פרשת " וישלח " מאת רפאל כהן.

פרשת " וישלח " מאת רפאל כהן.

פרשת וישלח. מה בפרשה ? בפרשה זו יעקב חוזר לארץ ישראל ומתכונן לקראת הפגישה עם אחיו עשו. יעקב חושש מאוד שאחיו עשו יהרוג אותו ולכן הוא מבצע כמה פעולות טקטיות : הוא חוצה את משפחתו ואת אנשיו לשני מחנות, מתפלל לבורא עולם ושלוח עדרי צאן ובקר כמתנה לעשו. עם בוקר נפגשים עשו ויעקב על מתחנותיהם. יעקב משתחווה שבע פעמים לפני עשו והם מתחבקים ומתנשקים : "וישתחו ( יעקב ) ארצה שבע פעמים עד גשתו עד אחיו. וירץ עשו לקראתו, ויחבקהו ויפול על צוארו וישקהו ויבכו " בהמשך מלאך אלוקים קובע ליעקב שם חדש : ישראל. מה אפשר ללמוד מזה היום ? בפרשת " וישלח " אנו מקבלים מתכון מוצלח כיצד למוסס את השליליות, להתגבר עליה ולהפוך מצב שלילי למצב חיובי. יעקב מתפלל מתוך ביטול מוחלט כלפי הבורא : " קטונתי...הצילני נא מיד אחי, מיד עשו כי ירא אנוכי אותו פן יבוא והכני אם על בנים " יעקב שלוח לאחיו מתנות גדולות, עזים, פרות ואתונות. המתנות הן לא רק ביטוי להנמכת האגו אלא גם כלי נשק רוחני במלחמה נגד השליליות. אנו למדים מכך כי עלינו לתת מתנה או צדקה כדי שזו תכפר על מעשינו ותרכך את השליליות. כמו כן, יעקב גם מתכונן למלחמה : חוצה את המחנה לשניים, מתדרך את האנשים ומסדר אותם בסדר מסוים ומתוכנן לפרטים. הנשק הסופי ששובר את עשו לחלוטין " יעקב משתחווה לפניו שבע פעמים. האגו של עשו מתנפח, השליליות מתנפצת, עשו מתרכך, והטקטיקה החכמה של יעקב מנצחת בגדול. השבוע יש לנו הזדמנות להתחבר לטקטיקה הזו של יעקב ולנצח בתחומים האישיים שלנו. זה הזמן לעשות " וישלח " – לנסות להתפייס עם הזולת. להסיר חסימות ומחיצות, אפילו אם מדובר באדם שלא דיברנו איתו הרבה שנים או שמדובר בסיטואציה שלילית שקשה להתמודד איתה. בכוחן של התפילות והמחשבות החיוביות להפשיר כל מתיחות. יעקב הצליח להפוך מצב שלילי הגיוני של " והכני אם על בנים " – למצב חיובי, לא הגיוני, של " ויפול על צווארו וישקהו " השם " ישראל " הוא ביטוי של ניצחון. יעקב מגיע למעמד של ישראל ( אותיות לי – ראש ). הוא עובר ממצב של יעקב ( עקב ) כלומר אחד שעוקב ונגרר בפאסיביות אחר גורלו, למצב אקטיבי של נקיטת יוזמה יצירתית. הפרשה נותנת לנו את הכוח להנמיך את האגו, להפוך מצבים שליליים למצבים חיוביים ולהגיע בחוכמה לדרגה של " ישראל " קטע מתוך הספר " האיש שהצליח לשנות את הסרט " מאת רפאל כהן. שבת שלום לכל באי הפורום. אלי פילו
 
עולם ומלואו בפרשת השבת

בוקר טוב ושבת שלום! הפיכת השלילה לחיוב, זו "אומנות" בפני עצמה. מי יתן ובחיינו "הפרטיים והכלליים", נדע ללמוד ולהשכיל, מיעקב אבינו, אשר לא "שעה", לשליחיו ולמלאכיו שהפחידו אותו, ככתוב:. "ויירא יעקב מאוד וייצר לו"....לאחר "הדראמה", בענווה שאין גדולה הימנה, אומר הוא לעשיו: אתה, "אדוני" לך לדרכך, ואני אלך לי לדרכי.... תודה לך אלי פילו היקר.
 
תבורך רבי נסים

אמת, הגדרת היטב את נושא הפרשה של השבוע, אם האמת תינתן לי להאמר, האם אנחנו ( בכל אופן מדבר בשם עצמי ) נוהגים כך. לו השכלנו להפנים זעיר אנפין מן הכתובים בתורתנו הקדושה על כל כתביה, אזי, העולם היה נראה אחרת. שבת שלום ומבורך, רבי נסים. ואגב אשתי שתחיה, נדבקה בהריסה של הספרוויים, ומלעיטה אותי כל שבת במאכל הנהדר הזה. לבטח יש באמתחתך סיפור אודות הנושא הזה, ואם לא, זו לא בעיה עבורך, הן מקולמוסך ניגר שפע של מלים שעושות רק טוב על הנשמה. אלך לבדוק את ההריסה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
למעלה