הסליחה

שרונהה

New member
הסליחה../images/Emo39.gif

ימים אלה הם ימים של סליחות. ברצוני לפתח דיון סביב הערך "סליחה" כפי שנתפש אצל יהודים יוצאי מרוקו בחיי היום יום בכלל ובימים הנוראים בפרט. הבמה שלכם.
 

פפו

New member
היכולת לבקש סליחה היא מעלה.

מעלה שמרבית בני האדם לא ירשו אותה מהבורא. בדרך כלל הסיבה היא גאווה עצמית,אגו נפוח וזילזול בנפגע. למעשה בקשת סליחה היא הודעה פומבית שטעיתה דבר שעשוי להתפרש כפחיתות כבוד בעיני המבקש אל מול הסביבה. לא מכבר עקב חוסר ריכוז כמעט וגרמתי לתאונה כשלא נתתי זכות קדימה לרכב אחר בכיכר. פתחתי את החלון התנצלתי בפני הנהג תוך הודעה מלאה באשמה. הלה אפילו לא טרח להקשיב ולא חסך ממני את קללותיו ואילו אני לא הרפתי והמשכתי להתנצל תוך הוספת תנועות התנצלות אך הוא בשלו מגדף וכבר זנח אותי ועבר להורי ילדי ואישתי. רציתי להמשיך בנסיעה אך מכוניתו חסמה אותי יצאתי החוצה ניגשתי לחלון שלו ונתתי צעקה שהחרידה את הסביבה והאדיות לחץ פול גז ונעלם. מסקנה שלעיתים התנצלות ובקשת מחילה מעוררות רושם מוטעה אצל היריב ואך מחזקות את התוקפנות שלו. עצתי:לפני שתבקשו סליחה בחנו היטב את הגורם שאמור ליסלוח
 

אמרוקאי

New member
שלְייחַה היא שלחַה קטנה ../images/Emo3.gif

אך ברצינות, אינני מכיר את מילה במרוקאית שפירושה "סליחה" (אתם מוזמנים להשלים לי את החור הזה בהשכלה). לעומת זאת, אני מכיר את המילה "סמח לי", שפירושה "סלח לי". מה זה אומר?
 

RANOFROY

New member
C'est la meme chose=פחל פחל../images/Emo45.gif

אכן "סמח לי" זה המושג הציורי של סליחה בפרשנות של "סלח נא לי"
 

אלמרה

New member
אני נזכר בחרת הקודש שאפפה אותי....

בילדותי לקראת הימים הנוראים עת באמת חרדתי לשלומי ולשלום יקירי שחוטאים בני חוטאים אנחנו... אבל שרונהה משום מה את מזכירה לי כעת דוקא שיר יפה של אנריקו מסיאס שהיה אורח קבוע בביתנו מעל גבי סלילי ההקלטה: "הסליחה הגדולה" Le grand pardon (ובטח ימצאו כאן לפחות 2 טעויות בכל מילה). מי מכיר מי יודע ומי מביא לכאן קישור לשיר? אני יודע מי... ראןאופרוי!
 

RANOFROY

New member
אין אפילו חצי שגיאה- ציון 10../images/Emo45.gif

עברת בהצלחה את הבחינה .לגבי הקישור המבוקש הנה לך 30 שניות מהשיר www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/B000006RJ9/ref=br_lf_m_9/171-2832236-9529804 הקלק על הGRAND PARDON ו......
 

אלמרה

New member
תודה ידידי היקר הרי ידעתי שאתה....

מיד תיעתר לאתגר... את הלינק אגב אתה יכול להעתיק אל השורה בתיבה הפנויה למטה אחרי ה"כתובות אינטרנט נלוות" שמתחת לכפתור "ברצוני לקבל הודעת SMS על תגובה להודעה זו"... תחת הכותרת "קישורים בתוכן ההודעה" - בצד שמאל העתק את הלינק (תחת "קישור") ובימין העתק מתוך ההודעה שלך (מכאן) את המילה או מילים אותן אתה רוצה להכחיל ולהדגיש ולהופכן ללחיצים כמו בדוגמה שלי... זה פשוט. ותמונה מצרפים כאן למטה יותר תחת "צירוף קובץ - קבצים" בהנחה שהקובץ מסוג מורשה (DOC וJPG וכיו"ב אבל לא EXE וכיו"בהם) על ידי בחירת הקובץ (לחיצה שם למטה על BROWSE וזו כל התורה..)
 

solben

New member
פיוטי סליחות

הפזמונים כבר מתנגנים לי, ואני תיכף יוצא. אכוון להוציא גם אתכם ידי חובת הסליחות. שבת שלום שלמה בן לולו בֶּן אָדָם מַה לְּךָ נִרְדַּם קוּם קְרָא בְּתַחֲנוּנִים, שְׁפֹךְ שִׂיחָה דְּרּשׁ סְלִיחָה מֵאֲדוֹן הָאֲדוֹנִים. רְחַץ וּטְהַר וְאַל תְּאַחֵר בְּטֶרֶם יָמִים פּוֹנִים וּמְהֵרָה רוּץ לְעֶזְרָה לִפְנֵי שׁוֹכֵן מְעוֹנִים. וּמִפֶּשַׁע וְגַם רֶשַׁע בְּרַח וּפְחַד מֵאֲסוֹנִים אָנָּא שְׁעֵה שִׁמְךָ יוֹדְעֵי יִשְׂרָאֵל נֶאֱמָנִים לְךָ אַדֹנַי הַצְּדָקָה וְלָנוּ בּשֶׁת הַפָּנִים : עֲמֹד כְּגֶבֶר וְהִתְגַּבֵּר לְהִתְוַדּוֹת עַל חֲטָאִים יָה אֶל דְּרשׁ בְּכֹבֶד רֹאשׁ לְכַפֵּר עַל פְּשָׁעִים. כִּי לְעוֹלָם לֹא נֶעְלָם מִמֶּנּוּ נִפְלָאִים וְכָל מַאֲמָר אֲשֶׁר יֵאָמַר לְפָנָיו הֵם נִקְרָאִים. הַמְּרַחֵם הוּא יְרַחֵם עָלֵינוּ כְּרַחֵם אָב עַל בָּנִים: &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& בְּזָכְרִי עַל מִשְׁכָּבִי זְדוֹן לִבִּי וְאֲשָׁמָיו אָקוּמָּה וְאָבוֹאָה אֶל בֵּית אֱלֹהַי וַהֲדוֹמָיו וַאֹמַר בְּנׄשָּׂאֵי עַיִן בְּתַחֲנוּנִי אֵלֵי שָׁמָיו נִפְלָה נָא בַּיָּד ה' כִּי רָבִים רַחֲמָיו : לְךָ אֵלִי צוּר חֵילִי מְנוּסָתִי בָּצַרְתִּי בְּךָ שִׂבְרֵי וְתִקְוָתִי אֱיָלוּתִּי בְּגָּלוּתִי לְךָ כָּל מִשְּׁאַלוֹת לִבִּי וְנֶגְדְּךָ כָּל תַּאֲוָתִי פָּדָה עֶבֶד לְךָ צוֹעֵק מִיַּד רוֹדָיו וְקָמָיו נִפְּלָה.... עַנְנִי אַדֹנַי עַנְנִי בְּקָרְאִי מִן הַמֵּצָר וְיִוָּדַע בָּעַמִּים כִּי יָדְךָ לֹא תִּקְצָר וְאַל תִּבַזֶּה עֱנוּת עֲנִי צוֹעֵק מִתִּגְרַת צָר אֲשֶׁר פְּשָׁעָיו לְךָ מוֹדָה וּמִתּוָדֶה עַל עֲלוּמָיו : נִפְּלָה.... מַה יִּתְאוֹנֵן וְיֹאמַר מַה יְּדַבֵּר וְיִצְטַדֵּק יְצִיר חֹמֶר אֲשֶׁר תָּשׁוּב גְּוִיָּתוֹ כְּאָבָק דַּק מַה יִּתֵּן לְךָ האדם כִּי יִרְשַׁע וְכִי יִצְדַּק הַלֹּא מִלָּיו וּמִפְעָלָיו כְּתוּבִים בְּסֵפֶר יָמָיו : נִפְּלָה.... בְּעוֹד לַיְלָה לְךָ קָמוּ עֲבָדֶיךָ בִּמְהַלְּלָם זְכוּת אָבוֹת לָהֶם תִּזְכֹּר וְאֶל תֵּפֶן לְמַעֲלָלָם קְנֵה עֲדָתְךָ כִּימֵי קֶדֶם קָדוֹשׁ יַעֲקֹב גּוֹאֲלָם וְהִנָּשֵׂא הָאֵל עוֹשֶׂה הַשָׁלוֹם בִּמְרוֹמָיו: נִפְלָה נָא בַּיָּד אַדֹנַי כִּי רָבִים רַחֲמָיו :
 

אלמרה

New member
מה נפלאו מעשי הבורא למקרא דברים אלו

תודה לך שלמה היקר! סליחה אם אי פעם פגעתי או גרמתי לך צער. הסליחות כמו השירים מתנגנים לי כפזמונים. מזכירים לי עת צעיר הייתי ועול ימים. הם כתובים בחן רב ושפע חרוזים. כבוד הנחלתנו בכתיבתך ותרומתך ואני לפחות יודע "מה למעלה ממך". רק אלוהים!
 
למעלה