תרומה מספרד -למישהי יש ניסיון?

זה לא קשור לגודל בית החולים

יש כמה וכמה סיבות..
אחת מהן היא שיש לי רתיעה מחלוק את תורמת הביצית שלי עם עוד בנות מהארץ... מעדיפה בלעדיות עד כמה שניתן.
מעבר לזה שהבנקים 'האחרים' (שלא באוקראינה) בחו"ל מבצעים הרבה יותר בדיקות ולכן אחוזי ההצלחה עולים משמעותית. ככל שאני מתעמקת במידע, אני מבינה כמה הפערים עצומים.
אוסיף ואומר שחשוב לי כמה שיותר עוברים איכותיים (מעוניינת ב2 ילדים לפחות).
ועוד אוסיף שאישית לא התחברתי ל"בתי החולים הגדולים" לתרומת הביציות. לא רוצה לפגוע באף אחת ולכן לא אפרט כאן, אבל מהפגישות שלי בבנקים האלה יצאתי עם תחושות קשות ושליליות..
בקיצור- ישנם הרבה שיקולים..
 

הילה724

New member
בדיקות?

ואיך תדעי שאכן תהיה לך בלעדיות?
בדיקות: איזה בדיקות עושים יותר?תמיד את יכולה לקחת את מבחנת הדם של התורמת ולעבור כל בדיקה שתרצי לבדוק. בדיקות לרחם? איזה בדיקות מעבירים שפה לא בודקים? בהצלחה
 
תרומה מספרד -למישהי יש ניסיון?

היי בנות,
אני מתעניינת גם בתרומה בספרד, ונתקלתי בפוסט עם המלצות לגבי הקליניקה הזאת בספרד בעיר Alicante: https://www.ivf-spain.com/
מקריאה באתר ובחומרים שהם שלחו לי, הם מבצעים שלל בדיקות מקיפות ויסודיות גם על הרחם שלנו, עוד בכלל לפני שבדקו את התורמות (וגם שם הם מבצעים המון בדיקות)... נשמע מקצועי ביותר ומבטיח.
אשמח לשמוע מבנות שעשו דרכם .. אפשר גם בפרטי

תודה מראש לכולן
 

kobi932

New member
הילה

לדעתי היא התכוונה לבלעדיות שלא מחלקים את הביציות לכמה נתרמות והם הולכים בלעדית לנתרמת אחת ולא לבלעדיות שהתורמת לא תתרום יותר זה מה שנראה לי אבל יכול להיות שאני טועה ומטעה
 
הבהרות

תתפלאי, אבל אין בכלל מה להשוות בין הבדיקות שעושים בארץ על חשבון הקופה, לאלו שעושים באופן פרטי דרך קליניקות בחו"ל. לרחם ולתורמות. אם זה באמת מעניין אותך לדעת, אשמח לשלוח לך בפרטי את הרשימה שקיבלתי לדוגמא מבנק מוביל בספרד. מעבר לזה שבחו"ל מבצעים לרוב את בדיקת הPGS על העוברים, מה שמבטיח החזרה של העוברים האיכותיים ביותר ובסטנדרטים אחרים לחלוטין (ועל הדרך גם בודק את מין העובר). סוג של מייתר את הציפייה למי שפיר שעושים רק בחודש החמישי.
לגבי בלעדיות- ראשית מאחר ויש מעט מאוד ישראליות שלוקחות תרומת ביצית ממדינות אחרות שהן לא אוקראינה, אז כבר הקטנתי משמעותית מאוד את הסיכוי שאותה תורמת תתרום לעוד ישראליות. דבר שני -בארה"ב לדוגמא ישנן קליניקות שמגבילות את התורמות לתרומה אחת בלבד לישראל. ומותר להן לתרום עד 6 פעמים בעולם. מעבר לזה שבכל תרומה מארה"ב או מספרד את מקבלת את כל הביציות של אותה התורמת. לא מחלקים אותן בין אף אחד. וזה מגדיל את הסיכויים לכמות עוברים גבוהה יותר.
לא מבינה למה אני צריכה להרגיש שצריכה להתנצל על זה שאני לא הולכת עם ה'עדר' לאוקראינה (ולמנור במיוחד), אבל יש עוד אופציות מעולות. הן פשוט הרבה יותר יקרות ופחות פופולאריות.
אישית התחושה שלי היא שאחרי שעברתי כ"כ הרבה בשנים האחרונות, ובגלל שאני מתרומה כפולה, ובגיל מתקדם, אני אעשה הכל כדי למזער סיכונים מיותרים ולייצר לעצמי שקט ושלווה.
כשחובקים כבר ילד בריא, אז בהסתכלות לאחור, ייתכן וכל זה נראה מיותר ומוגזם. אבל אני עוד בתהליך.
כל אחד ואחת עושים את הבחירות שנוחות להם. לא צריך לשפוט ולזלזל...
בהצלחה לכולם !
 

Mic0137

New member
מסכימה עם כל מילה...החוויה שלי...

גם אני בבירורים...
הייתי בפגישה עם מנור ולב הפריה ויצאתי עם הרגשה מאור לא נעימה, כך שאין סיכוי שאני אסגור איתם.
בשניהם הרגשתי שלוקחים מאוד בקלות את ה״רעיון״ של התרומה, שאלתי, איזה בדיקות עושים ואיך אני יודעת שהעובר באיכות טובה, התשובה היתה, יש דו״ח מעבדה ומקסימום תעשי מי שפיר ואם יש בעיה אז תפילי.
אני הזדעזעתי מהתשובה, עד שכבר מגיעים לרגע הזה, עם כל מה שאני וכל אחת עוברת, ה״קלות״ שבלהפיל היתה לי קשה. לכן דווקא שם הייתי דורשת בדיקת pgs.
גם הבדיקות הגנטיות שעושים בתרומה בארצות הברית או בספרד לתורמת הן מעל ל150 בדיקות ולא איזה רשימה של 4 בדיקות סטנדרטיות שנותנים לך במנור ולב הפריה.
בנוסף ממה שקראתי בחיפושים שלי, יש בהחלט הרבה בדיקות לרחם שלא עושים בארץ, דרך אגב בספרד המרפאות עומדות על איזור ה90 אחוזי הצלחה שזה הרבה.
ודרך אגב ממה שקראתי... ספרד יותר זולה מארצות הברית, אבל המינוס שם זה שהתרומה אנונימית לחלוטין ובארצות הברית לא, ניתן גם לקבל תורמת פתוחה למקרה שזה מעניין מישהי.
בגדול מבינה מאוד את חדשה בחוויה.
בגלל שפנו אלי הרבה לגבי הבירורים שעשיתי בארצות הברית, אז למטה בשרשור של תרומה מארצות הברית, כתבתי את כל המידע שידוע לי כרגע, אם מישהי רוצה.
יש מלא אפשרויות ואין אפשרות אחת נכונה, מכל החיפושים האלה הבנתי שלכל אחת חשוב משהו אחר, אחת זה להביא עוברים לארץ, השניה זה תקציב, השלישית זה כמות עוברים... והכל בסדר, העיקר להיות שלמה עם הבחירה.
בהצלחה לכולנו
 
תודה Mic -
-זה חשוב

ואני שמחה לקרוא שאני לא היחידה שחושבת ככה..
אני מקווה שבנות כאן שנמצאות בשלבים הראשונים של הגישושים והדילמות וההחלטות תדענה שיש עוד אופציות מלבד אוקראינה (מנור /לב הפריה /מאמס פרוג'קט והאחרים). והאופציות טובות ! ואף מעולות. הן רק יקרות יותר...
אני חושבת שלהחלטה כזאת חשובה שאנו נאלצות לעשות, חשוב שיהיה לנו את כל המידע לפני לקיחת ההחלטה עם מי להתקדם.. לי לפחות זה מאוד חשוב...
בכל אופן- כמו שכתבת, כל אחת צריכה להיות שלמה עם הבחירה שלה!!!
לגמרי בהצלחה לכולנו
 

נועה 1 2 3

New member
בדיקות גנטיות לתורמת הביצית

חדשה בחוויה, ידוע לך אולי האם הם מבצעים בדיקות גנטיות נרחבות לתורמות, או האם ניתן לבצע אותן על חשבוני, לפני התרומה? למצב בו אוכל לקבל את מנת הזרע מבנק הזרע רק אם התורמת נבדקה, משום שהתורם לא נבדק.
וכמה בערך עולה המסלול בספרד?
תודה :)
 
מקפיצה לעצמי את ההודעה ומחדדת -מה דעתכן על ספרד?

אשמח לשמוע תובנות / דעות / תלונות /חוויות ...
מתלבטת מאוד, שכן הבדיקות שהם עושים -מעולות. אבל התורמות אנונימיות לחלוטין.
תודה רבה מראש
 

kobi932

New member
לדעתי אלו חלק מהשאלות שצריך לשאול

אם את רוצה לעשות בחו''ל לבדוק באיזה סטנדרטים הבית חולים עומד איזה אישורים יש לו ומימי האם הוא מוכר על ידי מוסדות רפואיים אחרים לבקש לדבר עם תורמות שעשו שם (גם אם את לא מוצאת כאן כאלו שעשו ) לבקש מהם המלצות מאלו שכן עשו לבדוק את החוקים הקשורים לתהליך במדינה שבא את עושה לבדוק באיזה שיטה מקפיאים שם את העוברים העודפים לבדוק גם במידה ואת רוצה שיפשירו לך עוברים אך מה הנוהל של מישהי שלא גרה שם אך משלמים על ההקפאה במדינה זרה ? האם הבקשות נעשות בפקס ? או באיזה דרך לכמה זמן הם מקפיאים ? כול מדינה זה אחרת האם אפשר לעשות את הבדיקות המקדימות כאן ? פרוטוקול החזרה הם נותנים לך ? או שאת יכולה מכאן לבקש מרופא ישראלי ?
 

kobi932

New member
הבהרה

יש שני שיטות שבהם מקפיאים את העוברים הישנה שבה מקפיאים את העוברים בצורה איטית מה שפוגע באיכות העוברים(גבישי הקרח שנוצרים פוגעים באיכות העובר) ויש את השיטה החדשה שבה מקפיאים את העוברים מהר והם לא נפגעים (בשיטה החדשה לא נוצרים גבישי קרח ) המרפאות שמצוידות בטכנולוגיה החדשה ובמכשירים החדשים מחזיקים אותם אלו שלא השתדרגו מחזיקים את הישנים חשוב איפה שאת עושה לשאול אותם באיזה טכנולוגיה הם משתמשים
 
למעלה