סבאח אל חיר -בוקר טוב

  • פותח הנושא wan
  • פורסם בתאריך

wan

New member
סבאח אל חיר -בוקר טוב ../images/Emo140.gif

ספאנג' עלא סבאח .... זה מה שהייתי רוצה עכשו.
 

wan

New member
ועל יד ומלווה

כוס קפה כזה במדרחוב בתל אביב. אך איזה קפה זה. לא צריך יותר. שיהיה לכם יום נפלא. עם עוד הרבה סיפורים מרגשים כמו שקראתי כאן. למשל סיפורה של ברוריה ביטון. איזה סיפור נפלא. תודה לך ברוריה.
 

אלמרה

New member
זו התעללות WAN. אבל בוקר נפלא!!!

אם את רוצה את הספינז'את הכי טובים, הכי חומים, חמים וגדולים (לא ספוגים בשמן!), לכי אל פינת ה"מדינה" שליד השוק לא הרחק ממלון "רויאל מנסור" בקזבלנקה. שם עומדים אנשים בתור לפני דוכן קטן ודי עלוב, בפינה דלוחה של קרן הרחוב מגישים לך את הספינז' מושחלים על גבי חוט העשוי מעלה של כפות תמרים...WYWYWY!!!! והתעללות מדוע? כי את כעת צריכה, אבל במהירות! להספיק ולכתוב לנו גם את המתכון להכנת הספינז'... הקפה, אפילו יותר טוב מזה שבת"א שם. עלי WAN!
 

wan

New member
בלפרח'אה אה חיי- ספינ'ג הדונאטס

המרוקני0אולי פעם אחת ולתמיד מישהו יאמר ,איך ? מרוקני או מרוקאי?) יום אחד אגיע למקום שתארת....לצערי את מרוקו לא ראיתי מעולם. מלבד העובדה שרק נולדתי שם....והורי עלו מיד ארצה. זה עדיין חלום שלא התגשם. אך אם יתגשם. מבטיחה ללכלת לדוכן הזה. התיאורים האלה עושים המון חשק לנסוע. תודה. הספינג' באדיבות אמא שלי(יטוואל עמארהה). הצילום שלי.
ספאנג'- דונאטס מרוקאי מצרכים: 1 ק"ג קמח רגיל כף וחצי שמרים יבשים 2 ביצים גדולות. 2 כפות קוניאק מים כ- 800מ"ל מים (כ-4 כוסות של 200 סי.סי)או כמו שאמא שלי אומרת כמה שנכנס שיהיה בצק דליל. 1 כף סוכר חצי כפית מלח- להוסיף בסוף אחרי שלשנו את הבצק עם השמרים ושאר המרכיבים. לזרייה- אבקת סוכר לזרייה. או אבקת סוכר מתובלת בקינמון ומעט ציפורן. נסו גם אבקת סוכר מתובלת בקצתFIVE SPICE יוצא מעניין.וטעים מאד מאד. הכנה: מתפיחים שמרים יחד עם כוס מים פושרים וסוכר. מערבבים ביצים יחד במזלג. מוסיפים הכל לקמח ולשים לבצק מאד מאד רך . כדי להמחיש כמה רך, אפשר ביד להקציף את הבצק. ולכן מומלץ להכינו ביד. אבל אם במיקסר. יש ללוש היטב, ולהקציפו . כשנרים חופן מהבצק הוא ינזל כלפי מטה כמו שרוך ארוך , אך לא יטפטף. זאת אומרת לא יתנתק מכף היד. להתפיחו מכוסה היטב בניילון נצמד. עד הכפלת נפח. יש להקציפו שנית . ושוב להתפיח. לפני הכנת הסופגניות, יש להקציף שנית. להכין קערה עם מים פושרים על ידנו. לחמם שמן לטיגון עמוק בסיר רחב. השמן צריך להיות בטמפרטורה של 190 מעלות שזו הטמפרטורה האידאילית לטיגון. לטבול כפות ידיים קלות במים ,לתלוש חתיכת בצק,לנעוץ בוהן ליצירת החור באמצע,להרחיבו מעט,ולהטיל את העיגול לשמן החם. לטגן עד הזהבה . להוציא למסננת. לאכול כשעדיין חם. לפזר מעל אבקת סוכר. הערות שלי: נפלא עם כוס תה מהביל משיבה, או נענע,אבל בחורף עדיף שיבה. אצלנו אכלו את זה עם סוכר ,הייתה צלחת מרכזית של סוכר , כל אחד לקח ספינג'ה, נגס טבל בסוכר,ולגם מהתה.. וזה היה יאמי. ההקצפה של הבצק הכרחית וחשובה ואין לדלג עליה. וכמו שאמא שלי אומרת הבצק צריך להיות "חפיף"כלאמר קליל.ואורירי. הקוניאק מצויין לדחיית השמן. ולכן לא תהיה ספיגה מרובה של שמן. כמו כן הביצים במתכון מהסיבה הנ"ל. הן צריכות להיות קלות . לסופגניה גדןולה קוראים ספינג'. ולקטנה- ספינג'ה. מקור:אמא שלי- WAN
 
אומרים מרוקאי..

יוצאי מרוקו שם עדתם הוא מרוקאים..השפה המדוברת במרוקו היא מרוקנית..לא כולם יודעים את זה אבל אם רצית לדעת אז הנה אמרתי לך ..
 

שרונהה

New member
תודה לך wan על המתכון../images/Emo3.gif

אני שותה עכשיו כוס תה עם נענע ומפנטזת על הספינג'... אני מכינה אותם בדיוק אותו דבר, אבל רק בחנוכה.... כרגע יש לי רְרֵפָה... אני מכינה אותן בכמויות, בשביל התה
 

ע ו מ א ר

New member
שיו עושה חשק...../images/Emo13.gif

מי מוכנה להכין עכשיו שפינג' תה עם נענע על חשבוני יאלה נו תרימו את הכפפה ע ו מ א ר
 
הפסדת ע ו מ א ר

כמובן איך אפשר בלי ספינג' ותה עם נענע יום אחרי החתונה אצל המרוקאים..אחסרה..מממ..זה היה טעים...
 

אמרוקאי

New member
עלאש א-כסרה???

חבּת דזוּוואז כּל נהַאר?
וּאילַא תוַואחסת לספנז' - תכּד תעמלום כּל סבַּח (אִילַא חתַזכּ בַּאש תרזע רלֵדַה פחַאל לבּרמַה דלמַא
) (מי שלא הבין שיצביע
כדי שאדע אם לשים תרגום בגוף הסרט)
 
אח-חסרה כי נגמרו הימים ההם

להתחתן מחדש? מספיק לי פעם אחת בחיים, ושיחיה, בעלי היקר. מה שמסומן בסוגריים - היה לי קשה להבין. וכן, אני יודעת להכין ספינג', לא הכי הכי טוב יוצאים - אבל עדיף כך מאשר כלום.
 

אמרוקאי

New member
תרגום

מרוקאית: חבּת דזוּוואז כּל נהַאר? עברית: האם את רוצה להתחתן כל יום? מרוקאית: וּאילַא תוַואחסת לספנז' - תכּד תעמלום כּל סבַּח (אִילַא חתַזכּ בַּאש תרזע רלֵדַה פחַאל לבּרמַה דלמַא ) עברית: ואם את רק מתגעגעת לסופגניות - תוכלי להכינם כל בוקר (אם את רוצה להפוך שמנה כמו חבית מים).
 
הלוואי ויכולתי לאכול אותם כל יום

זה כל כך טעים - יאמי.
אבל מה לעשות שמצאו לי כולסטרול כזה גבוה שדרש ממני לוותר על כל סוגי הטיגונים
(ושתדע לך, אני רחוקה מלהיות שמנה מכדי לעשות דיאטה). אני מחכה לחג החנוכה כדי שתהיה לי סיבה טובה להכין אותם.
 

אמרוקאי

New member
../images/Emo32.gif הדרך הבדוקה והיעילה ביותר

להורדת כולסטרול היא הרבה פעילות גופנית. הכי טוב זה להצמד לתוכנית המשלבת גם פעילות אירובית וגם פיתוח שרירים (במכון כושר). זה, בשילוב תזונה נכונה, יכול לחולל פלאים בגוף (וגם נפש) האדם. זה בדוק.
 
צודק מאד

אז ככה, הרגלי אכילה - השתנה כמעט לחלוטין (כמובן שבחגים היה לי קשה לעמוד על המשמר). ופעילות גופנית - אני לא מן המתמידות ובקטע הזה, אני לא מרוצה מעצמי.
 
גיסתי..

לגיסתי הטריה היום היה סבחת ערוסה והיה מדהים...אתמול אחי נישא ..רק בשמחות
 
למעלה