "גוזה" אצל אימי (אגוז מוסקט) במטבח של אמא (וגם אצלי) האגוז מוסקט שולט ונדרש כמעט לכל תבשיל וחשוב מאד באגוזים שלמים ומגררים לתוך התבשיל. או למשל את האפונה מבשלים לבד, ללא בשר או עוף וללא פלפל אדום ותיבול בהיר, ובגללה אני לא אוכלת אפונה, כי היתה עושה אותה עם חמאה וז'ה נראה מכובס. בקיצור מתי שהוא אמא ש'תכנזה. לעומת זאת בן זוגה של אחותי מרוקאי עסלי מכל הכיוונים, והיא למדה עם השנים ממשפחתו ממש לבשל על טהרת המרוקאי וגם לימדה אותנו ....... אני מקווה שאמא לא קוראת פה
כי היא אוהבת לשלוט במטבח
 

בדאוויה

New member
התבלינים הכי נפוצים במטבח שלי הם

פפריקה אדומה פלפל לבן כרכום שלושת התבלינים, אי-אפשר בלעדם. אח"כ מגיעה הרשימה שמשלימה: אגוז מוסקט פלפל אנגלי כנמון כמון אלה למעשה התבלינים שאני עושה בהם שימוש יומיומי.
 
רק מי שלוקה ב"ראס להאנד"...

לא יקוד ל"ראס לחנות"! שנקרא גם "לאאמה דלכווארי". ויעידו עליו אוהבי ה"סכינה". וככזה, אני מופקד על הכנתו וחלוקתו לגיסותיי משני הצדדים. ולחמותי, שבאשמתי גרמתי לה לנתק מגע עם התבלינאי שלה. ולעניין סוד הכנתו, גם כאן, כמו אלמרה, אמרוקאי ועוד חובבי בישול, שינקו משדי אימם את המגע הקוסמי, והחוש "להרגיש" את התבשיל. אני עדיין מקובע בשיטת ה"שניטפה", והכל בטחינה עצמית, בבית. ולספר לכם על הריחות שהבית מתמלא בו...? "זר לא יבין זאת"! וכמו שהזכירה WAN, אין תבשיל בשרי (אדום) שה"לאאמה דלכווארי" אינה יאה לו. ולא לצלי כמובן! התבלין העיקרי לקציצות על האש.. זה לא אחר משומן כבש, והכל טחון גס יחד. וואו! כבר בא לי להדליק את הפחמים.
 

wan

New member
שלמה גם אני כמוך מבשלת ללא

מדידות או תכנון בכלל.. אך מכיון שבשנים האחרונות גלשתי בפורום אוכל... ועל מנת שיצליח לאחרים גם... נאלצתי למדוד ולשקול לטובתם. אני מבשלת ללא שקילות...כשמדובר בתבשיל.. אך כשמדובר במאפה כמו עוגה עוגיות וכו'...שהם קצת כמו מתמתיקה עם חוקים..שקילה היא הכרח...ורצוי ..על מנת להגיע לאותה תוצאה . ואהבתי את ההגדרה..."ראס דאל להאנד"....חחחח
 

אלמרה

New member
עד שלא שמעתי על התערובת הזו...

וזה קרה לי לפני כשנה וחצי בערך, לא ידעתי ולא הבנתי כמה לוקים בחסר אלה שלא ניסו ונהנו מ"הראש של החנות". זו תערובת מופלאה ומה שWAN אמרה נכון ובכל חנות יש תערובת "סודית" משלה, והיא הנחשבת בעיני בעל החנות. החשוב הוא שזו תערובת ארומטית מאוד ומשבחת ומשדרגת כל תבשיל קציצות ובשר לעילא ולעילא... אני יוצא במיוחד לשוק כדי לצלם כמה דברים עבור WAN ואכלול גם את דוכן התבלינים המועדף שלי... אתם, אל תזוזו לשום מקום.
 

wan

New member
אלמרה כפרה אמרת לא לזוז../images/Emo178.gif

אבל אם צריכים פיפי ממימבקשים רשות? אף אחד לא כאן.... וחוץ מזה לגבי התערובת..יתכן ובבית קראו לזה"לקאמה דאל קווארי"? לקאמה=תערובת...מיוחדת לקציצות ...
 

בדאוויה

New member
ממני לבקש רשות


הצביעי יפה, בצורה כזו
מה שלומך ואנואנה? התגעגעתי אליכם. גם אמי קראה לתערובת של התבלינים "לקאמה דל-קווארי". פעם היתה טוחנת בשבילי כל מיני תבלינים. היום, אני קונה אותם טחונים אצל העטאר בשוק מחנה יהודה. קונה אותם בכמויות ושומרת אותם במקרר.
 

אלמרה

New member
בדיוק! ככה קראו לזה ועוד מעט תראי

בינתיים צילמתי לך את הברבוניה שהביאו היום טרי לשוק נתניה... בהמשך (לקחת את הזמן, אפשר פיפי כמובן אבל לא קקי), אציג את כל מה שצילמתי.
 

בדאוויה

New member
אוי אלמרה איזה ברבוניות!!!

יפות להפליא!!
אחחח, לא הייתי מתנגדת לטגן אותם ולאכול אותם לצהריים.
 

שילה1

New member
אוף....כמה אוהבת פול טרי!!!מבשר את

האביב,ולא יכולה בלעדיו!!(פול ובמיה-שני הירקות הכוכבים שלי..)
 

בדאוויה

New member
בערב פסח, מכינים מרק תפו"א עם פול

אחסרה מרק טעים מאד ומשאיר טעם של עוד. אוטוטו מתקרב החג ונשתה אותו
יוווו ואן, תני לנו בבקשה את המתכון למרק הזה. האם זה על אותה מתכונת של מרק תפו"א רגיל שיש להוסיף פולים??
 

wan

New member
לבסארה דאל פול


פסח זה גם חג מאד ריחני
..תרתי משמע... כמה פול זורם ...לבטננו. פה יש כל השנה קפוא. ועושה בו שימוש כל השנה.
 
למעלה