מאיפה מתחילים?

מאיפה מתחילים?

שלום
אני בת 42, יש לי כבר ילד בן 3.5 (גם הוא מIVF, רק שאיתו זה הצליח די מהר), ואני אחרי קצת יותר משנה של טיפולי פוריות (היתה שאיבה אחת, 15 הפריות, 8 מוקפאים, 6 החזרות)
אני קצת מתלבטת אם ללכת על תרומת ביצית או לעשות עוד שאיבה (למעט הגיל אין בעיה עם הביציות, מצד שני עברה כבר שנה מאז השאיבה האחרונה)
אני מטופלת אצל רופא טוב דרך קופ"ח מאוחדת.
איך מתחילים את התהליך של תרומת ביצית? האם אפשר דרך קופ"ח? האם הביציות מהארץ או מחו"ל? האם יש פיקוח על כמות אחאים? מה חשוב לדעת? איך בוחרים?
תודה
 

קובי932

New member
היי

את התהליך של תרומת ביצית מתחילים בהבנה שלך שכול הנסיונות להביא ילד בריא (מביציות של ) כשלו וזו דרכך היחידה לאחר שהחלטת שמאסת בIVF את צריכה להחליט באיזה מרפאה את רוצה לעבור את התהליך יש כמה טובים כולם מציעים פחות או יותר את אותו הדבר יש גם אופציה לראות תמונה של התורמת (בתוספת תשלום ) או אם את רוצה תורמת אנונימית היום רוב התורמות הם מאוקראינה(יש גם ממדינות אחרות) אבל כול התהליך מתבצע כאן אין צורך לטוס לחו''ל (אבל היא קיימת במידה ואת רוצה ) יש גם אופציה לתורמת ישראלית כאן בארץ אבל זמני ההמתנה גדולים מאוד קופ''ח משתתפים בהוצאות (תלוי מאוד במסלול שלך לא בכולם הם משתתפים )
 

Mic0137

New member
הייתי מחדדת לגבי אפשרויות...

לפני בערך חודש וחצי כשאני התחלתי לחפש ולבדוק שאלתי גם את זה...
אני מניחה שבייעוץ עם הרופאים שלך תדעי אם עדיף לך עוד ניסיון של ivf או ללכת לתרומה.
גיליתי הרבה יותר מידע ממה שכתוב פה, משום מה יש קצת הרגשה שהפורום ישר שולח אותך ל2 חברות שעובדות עם אוקראינה (כאילו הוא מכור מראש...) לכן חשוב לי לחדד קצת.
יש הרבה אפשרויות, אוקראינה, קפריסין, ספרד, ארצות הברית (אלה הדברים שאני ביררתי עליהם עד עכשיו).
לכל אחד מהם תמצאי יתרונות וחסרונות, אנשים שמרוצים כי קיבלו שירות ונכנסו להריון וכאלה שלא מרוצים מאותן סיבות.
בגדול, יש לך אפשרות להביא עוברים לארץ ויש אפשרות לעשות החזרות שם.
עם הזמן והפגישות את מבינה שאוקראינה היא האופציה הזולה ביותר, יש אפשרות לראות תמונה ויש אפשרות שלא, יש אפשרות לתורמת פתוחה רק בארצות הברית, הבאת עוברים לארץ, כמות עוברים שמבטיחים לך, תורמת בלעדית לך ותורמת שמחלקים את הביציות שלה בין כמה בנות, בדיקות גנטיות לתורמת (באוקראינה זה ממש מעט, ספרד וארצות הברית מעל ל150 בדיקות גנטיות) לכן באופציה הזולה הייתי דורשת pgs, בדיקות שעושים לרחם שלך כדי לבדוק את הסיכוי שלך להכנס להריון וכו...
יש המון מידע והמון אפשרויות.
בינתיים הכנתי לי קובץ אקסל, הוא עדיין לא מוכן סופית אבל יש בו מחירים ומסלולים של כל האופציות שבדקתי עד עכשיו, כל פעם שאני בודקת עוד משהו אני מוסיפה לשם כדי שאוכל להחליט את הדבר הנכון עבורי.
אם מישהי רוצה את האקסל אתן מוזמנות לשלוח לי הודעה בפרטי ואשלח לכם מה שיש לי עד עכשיו.
מה שבאמת חשוב זה להבין מה סדרי העדיפויות שלך בנוגע לתרומה, לתורמת, מחיר, לעוברים והבדיקות ולפי זה לדרג את המקומות האופציונאליים הנכונים לך.
וחשוב להיות שלמה עם הבחירה שעשית.
בכל מקרה שיהיה לכולן מלא הצלחה!
 

kobi932

New member
את לא חושבת שאת חצופה ?

ממתי הפורום המליץ על שני חברות ? זה הפורום הכי נטרלי שיש כול מי שכותבת כאן בעצמה עברה או עוברת את התהליך וכול מי שכותבת כאן עושה את זה בהתנדבות ועל חשבון זמנה הפנוי (גם אני ) כולל מנהלת הפורום אילת אישתי ואני עברנו את התהליך בזכות הפורום הזה לכן אני מרגיש מחויבות מוסרית להחזיר את כול האינפורמציה שרכשתי כאן בחזרה לאתר הדברים שכתבת כאן אינם נכונים בעליל ואני חושב שמנהלת הפורום צריכה להגיב על מה שכתבת כאן חבל שאת מרגישה כך אנחנו משתדלים לתת את מלא האנפורמציה ואנחנו הכי אוביקטיבים שיש מעולם לא המלצנו (ואני מרשה לעצמי לדבר בשם כולם ) על אף חברה לא אחת ולא שנים ובטח לא על המסלול של אוקראינה אנחנו תמיד נותנים את כול האנפורמציה כולל מסלולים אחרים במדינות אחרות
 
קובי יש אופנות בפורום, אין מה לעשות

היא לא חצופה בכלל. כרגע ממליצים על מנור ועל ל.ב. כשאני גיששתי המליצו על הדסה שזה צ'כיה ומנור. לפני זה היו שנים שהיה מאוד אופנתי בפורום קפריסין. ספרד וארה''ב יקרות יותר ובהחלט טובות יותר, ומה לעשות לא ראליות לרובנו כלכלית. יש גם הרבה שמרגישות נוח עם רופא שהן מכירות/ישראלי ושלא צריך לסוע לכל החזרה.

לגבי השאלה על מעבר לתרומה- אני בת 43, יש לי ילד מביצית שלי בלי IVF, נכנסתי להריון ישר כשניסיתי. עברתי לתרומה בגיל 40 אחרי שנה של ניסיונות טבעיים כי הFSH שלי היה גבוה ולא רציתי בכלל להתעסק בIVF. יש לי ילד מתרומה ואין לי טיפת חרטה שלא ניסיתי יותר מביציות שלי. רציתי ילד מהר וזה מה שתרומה נתנה לי. השאלה מתי לעבור היא שאלה שאת צריכה לשאול את עצמך. הרופא יתן לך המלצה וזה יהיה בגדר המלצה, ההחלטה שלך ואת צריכה להיות שלמה אתה כל החיים ולא הרופא. קחי בחשבון, לגבי כל החלטה שלא תהיה, שלא תמיד תרומה מביאה תוצאות מידיות וגם לתרומה צריך אורך רוח.

מנור קנו את הפורום ועשו לנו טובה גדולה. אשרת ואיילת מנהלות אותו בהתנדבות ובלי קשר למנור שלא מכתיבים כלום. בלעדיהם לא היה פורום בכלל.

בהצלחה
 

kobi932

New member
אין בעיה עם אופנות

יש בעיה עם הניסוח לכתוב שאנחנו מוטים לחברה כזו או אחרת זה חוצפה ומכעיס ובטח לכתוב שאנחנו שולחים את כולם במסלול של אוקראינה נכון זה מה שרובנו עשינו אבל מטעמי נוחיות בלבד
 
האמת? קצת נעלבתי
יבתור מי שנמצאת כאן בפורום 5 שנים ומנהלת אותו בפועל שנתיים ממש לא חושבת שזה המידע שמועבר כאן
ההמלצה היא על קו המשווה שם קיים מידע על מרבית המסלולים, אם כי לא עדכני וכן נמסר מידע
מרבית המשתתפים כאן הם ממסלולים מסויימים שאכן יותר פופולאריים מאחר וזמינים וידידותיים בארץ. הרי מרבית המשתתפים כאן רוצים להיות הורים בדרך ידידותית ומהירה ותאמיני לי שאני מכירה לא מעט מהמשתתפים כאן בעבר ובהווה וגם את דור ההמשך
אז אנא ממך, אם בחרת להיות חלק מאיתנו לא יפה להשמיץ
איילת
 

Mic0137

New member
למען המסדר הטוב...

ראשית, אני לא חושבת שהדברים שכתבתי עש בהם משהו מעליב ופוגעני,עם זאת, במידה ואיילת קובי ואשתו נעלבו מזה אני מצטערת.
וכן חשוב לי להסביר את עצמי...
אני חושבת, שבחורה שמגיעה לפורום הזה קצת מבולבלת, לפעמים בסערת רגשות ולפעמים לא, אבל ההרגשה הראשונה של להתחיל במסע הזה לא פשוטה.
ההרגשה היא שהכי רוצים לסיים עם זה ולהכנס כבר להריון.
(לפחות כך נראה לי וכך גם הרגשתי).
גם כשאני התחלתי פניתי אליכם כדי לקבל הכוונה כלשהי.
ואכן עובדתית כמו שאתה קובי ציינת... ואני מצטטת ״כולם מציעים פחות או יותר אותו הדבר, יש אופציה של תמונה ורוב התורמות הן מאוקראינה״.
לדעתי זאת הכוונה שגויה, רוב התורמות הן לא מאוקראינה, האופציה הזולה ביותר היא אוקראינה (למרות שספרד גם פחות או יותר אותו מחיר... לידע כללי), יש תורמות מכל העולם וניתן להביא עוברים מהרבה מקומות.
זה נכון, מטעמים רגשיים, נוחות, רופא מטפל, חוסר חשק לבדוק את הדברים, אתה צודק, הרבה בנות פונות למסלולים האלה ובוחרות אותן.
כשהלכתי לברר שם הייתי בטוחה שזה המסלול היחידי כמעט ושאין לי יותר מידי ברירות ואופציות לבחירה כתוצאה מדברים כמו שציינת, הכל פחות או יותר אותו דבר, אז בשביל מה לחפש.
בנוסף, לא מעט בנות פנו אלי בפרטי, לשאול על דברים שאני ביררתי, על הדרך אמרו בדיוק את ההרגשה שאני ציינתי, רק לא אמרו את זה בכתב.
אני חושבת שצריכה לציין לפחות בשורה או 2 מה באמת האפשרויות אם רוצים לתת הכוונה אובייקטיבית.
עם זאת, לא היתה בכוונתי להשמיץ, או להעליב אף אחד מכם אלא להביע הרגשה שקיימת אצל לא מעט בנות וגם אצלי, לדעתי גם אם הרגשה זו או אחרת פחות נעימה, עדיין יש מקום להגיד אותה, אבל זאת רק דעתי...
אני מאוד מעריכה את העזרה של כל אחד ואחד מכם, זה מקסים שבחרתם לתת מזמנכם.
אז באמת שיהיה לכולנו בהצלחה!
יום נעים
 

kobi932

New member
היי

אני אתייחס לדבריך הפעם ביותר רגישות נכון אנחנו רוצים לסיים את התהליך הזה כמה שיותר מהר וזה טבעי ובסדר גמור אני לא רואה בזה פסול ההפך הגמור מי רוצה למשוך את זה תקופה ארוכה ? הזמן אף פעם לא לטובתנו במיוחד את כאישה צריכה להבין את זה שהזמן הוא האוייב הכי גדול חוץ מהתהליכים הביולוגים זמן גם מבחינה ריגשית יכול להתיש לשחוק ליאש תאמיני לי הייתי שם בכול התחנות לפני שהגענו לתרומת ביצית לכן שאישה פונה אלינו כאן באתר היא רוצה להתחייל עם התהליך כמה שיותר מהר האם זה נכון להציע לה כאופציה ראשונה את ארה''ב ? או ספרד ? אנחנו תמיד מציעים את המסלולים הכי זמינים והכי מהירים ואני הכול אופן כותב שיש תמיד עוד אופציה אומנם לא זמינה כול-כך וגם יותר יקרה והתהליך גם ארוך יותר זה שכאופציה ראשונה אני מציע את המסלולים הכי זמינים לא עושה אותי מוטה לחברה כזו או אחרת וגם לא למסלול כזה או אחר מדבריך זה נשמע כאילו הכול כאן משחק מכור וחבל לא כך הדבר נכון המסלול של אוקראינה מאוד זמין וזו גם האופציה הראשונה שאני מציע למה שאישה שאין לה אפילו מושג מאיפה להתחייל אני אמור ליעץ לה על ארה''ב או ספרד ? מה ההגיון ? כול המטרה של הפורום הוא לתת אנפורמציה כדי להקל על הנתרמת ולא לסרבל לה את התהליך וגם הלנת על חוסר אנפורמציה כאן בפורום כול האנפורמציה שיש כאן זה מאותם נשים ולפחות גבר אחד (כן אני ) שנותנים מהנסיון שהם עברו כנראה שבמסלולים הפחות מוכרים יש כאן פחות נשים שעברו בהם את התהליך ולכן זה טבעי שיהיה פחות תגובות זה לא נכון שאפשר להביא עוברים מכול העולם זו טעות וחבל שאת מטעה משרד הבריאות לא מאשר להביא עוברים גם טרים וגם מוקפאים מהרבה מקומות האמת הרשימה מאוד מצומצמת
 

Mic0137

New member
עוד מידע...

ספרד, ארצות הברית וקפריסין הן מסלולים מאוד זמינים מבחינת טיפולים, אתה יכול לחתום חוזה וההחזרה היא קרובה מאוד בדיוק כמו אוקראינה.
גם אני חשבתי שאין אפשרויות להביא עוברים חוץ מאוקראינה וגיליתי שיש דרכים מאושרות על ידי משרד הבריאות.
אני יודעת שאתה נותן מידע, אבל לדעתי האישית, אתה לא יודע מי עומד מולך, נכון יותר לתת ב2-3 שורות את כל המידע ולא להחליט שמידע מסויים לא רלוונטי בגלל שהוא לא היה נכון עבורך מכל סיבה שהיא.
מה שנכון לאחת לא נכון לאחרת ולא אני ולא אתה יודעים מי נמצא בצד השני ולכן צריך לצייד אותה במירב האפשרויות ולתת לה לצאת לבחירת הדרך הנכונה עבורה.
כמו שציינתי בעבר, לאחר כמה פגישות ובירורים הבנתי שלכל אחת סדר עדיפויות שונה: אחת רוצה להביא עוברים לארץ, השניה רוצה בדיקות מקיפות לתורמות, אחרת כמות עוברים כדי שיהיו אחים ביולוגיים או עניין של תקציב או תורמת בלעדית לה ועוד מלא דברים שגורמים לך לדרג את האפשרויות.
הדבר הכי חשוב זה להיות שלמה עם הבחירה שעשית וזאת ניתן לקבל לאחר שיש בידייך את כל המידע ולא לאחר שאת חושבת שהאופציות הן מעטות.
אף אחת לא רוצה למשוך את זה וכולן רוצות להכנס להריון, לכן חשוב שידעו הכל ולא ילכו למסע חיפוש מידע שיבזבז להן זמן מיותר, במיוחד שיש בידינו את המידע הזה.
בכל מקרה שיהיה לך יום מקסים.
 

קובי932

New member
תגובה

התשובות שלי ברוב הפעמים מעולם לא נגמרות בשורה אחת ולרוב גם לא ב10 שורות הם מפורטות ומעמיקות מאוד ומכילות את כול מה שמבקשת המידה רוצה לדעת את התשובות שלי אני נותן לפי הפרמטרים שאני מקבל (שולחת השאלה ) ועל סמך זה אני עונה אני רוצה להבהיר כאן משהו אם יש שאלה בפורום איזה מסלולים יש של תרומת ביצית זו השאלה הראשונה אין עוד אנפורמציה מה לדעתך צריך לענות ? ישר לשלוח אותה לארה''ב ? או ספרד ? או יוון ? לא נכון? ההגיון הבריא אומר לומר את המסלולים הכי זמינים וכן גם זמינים כלכלית ואז לומר בעוד איזה שורה שתיים על האופצויות הנוספות ואז על סמך התגובה של אותה שולחת השאלה אפשר להתקדם האלה ולא להפך אנחנו מנסים כאן לא לסרבל ולהקשות על התהליך אלה להקל ולקצר אותו אני מעולם לא נתתי אנפורמציה שנכונה לי תמיד אנפורמציה שנכונה למי שעומד מולי זה שאנחנו בהתחלה נותנים את האנפורמציה הכי זמינה לא עושה אותנו מוטים לשום חברה ולשום מסלול אנחנו מייצגים את מה שרוב הנתרמות עשו וזה בסדר גמור זה לא הופך אותנו לא נטרלים גם כמו שכתבתי לך אין כאן הרבה בנות שעשו את המסלולים שאת מדברת עליהם לכן המידע כאן על אותם מסלולים הוא בהתאם
 
אז ככה
כולנו נמצאים כאן בפורום (אשרת ואני לפחות) מאחר וחווינו את הבילבול הכאב והקושי במעבר לתרומת ביצית ובתהליך עצמו וזאת הסיבה שאנחנו נשארות כאן לא מעט שנים על חשבון זמננו הפרטי ולשמור על הפורום שישאר שלנו הגולשות.
לא זכור לי שאי פעם הפנייתי למסלולים של אוקראינה, מאחר ואני מקפידה להזכיר את האפשרויות שקיימות וכוללות תרומה של תורמת ישראלית ועוד, ישנם מסלולים טובים המוזכרים כאן כגון מסלול הדסה וכו לשם כך עבדנו בפורום על קו המשווה שמומלץ לכל אחת לעבור עליו. נעשה בהמשך נסיון לקבל כאן מידע נוסף שלא ממש צלח על מנת לעדכן אותו.
משום מה אני מרגישה שבחרת לקחת מהפורום דברים מסויימים בלבד, אם כי הדיונים הם לרוב על המסלולים הפופולאריים שמתנהלים בצורה מסודרת מהארץ והמשתתפים מדברים מנסיונם
אנחנו שמחים לקבל תמיד מידע על מסלולים עצמאיים שנשים בוחרות ותמיד יש כאן מקום לספר ולשתף, אם קיים מידע שיכול לעזור אני מנסה לשים אותו בהודעות הנבחרות או להפנות אליו
אולי במקום לתת את המידע במסרים אישיים נשמח שתעלי אותו ולשתף גם אחרות, על מנת שלא יילך שוב לאיבוד. אישית אני תמיד בעד דיונים ומידע על גבי הפורום ולא בסודיות סביב מסרים אישיים
איילת
 
ברוכה הבאה

לפי הרופאים גיל 42 הוא גבול, אם כי מכירה נשים שהרו מביציותיהן גם בגילאים הללו, השאלה היא מה הנתונים שלך ומה הרופא אומר
לגבי הליך של תרומת ביצית צריך את המלצת הרופא, בגדול יש אפשרות לתרומה מתורמת ישראלית, עלות זולה יותר כ 10,000 ש"ח, הבעיה שהתורים ארוכים, יש מעט תורמות וגם ההתחייבות לא ברורה
יש לך אפשרות לתרומה מחו"ל שאת צריכה לחשוב עם עצמך מה חשוב לך, האם חשוב לך שיהיה לך הרבה מידע על התורמת או פחות מידע, העלויות שאת מוכנה/יכולה להשקיע, האם את מוכנה לטוס לשם כך בחו"ל או רוצה לעשות את זה בארץ ועוד ועוד
אנחנו כאן ונשמח לעזור ולכוון
איילת
 
למעלה