לא כתבתי הרבה זמן....

מתי הפסיקו במנור את המסלול המורחב?

אני לקחתי במסלול המורחב בינואר 2017. יש לי עוברים שמחכים.
&nbsp
ובאמת כמו שכתבת - בשיאבה הראשונה של התורמת לא נוצרו מספיק עוברים ובדרגה שהבטיחו לי, ואז עשו לה עוד שאיבה והשלימו את העוברים כדי לעמוד בהבטחה שלהם.
&nbsp
 

בובוני2

New member
לא כתבתי הרבה זמן....

אבל אני עוקבת באדיקות...
זקוקה ליעוץ...
כאמור אנחנו בהריון מתרומת ביצית בפונדקאות שבוע 20 . בגלל בעית זרע קיבלנו 3 עוברים מתוך 8 ביציות. החזרנו 2 ונקלט אחד . נשאר עובר אחד קפוא.
את התרומה עשינו דרך מנור לפני התרומה אני רציתי לרכוש תרומה מלאה כדי שיהיה לנו לעתיד ואורית אמרה לי חד משמעית לא לעשות זאת וכשיהיה הריון יפנו לתורמת לבקשה תרומה שניה. בתחילת ההריון פניתי לאורית וביקשתי תרומה נוספת היא אמרה שתעביר את הבקשה שלי לקייב . מאז ועד היום אני כל הזמן מתקשרת ושואלת מה קורה וכל פעם התשובה היא שאין תשובה ומשהו מעכב את התורמת.
אני מאד חוששת שזה כבר לא ייצא לפועל ואני בחרדות מה יהיה בעתיד כשנרצה ילד שני... הזמן עובר ועובר....ואני רוצה שהילדים לפחות יהיו מאותה ביצית..
אשמח לעצות
 
קודם כל והכי חשוב מזל טוב


מאוד מקווה שההריון עובר בקלות. אתם בהריון! כידוע לך לא מובן מאליו בכלל!!!

לגבי התורמת אין לך הרבה מה לעשות - בסופו של דבר התורמת או תרצה או לא לתרום שוב. ממה שמספרים פה על טלי היא תדע להמשיך לנסות גם אם לא תלחיצי את עצמך ותניחי לזה. לא בטוח שאם תדחפי את זה עכשיו זה יגדיל בהכרח את הסיכויים (אולי דווקא עוד שנה יהיה לתורמת מתאים, את לא יודעת מה השיקולים שלה). תתרכזי בהריון, תתחילי לאט לאט להתכונן לשינוי הגדול שלכם. בינתיים אם ילך מאותה תורמת מה טוב.

גם תרומת ביצית, גם פונדקאות נראה לי מציף בפני עצמו. אני לא חושבת שמאוד משנה אם האחים מאותה ביצית. זה נראה לך עכשיו משמעותי אבל זה לא כל כך. הילדים יהיו מאותו זרע ויותר חשוב- הם יהיו אחים באותה משפחה... הילדים שלי כל אחד מביצית אחרת (אחד שלי ואחד של תורמת) ואותו זרע. זה לא משנה בכלל. הם עדיין הולכים מכות
. והגדול שלי יודע שהקטן מתרומת ביצית, סיפרתי לו סביב גיל 8.

המשך הריון תקין!
 

kobi932

New member
היי

מי שיודעת מראש שהיא מעוניין יותר מילד אחד ושכולם יהיו מאותה תורמת ואותו זרע אכן חשוב וראוי לעשות תרומה מלאה לא ברור לי למה היא שכנעה אותך לרדת מתרומה מלאה נשמע לי מאוד מוזר ולא מקצועי בעליל אבל הדבר כבר נעשה לכן חשוב שכן לנסות להשיג את התורמת (באמצעות החברה שעשית את התהליך ) ישנם משפחות שהידיעה שכול הילדים באו מאותו מקור גנטי נותן תחושת לכידות ומשפחתיות ושיהיה ביניהם דמיון אחד לשני
 
אתה טועה ומטעה

כל אחד עושה כראות עיניו וכמובן יש גם נשים שרוצות לצמצם במעט את הסיכון בחצאי אחים. יש בהחלט המלצה לא לקחת תרומה מלאה. גם בהדסה בזמנו המליצו לי לא לקחת תורמת מלאה ואין ספק שזה המלצה לא כלכלית מבחינתם (הם לא ממש מפסידים מתורמת מלאה).

עדיף חצי תורמת משני טעמים:
1. כלכלית. בהדסה לפחות, מקבלים מחצית מהביציות ולא חשוב אם יש או אין הריון ולא חשוב כמה ביציות יצאו. למשל אם יש 19 ביציות יחלקו 8 ביציות בין שתי נשים, וזה לא נדיר ויש הזדמנות לא רעה לשני ילדים מאותה חצי תורמת בדרך הזו. מעבר לזה, יכול להיות שהתורמת המלאה לא תהיה מאוד פוריה אותו חודש (קרה למשהי שנסעתי אתה) והיא יצאה בסופו של יום עם אותו מספר עוברים כמו רוב חצי הנתרמות שהיו אתנו.... הביציות של אותה אשה כנראה היו לא מאוד מוצלחות והיא היתה צריכה עוד תרומה. הסתבר כבזבוז כסף ועוגמת נפש מאוד גדולה התורמת המלאה. אם זה היה חצי תורמת זה היה פחות נורא ואם אין הריון לפחות ברור מהר יותר שהבעיה לא התורמת (אם החליפו למשל שני חצאי תורמות מאשר תורמת אחת שלעולם לא ידעו איפה היתה הבעיה אם חלילה אין הריון).

2. בריאותית. יש בעיות גנטיות שלא ניתן לזהות בצ'יפ גנטי או ראיון אישי (כמו אוטיזם למשל) ואחרי ילד אחד, אם מתגלה בעיה גנטית כלשהי, אפשר בהחלט לשקול להחליף תורמת להקטין סיכון בילד השני. יש לי חברה שיש לה ילד אוטיסט מתרומת זרע ולגמרי היתה מחשבה להחליף תורם למרות שהיו עוד ילדים במקפיא...

ובנימה אישית. לא ממש הבנתי. אתה טוען ששני ילדי שבאים ממקור גנטי שונה פחות מלוכדים? המשפחה שלי פחות מלוכדת? זה שאין דמיון ביניהם קשור איכשהו ללכידות שלנו??
 

kobi932

New member
מי שמעוניינת ביותר מילד 1

לנו אמרו את זה בצורה מפורשת ולא מתפרשת ל2 משמעויות שרצוי מאוד לקחת תרומה מלאה ואני מצטטת את הפרופ' מי שרוצה להימנע מאחים למחצה ורוצה שיהיה איזה שהוא דמיון ביניהם רצוי לקחת תרומה מלאה וכן לשאלתך אני באופן אישי חושב שאם כול הילדים באו מאותם מקורות גנטים זה משפיע על תחושת הלכידות המשפחתית וזו דעתי לי ולאישתי זה היה חשוב מאוד לא כולם חייבות להסכים איתי הרור לי שיש כאן נשים שיבוא ויגידו שלי יש ילדים וכול אחד מהם בא מתורמת אחרת ואנחנו מלוכדים יותר מהרבה מאוד משפחות אחרות ואני מאוד מכבד את זה אבל שוב אני חושב שאם אפשר להימנע מאחים למחצה אז למה לא ? מה רע בזה ? רשמת גם בעיות גנטיות רוב הנשים שתורמות (לפחות איפה שאנחנו עשינו ) כבר הרו וילדו לפחות ילד 1 מה שכבר מעלה את הסבירות שאפשר להרות מהביציות שלה אז למה מי שרוצה ילדים זהים גנטית צריכה לבקש מאותה תורמת לתרום פעמים ? (ולדוגמה כותבת הפוסט)לכי תרדפי אחריה עכשיו חברות שנפגשות אם תורמות שאומרות להם מראש שהם רוצות יותר מילד אחד ולא מציעים להם או ממליצים להם לקחת תרומה מלאה עושות את זה ממניעים אישים וכלכלים להם בלבד ולא באות בגילוי לב ודרך אגב איפה שאנחנו עשינו אין כזה דבר חצי תרומה כול הביציות הולכת לאותה תורמת לא מפרידים ולא מחלקים שום ביציות נותנים לתורמת הורמונים להזרקה בהתאם למספר הביציות שהנתרמת קנתה ואם לא מגיעים למינימום הנדרש התורמת עוברת עוד סיבוב
 
ומה עם ילדים ביולוגים?

המשפחה שלי פחות מלוכדת כי אחת הביציות שלי ואחת של תורמת? ואם יהיו לי בעתיד שני ילדים מאותה תורמת (כי מאותה חצי תורמת יש לי עוד חמישה אחים מחכים) וילד ביולוגי שלי יש לזה פחות לכידות משפחתית?

אני לא שופטת את ההחלטות שלך רק מנסה להבין את השקפתך על המשפחה שלי והלכידות שלך. כמו שכתבתי קודם, מי שרוצה שיקח תורמת מלאה, זה בחירה, אי אפשר רק להגיד שזה לא מקצועי להמליץ נגד או לבחור נגד רק כי אתה פעלת כך וכי ככה המליצו לך במסלול שאתה בחרת.
 

kobi932

New member
כמו שכתבתי

לנו המליצו שמי שמעוניין ביותר מילד אחד מאותו מטען גנטי מומלץ לקחת מסלול שמיועד למטרה זו השקפת דעתי לא רלוונטית בעליל לנו זה כן חשוב שכול הילדים כן יהיו מאותו מטען גנטי לכן בילד השני לא נחזור לטיפולי פוריות (אישתי כן יכולה להביא ילד מביצית שלה ) העדפה של אישתי ושלי שני ילדים מאותה תורמת מאשר 1 של התורמת ואחת שלה (בעתיד הרחוק יותר )
 
אז ככה.....
מכירה לא מעט שבחרו בתורמת מלאה שהניבה מעט מאוד ביציות ועוברים....בלא מעט מסלולים, אז מה עושים במצב כזה?
לא סתם נותנים המלצות מסויימות, סביר להניח שהיו סיבות שהמליצו לכותבת הפוסט את אותה ההמלצה, מדובר במסלול מסודר עם נסיון רב. היא עוברת תהליך פונדקאות יקר מאוד.
על הנייר קל מאוד לקבוע עובדות כפי שאתה קובע, אבל בשטח הן לא תמיד עובדות
איילת
 

גיי J

New member
קודם כל איזה כייף! והמון מזל טוב

גם אנחנו בתהליך של תרומת ביצית ופונדקאות.
אני לא יודעת למה אורית הורידה אותך מתרומה מורחבת, הבנתי שהם הורידו מהאתר שלהם את האופציה הזו..
אנחנו בחרנו בתרומה מורחבת דרך מנור, אבל בפועל נשארנו עם שני עוברים, השאר לא נקלטו/ לא שרדו הפשרה.... אז כביכול לא קיבלנו כלום מהמסלול המורחב... זה גם אופציה ואנחנו באותם מחשבות ולבטים
 

בובוני2

New member
תודה לכולם על התגובות


אז קודם כל בהחלט אנחנו בעננים ומאושרים מאד מההריון .יש לנו עוברית חמודה וזה בהחלט לא מובן מאליו שהכול מתקדם ברוך השם באופן תקין.
אני מסכימה עם שתי הגישות שהוצגו פה ולכן זה כל כך מבלבל....
התרומה הזו היא תרומה שניה שלנו. בתרומה הראשונה כל 6 העוברים לא ייצרו הריון תקין ולכן אולי בגלל זה אורית לא המליצה לי לקחת תרומה מלאה. עכשיו שכן יש הריון אנחנו בהחלט רוצים שהילדים שלנו יהיו מאותה תורמת ותהיה איזשהי אחידות. משום מה המחשבה של ילד נוסף מביצית שלי פחות מפחידה אותי כמו להכניס עוד תורמת למשואה. הייתי יכולה לקבל את זה אבל קשה לי להאמין כבר שזה יקרה מביצית שלי... ותורמת נוספת זה נראה לי יותר מידי..
אני כל כך רוצה להנות בלב שלם מההריון הזה אבל זה כל הזמן מכרסם בתוכי..
אני מקוה שבכל זאת התורמת תשתכנע ותתרום שוב
 

אשרת 1972

New member
הריון קל ותקין , אני יכולה להבין למה לא המליצו

על תורמת מלאה , גם לנו הייתה התלבטות בתרומה השלישית שקיבלנו לאחר שהתורמת שמהביצית שלה נולדה בתי הסכימה לתורם שוב ואז כאשר החל הטיפול עברה תאונה שמנעה תרומה , כשהחלטנו להפסיק לחכות להחלמה שלה היתה לנו התלבטות אם לקחת תורמת מלאה או לא כיוון שבעבר לא הריתי מביציות של תורמת אחת וכן הריתי מבציות של תורמת אחרת החלטנו לא ללכת על תורמת מלאה אני חושבת שזו תמיד התלבטות , אני מאחלת לך שהתורמת תסכים לתרום שוב והכי חשוב הריון תקין שיסתיים בידיים מלאות
 
למעלה