שלום לכולם, אשמח לעזרה מכם.

The S moon

New member
שלום לכולם, אשמח לעזרה מכם.

מישהוא יודע מה פירוש שם המישפחה סרור (sror) ? האם מישהוא יודע מה המוצא של שם זה ? בעיקרון זה מטוניסיה, אך אמרו לי שיש גם מרוקאים בשם זה, האם זה נכון? זה לחקר שורשים, חלק אמרו לי שזה למעשה צרור, אך במבטא בצפון אפריקה זה נהיה סרור הייתכן? וכן אמרו לי שזה מגירוש ספרד, ותועד עוד בספרד במאה ה- 12,האם זה נכון? מישהוא יודע , אשמח לכול מידע, כמו- מוצא, אישים, פירוש, וכו`, תודה רבה לכם ?
 

ד קובי

New member
סרור...

אני יודע שיש סרור ממוצא מרוקני וגם סרור טוניסאי נתקלתי בשניהם לגבי איך מה ולמה אולי חכמי הפורום יוכלו להשיב על כך אין לי מידע בעניין
 

The S moon

New member
מישהוא פה יודע צרפתית ?

מישהוא יכול לתרגם לי את זה? זה לא בדיוק סרור, אך זה מה שמצאתי, ואשמח אם מישהוא יתרגם לי זאת, ואם יש למישהוא גם ידע אישי על שם המישפחה, זה מעולה, תודה רבה.
 
השלום לך.

מצטער שלא יכולתי לענות, פשוט תפוז לא נתן להכנס, ניסיתי זאת שוב, וראו איזה פלא, אכן הצלחתי. ABISROR ou ABISEROR ou BISROR ou SERROR ou SEROR ou SEROUR : plusieurs origines possibles : ce nom d'origine hébraïque signifierait le père (abi) du faisceau (tseror) ou mon père est un faisceau. Tseror est également un nom biblique : c'est un homme de la tribu des Benjamin et père du futur roi Saül (cf. bible : Genèse 46,21). Autre explication : sror serait une déformation de srara signifiant autorité, et donc Abisror signifierait père de l'autorité : ils auraient donc occupé des postes de rabbins ou de sacrificateurs rituels. Enfin dernière hypothèse : il viendrait du nom de tribus berbères de la région d'Oran להלן התרגום. השם אביסְרור, או אביסֶרור או ביסרור, או סרור, או סרור, הרבה מקורות אפשריים. השם ממקור עברי משמעותו אבי הצרור, ( זר פרחים ) או שמא זה אבי הוא הצרור.( הערה אישית שלי נראה לי שהצדי הוחלף לסמך ) צרור הינו גם שם מן התורה, זהו איש שבט בינימין ואביו של המלך שאול. משמעות אחרת, סרור, ייתכן עיוות של שררה, שמשעותה מלכות או ממשל, ולכן אביסרור, משמעותו אבי המלוכה, אבי השררה, לבטח איישו משרות של רבנים או של כהנים. האפשרות האחרונה הינה, שזה בא משם של שבטים ברברים באזור אוהראן אשר באלג'יריה. אני תקוה שעזרתי במקצת. ידוע לי שהשם נפוץ אצל התוניסאים, כפי שקובי כתב, מנהלת אתר " קוסוקוס ", הינה חנה סרור. בעלה הינו ממוצא תוניסאי, תוכל לפנות אליה על גבי האתר שלה, ולשאול אותה. בהצלחה.
 
איני מבין .......

בבראשית, מו, כא, לא מופיע השם צרור או סרור, כפי שכתוב בצרפתית, ולכן אומר בהסתייגות, שהמשמעות הזו אינה נכונה, ויש לבדוק מי כתב את הדברים הללו. אנ תרגמתי מילולית את אשר הבאת, ולכן כדאי להסתמך על שאר הפירושים. תכף ייכנס, המומחה, ידידנו הודפי, ויבאר עבורנו את הסוגייה הזו. בברכה אלי פילו
 

The S moon

New member
זה מופיע בבראשית, אך לא שם ניראה לי

וצרור זה לא אבי שאול, אלה סבא,או סבא רבא שלו, כמו כן צרור זאת מילה בעברית ולא בערבית, לא יודע אם כוונתה סרור, או לא , כמו כן שררה , זה ניראה לי שממה, ולא מלכות, נכון ? עד כמה שידוע לי זה טוניסאי, וזה לא הכי נפוץ השם הזה, בהשוואה לשמות אחרים. לכן זה גם בעייתי, ההסבר היחיד שמצאתי היה באתר עמית, ונכתב שם שזה מהמילה צרור, כמו כן בפורום שורשים כתבו שם לאחד, שזה מהמילה צרור, ותועד עוד מהמאה ה- 12 בספרד, על ידי יהודי שכתב שם על אנשים בשם המישפחה צרור, זה לחקר שורשים, ובולבלתי יותר מכול זה,והפירושים,חח.. ותודה לך.
 

The S moon

New member
מצאתי עוד משהו, אבל אני לא דובר

אנגלית ברמת שפת מקור, כך שלא הבנתי הכול, מישהוא יכול להסביר לי בכללי מה זה אומר, ביחוד שתי הפסקאות האחרונות, שם מדובר דרך אגב על הנושא של שאול המלך, וסרור או אביסרור, כלומר שאביו נקרא סרור, או שזה מסוריה, או סהרה, אך לא הבנתי הכול, כמו כן כתוב על ארצות ששם זה נפוץ בהם, כמו ישראל, גרמניה, צרפת , פרו, דרום אמריקה, ארצות הברית לפי מה שהבנתי, אלו יהודים מארצות אלו, או לא רק, אשמח להסבר, מצטער על הטרחה. תודה
 

מאדמאן

New member
הכנס לכאן

באתר עמית ניתן למצוא פירושים שונים לשמות. ארץ המוצא אינה חשובות משום שבצפון אפריקה נהגו לנדוד ממדינה למדינה... מקווה שזה יספק אותך.
 
הנה מה שמצאתי עבורך

באינצקלופדיה " ארזי הלבנון " לחכמי המערב. רבי שלמה ב"ר טוביה צרור - השני - מחכמי ורבני אלג'יר רבי שלמה צרור - 1640 - 1570 - רבי שלמה פעל באלג'יר רבי רפאל ידידיה שלמה צרור - רב מופלא מגדולי חכמי אלג'יר 1681 - 1736 רבי משה צרור - מחכמי אלג'יר רבי מרדכי צרור - רב באלג'יר רבי יעקב צרור - דיין באלג'יר, מתואר הגאון רבי יוסף ב"ר יעקב צרור - מחכמי אלג'יר רבי אברהם צרור - שליח חברון לאירופה המערבית בשנת 1739, נפטר בהאג בשנת 1741. אם כך לפי הכתובים הללו, אנו יודעים בוודאות שהשם צרור, אינו דומה לסרור. צרוקו מקורו באלג'יר. השם סרור אינו מופיע באנצליקופדיה זו. אני תקווה שעזרתי לך, באשר לתרום הטקסט מאנגלית, אני משאיר לך את המלאכה. בהצלחה וחג אורים שמח. אלי פילו
 

The S moon

New member
תודה רבה לך, ובאשר לתרגום

זה קצת בעייתי חח... לא ביקשתי שיתרגמו לי, אלה באופן כללי אם אפשר. תודה.
 

The S moon

New member
/tapuzforum/images/emo207.gif דרך אגב, מישהוא מכיר את העיר

מוגאדור במרוקו ? זאת בטח שאלה רטורית חח... מישהוא פה הגיעה משם? זאת אותה עיר שנקראת סוורא או משהו כזה ? יש למישהוא קישור על היהודים שהיו שם ? כמו כן על קהילות קזבלנקה, תודה.
 
למעלה